Noul Lexus LX, cel mai mare și mai luxos SUV al japonezilor: versiune Ultra Luxury și până la 414 CP

de Alexandru Monenciu
Joi, 14.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După 14 ani de serviciu, cea de-a treia generație Lexus LX a fost într-un final înlocuită de o nouă interație. SUV-ul a trecut la o nouă platformă și este mai ușor cu 200 de kilograme decât modelul pe care îl înlocuiește.

A treia generație Lexus LX a debutat în 2007, astfel că după 14 ani petrecuți pe piață era deja timpul să se retragă din lumina reflectoarelor și să-i lase locul unei noi iterații. Primele informații și imagini cu aceasta tocmai au fost publicate de producătorul nipon de automobile.

PLATFORMĂ NOUĂ

În primul rând, trebuie menționat faptul că SUV-ul este dezvoltat pe noua platformă GA-F și este cu 200 de kilograme mai ușor decât vechea generație. Ampatamentul rămâne neschimbat, măsurând 2.850 de milimetri.

Fiind, în mare, o Toyota Land Cruiser mult mai rafinată și cu altă siglă, este de înteles de ce noul LX seamănă, din punct de vedere estetic, cu actuala Land Cruiser. Echipa de creație de la Lexus a schimbat, totuși, unele elemente cum ar fi montantul din spate, grila frontală (uriașă în cazul lui LX), iar stopurile sunt unite de o bandă LED.

Pentru prima dată, LX poate fi comandat și în nivelul de echipare F Sport. Printre altele, acesta include jante cu diametrul de 22 de inch, diferențial Torsen cu alunecare limitată, suspensie revizuită și spoilere cu design mai agresiv.

În habitaclu, pasagerii vor regăsi un instrumentar de bord digital, iar consola centrală integrează acum două ecrane.

Unul de 12.3 inch pentru sistemul multimedia (afișează și informațiile sistemului Multi-Terrain Monitor, atunci când se rulează în off-road) și unul de 7 inch care oferă acces rapid la controalele sistemului de climatizare.

VERSIUNE ULTRA LUXURY

O altă premieră este versiunea Ultra Luxury. Aceasta propune scaune spate individuale, care se înclină la 48 de grade, sistem multimedia cu două ecrane pentru ocupanții locurilor din spate, iar scaunul pasagerului din dreapta se pliază la apăsarea unui buton.

Motorul V8 de 5.7 litri, aspirat natural, a fost eliminat din gamă. În locul său, Lexus oferă agregatul V6 biturbo, de 3.5 litri, care dezvoltă 414 cai putere și 650 Nm cuplu. Amatorii de unități diesel au la dispoziție tot un V6, de 3.3 litri, capabil de 299 CP și 700 Nm.

Ambele propulsoare sunt alăturate unei transmisii automate cu 10 trepte.

Ultima, dar nu cea din urmă, este noua suspensie Active Height Control care ajustează ținuta de drum în timp ce mașina virează, accelerează sau frânează, printr-un control optim al amortizoarelor.

Noua generație Lexus LX debutează pe piața din SUA la începutul anului 2022.

via Lexus

Comentarii (16)

  • Urata (la exterior) pana'a draci si'napoi
    17 10
  • Ce-i cu caloriferul ala in loc de grila de radiator? Masina de cocalar!
    16 14
  • Edikkk
    Uzată moral

    Falimentul scrie pe Toyota

    Cum face Tesla muci pe germani la ei acasă

    https://youtu.be/WiB3684LRTY
    3 47
  • Înfiorător de urâtă! Din absolut toate punctele de vedere. Urâtă cu spume la exterior și păcat de pielea consumată pentru interior. Trendul cu displayul cocoțat în vârful bordului parcă le-a luat mințile desgnerilor.
    21 11
  • Noile grile de la Bmw, de la unele modele, parcă nu mai par urâte .
    20 8
  • Clar este o provocare sa construiește a asemenea namila și sa fie “drăguța”.
    Pe lângă grila exagerata care este parca lipita pe mașina, pe lateral decupajele roților distrug tot.
    Ok am înțeles mașinile si designul este tot mai futurist (personal nu subscriu tendinței, este prea mult) dar la asemenea dimensiuni si pretenții de lux, clasicul este singura opțiune. Orice forțare distruge…
    Cum s-a spus parca X7-ele arată mult mai bine acuma :)
    14 4
  • Seriff
    3.3 diesel:)) V6, bun bun, felicitari Toyota, sper sa se vanda cat mai multe si toate sa treaca pe langa Edikk sa il polueze cat mai mult in timp ce asteapta autobuzul.
    16 5
  • Racleta
    Zici ca.i locomotiva aia de la inceputul secolului trecut care imprastia zapada de pe sine cu grilajul ala triunghiular. Va fi de fapt bucuria emiratelor, unde in lipsa zapezii (deocamdata..ca si ploaia au adus.o cu rachete) vor taia baietii aia cu ea dunele de nisip in doua.
    13 5
  • Seriff
    Auzi tu la E-dick da Toyota faliment, eu sunt curios pe ce planeta o trai? Toyota vand de rup si doar fiindca nu scot mizerii cu prize pe banda rulanta vor da faliment, buna logica, dar ce sa ii ceri unui spalat pe creier?
    17 3
  • Bubi Mubi
    nu-mi plăcea noua grilă de la Honda HR-V, dar acum mi se pare prizabilă, de-a dreptul șic.
    7 1
  • nu grila sare in ochi, nu pielea sau farurile , ci faptul ca cel mai mare suv lexus, facut pt americani, rusi si orientul mijlociu, are motor diesel in oferta .
    lucru curajos si de apreciat in 2021, cand dieselul e executat de catre toti producatorii, dar mai ales curajos ca apare la toyota/lexus, promotorii hybrizilor .
    iar acest ultim fapt ma face sa ma intreb de ce motorul de 3.5 benzina nu vine si in varianta hybrida sub caporta acestui lexus, asa cum a primit noua tundra
    14 2
  • vaxile
    Cel mai fain in clasa lui,lux ,fiabilitate si nu in ultimul rand exclusivitate ...SUPEEEEEEERRRR!!!!!
    6 2
  • Un comentariu pertinent si lucid ! Bravo … ✔️
    1 1
  • @dan_grc
    Grilele de la BMW nu sunt urate, sunt hidoase. Faptul ca si Lexus face uratenii din astea, nu scuza BMW.
    9 4
  • inexorabil
    …zise Mafioso şi mai luă o gură de asfalt (din care o bucată în formă de virgulă căzu întâmplător între subiect şi predicat).

    Mai îndrăzneşti să pronunţi…Lexus?! Tu, care-ţi dai cu tesla peste degete tot timpul? Şi, apropo, aşa vă învaţă în “Mihai Viteazul” ? Că repetiţia este mama manipulării, pardon, a învăţăturii?
    9 6
  • Gigi Spoitoru'
    Am crezut că Toyota au cumpărat MAN sau Volvo camionetă și scot un nou cap tractor sub sigla Lexus.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru