Feedback

O nouă tehnologie pentru bateriile mașinilor electrice: acumulatorii, integrați în șasiu pentru a ocupa mai puțin spațiu

de Daniel Popescu
Miercuri, 12.08.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul chinez CATL susține că a dezvoltat o tehnologie care permite integrarea bateriilor pentru mașini electrice în șasiu. Modelele electrice cu această tehnologie vor avea autonomii de peste 800 de kilometri.

Producătorul chinez CATL a anunțat miercuri că a pus la punct o nouă tehnologie pentru bateriile pentru mașini electrice.

Noua tehnologie va permite în viitor integrarea modulelor de baterie în șasiu, astfel că spațiul total ocupat de acumulator va fi mai mic. Prin urmare, constructorii vor putea integra baterii cu capacitate mai mare pentru autonomii de peste 800 de kilometri, potrivit estimărilor făcute de inginerii CATL.

În prezent, constructorii auto cumpără baterii de la diverși producători, însă noua tehnologie va presupune o colaborare directă între constructor și producătorul de baterii la designul modelelor. Tocmai de aceea, CATL estimează că noua tehnologie va fi introdusă pe modele de serie "înainte de anul 2030".

În prezent, CATL este unul dintre principalii furnizori de baterii pentru constructori din întreaga lume.

Unul dintre cei mai populari clienți este Tesla, însă CATL a încheiat recent parteneriate și cu Volkswagen sau Mercedes-Benz.

De altfel, viitorul sedan de lux Mercedes-Benz EQS va avea baterii CATL cu o autonomie de peste 700 de kilometri.

Via Reuters

Comentarii (8)

  • Ideea nu e ”woow” de noua!De cativa ani sunt biciclete electrice cu bateriile integrate in cadrul ei...Apropo,,ati citit articolul cu patania unui posesor de BMW nou? https://ziare.com/auto/masini-de-lux/cum-era-sa-moara-un-inginer-in-aviatie-intr-un-autoturism-de-lux-cu-erori-de-fabricatie-a-fost-infernal-copiii-s-au-speriat-1624750
    9 9
  • @Joe, si care e legatura intre stire si patania din link?
    7 2
  • Daca vor fi integrate in sasiu inseamna ca vor fi supuse la aceleasi forte la care e supus si sasiul. Nu stiu pe termen mediu si lung cat de benefic ar fi pentru baterii sa suporte tensiunile astea
    9 6
  • netam-nissan
    e totusi o legatura desi debila intre stire si cardanu de beamve x6 sarit de pe fix.
    daca era electric x6 nu mai avea deci cardan si ii explodau cel mult bateriile.
    altfel stiam ca masinile mondene sau moderne nu stiu prea bine in fine NU au sasiu doar tren de rulare.
    dar asta e sintem pe un sit de pasionati auto si trebuie sa ii credem, nu?
    7 3
  • @Tabi p... stai fără grija ca nu le-o bagă fix pe fix... are cine se gândi la asta
    4 0
  • Deci masina va cara in sasiu o tona de baterii? :) Ce dragutz...
    2 3
  • Este soluția naturală. Tot mai multe părți ale vehiculelor vor îndeplini tot mai multe sarcini. Asta se întâmplă de când lumea: forma urmează funcția. Un exemplu: știți care este rolul principal al unui parbriz al autoturismului?
    3 1
  • hazard
    cu cat mai dati kilu' de rosii?
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru