Oficialii Porsche, surprinși de popularitatea transmisiei manuale din oferta lui 911 GT3

de Florin Ardeleanu
Sambata, 27.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Directorul diviziei de motorsport de la Porsche recunoaște că este uimit de popularitatea transmisiei manuale, din oferta modelului 911 GT3. Și actuala generație poate fi comandată cu o asemenea cutie de viteze.

Chiar dacă nu este la fel de rapidă, sau comodă, ca o transmisie automată, cutia manuală de viteze are încă fanii săi. Și nu sunt puțini.

Porsche este unul dintre constructorii de mașini sport care încă are în portofoliu o transmisie manuală, inclusiv pentru versiunea GT3 a celebrului 911. Cutia manuală a revenit în oferta acestui model în 2017 și poate fi bifată și în cazul noii generații cu care, nu demult, am făcut cunoștință.

Frank-Steffan Walliser, șeful diviziei de motorsport de la Porsche, recunoaște că popularitatea acestei transmisii l-a uimit chiar și pe el. "Am pierdut multe sticle de vin pentru că am pariat pe rata de absorbție atunci când am reintrodus cutia manuală în ofertă. Am fost surprinși de cât de mare era," a declarat oficialul german.

Concret, 30% dintre cei care au achiziționat un 911 GT3 de generație anterioară, la nivel global, au bifat transmisia manuală. Producătorul din Stuttgart se așteaptă ca această cifră să urce la 40% o dată cu noua iterație.

În mod surprinzător, 70% dintre americani au ales cutia manuală atunci când și-au configurat un 911 GT3, potrivit Bloomberg.

De ce surprinzător? Este cunoscut faptul că șoferii de peste Ocean nu sunt foarte pricepuți atunci când vine vorba despre conducerea unei mașini cu trei pedale.

În ceea ce privește noul Porsche 911 GT3, atunci când este echipat cu transmisie manuală atinge 100 de km/h în 3.8 secunde. Dacă vrei să ajungi la 100 de km/h în 3.4 secunde trebuie să optezi pentru cutia de viteze PDK cu șapte trepte.

Îți reamintim că în cazul său, motorul de 4.0 litri aspirat natural dezvoltă 510 cai putere și 470 Nm cuplu.

via Carscoops

Comentarii (11)

  • Timpuri Moi
    Bravo Porsche!Uite ma ca nu e totul pierdut,mai sunt si barbati care nu sunt comozi si fatalai si iubesc sportivitatea si sa se implice cand conduc o masina,Edikk,baiat de soia,ce ziceai bre ca americanii nu mai conduc manuale de prin anii 50? Ca doua picioare si 3 pedale ti se par ilogice?(vezi cate pedale are un pian).Uite ca s-a saturat lumea de plictiseala care ti-o da o cutie automata,de fiabilitatea ei si in cazul celor cu venituri normale,de costurule ei de intretinere. Ps,pt ala care se semneaza mai nou si cu //-----/// si se baga mereu in seama cu mine exact ca musca in dosul vacii,ii dedic bancul cu timpul !:))
    28 18
  • @Timpuri Moi-americanii nu conduc manuale aproape deloc, marea majoritate nici nu stiu sa le foloseasca si nici nu vor pe buna dreptate. Acum sa clarific, eu sunt pentru cutii manuale, dar unde sunt logic sa fie mantinute. Orice masina cu veleitati sportive ar trebui sa aiba in oferta cel putin optional o cutie manuala, pentru a te bucura de ceea ce it ofera acea masina. Pentru masinile care sunt cumparate pentru deplasarea de la puncul A la punctul B, nu isi au rostul. In America sunt doua scenarii de care te lovesti mai totdeauana: ori esti blocat in trafic margand 30 se centimetri la fiecare 5 minute, ori mergi pe o autostrada dreapta cu cateva benzi de mers si aproape nimeni prin preajma, in functie de unde locuiesti. In ambele cazuri cutia manuala nu is are rostul de nici o culoare. Din nefericire, si in Europa, cu numarul de masini in crestere si traficul din ce in ce mai sugrumat, cutiile automate incep sa aiba mai mult sens. Dar pe modelele sportive as oferi mereu o manuala.
    30 2
  • inexorabil
    Sincer, eu mizez mai puţin pe genul cutiei de viteze. Axiomatic (şi acest termen se referă tot la transmisie :D), fiecare este liber să “simtă” capacităţile maşinii fix aşa cum îi place. În jungla citadină de astăzi însă, parcă nici nu-ţi mai vine să iei în considerare altceva decât “hidramata” (dacă tot continuă nestingherită ignoranţa generală şi crasă de a echivala sistemul propriu şi patentat al lui GM cu orice transmisie automată, la fel cum i se atribuie denumirea mărcii Jeep cam oricărui SUV, başca este şi masacrată verbal: “Jeepan”).

    În orice caz şi într-adevăr, “manuala” este sacrosanctă pe orice “sportivă”. Dar, repet, nu clasificarea cutiilor de viteze contează în împrejurările actuale, ci…cine controlează, de fapt, maşina: OMUL sau deviaţiile transumaniste (scuze de pleonasm!) din “capul” lui.
    19 14
  • Edikkk
    Vrei senzaţii tari.... cumpăra o ciocolată cu rom,
    cumpăra un kit auto pentru Xbox sau PS5 care să aibă şi schimbător, pedale, nu doar volan,
    închiriază o maşină veche sport pentru o zi

    în rest condu o automată, o PHEV, o EV
    5 35
  • Edikkk
    Ăştia cu votul negativ.....

    - condu o Dacia 1300

    :)))))

    Dacă tot, senzaţii tari, româneşti

    PS sau un tractor
    4 32
  • Castelul Devla
    Iedika,"cumpăra un kit auto pentru Xbox sau PS5 ". :))))Ba,lasa jocurile si da si tu de carnet,lasa pornachele si fa-ti o prietena.N-are nicio legatura realitate cu lumea virtuala. Si vezi ca e chiar amuzant sa conduci tractor,am condus unul foarte mic,japonez,o experienta super tare daca iti plac masinariile.
    25 4
  • Pentru anumite masini trebuie sa ai si manuala. Nu prea e de comentat aici.

    Pe mine ma enerveaza maxim puristii care comenteaza ca ei nu accepta cutii automate.
    Ca ei nu sunt fatalai, ca ei sunt pentru placerea condusului, dar au niste masini banale si se transforma in piloti pe "pistele" noastre mioritice.
    7 7
  • Ori esti edik ori esti analfabet functional.
    Niciun "purist" nu a scris pe aici ca nu accepta cutii automate, ci au spus ca un sofer mai experimentat poate simti si conduce masina mai bine. Dimpotriva, fatalaii, nu dam nume aici, il cunoasteti deja pe cel mai mare, afirma ca manuala este abolut retrograda si inapoiata pentru orice tip de automobil, ceea ce este o exagerare demna de retard mintal.
    15 3
  • @^^^
    Scuze daca s-a inteles asta, dar nu m-am referit la cei care au comentat aici.
    2 2
  • Am condus in 31 de ani peste 1.000.000 km: in majoritate masini cu cutie manuala dar si cateva 'automate' dupa 2006. SMG II si DSG 7. Pentru costuri reduse de intretinere, fiabilitate ridicata, masini obisnuite si control total in situatii de manevrare dificila (pante, gropi, aderenta scazuta) manualele au rost. Pentru masini rapide (sub 5-6 sec suta), expoatate la limita, 'automata' (de cele mai multe ori robotizata: cutie manuala cu comanda electro-hidraulica) iti permite sa te concentrezi optim la condus (trafic, obstacole, volan, acceleratie, frana) si sa reduci riscurile in timp ce procesezi cantitatea marita de informatii proportionala cu acceleratia si viteza. Nu cred ca sunt multi 'civili' care sa poata controla o manuala pentru acceleratie de 3,8 sec suta ! Dar cred ca da bine sa pari 'purist' pe circuit cobarand din GT3-u' cu manuala ... (si de multe ori masina cu manuala e si putin mai ieftina). Acasa am o masina cu manuala si una cu DSG. Si una si alta imi plac foarte mult si le conduc alternativ.
    8 1
  • Sunt printre ultimile strigari de aia se inghesuie lumea. In plus, e un future clasic si o masina care va fi in viitor mai cautata in varianta manuala decat automata.
    Poate si hoarda de youtuberi care cauta si recomanda masini exotice manuale, are un impact asupra fenomenelor de genu asta.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru