OFICIAL: Acesta este noul Renault Scenic electric: 620 km autonomie

de Alexandru Monenciu
Luni, 04.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cu ocazia Salonului de Mobilitate de la Munchen, constructorul francez de automobile prezintă noul Scenic E-Tech electric. Acesta oferă peste 620 de kilometri autonomie în versiunea de top.

Renault Scenic, primul MPV compact de pe piața europeană, a debutat în 1996. Acum, ajuns la a cincea generație, modelul producătorului din Hexagon s-a reinventat, în sensul că propune un sistem de propulsie pur electric, dar și prin prisma faptului că Scenic este acum un SUV dezvoltat pe arhitectura CMF-EV.

PREZENTAREA VIDEO A MODELULUI FRANCEZ

Noul Renault Scenic E-Tech electric are o lungime de 4.470 mm, o lățime de 1.864 mm, 1.571 mm sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.785 milimetri (+ 10 cm comparativ cu Megane E-Tech). Portbagajul are un volum de
încărcare de 545 litri, sau 1.670 litri dacă rabatezi locurile din spate.

Din punct de vedere estetic, noul Scenic E-Tech electric a fost inspirat de conceptul Scenic Vision. După cum spuneam, vorbim acum despre un SUV, de segment C, cu o înfățișare nouă: faruri înguste, lumini de zi verticale, noul logo Renault și grilă cu inserții în culoarea caroseriei.

Jantele cu diametrul de 19 și 20 de inch au un design nou, iar în partea din spate avem stopuri cu semătură luminoasă sub forma literei Y.

6 NUANȚE EXTERIOARE

Clienții vor avea la dispoziție 6 nuanțe exterioare, inclusiv Roșu Flame, Albastru Midnight, Negru Starry, Gri Shale Glossy, Gri Shale Satin (rezervată pentru nivelul de echipare Esprit Alpine) și Alb Pearl. De asemenea, plafonul și montanții vor putea fi vopsiți în Negru Starry sau Gri Shale Glossy.

Așa cum îi stă bine unei mașini electrice de ultimă generație, Renault Scenic E-Tech pune accentul pe sustenabilitate.

Spre exemplu, 24% dintre materialele utilizate sunt reciclate, inclusiv capota care este construită în proporție de 80% din aluminiu reciclat.

Și în habitaclu regăsim foarte multe materiale provenite din surse sustenabile, iar pielea naturală a dispărut total din ofertă.

SISTEM DE OPERARE ANDROID AUTOMOTIVE

Dacă tot la interior, Renault a pregătit un instrumentar digital de bord, cu diagonala de 12.3 inch, iar sistemul multimedia OpenR Link integrează un display central de 12 inch. Avem un sistem de operare Android Automotive OS 12, astfel că utilizatorii au la dispoziție peste 50 de aplicații Google.

Nu mai trebuie să menționăm conexiunile Android Auto și Apple CarPlay sau actualizările over-the-air.

Spațiile de depozitare din habitaclu au în total 38.7 litri, iar cotiera centrală culisează pe o distanță de 70 de milimetri. Până și pasagerii din spate au la dispoziție o cotieră ingenioasă.

Podeaua plată asigură un spațiu generos pentru pasageri, în special pentru ocupanții locurilor din spate. Aceștia au 278 de milimetri spațiu pentru genunchi și 884 milimetri spațiu pentru cap.

PLAFON PANORAMIC SOLARBAY

Una dintre piesele de rezistență ale interiorului este plafonul panoramic Solarbay. Acesta poate fi opacizat prin simpla apăsare a unui buton și are 9 segmente care se pot "închide" pentru a te feri de razele soarelui.

Noul Renault Scenic E-Tech electric va fi disponibil în două versiuni de motorizare: prima va oferi 170 CP și 280 Nm, iar cea de-a doua 220 CP și 300 Nm.

Dacă cea dintâi atinge 100 de km/h în 9.3 secunde și o viteză maximă de 150 km/h, cea de-a doua se laudă cu 8.4 secunde până la 100 de km/h și o viteză de top de 170 km/h.

Avem, de asemenea, două capacități pentru baterie: 60 kWh și peste 420 kilometri autonomie sau 87 kWh și peste 620 de kilometri autonomie.

Trebuie menționat că motorul electric și bateria nu integrează pământuri rare.

ÎNCĂRCARE RAPIDĂ DE PÂNĂ LA 150 KW

Acumulatorul poate fi încărcat și la prize rapide cu până la 150 kW. În acest caz, o așteptare de 30 de minute, transmit reprezentanții mărcii, este de ajuns pentru a circula 2 ore pe autostradă (echivalentul a 50 kWh).

Cel de la volan va avea la dispoziție 4 niveluri de recuperare a energiei la frânare și 4 moduri de rulare: Comfort, Sport, Eco și Perso.

Nu în ultimul rând, sunetele emise de noul Renault Scenic E-Tech electric poartă semnătura celebrului artist francez Jean-Michel Jarre. Inclusiv cel de avertizare a pietonilor, emis atunci când viteza de deplasare este mai mică de 30 km/h.

Mai multe despre acest subiect poți citi în articolul nostru dedicat.

LANSARE PE PIAȚĂ ÎN 2024

Noul Renault Scenic E-Tech electric va fi produs la uzina din Douai, Franța, iar lansarea pe piață este programată pentru începutul anului 2024.

via Renault

Comentarii (20)

  • Octavian
    Nașpa că lau făcut SUV ( bine Crossover ) . Scenic și Espace trebuiau să rămână MPV-uri . Dar na oameni vor SUV-uri că vai Doamne sunt mai spațioase, da da sigur . R.I.P MPV-uri
    16 5
  • Nissan
    Acum Renault vrea să-și spele “păcatele” după eșecul de la Monza
    4 3
  • unu altu
    Cred ca ati gresit titlul, nu cumva vroiati sa scrieti Noul Peugeot 3008 facelift?
    10 2
  • Andrei
    Nu toată lumea vrea SUV. Noi avem un MPV și e extrem de util, nu l-aș schimba pe un SUV. Dar îmi e teamă că ai dreptate și nu vom avea cu ce alte MPV să îl schimbăm. Poate noul Volvo EM90, deși o să fie prea "premium" pentru nevoile noastre.
    2 2
  • Banditos
    Majoritatea dicteaza trendul. Si eu as fi vrut un MPV de cel mult 5m. Dar n-a fost...

    Masina arata ok la exterior, dezagreabil in interior. Spatele are un aer de Kia Sportage nu e neaparat rau dar nici wow. Masina, in general, in muchii... au tras cu ochiul la Peugeot. Bordul pe care il vezi in permanenta pare o cutie de carton desfacuta iar volanul deformat fara intentie, ca asa s-a nimerit. Cei de la Renault scot concepte incredibile dar pentru piata lucreaza, parca, niste afafici.
    5 4
  • Se pare că-i macină concurența cu Peugeot pe cei de la Renault. Atât de mult, încât au făcut aproape un re-branding, acest Scenic arătând ca un Peugeot 3008.
    6 2
  • Pret?
    2 3
  • Andrei
    Următorul 3008 urmează sa fie prezentat curând, și nu vor mai semăna. O sa fie mai "coupe", din păcate.
    Mai degrabă asta seamănă cu 5008, mai ales la dimensiuni.
    1 5
  • Complicata propunerea lor, va fi extrem de scumpa. Designul este o chestie subiectiva, care depinde de fiecare. Mie nu-mi displace, bordul îl gasesc complicat, am impresia ca mașina este făcută mai mult pentru Asia (Tesla care se vinde in Europa cu un anumit succes are un bord simplu)
    Nu cred in autonomie de 620km, oricum constructori care vor sa vândă in Europa, trebuie sa se oprească din acest delir, pentru ca o asemenea autonomie vine cu o masa mai mare. Mai Marii Noștri din Parlamentul UE sunt pe cale sa voteze malus pentru greutate si pentru electrice (ce depaseste 1400kg +10 E/kg , mai clar fiecare kg in plus cate 10E)
    3 2
  • Vai de capu meu ce aglomeratie in dreapta volanului care saracu e si el in coltzuri :))
    0 1
  • Banditos
    @Andrei

    3008: 4.447 x 1.841 x 1.624
    5008: 4.671 x 1.844 x 1.646
    Scenic: 4.470 x 1.864 x1.571
    3 2
  • 1. cine e in tema va rog sa raspundeti: cat costa un "plin" pt alea 30 de min la un alimentator de 150kW?
    2. portbagajul ala e pus aiurea, bagi cu greu lucruri mari.
    3. piesa de rezistenta, si anume plafonul panoramic, scrieti va rog ca NU se deschide/rabateaza, ca sa nu existe confuzii.
    4. zgarcitii care vor merge cu geamul deschis vara vor avea o scuza - le place Jean-Michel Jarre
    5. garda la sol si ampatamentul super OK, viteza maxima de 150km/h e bataie de joc
    2 4
  • Banditos
    la ce iti trebuie mai mult de 150?
    7 3
  • Lucian
    Ce-i "cotiera" aia iesita din bord pe care aproape ca se sprijina ecranul central?
    0 2
  • Andrei
    @Banditos
    Mersi, ai dreptate, pare mai mare în poze.
    5 1
  • Pretul! Pentru are un concurent serios la asta,plus autonomia! Macar bine cau au pastrat manetele de semnalizare si cateva butoane fizice la clima. Unde avem noi in Ro asemenea staii, de 150,,cand la noi nu s insirate de drumurile nationale,autostrazi ci prin marcari de marchet ..Nu mai zic de pretul kw,,felul bateriei,,fosfat sau litiu. Si inca ceva,daca se supara ”oculta” sa nu mai folosesti masina,,ti-o taie on line din soft! Daca s a ajuns ca si pentru un far schimbat sa ceri aprobare de la centru.A se vedea cu deconectarea Mercedes BMW de la service Rusia.
    1 1
  • La toate masinile astea cu leduri fix pe coltul barii unde se petrec cele mai multe accidente...
    Se gasesc solutii aftermarket pt reparatii?! Gen ca la faruri. Iti vinde dealerul far OEM la pret triplu sau iei din piata aftermarket, alternative OE, la pret mai apropiat de normal.
    SI nu e vorba de asigurare e vorba de frauda practicata, prin care producatorul se imbuiba.
    Nu conteaza ca platesti tu personal sau asigurarea.
    CIne plateste prima de asigurare mult umflata la anul urmator din cauza evenimentului?! Tu.
    De ce? Pentru hotia care nu este taiata de la radacina de autoritati.
    Pai asa se construiesc masini? Sa fie cat mai usor de stricat lucruri cat mai scumpe?
    Pai doar un modul din ala led costa probabil 1000 -1500 lei Cu banii aia iti refaci bara complet stricata. Dracu, cumperi bara noua din piata alternativa si o vopsesti cu banii pretinsi pt un modul de iluminare, care nu avea ce cauta acolo pe coltul barii.
    Expresie artistica?! De acord. Arata frumos, dar ia pune mataluta pret pt piesa la 100 lei modulul led si sa vedem daca iti convine. Ce tie nu-ti place altuia nu-i face, mai producator auto marsav.
    Dar nah, cat timp renault vinde spring cu pret triplu cat ar fi corect, ce sa mai vorbim. Ca doar tre sa spaguiasca mai marii prelati europeni, au si ei alegeri, o paine de mancat.
    4 3
  • Ai cam luat-o pe ulei. Dacă repari tu, ce treaba are asigurarea? Nici nu știe ca a fost lovita.

    Dacă nu îți permiți sa repari, ia o Dacia. Exista soluții și pentru bugete mai mici.

    Știi cât costa un far de Rolls Royce? Dar știi ce? Rolls își cumpără cei pe care nu ii interesează aspectul asta.
    1 1
  • Acum câțiva ani Citroen a zis ca statisticile arata ca majoritatea loviturilor sunt în supermarket, așa că au ei o soluție geniala: noastre cauciuc pe laterale, sa nu se mai zgarie/îndoaie portierele.

    Ghici ce? Nu prea s-a vândut. Apoi au făcut opțional cauciucul pe niște modele ulterioare. Ghici ce? Clienții au preferat o masina care arata bine, adică fără cauciuc pe portiere.
    2 1
  • Orice e bataie de joc !!! Mare pacat mare !!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru