Compania chineză Geely a lansat un nou model pentru piața autohtonă. De obicei, nu relatăm prea mult despre mașini chineze care vor fi vândute doar pe piața asiatică, însă în cazul acestui model, botezat Galaxy A7, un lucru ne-a atras atenția. Și nu, nu este numele său, care îl împărtășește cu telefonul produs de Samsung și parțial cu Audi.
Ce ne-a atras atenția este autonomia declarată a noului model. Geely spune despre noul Galaxy A7 că oferă o autonomie de 2100 de kilometri cu rezervorul de combustibil plin și cu bateria încărcată la maxim, o valoare enormă pentru o mașină electrică. Evident, pentru că vorbim de o mașină chineză, autonomia este măsurată conform standardului CLTC, care tinde să supraestimeze autonomia reală.
Sub capota noului Geely Galaxy A7 este un propulsor hibrid cu încărcare la priză, alcătuit dintr-un motor pe benzină de 1.5 litri și dintr-un motor electric. Constructorul chinez precizează un consum mediu de numai 2 litri/100 km și o autonomie pur electrică de 75 kilometri, tot în regim CLTC. Modelul va avea mai multe versiuni în ceea ce privește mărimea bateriei. Cea mai mare baterie va avea o capacitate de 18.99 kWh.
Cât despre dimensiuni, noul Geely Galaxy A7 măsoară 4918 milimetri în lungime, 1905 milimetri în lățime și 1495 milimetri în înălțime, plus un ampatament lung de 2845 milimetri. Design-ul este unul convențional pentru 2025, cu faruri LED subțiri unite și un interior minimalist cu ecrane mari și cu puține comenzi fizice.
Pe piața chineză, prețurile noului model ar urma să fie cuprinse între 100.000 și 130.000 yuani. Asta înseamnă echivalentul a 12.160 euro pentru versiunea de bază, respectiv echivalentul a 15.800 euro pentru cea mai scumpă versiune.
via Motor1
Poate sa coste si 5000 euro si sa aiba autonomie reala de 1500 km, daca nu e cu motor diesel, nu prinde la romani.
Acel motor 1.5 este folosit pe multe modele, chiar si pe Mercedes mai nou.
Nu vad care e problema sa folosesti o motorizare fiabila pe o masina.
Chair e posibil ca in timp, dupa 6-9 ani, sa arate mai bine in clasamentul TUV decat arata Seria 5 in Germania!
Nota 4, stai jos.
Chiar daca nu se va apropia de cifrele oficiale, tot mi se pare o oferta prea buna fata de ce ofera nemtii de exemplu. Ce avantaje mai ai cumparand un VW sau Mercedes in afara de nume si poate ceva calitate in plus? Calitate care la VAG cel putin este pe scadere in ultimii ani.
https://autotech.news/global-and-china-range-extended-electric-vehicle-reev-and-plug-in-hybrid-electric-vehicle-phev-review/
Daca nu se trezesc germanii mai repejor si trec foarte rapid la electrificare, ii lasa chinezii cu chilotii in vine.
DIZAL-urile sunt moarte, cu cat realizeaza mai rapid si se adapteaza, cu atat mai usor se vor descurca, altfel ne papa China.
https://youtu.be/SFdmMxKcKZI?si=6GbLOVfLoKUN76eV
Care crezi ca e marja de profit la BMW-uri?
"BMW's profit per car varies. In 2022, BMW generated approximately $8,585 in profit per vehicle sold"
"However, BMW models like the high-end XM, X5, and M5 are generally considered among the most profitable due to their premium features and targeted market. "
Deci atat timp cat gasesti fraieri destui, faci si profit grosolan.
Cu bateria maximă de 19 kWh și declarația optimistă de 120 km autonomie electrică rămân 1980 km autonomie totală.
Serios? Captur hibrid cu motor 1.6 și 140 CP în total, reușește să plimbe 1,7t cu 6l consum mediu.
Chiar dacă am crede că balena asta de 5m și aproape 1,8t va reuși (cu un motoraș de 1,5 aspirat și un total de 111 CP!) un consum de maxim 6,5%, tot rezultă un rezervor de benzină de circa 130l!
Dacă dintr-un comunicat publicitar Geely pot fi înghițite gogoși de genul ”consum mediu 2l/100km”(aici nu iese nici chiar în ciclu chinezesc tras de părul de pe picioare) și autonomie dată ca mai sus, înseamnă c-a murit discernământul, credem orice prostie servită din est și-o luăm după ăia de-au aflat din short-uri cu cine să voteze.
Toyota CHR hibrid are un consum mediu de 4,2-4,5/100km. Si poate chiar mai putin de 4 litri in regim normal de condus la viteze de drum national.
La sedanul asta daca pui un rezervor de vreo 70 de litri plus electric te apropii de de ce zic chinezii, cu observatia ca e vorba de CLTC.
Oricum exclus 2l/100 km.
Ar trebui rezervor cam de 100l, chiar cu fantasmagoricul consum mediu de 5% (repet, pentru asemenea vapor de 5m).
Și cu toate steluțele incluse, consum urban probabil, ciclu chinezesc mai mult la vale, consum electric minim și cine știe ce-au mai ascuns orezarii.
Deja devine ca-n bancurile cu lăudăroșii la congres ”mai taie, dă-o naibii de exagerare”.
Oricum ca dimensiuni e pe la A5
Dar adevarat ca performantele ciainazariei din aticol par o exagerare cu scopul de atrage atentia cu orice pret.
Poate peste vre-un an doi descopera si scandalul actual din China in care unii producatori fac orice de la dumping pana la raportari false, trecand prin vanzari fictive si vanatori de clienti pe strada, totul pentru ca mirobolanta piata chinezeasca sa raporteze cresteri fantasmagorice cu orice pret. Deja sunt la al doilea Evergrande in mai putin de 5 ani.
Am si o masina de 20 de ani aproape cu motor de 1.6 si tot hibrid este (hibrid benzina-gpl), si tot +2000km scot la drum intins,
Nu am pierdut nimic din capacitatea din portbagaj, deci este la fel de utila ca orice alta masina.
Dar nah, hai sa facem titluri pompoase.