Noutăți în programul Rabla 2020: bonus de 1.000 de lei pentru mașinile cu GPL și tichet de 3.500 de lei pentru achiziționarea de motociclete

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Marti, 11.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Programul Rabla 2020 va include din acest an un bonus de 1.000 de lei pentru mașinile echipate din fabrică cu sistem GPL și un tichet de 3.500 de lei pentru persoanele care achiziționează motociclete.

Ministerul Mediului a anunțat marți câteva detalii suplimentare despre ediția din acest an a programelor Rabla și Rabla Plus, programate să înceapă în cursul lunii martie.

Programul Rabla include nu mai puțin de trei noutăți importante comparativ cu ediția de anul trecut cu privire la bonusurile care se vor adăuga la prima de casa standard, care va rămâne 6.500 de lei.

Astfel, va fi acordat un eco-bonus de 1.000 de lei pentru mașinile echipate din uzina cu sistem GPL și pentru mașinile cu emisii de cel mult 96 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

De asemenea, eco-bonusul pentru achiziționarea de mașini hibride fără încărcare la priză va crește de la 1.700 de lei la 2.500 de lei.

Dacia a anunțat la începutul acestui an dezvoltarea unor versiuni cu GPL pentru întreaga gamă de modele formată din Duster, Sandero, Sandero Stepway, Logan și Logan MCV, singura excepție fiind Dokker.

De asemenea, noua generație Renault Captur este disponibilă pe piața din România inclusiv cu o versiune cu GPL.

Tichet de 3.500 de lei pentru motociclete

Între timp, Rabla va include în premieră și posibilitatea de a casă o mașină veche pentru achiziționarea unei motociclete. Totuși, în acest caz, prima de casare va fi de 3.500 de lei.

"Prima de casare pentru cumpărarea unei motociclete este de 3.500 de lei, pentru că vrem să fie echitate între cumpărătorii de mașini și cei de motociclete. Dacă la mașini decontăm în jur de 10% din valoare, am vrut să păstrăm aceeași proporție și la motociclete, acestea fiind ceva mai ieftine", a explicat Costel Alexe, ministrul Mediului, motivele pentru diferența între cele două prime de casare.

De asemenea, vor exista anumite facilități pentru cei care cumpără motociclete electrice, însă acestea nu au fost detaliate încă.

Rabla Plus: interzis la vânzare în primul an

Nu în ultimul rând, ministrul a anunțat o modificare și pentru programul Rabla Plus.

Astfel, cei care cumpără o mașină electrică prin intermediul bonusului guvernamental de aproximativ 10.000 de euro nu vor putea vinde mașina timp de un an.

Decizia a fost luată ca urmare a faptului că România este țara europeană cu cel mai mare bonus pentru mașini electrice, iar clienții străini ar putea fi interesați să cumpere mașini din România pe care să le utilizeze ulterior în propriile țări.

"România acordă cea mai mare primă pentru autovehicule electrice din Europa și e normal să ne asigurăm că aceste mașini rămân în traficul din țară", a adăugat ministrul.

Anterior, Ministerul Mediului a anunțat că programul Rabla 2020 va avea fonduri pentru 60.000 de mașini noi, în timp ce pentru programul Rabla Plus va fi alocat un buget suficient pentru achiziționarea a 3.000 de mașini electrice.

Via Mediafax, Digi24

Comentarii (5)

  • Mai bine dadeau ecotichete pentru scutere! Parca era un proiect pt a conduce cu categ B,,mopeduri cu cilindree de 125 cmc!
    9 3
  • Care limita MAXIMA de co2 pt incadrare Rabla pe 2020 ?
    NEDC / WLTP ?
    0 0
  • Daca marea ingrijorare in ce priveste motoarele termice era intr-adevar poluarea produsa in orase, trebuia stimulat de mult adoptarea masiva a GPL-ului. A fost ales dieselul (intr-o perioada in care nu avea nici un filtru de particule) in mod pagubos pentru calitatea aerului din orase. Acum se demonizeaza dieselul si tocmai cand s-a reusit curatarea lui (euro6, SCR, adblue) si se incurajeaza GPL-ul cand a devenit foarte greu de montat din cauza ca majoritatea motoarelor vin cu injectie directa care necesita instalatii mult mai scumpe.
    6 0
  • @alex: asa e, totul e facut fara cap in europa noastra draga. Se contesta CO2-ul, un gaz pe care il expiram fiecare dintre noi si care nu poate fi controlat in natura. In US se pune accentul pe reducerea emisiilor de gaze cu adevarat otravitoare pentru viata, NOx. In Europa vanam cai verzi pe pereti. Acum, dupa ce Diesel-ul a ajuns sa fie la fel de curat ca si Otto, toata lumea il injura, desi e economic si curat si eficient. Acum alergam dupa masini cu baterii, care baterii sunt extrem de daunatoare exact pentru mediu, si periculoase pe deasupra, luand foc la soc mecanic si necesitant scufundarea in apa pentru stingerea totala, timp de zile in sir. Asa stim noi, aici in europa, sa ne dam cu firma-n cap. Sa ne invinovatim pentru vini care nu exista, sa ne reducem standardul de viata din cauza unor isterici guralivi care vor tot mai multa putere si bani.
    6 0
  • Câte mașini NOI cu GPL știți voi la vânzare?
    E clar manevra pt stimulare DACIA ....
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru