După 9 ani, Volvo XC70 revine în gama producătorului suedez, însă sub o formă nouă. Anterior, vechiul Volvo XC70 era o versiune crossover a modelului V70, însă noua generație este acum un SUV propriu-zis. Mai devreme în această primăvară am văzut primele imagini sugestive cu noul model. Deși mai este ceva timp până când va avea loc lansarea oficială, putem vedea deja noul XC70 în toată splendoarea sa, grație unor imagini neoficiale publicate de Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China.
Astfel, noul Volvo XC70 este acum un SUV pentru piața chineză și aduce un design familiar, foarte asemănător cu cel al noului XC90. În partea din față avem faruri desenate sub forma ciocanului lui Thor, precum și blocuri optice separate, montate imediat sub farurile principale. Grila este integrată în bara de protecție și este destul de mică. Deși la prima vedere pare că este un model electric, noul Volvo XC70 ascunde sub capotă un motor hibrid cu încărcare la priză.
Și spatele are un aspect cunoscut, cu stopuri montate pe verticală și care se preling până aproape de mijlocul hayonului.
Noul model este încadrat ca dimensiuni între XC60 și XC90, având o lungime de 4815 milimetri. Pe piața chineză, noul XC70 va fi oferit cu două opțiuni de baterii. Prima baterie are o capacitate de 21.2 kWh și asigură o autonomie electrică de 100 de kilometri. Bateria mai mare, de 39.6 kWh, oferă o autonomie de 180 de kilometri în modul de rulare electric. Bineînțeles, aceste valori sunt conforme cu standardul mai optimist CLTC.
În funcție de bateria aleasă, noul Volvo XC70 cântărește 2110 kilograme cu bateria mică, respectiv 2275 kilograme cu acumulatorul mare. Bateria mai mică este din litiu fier fosfat, în timp ce acumulatorul mai mare este de tipul nichel mangan cobalt.
Propulsorul noului Volvo XC70 este alcătuit dintr-un motor pe benzină de 1.5 litri turbo și un motor electric. Întreg propulsorul dezvoltă 161 de cai putere, însă datele despre performanțe nu au fost încă dezvăluite.
Lansarea oficială a noului Volvo XC70 va avea loc mai târziu în acest an.
via Motor1
Desi nu-i mai vad rostul inca unui SUV avand in vedere succesul lui XC60, cel mai bine vandut SUV PHEV de pana acum pe piata din Europa.
Cat despre motorizare, alegerea e foarte simpla: este deja un propulsor foarte cunoscut in China, l-au luat si cei de la Mercedes, deci nu vad nicio problema.
Are un range super decent full electric, deci are multe plusuri.
Singurul dezavataj va fi cu siguranta pretul pentru ca pe acolo deja sunt multe SUV mai ieftine si care ofeta aceleasi dotari. Geely vine Zeekr, Lynk&Co 008, masini care au luat platformele de la Volvo si sistemele lor de siguranta.