OFICIAL: Producția lui Ford Focus va lua sfârșit în 2025

de Tiberiu Safta
Miercuri, 22.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a confirmat oficial că va renunța la modelul compact Focus în 2025. Anunțul a fost făcut de șeful Ford Europa, Stuart Rowley, iar uzina din Saarlouis, acolo unde este produs modelul, ar putea fi vândută.

Ford Focus, unul dintre cele mai importante modele ale constructorului american și un rival veritabil pentru Volkswagen Golf, a ajuns la capăt de drum. Asta pentru că Ford va renunța la faimosul model compact în 2025, după 27 de ani de producție și patru generații.

Acest lucru a fost confirmat de către Stuart Rowley, șeful Ford Europa, pentru publicația Automotive News. Modelul nu va avea un înlocuitor direct și nu va primi nici o versiune pur electrică. Mai mult, uzina din Saarlouis, acolo unde este produs Focus, ar putea fi scoasă la vânzare după încetarea producției.

“Căutăm oportunități alternative pentru producția de vehicule la Saarlouis, ceea ce include vânzarea uzinei către alți producători”, a declarat Rowley. „Nu avem în ciclul nostru de planificare un model în plus care să intre în Saarlouis.”

Ford Focus a fost introdus, pentru prima dată, în 1998. Modelul compact a înlocuit vechiul Escort și a fost un rival puternic pentru modele din clasa compactă extrem de competitivă, precum Volkswagen Golf și Opel Astra.

Prima generație a primit un facelift în 2001, înainte de a fi înlocuită de o nouă generație în 2004.

Aceasta a primit facelift în 2008 și a fost produsă până în 2010, în Europa. Tot atunci a fost introdusă generația cu numărul 3, cea mai longevivă de până acum. Acest model a fost produs până în 2018, cu un facelift primit în 2014.

Actuala generație Ford Focus a fost introdusă în 2018 și a primit un facelift la finalul lui 2021. Din cauza crizei mondiale de semiconductori și a lipsei de componente esențiale, Focus a avut de suferit la capitolul vânzări. Ca urmare a acestor probleme, timpul de așteptare pentru Focus a ajuns să fie de peste 1 an.

Cel mai probabil, Ford Focus va continua să existe doar pe piața din China. Tot acolo este disponibil și Ford Mondeo, care a fost recent scos din producție în Europa.

via Ford, Motor1

Comentarii (16)

  • Seriff
    Din cauza crizei mondiale de semiconductori și a lipsei de componente esențiale.
    Imi place ca in China se va fabrica in continuare, ca si Mondeo, care e logica? Acolo nu e criza?
    Doar in Europa sunt probleme de genul asta.
    Pai nu se mai fabrica masina fiindca nu au cu ce, in ce hal s-a ajuns.
    22 7
  • Pacat era o masina frumoasa.Eu am facut scoala pe a 2 generatie am avut 2 Focus-uri 3 un break si un st.Nu mau lăsat nici o dată.Acum doi ani mă cândeam sa îmi iau un Focus nou St-line am abandonat comanda păcat ca mi-am luat un Golf mai bine îmi lua-am un Focus
    11 14
  • Pacat era o masina frumoasa.Eu am facut scoala pe a 2 generatie am avut 2 Focus-uri 3 un break si un st.Nu mau lăsat nici o dată.Acum doi ani mă cândeam sa îmi iau un Focus nou St-line am abandonat comanda păcat ca mi-am luat un Golf mai bine îmi lua-am un Focus
    3 12
  • Chera Robinson
    Exact, si problema cea mai mare e ca dealerii nu vor sa returneze banii pe comenzile actuale..Am dat comanda de unul in Februarie ptr ca era cea mai buna varianta, nici pana acum nu am o data de fabricatie...Chiar regret ca am achizitionat-o...
    20 3
  • @Chera Robinson: imi pare rau ca treci prin ce treci, agentii de vanzari, dar mai ales cei din service de la reprezentantele Ford sunt cei mai jepcari, o sa vezi tu in curand ce zic, voi restul fugiti de ei cat vedeti cu ochii.

    Pe de alta parte si masinile lor sunt niste tomberoane infecte. Am avut Focus benzina cu ecoboost ca masina familiei si mi-a mancat zilele si banii si timp din viata, numai necazuri, cand am scapat de ea a fost o mare usurare.

    La momentul ala am regretat ca nu am luat diesel, apoi ca tot eram clientul lor (prost si fraier) am luat la superoferta un Focus diesel pentru firma, pe ideea ca era cu renumitul motor de la Peugeot si ca voi face multi km, acolo a fost intr-adevar in regula cu motorul, dar cutia si alte elemente de tren de rulare mi-au facut o paguba colosala, am avut costuri de 5 ori !!! mai mari decat la o masina similara, Opel Astra diesel, ca sa compar mere cu mere, pe care am avut-o tot la firma si inca o mai am, plus inca 2 Dustere diesel, cu costuri decente si ele, cam ca la Astra.

    Deci duca-se pe pustii cu Focusul lor ca ne-au nenorocit, a fost cea mai neinspirata alegere din domeniul auto pe care am facut-o si am vazut pe aici ca sunt si alti pagubiti ca Vianu, Moldoveanul, Gigi, Catalin cu diverse modele de Ford Focus sau Mondeo, deci acum ca le scot din productie trebuie sa dam petrecere.

    Acum ca s-o zic si pe aia buna, pe cat de slabe sunt astea, pe atat m-a lasat masca electrica lor Mach-E, care m-a impresionat mai mult decat alte electrice testate de mine pana in prezent, nu foarte multe, adevarat, Hyundai Kona electric 60 kWh, Dacia Spring, VW ID3 si Nissan Leaf modelul nou. Inca ma informez si urmaresc o electrica pentru ca m-am mutat la casa si acum incarcarea ei mi-ar fi la indemana, dar Mach-E e totusi scump si nu stiu cum sa zic, dar cand te frigi cu ciorba sufli si in iaurt.
    16 4
  • Legat de semiconductori, așa e când vrei să produci tot în China cu costuri mici și profit posibil mare. Europa trebuia să reînceapă să producă local tot ceea ce are posibilitatea să o facă. Când depinzi de alții te joacă pe degete pentru scopurile lor.
    24 0
  • Seriff
    @Moldovean, da ai dreptate, dar eu nu inteleg logica asta, adica masina nu se poate produce si ce facem, o scoatem din productie ca nu avem piese, pai asta inseamna faliment.
    9 0
  • @MV

    Așa e, am avut Mondeo mk4 și, dincolo de avantajele pe care le avea precum spațiul uriaș, confortul la rulare, stabilitatea pe șosea, ca fiabilitate a fost mediocru spre slab. Adică în cei aproape 6 ani și jumătate în care l-am deținut (de la 190.000 la 280.000 km - reali, că pe bord era altceva :))) am băgat peste 7000 euro în el, adică încă o dată banii dați pe el. Bine, aici intră și reviziile, anvelopele, nu doar problemele. Dar ca probleme: broasca de la capotă (nu se mai închidea, problemă comună), caseta de direcție (altă problemă comună, nu se rupe, dar scoate sunete aiurea) plus tot felul de mărunțișuri sâcâitoare pe care nu le mai țin minte.

    În schimb, dacă tot zici de Astra, acum am Astra J 1.6 CDTI din 2014, luat acum 2 ani la 148.000 km, iar în 2 ani și 40.000 km (95% extern) am avut ZERO probleme tehnice. Chiar acum 2 zile am fost la revizie și mecanicul a zis că e ca nouă. I-am luat doar plăcuțe de frână, atât.

    Din păcate, Ford are o imagine destul de șifonată la capitolul fiabilitate, deși a produs și multe modele legendare și foarte bune și cred că au fost și oameni care au fost mulțumiți de ele.

    Eu, per total, am rămas cu o impresie cel mult mixtă după experiența Ford. Nu zic că nu aș mai lua vreodată (niciodată să nu zici niciodată), dar în mod clar e pe ultimele locuri în lista mea dacă ar fi să iau vreo altă mașină.
    13 3
  • In anul 2000 am cumparat un Ford Focus nou, pe benzina. Nu l-am tinut decat cca. 1 an: numeroase probleme in service, si a pus capac faptul ca intr-o dimineata, dupa o ploaie torentiala l-am gasit cu un nivel considerabil de apa in interior, toate geamurile, usile, capota, portbagajul fiind inchise ermetic. Nu am mai cumparat niciodata Ford.
    15 0
  • Catalin
    Maruntisurile alea sacaitoare de care zici tu @Moldo pe mine m-au terminat psihic (mai ales penibiliul Sync3). La fel ca tine am pus marca Ford pe ultimul loc in lista mea de optiuni sau mai bine zis am scos-o de tot. De problemele mecanice grave nici nu vreau sa imi mai amintesc, cam asa m-a rupt si pe mine la reparatii. Practic aproape ca am mai platit inca o data masina si a mea era cat de cat nouta, asta-i grav, cand am luat-o a mai avut garantie de producator inca 2 luni. Nu imi venea a crede ca o masina fabricata in Germania de Vest, la uzina din orasul Saarluis poate fi atat de slaba.
    @addeco: si la mine la fel, dupa orice ploicica, haionul si usa soferului se umpleau cu apa de ziceai ca sunt cu ceainicul dupa mine. Mi-a fost imposibil sa detectez pe unde intra apa.
    @MV: eu am scapat de-a mea in 2020, dar daca vrei putem sa bem si azi in cinstea asta, nu-i tarziu :))
    13 1
  • Bine ca inchid, pentru ca ultima generatie de focus e dezastru. Calitate de fabricatie slaba, motoare anemice, materiale slabe dar preturi astronomice. Si mai e si urata rau de tot. Parca au fost platiti sa o faca atat de hidoasa. Nici cealalta, model 2021 nu era o frumusete, dar asta, ultima, e un exemplu de asa nu !
    10 4
  • Am cumpărat Ford Focus 1,6 tdci, 90 cp, în anul 2008, nou. Am schimbat: 2 baterii, 2 alternatoare, compresorul (care funcționează zi de zi, după 14 ani). Discurile frână la 180 000 km. Pastilele de frână la 90000 km parcurși. Pentru liniștea mea, tot la 180000 km, am schimbat uleiul la cutia de viteze, arcurile și telescoapele. Ultimii 30000km i-am parcurs cu 4800 euro. Deci mai puțin de 1 leu/km. Următoarea mașină aș fi vrut să fie Kuga. Dar de când seamănă a break mi-am schimbat ideea. Edge. De n-o fi Edge, să fie Ranger. Am avut 5 ani de garanție. Schimbam filtrele și uleiul la reprezentanță. După 5 ani, totul acasă.
    6 9
  • Fiindcă articolul e despre Ford focus, îmi permiteti sa scriu și eu aici, in calitate de posesor de așa ceva, sa l fac de râs, nu de alta...

    Eu la al meu Focus 2017 1.5 ecoboost 180 cp am schimbat în 70000 km un set complet de plăcuțe de frână, un set complet de cauciucuri de vara și o bieleta de direcție pe partea dreapta, aia din vina mea cred. In rest ulei, lichid de parbriz, filtre . Ștergătoarele de parbriz sunt proaste mai mult de 1 an nu țin, dar cu grijă pot ajunge la 2 ani...și originale...
    In 4 ani am completat jumate de litru de antigel, habar n am unde se duce și între schimbările de ulei mai completez tot așa, vreo 500 ml de ulei. Ăla e subțire 5w20 probabil că îl halește turbina .

    Eu zic că în cazul meu e o mașină fiabila...poate am eu așteptări prea mici de la o mașină , cine știe.
    5 2
  • Am uitat sa zic de distribuție, schimbată la 200000km.
    0 0
  • Am uitat sa zic de distribuție, schimbată la 200000km. Bine, cum zice Nsrei, am schimbat și ștergătoare. De la Bosch. Au pe sortimente. Luați sortimentul cel mai avansat. Aerotwin, parcă așa-i zice. Sunt mai scumpe, dar merită banii. Când am schimbat distribuția și pompa de apă am pus antigel organic. La 76000 km nu a scăzut nivelul.
    0 0
  • Chera Robinson
    @MV aici depinde și de norocul omului...Eu cu MK4 al meu n-am avut nici o treaba, 4 ani și 40k km..Poate na, sunt eu mai norocos, rămâne de văzut dacă și noul focus comandat o sa fie la fel de fiabil, deși ma cam îndoiesc ptr ca CTC-ul o sa fie f slab având în vedere ca muncitorii de acolo nu o sa mai aibă chef sa muncească
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru