Divizia de performanță din Affalterbach a celor de la Mercedes-Benz urmează să lanseze primul AMG pur electric de serie anul viitor. Deja de acum ne putem face o idee despre cum va arăta, deoarece Mercedes-AMG a dezvăluit conceptul care anunță viitorul model de serie.
DESIGN DE INSPIRAȚIE RETRO
Noul concept este botezat Mercedes-AMG GT XX și este un supercar electric, inspirat de vechiul concept C111 din anii '70. Conceptul se anunță a fi unul extrem de puternic, grație unui propulsor alcătuit din 3 motoare electrice cu flux axial care livrează în total 1360 cai putere. Cu acest motor, conceptul AMG GT XX poate să atingă o viteză maximă de peste 360 km/h.
Caroseria noului concept este desenat în scopuri aerodinamice, lucru evidențiat de coeficientul aerodinamic de numai 0.198. Partea frontală prezintă o suprafață inferioară cu desenul unei grile mari, iluminate, iar farurile LED sunt poziționate aproape vertical și sunt neobișnuit de mici pentru un Mercedes-Benz.
Capacele jantelor desenate sub forma unor discuri sunt fabricate din fibră de carbon și se pot extinde pentru a permite mai mult aer să intre în zona roților pentru a răci frânele.
Pragurile laterale sunt iluminate, iar în spate sunt prezente perechi de câte 3 stopuri, o capotă care acoperă toată luneta și sigla AMG proiectată între cele două perechi de stopuri.TAPIȚERIE DIN ANVELOPE DE CURSE
În habitaclu, tapițeria pentru scaune și ornamentele decorative sunt confecționate din bucăți de anvelope provenite de la Mercedes-AMG GT3. Volanul are forma unei manșe cu butoane rotative, iar în spate este prezent un ecran curbat enorm, împărțit în două suprafețe pentru sistemul multimedia și instrumentarul digital. Scaunele sunt din fibră de carbon, iar interiorul este iluminat de către un sistem de iluminare ambientală care emite o lumină portocalie.
Deși este un concept electric, volanul lui Mercedes-AMG GT XX are și padele pentru a simula schimbarea de trepte de viteză. Asta pentru că noul concept beneficiază de un sistem care simulează sunetul unui motor V8. Sunetele artificiale sunt generate și în exterior prin două incinte audio montate chiar în interiorul farurilor.
Conceptul Mercedes-AMG GT XX este bazat pe arhitectura dedicată AMG.EA, cu tehnologie de 800 de volți. autonomie de 400 de kilometri.
Bateria poate fi încărcată până la o putere de 850 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare de doar 5 minute este suficientă pentru oCel mai probabil, noul Mercedes-AMG GT XX va deveni model de serie în 2026 și va fi primul AMG electric din istorie.
via Mercedes-Benz
....Fiindca s-a impamantenit ideea de a nu se comunica masa proprie a BEV-urilor de "performanta", ci doar valorile obscene de putere.
Bravo
Ce sa se poata? Mercedes face electrice foarte bune (ma refer la gama EQE, EQS) dar nu au marketingul bun ca al altora. Au dovedit de mult timp. Si inca sunt in fata multora cu studiile pe solid state.
Ce sa se poata ?!?
Tu ai insolatie ?!?
Nu constati ca fenomenul BEV este incremenit in stagnare si, dupa toate proiectiile coerente, in regres.
Ce-i mai sus este doar un exercitiu jalnic de marketing, are utilitatea unui colac de salvare dezumflat.
Asta-i metamorfoza AMG, sa-ti ofere un produs cu masa proprie similara unui Unimog?!?