OFICIAL: Noul Mercedes-AMG S63 E Performance este o limuzină PHEV cu 802 CP

de Alexandru Monenciu
Marti, 06.12.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Acesta este noul Mercedes-AMG S63 E Performance sau, cu alte cuvinte, cel mai puternic Clasa S (de serie) din istorie. Limuzina germană a primit un sistem de propulsie plug-in hybrid, care dezvoltă în total 802 CP.

În luna septembrie, constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul model de performanță C63 E Performance. Cu această ocazie, sedanul a renunțat la motorul V8 în favoarea unui sistem de propulsie plug-in hybrid cu propulsor de 2.0 litri.

CEL MAI PUTERNIC CLASA S DIN ISTORIE

Acum și versiunea de performanță a Clasei S a luat-o pe drumul electrificării. Marea diferență este că noul Mercedes-AMG S63 E Performance păstrează motorul V8 de 4.0 litri, twin-turbo, cu 612 CP.

Sistemul de propulsie plug-in hybrid integrează o unitate electrică (190 CP), montată pe puntea spate, dar și o baterie cu o capacitate de 13.1 kWh.

În total, ansamblul prezent pe Mercedes-AMG S63 E Performance dezvoltă 802 CP și 1.430 Nm. Vorbim, așadar, despre cel mai puternic Clasa S (de serie) din istorie, unul care poate atinge 100 de km/h în 3.3 secunde.

Asta în ciuda faptului că acum are o masă proprie de 2.520 de kilograme. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, dar pachetul opțional AMG Driver urcă această valoare la 290 km/h.

Autonomia în modul pur electric este de până la 33 de kilometri.

Reprezentanții Mercedes-AMG transmit că accentul a căzut pe performanțe, nu pe o autonomie cât mai mare. Iar acest lucru este evident.

Comportamentul mașinii poate fi modificat cu ajutorul celor 7 moduri de rulare oferite de sistemul Dynamic Select. Cel de la volan are de la Sport, la Sport+ și chiar unul Electric.

Dacă tot suntem la capitolul tehnic, trebuie menționat că versiunea de performanță a limuzinei germane vine în standard cu suspensie pneumatică, amortizoare adaptive și direcție integrală. Frânele carbon-ceramice sunt opționale.

Din punct de vedere estetic, grila frontală Panamericana își face debutul pe Clasa S. În rest, avem spoilere agresive, cu prize de aer supradimensionate, patru terminații trapezoidale pentru sistemul de evacuare, difuzor de aer și jante forjate, cu diametrul de până la 21 de inch (20 inch standard).

LUXUL NU A DISPĂRUT DE LA BORD

Chiar dacă a ajuns pe mână specialiștilor AMG, Clasa S rămâne o limuzină de lux, iar acest lucru se vede cel mai bine la interior.

Cei 4 pasageri vor regăsi aici o tapițerie din piele, specifică AMG, cusături contrastante, logo-urile diviziei de performanță și un volan puțin modificat.

Desigur, atât sistemul multimedia MBUX cât și instrumentarul digital de bord afișează o grafică AMG.

Spațiul interior nu este o problemă, mai ales că noul S63 E Performance este bazat pe varianta cu ampatament lung a Clasei S.

Lista cu sisteme de asistență este una generoasă. Sistemul Drive Pilot, care permite un condus autonom de nivel 3 și poate fi comandat deja în Germania, va fi disponibil ulterior pentru noul Mercedes-AMG S63 E Performance.

via Mercedes-AMG

Comentarii (6)

  • Cea mai mișto chestie e că fiind hibrid impozitul e vreo 200 lei. Plus că îți mai dă statul român vreo 6000 euro (în cadrul acțiunii anti-haiducie adică ia de la săraci și dă la băieții deștepți). Dar performanța pe care au reușit-o nemții este că au reușit să însumeze puterea motorului termic cu cel electric fără să piardă vreun cal (pentru prima dată în istorie). Că la Lexus cu motor termic de 155 CP și motoare electrice de 143+68 CP rezultă numai 197 CP. Și toate astea o fac o mașină excepțională care va dribla oricând un Ferrari de duzină.
    5 2
  • Cifre impresionante dar eu unul ma intreb unde se ajunge in ritmul asta? 1000 cp pe o limuzina din clasa asta?

    Mie mi-ar placea sa zica inginerii si producatorii: gata baieti, destula putere, destul spatiu, hai sa le facem mai usoare.

    Cu cat o masina e mai usoara, cu atat e mai fun la condus. Se simte chiar si o diferenta de 100 kg daca esti sofer atent. Daca tot ne dam ecologisti, hai sa nu mai facem masini sport de 3 tone sau masini compacte de 1,5 tone.
    7 1
  • Ce este mai plăcut decât sa stai in fotoliul unui S si șoferul sa folosească cei 800 de cai, nu ca nu este o inepție? De când se aștepta o asemenea soluție. Urmează golf car cu 500 CP si cap tractor cu 3.000 ca sa poate merge liniștit cu 80/h.
    5 1
  • Multa putee si cuplu insa cu rezervorul plin si 3-4 persoane mai hotarate la bord deja sunt vreo 3 tone...vai de ele cauciucuri....
    Masina va fi o adevarata bestie binenteles...stafeta e ridicata tare vom vedea viitorul M5 cu ce va veni....
    2 4
  • @Dutz
    nu poti pune pe o limuzina un motor de 2l, sa fim seriosi. Vezi Rolls, vezi Bentley etc
    E irelevant daca se vor folosi toti caii aia vreodata pe astfel de autoturism
    3 1
  • De acord, clar un 2 L ar fi jenant… dar mai sunt ceva opțiuni decente între, crezi ca se simte diferența între 400 si 800 la acest gen de masina?
    Este totuși o limuzina… iei o gustare, un șpriț ;)
    Eu unu n-aș vrea sa ma țin de centura sau să stau lipit de ușă :))
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru