Oficial: Viitoarea generație Mazda 6 nu va avea roți motrice spate

de Gabriel Nica, Foto: Mazda
Duminica, 27.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Zvonuri privind dezvoltarea unei noi arhitecturi cu propulsie spate și motoare cu șase cilindri în linie pentru viitorul model Mazda 6 au circulat încă din 2018. Din păcate, săptămâna aceasta am primit confirmarea oficială ca următoarea Mazda 6 va rămâne un model cu tracțiune față.

Într-un interviu pentru Autocar, Joachim Kunz, șeful diviziei Europene a departamentului de dezvoltare și inginerie Mazda, a confirmat faptul că viitorul sedan Mazda 6 nu va avea propulsie spate, așa cum sugerau zvonurile. Conform acestuia, o astfel de soluție tehnică ar fi ideală pentru fanii brandului dar, din păcate, compania japoneză trebuie să își concentreze resursele în alte direcții, respectiv pe partea de crossovere și SUV-uri, acolo unde cererea este mai mare în acest moment.

„Ar fi frumos să avem un model echipat cu motor cu 6 cilindri în linie și cu propulsie spate. Însă, în acest moment, prioritatea Mazda o reprezintă SUV-urile pentru că asta se vinde cel mai bine”, a explicat Kunz.

Asta înseamnă ca viitorul model Mazda 6 nu va fi construit pe aceeași platformă precum recent-dezvăluitul CX-60, respectiv platforma Skyactiv Multi Solution Scalable Architecture. Odată cu excluderea folosirii noii platforme pentru Mazda 6 putem spune cu certitudine că și motoarele cu șase cilindri în linie nu vor fi oferite pe viitorul model, din cauza limitărilor fizice aduse de poziționarea transversală a motorului sub capotă.

Având în vedere cum evoluează vânzările în acest moment, există o probabilitate destul de mare ca Mazda 6 să fie retras complet de pe piață la finalul ciclului curent de producție.

Conform unor surse din industrie, Mazda plănuiește să mențină relevanța modelului curent prin intermediul unor îmbunătățiri tehnice pentru încă vreo câțiva ani, succesorul acestuia fiind momentan incert.

Via: Motor1

Comentarii (6)

  • Si atunci ma intreb pt. ce au investit miliarde de euro in 'platforma spate' doar pt. 2 SUV-uri???
    Acum era momentu sa profite cu o Mazda 6 premium...plus un coupe sau ceva sport tot cu tractiune spate ajutate de noile motoare cu 6 in linie...
    9 5
  • Mă declar dezamăgit, chiar suna bine, deci vor rămâne doar la creșterea de preț probabil .

    Poate așa își dau seama unii ce înseamnă o platformă cu tracțiune spate, motoare cu șase cilindri, cheltuieli mai mari cu proiectarea și producția .
    8 5
  • Superior
    F bine! Cu creșterile de preț din pix, dacă mai adaugi câteva mii pentru tracțiune spate care îți va folosi în 0,001% din timp, prețul ar ajunge în stratosferă.
    Nu vei avea nimic și vei fi fericit zicea clubul celor mai mari jmecheri ce se ascund în spatele vanguard și blackrock.
    2 6
  • oooo, ce dezamagire colosala pe unii care oricum nu aveau de gand sa cumpere asa ceva (nu ma refer la tine dane, stiu ca tu nu intentionezi sa-ti schimbi furnizorul)
    6 2
  • @tzenu
    coupe sau ceva sport tot cu tractiune spate :)) ...traiesti in trecut tzenule, un trecut frumos, e adevarat, dar perioada romantica s-a terminat. azi nu mai cumpara nimeni asa ceva, nici macar BMW nu mai reuseste sa faca o figura notabila in segmentul asta, care odata ii definea caracterul.
    3 2
  • Tavi.p
    Eu am inteles altceva de la divizia lor din Australia. Mazda 6 pentru moment nu va primi un succesor din cauza cererii mari de SUV-uri si ii vor continua cariera actualului model cu modificari de design pentru urmatorii ani pentru a analiza evolutia vanzarilor ambelor segmente.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru