Feedback

Noul Volkswagen Passat - primele imagini şi informaţii oficiale

de Bogdan Mirică
Luni, 26.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen face ultimele pregătiri pentru noua generaţie Passat. Primele schiţe anunţă un design mai agresiv, iar primele informaţii confirmă prezenţa unui diesel de 240 de cai putere.

Pe măsură ce ne apropiem de lansarea noii generaţii Volkswagen Passat, tot mai multe informaţii despre modelul de segment mediu ies la iveală. Un comunicat de presă al germanilor dezvăluie detalii despre noul Passat şi oferă o serie de schiţe oficiale. 

Imaginile trădează un aspect frontal ceva mai angular, cu blocuri optice ascuţite, o grilă care se continuă până la nivelul farurilor şi un spoiler cu linii simple. Sportivitatea pare a fi sugerată de schiţe din orice unghi ai privi, profilul anunţând chiar o linie arcuită ca în cazul unui coupe cu patru uşi. Acest detaliu estetic ar face însă inutilă prezenţa unui viitor urmaş pentru Passat CC. Designul va fi caracterizat de prezenţa unor stopuri cu lumini LED şi a unor blocuri optice faţă care combină halogen-ul şi LED-urile, împreună cu sistemul de asistare Dynamic Light Assist.

Interiorul va creşte din punct de vedere calitativ, Volkwagen încercând să se apropie cât mai mult de segmentul premium.

Echipările de top vor primi un ecran digital de 12.3 inch, care va ţine locul instrumentelor de bord, ca în cazul noului Audi TT. De asemenea, sistemul multimedia va fi capabil să se sincronizeze cu tablete sau telefoane inteligente prin intermediul noii generaţii de sisteme multimedia Modular Infotainment System. Nu va lipsi nici head-up display-ul, sistemul de asistare a remorcii în marşarier şi noua generaţie Park Assist, care va permite parcarea cu faţa.

Ecranul de 12.3 inch care ţine locul instrumentelor de bord, instalat pe noul Audi TT

Esential 240 de cai putere ar urma să ofere noul diesel de 2.0 litri bi-turbo.
5 litri/100 de km ar urma să consume dieselul bi-turbo de 2.0 litri.
85 de kilograme va pierde noua generaţie Passat în comparaţie cu cea actuală.
Surprize mari şi sub capotă.
Aici, pe lângă motorizările pe care le cunoaştem deja, gata să ofere între 120 şi 280 de cai putere, noul Passat va fi gata să adopte şi un nou propulsor diesel bi-turbo. Acesta va avea o capacitate de 2.0 litri şi va fi capabil să livreze 240 de cai putere şi 500 de Nm.
Sunt performanţe extrem de apropiate de cele ale dieselului de 3.0 litri. Unitatea va fi asistată de o cutie DSG cu şapte rapoarte şi de tracţiunea integrală 4Motion. Chiar şi aşa, dieselul va promite o medie a consumului de numai 5 litri/100 de kilometri.

Pe lângă noul diesel, anul 2015 ne va aduce şi o versiune hibridă a lui Passat. Ea va putea fi alimentată la priză şi va fi alcătuită dintr-un motor pe benzină, 1.4 TSI, şi un altul electric, de 102 cai putere.

Resursele totale vor însuma 204 cai putere şi vor putea garanta, graţie unui pachet de baterii litiu-ion, o autonomie totală de 50 de kilometri. Autonomia combinată va ajunge la 965 de kilometri.

Şi din punct de vedere structural vor exista îmbunătăţiri, noul Passat urmând să folosească platforma MQB, dar modificată pentru a putea garanta o masă mai mică. Folosirea intensă a aluminiului în anumite zone va duce la o greutate totală mai mică cu 85 de kilograme decât în cazul generaţiei actuale. Acest aspect va avea influenţă şi asupra consumului, estimat a fi cu 20% mai mic decât în prezent.

Primele imagini ale noului Passat vor debuta la începutul lunii iulie, în vreme ce un debut oficial este programat abia în luna octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris.

Comentarii (50)

  • Un Barbat
    Passat CC
    8 12
  • @un barbat
    arata a cc pt. ca e o schita ...toate schitele au acest specific...turtit,latit etc.
    20 4
  • Dieselul bi-turbo va fi fabulos. Ofera puterea si cuplul unui dinozaur de 3 litri iar in combinatie cu integrala 4Motion va pune puterea mai bine la roti...

    P.S. Observ cu tristete ca nivelul comentariilor lasa puternic de dorit de o buna bucata de timp asa ca veterani ca @inexorabil, @laucalin, @mowgli, @lache sunt mai rar vizibili, ca si mine de altfel.

    In schimb s-au imnultit gibonii precum @mafia, @robert444 si multi, multi altii! Cred ca redactia ar trebui sa reactioneze intr-un fel!
    25 12
  • Andrei
    @ sIVW_83 eu cred ca acest forum este foarte bun,este democrat...doar traim in zile libere....de ce ar trebui complicat cand e destul de bun asa,cine ii opreste pe veterani sa comenteze?
    Referitor la viitorul Passat,cred ca o sa aiba un design mult mai frumos decat generatia actuala,altcumva nu se poate.
    17 3
  • Ar trebui sa fie ''nava spatiala'', fiindca anul viitor va avea de infruntat un nou Avensis, Mondeo dar si Accord care este etalonul clasei din punct de vedere calitativ..
    15 22
  • @slVW_83, eu iti apreciam stilul si cand postai nelogat, ca @slv83. Eu inteleg ce-ti doresti cu ardoare nobila, dar, chiar daca vartejul irezistibil al fermecatoarei utopii ma mai invaluie si pe mine din cand in cand, realizez, totusi, ca atmosfera propice, de buna credinta si chiar de polemici decente, constructive, ar fi fost posibila doar intr-o alta lume...Evident, in aceea in care ar fi fost de neconceput ca Eva sa muste din fructul oprit, care a ispitit-o cu gustul aparte al cunoasterii binelui si raului (de atunci a inceput uraganul decaderii umane...si ma intreb descumpanit oare cand si cum se va ispravi acest prea obositor "proces").
    Adevarul este ca nu sunt o prezenta rara pe aici, insa ma straduiesc sa ma concentrez pe patima mea "gemista". Numai ca m-am cam saturat de tampeniile crase la care se preteaza plavanii aia cu cravate (printre care s-a insinuat si o naiva cu sacou) care au pervertit cea mai elocventa eticheta a istoriei auto. Sa-mi moara scroafa in cotet daca nu ma voi indarji sa ajung eu prin structurile alea de conducere, in viata asta, macar din curiozitatea de a constata ce-o fi asa de greu sa gestionezi cu simtul masurii si cu capacitate de intuitie o afacere de asemenea proportii. In prezent, ma oftic, desigur, si nu ascund acest fapt; doar un nătâng sadea ar indrazni sa infirme realitatea atat de clara conform careia VW (marca in sine) se indreapta cu pasi iuti si temerari spre...premium (palpabil, nene! - si nu trebuie sa ne reveleze AM, caci ne dam seama de la o posta). N-as fi crezut vreodata...Imi place si noua arhitectura generala a Skodei. Am observat cata "cârâială" a rezultat pe marginea estimarii mediatice ca Toyota ar fi cel mai valoros brand auto al momentului...O fi, dintr-un punct de vedere ultrabatatorit (ia ghici: la pomul laudat sa nu...), dar mie, unul, mi se pare departe de a arata indicii de premium! Sa ma injure Mafioso cat o pofti; imi asum acest "delict de opinie". Precum am mentionat deunazi, eu ma dau in barci cu un Passat de serviciu, mai vechi. Nu este la fel de dotat si nici exclusivist ca, de pilda, un Oldsmobile din aceeasi perioada, dar senzatia de spatiu, confort, fluenţă si...fiabilitate (ups!) nu i-o poate contesta nimeni! Un singur lucru n-a reusit acel VW (foarte bun, in mod obiectiv): sa-mi intre in suflet...Ma rog, daca nu te indragostesti de mic de o anumita entitate, sansele de a o adora mai tarziu scad dramatic...Sa n-o consideram o regula batuta in cuie, aplicabila tuturor, indiferent de gradul lor de inteligenta si de instruire. Insa, in viziunea mea strict personala, pasiunea, de orice natura ar fi, nu se poate naste oricand, oriunde si oricum! Mie mi s-a pus pata pe Buick din frageda copilarie si sigur este ca nimeni si nimic n-are cum sa opereze vreo modificare vreodata, la nivelul meu launtric...Ceea ce nu inseamna ca nu stiu sau nu vreau sa recunosc valoarea de ansamblu a unor concurenti sau chiar a unor rivali. VAG va ramane mereu un dusman pentru mine (iar ceea ce conduc eu aproape zilnic se numeste: "ïn pat cu dusmanul"), dar unul care imi smulge un respect nesimulat si nedisimulat, cum niciun alt operator din breasla (evident, adversar tehnic si comercial al lui Opel Motors) n-ar putea...
    In definitiv, refuz sa devin un tradator/dezertor, adica sa parasesc corabia care pare sa se scufunde ca sa trec cu arme si bagaje pe super-vaporul...dusmanului, oricat mi-ar face cu ochiul, deci prefer sa le umplu de "respect", oricand as avea chef, pe caricaturile, pramatiile, jivinele etc. (chiar daca m-au plictisit de moarte, rezistenta mea psihica creste vertiginos) din curtea pasiunii mele vesnice (cu vedere din RC...), decat sa ma infratesc cu titanii care vor domina crunt universul auto al acestui secol de tip "a fi sau nu fi pe piata"...
    In loc de concluzie: glorie invingatorilor (VAG si amatorii lui), onoare...invinsului...in orgoliu (recte moi :D).
    15 4
  • PS: Scuze, am comis un dezacord mai sus: "nimeni si nimic n-are cum". Desi ar fi straniu sa scriu "n-au cum", fiindca ar parea ca nimicul poate fi personificat. Sau chiar este??? Sa ne raspunda unii ghionbani...
    4 2
  • Interesant lcd-ul (nu stiam de el ca exista deja) si foarte performant motorul diesel bi-turbo. Poate pentru muritorii de rand o sa vedem si un 1.5 tdi de 110-120 cp cu un cuplu de 280-300 nm la 1500 rpm care sa aibe un consum mixt undeva pe la 3.6...si performante mai bune decat actualul 1.6 tdi de 105 cp.
    17 2
  • @Ghionea
    Comentariul tau arata cat de diferiti suntem noi ,oamenii , daca si Accord-ul a ajuns etalonul clasei la ceva, orice , atunci passat ul este cea mai frumoasa masina din lume :)))))))).
    13 12
  • Că tot veni vorba de Eva!

    Numele ei în ebraică înseamnă "viață" iar numele lui Adam "om". În Rai erau de fapt doi pomi, unul al cunoștinței binelui și răului, altul al Vieții. Cei doi au fost ispitiți și au căzut dar dacă rezistau ispitei se învredniceau de cinstea de a mușca din pomul vieții...

    Îmi place că ai o pasiune pentru orice (în cazul nostru pentru o marcă auto americană, puțin cunoscută la noi) dar și că (ironia sorții!!!) conduci un banal Passat, de care văd că ești mulțumit. Îmi doresc să fii mulțumit pe mai departe și să continui să "exiști" pe aici!
    6 3
  • nu-i asa inexorabil?
    si cand te ganndesti ca era SAAB-ist la inceputuri. S-a dovedit a fi doar un mincinos....

    nu-i asa inexorabil? Iti mai aduci aminte ce fan (si proprietar de SAAB, chiar) erai tu pe vremuri?
    4 7
  • Gigel plavanu'
    ...bine ma sIVW_83,.... ca esti tu destept !?!
    pai sa ne gandim putin, daca te-ai nascut in '83 la cei 31 de anisori ai tai, doar sa fii fost implicat direct in anumite probleme in domeniul conceptiei, proiectarii sau fabricatiei componentelor auto, sau hai treaca de la mine...si a vanzarilor, si ti-as da o oarecare dreptate, dar daca nu-i asa, esti doar un ...papagal, ca multi de aici, care crede ca are penele mai colorate ca alta "subspecie" de pasarele, necunoascatoare de amanunte gen revista auto.
    Cum e cu motorul ala bi-turbo, ca mai facut curios?
    ... a, si vezi ca l-ai uitat pe zarne... sau poate nu
    2 11
  • Cine vrea să mă "confunde" cu un personaj deja dispărut, care promova o marcă aşişderea?...Eu însă promovez originalitatea, concept pretenţios cu care respectiva marcă nu prea se împăca...Iar când motoarele îţi vin de la englezi & nemţi şi turbosuflantele de la americani, poţi fi calificat oricum, numai original nu! Nici firma de avioane nu părea mai brează: deşi alde Volvo a creat o secţie de motoare pentru avioanele Saab (Volvo Aero), partenerii lor i-au lăsat baltă şi s-au reorientat către Rolls Royce şi General Electric. Cascadorii râsului. Revenind la maşini, eu am fobie de spaţii strâmte, ceea ce la Saab constituie o realitate...largă. Deci, de ce mai perpetuează enormitatea "cuantic=inexorabil"? Doar pentru că şi eu scriu mult? ("şi prost!" - ar adăuga imediat "fanii" mei...da, şi prost, dar prefer aşa decât să-mi storc creierii şi să nu iasă chiar nimic?! - de regulă, eu interpretez tăcerea sau discreţia prelungită drept dovadă de incultură şi/sau imbecilitate! - şi, vai, pute lumea de atâţia asemenea "morţi vii", alias roboţeii votanţi cu ochii închişi, care L-au substituit pe Dumnezeu în sinea lor amorfă cu "sfântul" stat, părându-li-se că acesta din urmă ar fi adevăratul părinte grijuliu şi ocrotitor). I-aş ruga pe susţinătorii acestei "echivalenţe" şi pe toţi suspicioşii antrenaţi de defunctul OTV să mă scutească de spiritul lor "detectiv", ca să fim toţi liniştiţi...Ah, era să uit: nici măcar Cuantic nu credea în mitul infailibilităţii Saab-ului (apropo, dragă moralistule de mai sus, Cuantic n-a zis nicăieri şi nicicând că a fost proprietar de Saab, ci doar pilot de ocazie, sau probabil a avut pe mână, pentru scurtă vreme, maşina altcuiva, pe care a prezentat-o pe AM ca fiind a lui, deci, dacă vrei să-l ocărăşti, fă-o, dar nu "înflori" realitatea pentru a obţine efectul scontat, mizând pe comoditatea unor useri de a nu-şi bate capul cu arhiva), că doar el însuşi a virat (cu nick-ul), acum vreo 3 ani, de la "Forever" la "Cuantic" (un termen ştiinţific, care, raportat la cazul acestui user, s-ar traduce cam aşa: "OK, iubire oarbă, pe vecie, dar trebuie să cercetez mai bine împrejurările, aşa că la loc comanda!"...). Clar, nu? Dacă amatorii de insinuări de tip "Click" s-au lămurit, atunci pa şi pusi, să nu mă mai abordeze, că nu le mai (tot) răspund... PS: @slVW_83, dacă aş avea la dispoziţie un Opel, aş fi îndreptăţit să consider că am rămas "în familie" (GM), nu? Păi un amic de-al meu deţine o Corsa, pe care o mai birjăresc şi eu. Scrie pe geam "GM" ? Scrie, ca la orice Opel. Dar, dacă eu şi Cuantic mai putem fi comparaţi, pe VW şi Opel n-are niciun rost să le pui în balanţa calitativă...În materie de premium, Opel se bate cu pumnii în piept: "Insignia!". VW îi răspunde calm: "Noul Passat!" (nu mai zice şi "Passat CC" sau, vai, "Phaeton", că ar fi prea mult pentru cei care, de 5 ani încoace, se amăgesc că, în jungla auto contemporană, a defila mult timp cu acelaşi atu înseamnă un atu în sine).
    6 7
  • @inexorabil
    lasa vrajeala, esti acelasi cu quantic......nu ne-am nascut ieri
    12 8
  • Nu sunt niciun cuantic, timpul o va demonstra...
    6 11
  • or fi fost frati :D
    6 2
  • @Ghionea Accord-ul este etalonul clasei la fiabilitate si nu la calitate. Sunt doua concepte diferite care pot aparea impreuna sau separat. Exista masini low-cost fiabile insa slabe calitativ (materiale etc) si masini premium foarte bune calitativ dar cu o fiabilitate indoielnica. Exista insa si firme premium foarte fiabile. Nu dau exemple ca nu are rost.
    7 4
  • Ce dor mi-a fost de acest forum. Singurul de calitate din Romania. Dar, si el, nelipsit de orgolii mari sau de graba in a asterne ineptii.

    Pentru ce a luat Andy negativa la mesajul anterior nu inteleg. Lipsa de obiectivitate a unora mi se pare fabuloasa. Atat sunt unii de frustrati incat daca lor le place rosul automat cei care mentioneaza albastru primesc rosu. Chiar daca albastru era raspunsul la intrebarea "Ce culoare are cerul?". Suntem o natie de distrusi si nu ne dorim deloc sa iesim din mocirla.


    Passatul curent nu exceleaza la nimic, cu atat mai putin la aspect. Cel care urmeaza sa apara va fi cu adevarat "noul" Passat.
    Observ multe optionale deosebite. Nu pot sa nu ma intreb ce vor pune pe A4 sau ce calitate va avea acesta. Putina invidie parca ma incearca.

    In rest numai fiabile nu sunt VWurile. Imi place G7-le meu. Ma bucur sa il pun la incercare de fiecare data cand am ocazia si nu m-a dezamagit ca dinamica si calitatea interiorului niciodata.
    In schimb calitatea senzorilor, a ecranului tactil, a unor manete dar si a altor componente mai importante nu imi da voie sa mai transmit laude.

    Accordul este intradevar mult mai fiabil dar cam atat. Sunt un mic fan Honda si senzatiile din spatele volanului sunt destul de speciale dar cat poti cumpara o insignia ceva mai dotata dar cu 8000 mai ieftina (in urma negocierilor)... pur si simplu nu te mai poti uita la Honda. Ca sa nu zic de noul Civic. Pacat. Parca o fac intentionat japonezii.

    Si daca tot ne dam cu parerea despre Inexorabil ma bag si eu in seama: sigur e SaabCuantic. Pe langa ca au exact acelasi stil verbal au si aceeasi asezare in pagina.
    Si anume greu de urmarit, fara spatii, interminabil. O astfel de scapare nu s-ar repeta la multi oameni cu intelect si apetit pentru pretentios precum ale lui Inexorabil.

    Bafta si bine am revenit!
    11 1
  • cetateanul turmentat
    Acum vine blow-americanul sa ne zica teoria chibritului, asta daca mai sus nu a comentat cu al nick > stim, stim, turbo are lag, iar n/a are cuplu dupa tartacuta lui . nu blower flower ?
    8 3
  • Bine ai revenit @Calingura, se vede ca ti-a fost dor de acest forum, poate vom reveni mai multi.

    In ceea ce priveste intrebarea " este Inexorabil Cuantic?" , nu vom sti niciodata:). Probabil ca se va supara @inexorabil pe mine, dar si eu eram convins de asta, apoi n-am mai fost, nu ma stiu, nu mai conteaza, stiu ca nu vreau sa dispara, il mai vreau pe aici:).
    11 1
  • Să vezi.......și sa nu crezi....de vreo 8 luni nu am intrat pe acest site, dar ca sa vezi :D :D :D :D :D :D :D :D . Lor li se pare ca am comentarii :D :D :D .
    Asta pe bune m-a amuzat total... :D :D ...
    Prostia umana, n-are limite...
    Auzi flower ?

    Eu n-am zis ca un N/A are cuplu mai bun decat un supraalimentat.
    Ti daca esti "cetatean turmentat" , bea mai departe berea si nu **** capu aici.
    Iar daca citesti comentariile mele, citeste-le cu atentie.
    Stii ce e aia atentie? E ceva ce nu se-mpaca cu alcoolu' ...ceva ce tu vad ca nu ai...
    PS:
    Weineck Cobra : motor V8 , 12.0 litri, natural aspirat, 2 carburatoare Holley, ~ 1000kg , 1150CP și 1750Nm.
    0-300km/h : 10 secunde
    LaFerrari: 0-300km/h - 15 secunde
    4 5
  • PS:
    Turmentatule, casca ochii aici:

    http://autostrada.md/stiri/nebunie-curata-cobra-weineck-780-cui-ascunde-un-v8-de-12-7-litri-si-produce-peste-1-100-de-cai-putere-video
    3 6
  • cetateanul turmentat @blowerfl
    ''Sa vezi si sa nu crezi'', tu ai auzit de downsizing sau de performanta +eficienta? Mai nou motoarele moderne sunt create pentru eficienta si performanta, adica 2 in 1 . Vorbesti prea mult despre masini performante si scumpe, macar te-ai urcat intr-una daca tot dai din gura ? Asta-i romanu' tipic, sa macane in ploaie fara habar, vai de capul nostru si de natia romana, ma intreb cand se vor trezii la realitate si romanashii
    7 3
  • Bețivanule...stii, cred ca a fost o idee proasta sa intru aici, chiar dupa o perioada de pauza...dar, ma rog..

    Tu de eficienta ai auzit, dar habar n-ai de TOTALITATEA lucrurilor le care l-e cuprinde acest cuvint...
    Sa-ti dau eu ex de eficienta??
    1.
    Mercedes C63 AMG , ~ 1700kg , 6,2 volum, consum urban 19,2 litri la suta ( site official)
    Dodge Challenger SRT, ~ 1900+ kg, 6,424 volum, consum urban 17-18 litri.
    2.
    BMW M5 F10 , 1900kg , 4.4 bi-turbo , consum urban 18 litri suta.
    Dodge Challenger SRT, ~ 1900+kg , 6,4 non-turbo , acelasi consum.
    3.
    BMW M5 E60 , 1700+kg , 5.0 , consum urb 19 litri
    Dodge Challenger SRT , 1900+kg, 6,4 , consum urban 18 litri .

    PS: motorul de pe SRT, se incadreaza in norma de poluare EURO 5 !

    Așa ca dute-n **ta cu turbinele tale proaste.
    Daca erai destept, stiai ca supraalimentarea are acelasi efect ca si marirea volumului. Forma de obtinere a "target-ului" e diferita.
    Dute și te "pîrîie" pana-ti cade turbina...pana-ti crapa trubele, intercooler-ele, wastegate-urile, bypass-urile, blow-off-urile.
    5 6
  • Scuze...am uitat ca esti beat, nu poti face o concluzie.

    Ideea e ca masina americana cu un motor mai voluminos, cu o greutate mai mare, obtine acelasi consum, ca niste europene mai slabanoage, cu motoare ceva mai mici.

    PS:
    Lamborghini Aventador LP700-4 , volum 6,5 , ~ 1600kg consuma urban 25,6 litri la suta
    Dodge Challenger SRT , volum 6,424 ( deci practic acelasi) , ~ 2 tone, consum urban 18 litri la suta.

    Ai vazut testu cu M5 F10 in RO ? Cica ajungi si la 23 la suta urban cu un condus mai vioi. Pai exact asa faci si cu SRT...dar ai uitat??
    Bmw-u e 4,4 bi-turbo ...nu 6,424 ca DODGE-u...
    5 5
  • Adica DODGE-u cu vreo 300kg mai greu decat Aventador...da la acelasi volum...consuma cu vreo 7 litri la suta mai putin. :D :D :D :D..
    6 4
  • Of, se pare că voi fi mereu urmărit pe AM de această presupusă "coincidenţă"...Ce dilemă, nu, Dane? Inutilă, adică! Dacă aş fi scris câte 2-3 rânduleţe şi alea din an în Paşte, nu m-ar mai fi bănuit nimeni de "metempsihoză", garantat! Şi, eventual, pigmentate cu "strictul utilitar", adică să turui despre CP, Nm, design, marketing, tendinţe, evaluări, estimări etc. Dar partizanii pro-"coincidenţă" n-ar putea răspunde la întrebarea-cheie: au pomenit ei vreodată vreun fan(atic) Saab care să sară brusc taman în barca..."asupritorului" (GM) ? De ce ar fi făcut-o? Nu pare să fi avut noimă...Îl mai ţineţi minte pe "inexo-cuantic", alias veşnicul şi incorigibilul Mafia? S-a muncit el să mă "deconspire" cu acel nick clar tendenţios şi ce-a rezultat? S-a lăsat păgubaş! Auzi, ce i-a stat în deblă...şi acum mă pufneşte râsul: iubitor de Rover din Satu Mare. Dacă n-ar fi încetat cu farsa, chiar nu mai reveneam...Totuşi, eu "adulmec" că, sub protecţia anonimatului, mă contestă şi un fost partener temporar al lui...Cuantic: Devorattor. Despre care ştiu sigur că apăra Saab-ul (inclusiv al său 900 NG de 1,5 stele EuroNCAP) şi de sub alte identităţi, ca să pară mai mulţi, o legiune. Altfel cum să-l contracareze pe bietul AndreiRN? ARN susţinea adevărul pur, anume că Saab a mâncat de bani, mult amar de vreme, atât statul suedez, cât şi pe GM. Când Cuantic a înţeles, finalmente, că alesese tabăra nepotrivită, dezamăgit în sine şi de drive-teste, şi de tandemul 9-3/9-5, s-a dat treptat la fund...La drept vorbind, nici n-avea încotro. Opţiunea lui naivă şi misiunea lui hazardată eşuaseră lamentabil...Dar n-a "renăscut" ca "inexorabil", staţi calmi! Eu eram admirator constant de GM înainte să devină el promotor conjunctural de Saab (plus hulitor acerb de GM, că aşa îi impuneau uzanţele respectivei microcomunităţi, dar mă îndoiesc că ceea ce scria era în deplin acord sau armonie cu ceea ce simţea). Aşadar, cu certitudine Cuantic nu va mai exista pe AM cât vor trăi lumea şi pământul! Împăcaţi-vă odată cu această idee de netăgăduit, adică ireversibilă, şi lăsaţi-mă şi pe mine să respir un aer firesc, dacă nu vă cer prea mult, recte minimă înţelegere...Vă mulţumesc!
    1 5
  • cetateanul turmentat @blowoff
    Esti foarte contagios nu crezi ? Bah blower-flower, te-am intrebat daca te-ai urcat sau ai condus vreodata una dintre masinile de mai sus. Opinia adevarata este formata dupa cateva ore de test cu aceste masini , in cazul dat Turbo vs na . Dar cred ca nu ai nici masina si mergi cu RATB-ul adica tot cu Mercedes-ul de-l ponegresti tu, sau daca ai masina sigur conduci o Dacie ruginita, vezi sa nu te ia RAR-ul . Stii ce-i ala wasgate ? Ridica capota la 1300 jaf si vei vedea. Romanashul, numai sa behaie stie.
    9 5
  • Bețivane...daca vrei sa stii ceva...nu traiesc in Romania.
    Daca mai vrei sa stii ceva? Am mers si pe turbo, si pe n/a.

    Deci, tu iarasi mi-o intorci cu "ai mers/n-ai mers" ...vorbeai de eficiența. Daca te-am inchis, nu o lua hăisa-n papușoaie..
    Mai toarna-ti o bere te rog.

    PS: ai vazut M3 și M4 pe circuit?? Ce cacat....cutia intirzie la schimbarea treptelor...dupa treapta a 3-a , a 4-a ...motoru moare...

    "Dar cred ca nu ai nici masina....." ---- crede bre mai departe.
    Mi-i in c*r ce crede creieru tau turmentat
    1 9
  • Ar mai fi ceva..
    Daca scrii "flower" sau nu stiu ce acolo ----- nu-ți crește IQ-ul...
    Vorbesc serios :D :D :D :D :D :D
    Mai bea o vodka , mai fumeaza un trabuc..life is beautiful, take your time, take a deep breath an relax
    1 8
  • @blower
    Să ne uităm întâi la cifrele oficiale. BMW spune că un M4 cu cutie manuală va consuma 12 litri în traficul urban, în timp ce unul cu cutie automată va avea nevoie de 11.1 litri. Media oficială este de 8.8 litri/100 km (cutie manuală) şi 8.3 litri/100 km (cutie automată). sursa AM
    7 1
  • @blower
    nu e aceiasi clasa da ma rog vino la clasa asta cu un contraargument.Aceiasi discutie turbo vs aspirate pagini intregi....
    7 1
  • Multumesc Dan. Sa fie.

    Admini pe aici nu sunt? Felicitari pentru cel/cei care ii raspund civilizat lui Blower.
    4 0
  • Stimabile Dan Grecu. Ti-a mai venit ''factura la apa'' ? Nu te mai incrunta asa ca o sa faci riduri, si doar esti tanar :)))))))))
    0 8
  • @@blower..
    Referitor la cifrele oficiale.
    Singur m-am convins ca BMW ofera cele mai mincinoase cifre de consum. Nici Mercedes-urile nu-mi plac, insa , cel putin AMG ofera cifre mai aproape de realitate. Daca C63 AMG papa 19 litri urban, pai asa e si scris.
    M , scrie ca un M6 consuma urban 14 litri la suta, in timp ce toate testele de pe net spun ca papa 18 litri la suta.

    Nu am nici cea mai mica incredere de cifrele lor de consum.
    Și daca e sa lasam la o parte cifrele, gindeste-te singur si analizeaza un pic. It's a 3.0-litre twin turbocharged engine.

    Dar nu de asta ziceam...vorbeam de dinamica lor.
    0 5
  • Și pentru asta ii multumesc lui VIANU. El m-a rugat sa-i prezint cifre concrete referitor la consum turbo vs N/A. Și am rascolit tot net-ul, m-am convins de prostiile pe care le scriu producatorii (mai ales BMW) , asa ca sa atraga clienti naivi, folosind pretextu ca "testele se fac in conditii care difera de realitate bla bla bla" :...

    PS: Viane...daca esti p-aici. Asa si n-am mai primit un raspuns. Ti-am demonstrat ce am avut de demonstrat, iar tu parc-ai muțit...
    1 5
  • Ceea ce multi nu vor sa inteleaga e ca un motor fortat e mai putin fiabil ca unul aspirat. Majoritatea producatorilor baga pe gat downsizing-ul cumparatorilor de masini noi (hai sa zic dupa 2010-2012 daca ma refer la benzina) cu argumente de impozite mai mici si consumuri asisderea.

    Dau un exemplu concret mai pentru muritorii de rand...un 0.9 de 105cp consuma mai mult ca un 1.4 de 100cp la 120-130 km/h la dimensiuni si greutati comparabile ale automobilelor (nu numesc firme ca iar se vor inflama unii) desi motorasul mic se lauda cu un consum sensibil mai mic decat al aspiratului. In oras se simte o diferenta in favoarea motorului turbo...insa este pana in 2l/100 km. Deci unde e avantajul in afara de impozitul mai mic? Dezavantaje cu duiumul pentru motorasul turbo: zgomot, lipsa de vlaga la viteze mari, pret mai mare, consumul la viteze mari si mai mult ca sigur ca o fiabilitate mult mai mica in timp.

    Castiga deci producatorul din diferenta in plus de pret (turbo vs. aspirat) si din piesele de shimb si manopera, costuri care sunt mai mari decat diferenta de impozit atat de ridicata in slavi de dealeri si de unii clienti.
    3 0
  • Andy, nu trebuie sa dai exemple. sunt multe teste aici pe AM unde baietii au spus clar cat le`a consumat in test un 0.9 sau 1.2 turbo fata de diferite alte aspirate.
    1.6 gdi 135 cp de la kia/hyundai, motor aspirat are consum 6% - pe primii 500 km -masina fiind noua, consum mixt (50% din timp bucuresti, restul afara). nici mie nu mi`a venit sa cred pana nu am vazut cu ochii mei.
    0 0
  • Andy, corect. În oraș, la mers normal, fara acceleratii bruste, cu un mers calm, unul natural aspirat ar putea sa aiba consum mai mare, dar depinde de la caz la caz, ca de-ntimpla și invers.
    Și asta din cauza ca oamenii nu inteleg un fenomen simplu:

    Indiferent, ai tu 1.4 turbo sau 2.2 natural aspirat, daca motoarele au aceeasi distributie putere/moment pe turatie, și daca masinile mai au aceeași greutate, atunci obtii cam acelasi consum.

    ASTA AȘA E PENTRU CA, tu cind mergi, prin oras, nu stai cu pedala lipita, deci tu ceri de la motor un anumit moment/putere , mai mica decat cea maxima, ȘI LA TURBO și la NON-TURBO, tu spre exemplu o sa folosești ÎN MEDIE sa zicem prin oras, 60CP ( spre ex).
    La motoru natural aspirat mai mare, se deschide clapeta , intra aeru necesar, se injecteaza benzina in asa fel incit sa-ti ofere 60CP.
    La cel TURBO, chiar daca ai tu 1,4 in loc de 2,2 ....acolo aerul vine sub presiune, asta e ca si cum ai avea un motor MAI MARE , care INGHITE MAI MULT AER, și tot ajungi la cantitatea de aer inghițita de cel NON-TURBO. Asta inseamna ca cantitatea de benzina injectată , e cam egala cu cea de pe NON-TURBO, și ajungi tot acolo.
    1 2
  • Pentru cine intereseaza varianta chinezeasca:
    http://indianautosblog.com/2014/04/2015-vw-passat-fully-revealed-129146
    0 0
  • Sunt sigur insa ca urmatoarele generatii de benzinare turbo vor fi facute mai cu cap (mai ales de cand se vor introduce noile norme de declarare a consumului real), fiabilitatea va creste si vor avea si alte tehnologii pe langa (gen folosirea a jumatate de cilindrii pentru mersul in oras sau variante hibride). Asta insa dupa 2016-2018 ca deocamdata au de muls destul mai ales pe pietele care au scapat de criza.
    4 0
  • Daca te referi pa MDS - Multi Displacement System...eu sincer, nu vad de unde vine economia...
    0 4
  • rashnoveanu'
    stai calm blower, vad ca nu prea intelegi ce-i cu downsizing-ul asta de care tot vorbesti, ideea este:
    - la aceleasi performante, un turbo cu injectie directa are aproape jumate din volumul unui normal aspirat, avantaj
    - emisiile de carbon sunt reduse, nu neaparat consumul de combustibil (care poate sa fie aproximativ acelasi) datorita faptului ca eficienta motorului prin actiunea turbinelor si a injectiei directe este mult crescuta, avantaj
    Lumea auto merge inainte!
    Capisci?
    3 1
  • rashnoveanu'
    nu ca n-ar avea si unele dezavantaje, se pare ca se cam imbacsesc, si ca in timp le scad performantele, dar atunci o sa le cumpere romanii ca second-hand-uri
    3 1
  • Rashnoveanu, tu esti sigur ca eu sunt cel care nu intelege downsizing-ul?
    Eu vad ca tu , ca toti, inghiți galușca care ti-o da cu de-a sila altii.

    Tine minte una: DOWNSIZING-UL ESTE O STRATEGIE DE MARKETING. PUNCT.

    "La aceleasi performante , volum mai mic"???? - si care e avantaju??
    "Emisii mai putine" ????? ---- iti aduc aminte ca, odaca cu cresterea consumului, cresc emisiile, sau tu nu esti la curent ca, cantitatea gazelor e direct proportionala cu cantitatea reactantilor? ( in cazu dat oxidarea benzinei) ??

    Care eficienta omule??
    Eficienta motorului creste odata cu creșterea raportului de comprimare? Did your hear that?
    Cind instalezi supraalimentarea, TREBUIE SA SCAZI RAPORTU DE COMPRIMARE!

    Da asta e altceva....de unde-ai luat-o ? "Creste eficienta" ..ti-a spus bunica povestea de seara, da ?

    You're drunk, go home.
    1 5
  • Voi vedeti doar la suprafata, lucrurile. Cu toata seriozitatea...incercati sa intrati in esenta lucrurilor...daca tot sunteti pasionati de automobilism...
    1 5
  • @Blower0
    un raspuns la intrebarea ...
    "La aceleasi performante , volum mai mic"???? - si care e avantaju??

    un motor mare inseamna componente mari, inseamna mase inertiale mari, inseamna suprafete mari, inseamna frecari mari, etc

    dar nu sunt aici sa dau genul asta de explicatii
    4 0
  • @Blower0
    aprinderea este mai eficienta la TGDI-uri, datorita injectiei directe, in-cylinder, a presiunii marite si a controlului electro/mecano/hidraulic/etc al supapelor, de aici eficienta arderii comustibilului si a compresiei
    eficienta arderii duce in mod automat si la scaderea emisiilor de CO2,
    poate niste grafice ar fi mai concludente
    5 0
  • @slv.... No,servus,mah om bun.Asa este .Mai rarut ca e mai dragut.
    Nu va mai bateti capul cu suflatorul de peste Prut.De 8 luni nu a mai intrat pe aici,si a intrat exact la fix,pentru replici.Nici macar nu are masina.Inca nu s-a urcat intr-un muscle-shit American,nu are nici un fel de experienta auto,nici mucii nu i s-au uscat sub nas.Tot ce latra pe aici este scos de pe net.Cand nu mai are nimic de spus ,incepe sa preia ideile celorlalti si jigneaste,si in engleza,si in romana.Efectiv,mie mi-e mila de el.Un mic mucea care nu are nimic de a face cu lumea normal.
    Sa vedeti ce o sa fie la gura lui,dupa asta.
    2 0
  • muritorul de rand....
    ... la motoarele la care se face downsizing si nu numai, se folosesc grupuri de turbo-compresoare, care intra in actiune in functie de plaja de turatii, unul intra la turatii joase iar celalalt la turatii ridicate, aceste grupuri pot sa existe si in varianta twin, pe grupuri de cilindrii, ar putea sa fie chiar 4 pe motor, scopul este de a avea o dinamica a motorului cat mai constanta

    vad ca cei mai conservatori din voi, ar refuza asa ceva, si vor sa conduca clasice, desi cu mult inainte beleati ochii la un motor sport, performant si salivati la gandul conducerii unei masini de curse, acum masina americana :) a lui bunicu-tau din 70, la aceeasi cmc, ar fi un avion pe roti, cu tehnologia prezenta

    Hai, sa auzim numai de bine :) fraerilor!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru