Noul Lucid Gravity, primul SUV electric al mărcii: autonomie de 708 kilometri

de Tiberiu Safta
Vineri, 17.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lucid Motors a prezentat oficial noul Gravity, primul său SUV electric. Noul model va fi disponibil la finalul lui 2024, iar versiunea de top va avea o autonomie de 708 kilometri.

După o lungă campanie de promovare, a venit timpul să facem cunoștință cu primul SUV Lucid. Botezat Gravity, acesta este un SUV electric de lux care promite și un nivel foarte înalt de performanțe. Mașina a fost dezvăluită în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, iar producția noului model va începe în a doua jumătate a lui 2024.

UN SUV AERODINAMIC

Noul Lucid Gravity adoptă un limbaj de design foarte apropiat cu cel văzut la modelul Air. Concret, vorbim aici despre un aspect simplu și elegant, cu o caroserie fluidă care este dominată de suprafețe netede și lipsită de prea multe muchii ascuțite. Partea frontală încorporează faruri LED unite printr-o bandă, alături de 3 prize de aer, una principală și două secundare laterale. Partea din spate este desenată într-un mod asemănător, iar aici putem observa și un eleron pentru o notă de sportivitate.

Cei de la Lucid s-au concentrat foarte mult pe eficiența aerodinamică a noului model. Astfel, noul Lucid Gravity are un coeficient aero mai mic de 0.24, ceea ce îl face pe acesta să fie unul dintre cele mai aerodinamice SUV-uri din lume.

Evident, inclusiv jantele au fost desenate în scopuri aerodinamice.

INSTRUMENTAR DIGITAL DE 34 DE INCH

Trecem în habitaclu, acolo unde este prezent un design minimalist și puternic digitalizat. Primul lucru care iese în evidență este instrumentarul digital Clearview Cockpit, care încorporează un ecran OLED curbat de 34 de inch. În mijloc este montat ecranul central Pilot Panel pentru sistemul multimedia, iar volanul este aplatizat în părțile superioare și inferioare.

Aici mai notăm și absența butoanelor fizice, precum și o consolă centrală cu un capac din sticlă sub care este prezent un spațiu de depozitare.

TREI RÂNDURI DE SCAUNE

Noul SUV electric Lucid vine echipat cu 3 rânduri de scaune pentru 7 ocupanți în total. Atât scaunele din al doilea rând, cât și cele din al treilea rând pot fi rabatate pentru o capacitate de 3171 de litri. Mai mult, scaunele din al doilea rând pot fi glisate, iar ocupanții primesc și măsuțe integrate în spătarele scaunelor din față.

AUTONOMIE DE 708 KILOMETRI

Lucid Gravity dispune de o arhitectură de 900 de volți, iar versiunea de top promite o autonomie de 708 kilometri.

Mai mult, noul SUV are nevoie de 3.5 secunde pentru a atinge 96 de km/h. Datorită arhitecturii sale, o încărcare de 15 minute este de ajuns pentru o autonomie de 322 de kilometri, la o stație de încărcare de 350 de kW.

Lucid nu a dezvăluit mai multe detalii despre propulsorul electric și bateria noului model.

PREȚ DE 80.000 DE DOLARI ÎN SUA

Noul Lucid Gravity va fi disponibil pe piața din Statele Unite începând cu a doua jumătate a lui 2024. Modelul electric va avea un preț de pornire pe această piață de circa 80.000 de dolari.

via Lucid Motors

Comentarii (13)

  • Andrei
    A, 700km nu e suficient pentru Seriff. Ar trebui sa se oprească din condus, pierde vremea, time is money.
    14 7
  • Singura marcă recent înființată care îmi place, cu toate că acest nou model este doar al doilea, exterior superb, ca sedanul, calitatea interiorului pare sa fie ce trebuie, prețul decent, adică nu din șase cifre, iar autonomia de 700 km este altceva . Destul de Lucid .
    14 2
  • Dacă Lucid Air și Lucid Air Sapphire sunt cu un cap peste orice Tesla, ca design, nu același lucru l-aș spune și despre Lucid Gravity pe care îl consider sub Tesla model Y, chit că model Y este un suv coupe, gen care nu prea mă atrage. Doar ca o părere personală.
    2 8
  • Banditos
    Gravity sub Y?

    ca design, peste Y este pana si un ou de rata

    tot ca parere personala
    14 4
  • spaclu lu manole
    M-am frecat la ochi cand am vazut pretul. La banii astia or sa taie bine din felia lui Tesla. Avand in vedere ca Lucid Air e bine peste suta de mii, chiar sunt surprins de banii care ii cer pe SUV.
    Tehnologia exista, e deja la un nivel decent si inca nu si-a atins limitele. Intrebarea e cat timp o sa le ia celorlalti s-o produca la niste preturi omenesti pentru masele de consumatori care au o putere financiara tot mai mica.
    Hai cu hate-u'. Iiiii-aaaa, tot nu baga 1000km fara sa fac pipi. @serifa si @cap-de-maimutz, aveti microfonul. Fara sa-l sugeti ca data trecuta.
    PS deja rotita de la mouse e ingrozita cate roll-uri trebuie sa bage la textele lu' inextractabil.
    7 4
  • Lucid are masini foarte reusite. Daca ar produce si un model mai la preturi de 40-50k ar avea succes in State. Gravity la 80k nu va avea autonomie de 700 km. Varianta respectiva va depasi 120k. Asa cum si modelul Air incepe de la 70 si ajunge la 110.
    Dar este respectabil ce scoate Lucid pe piata, de la arhitectura pana la finisari. De fiabilitate inca nu cred ca se poate discuta.
    5 0
  • Categoria CE
    700km cu 60 la ora.
    Sa nu ne imbatam cu apa rece.
    Ha ha ha.
    5 10
  • Ca tot ce face Lucid, foarte frumos si atât… vânzări foarte slabe. Din preț se poate înțelege ca si-au dat si ei seama ca sunt pe arătură, altfel nu vi cu un SUV sub prețul unui sedan.
    4 6
  • Andrei
    Meh. Inca un model electric fara nici o identitate.
    Bordul si volanul sunt fara nici o urma de bun gust. Vor vinde vreo 20.
    3 10
  • Lucid pierd aproape $ 500.000 LA FIECARE MASINA VANDUTA. Conform raportului pe care l-au scos ei. In conditiile astea, CEOul a avut salariu de aproape $400 mil. :) Bani primiti de la investitori.
    Cam atat despre Lucid :))
    2 9
  • @18.33
    @pmc


    Nu 500.000 ci 338.000! Așa e când citești în diagonală și nici nu înțelegi mare lucru. Pentru că, mai mult că sigur, nu ai priceput de ce vinde in pierdere.
    3 0
  • Andrei
    Interiorul e mult peste ce oferă Tesla.
    Sper sa lanseze și un model mai mic, cu 5 locuri. Si mai ieftin, desigur.
    6 1
  • oricine
    Atât timp cât nu spun nimic despre baterie și motor (pentru că încă nu știu încă ce o să folosească) consider că restul sunt simple vrăjeli-autonomie, accelerație, preț. E o caracteristică a economiei de piață ca să mai angreneze niște investitori naivi.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru