Olanda: “Jeep Grand Cherokee și Suzuki Vitara au manipulat emisiile diesel și ar putea fi interzise la vânzare”

de Paul Cosma
Joi, 23.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jeep Grand Cherokee și Suzuki Vitara ar fi trucat emisiile diesel cu ajutorul unor “strategii nepermise”, potrivit unei investigații a autorităților olandeze, care arată că ambele modele trebuie să fie “reparate” sau vor fi interzise la vânzare.

Agenția pentru traficul rutier din Olanda (RDW) a anunțat că două dintre modelele comercializate de Jeep și Suzuki în Europa încalcă legislația privind nivelul emisiilor.

Potrivit RDW, Jeep Grand Cherokee și Suzuki Vitara au beneficiat de “strategii nepermise” care au condus la o creștere a emisiilor peste nivelurile admise.

Autoritățile olandeze spun că Jeep ar fi găsit “soluția software” cu care să repare problema și că ar fi impus producătorului să lanseze un recall pentru unitățile ce încalcă nivelul emisiilor. RDW spune că Suzuki încă nu ar fi găsit o “soluție credibilă” în cazul Vitara.

În cazul în care cele două modele nu vor fi “reparate”, autoritățile olandeze amenință că vor retrage autorizația de comercializare pentru Jeep Grand Cherokee și Suzuki Vitara.

Via Automotive News

Comentarii (16)

  • Adrian
    Aoleu!
    Cum?
    Amedicanii?
    Si japonezii? Japonezii domnule?
    19 5
  • Pot sa spun doar atat.... :)))).
    10 4
  • Suzuki are motoarele diesel luate de la Fiat.
    12 9
  • Suzuki a manipulat emisiile cu “strategii nepermise”, nu motorul. Ca si cum ar fi primit motorul si ei nu aveau habar ce emisii are sau ca motorul funtioneaza de capul lui. La fel ca in cazul Mitsubishi cu motoarele diesel de la Peugeot. Apropos, Mitsubishi a manipulat emisiile de la benzinarele lor in Japonia, pt cine inca mai crede ca japonezii au cine stie ce cod moral.
    12 5
  • Imi place cum se gasesc scuze, Mitsubishi are de la Peugeot, Suzuki de la Fiat, japonezii nevinovati, nu stiau, caz rezolvat.

    Daca ar primi toti amenzile ca la cele platite de VW, cel putin Mitsu si Suzuki plateau in rate pe urmatorii 15 ani, asta dupa ce dadeau faliment, norocul lor ca n-au vandut diesel in SUA.
    15 6
  • @dan_grc. Crezi ca japonezii au cumparat doar motoarele fara sistemul de injectie si fara soft,fara hartile de injectie?Eu cred ca nu.
    10 4
  • Ce au toti cu dieselul dom'le ? :))
    Eu credeam ca daca zice BMW ca mai merge vreo 30 de ani, e chiar pe bune :))
    Se pare ce VW mai are de platit o suma modica de vreo 150 milioane de dolari in Canada :))
    La mai mare la germani :))
    8 3
  • Bogdan
    Dar in Olanda se mai comercializeaza diesel ???
    Pai cand dai taxa de drum vreo 1500 euro pe AN pentru un rahat de diesel, trebuie sa fii nebun sa mai iei asa ceva :))
    Ca sa nu mai zic ca BPM-ul pentru dieseluri te nenoroceste la masini noi.
    Dieselul e pentru tari involuate, nu mai are ce cauta in Olanda, Norvegia...
    Vad ca germanii se ambitioneaza si tot incearca sa abureasca lumea cu dieselul, dar el e in coma indusa si se mai vinde la cei mai putintel luminati. Cota de piata e in scadere de la an la an.
    7 6
  • Ce zici...@PMC? S-ar cuveni sau nu “disecată” ultima “opinie” a acestui “topic”, care se vrea vârtos şi inexorabil axiomatică?...

    Eu, unul, constat doar atât: autorul îi huleşte pe…non-illuminaţi :D

    Ah, îmi mai permit o observaţie: taman acolo unde se vădeşte mai intens anomalia (recte corectitudinea politică) cică ar dudui “democraţia avansată”. Cu sau fără apartenenţă la UERSS.

    De obicei, hoţii strigă “Hoţii!” – în mod analog, spălaţii pe creier, desigur, “Spălaţii pe creier!”. Dar nimeni nu-l întrece în drăgălăşenie pe…eternul potrivnic: “Păcătoşii!” (vizându-i inclusiv pe pământenii dedaţi – şi ei n-ar putea decât în mod conştient şi sfidător – la “infracţiuni” contra mediului, şi, “implicit”, contra sănătăţii; în paranteză fie spus, braţul ocult de forţă FAO-WHO nu atentează nicicum la integritatea fizică şi psihică a prostimii planetare…nuuu, dimpotrivă!). Motiv în plus ca să apăs şi mai tare pedala de acceleraţie a “cancerosului” meu Diesel (întâmplător – adică fără şpagă – absolvent, cu repetiţie, al Institutului de Tradiţii Perpetuate – acronim: ITP), asumându-mi eco-riscurile de rigoare.

    De când tot aştept ca “prietenii” mei de pe AM să arunce, pe piaţa vorbelor de clacă, şi alte etichete decât “psihopat” (deşi recunosc că mi-e dor de…“@inoxidabil: medicamente, medicamente!”) şi “aberaţii” (chiar aşa înţepenit nedemonstrabile...). Nu numai dânşii sunt îndrăgostiţi de noutăţi, ci şi subsemnatul! Doar că eu sunt un snob al exprimării :D

    Hei! Ce-ar fi să-i ajut chiar eu? Băieţi, încercaţi cu…”imoral” (în ideea că “nepriceput la tehnică” cochetează cu falimentul persuasiunii). “Populimea” este, încă, destul de sensibilă la acest termen “dezarmant”, drept pentru care nu se sfieşte să urle “civic” împotriva “nesimţiţilor” – mai ales dacă, mai întâi, se asigură că propriile sale imoralităţi sunt atât de bine dosite, încât nici mama investigatorilor (adică a “dujmanilor”) n-ar reuşi vreodată să le dibuie – a se vedea cazul naţional-internaţional Gică Dincă Opincă.

    PS. “Asul din mânecă”, în războiul psihologic, este însă altul: “incoerenţa”. Desigur, inevitabil se asociază cu “aberaţia”, dar “muzicalitatea” lui aparte denotă o puternică şi incomparabilă amprentă publică; astfel, atunci când acuzi o persoană pronunţându-l expres, deja te pui pe tine însuţi/însăţi într-o lumină “academică” (superioară celei “psihiatrice”), la care consumatorii-standard ai Propagandei tind să se închine numaidecât. Aşa că…succes!
    3 6
  • Marian
    https://insideevs.com/news/391681/plugin-car-sales-netherlands-all-time-records/
    54% electrice si plug-in in Decembrie 2019.

    Cam atat pot sa spun si eu :)
    0 1
  • Clique
    Dan_grc
    Foarte puțini cumpără mașini cu motoare diesel în SUA, cred că 95% sunt pe benzină.
    Vânzările diesel în SUA merg doar la camioane și pick-up.
    Dacă ai o mașină normală diesel în state, ai cam pus-o fiindcă mulți nu știu să repare diesel, doar cei ce repară camioane, însă respectivii nu cred că își pierd ei timpul cu nimicuri.
    Și mulți nu cred că vor să-și complice viața cu probleme unui diesel ce pot apărea în timp.
    Suzuki la vânzări în SUA mereu a stat prost, iar tu zici că norocul lor că n-au vândut diesel în SUA pff..
    Mistubishi cu vânzările stau așa și așa, de fiabilitate nu mai vorbesc stau destul de prost în state.

    Și nu vorbesc din auzite, am niște rude domiciliate în state de ani de zile, pot confirma și ei.

    Iar chestiile cu manipularea emisiilor nu mă mai miră deloc, acum toți vor să supraviețuiască pe piața auto, nimeni nu mai joacă fair play, indiferent de marcă, de asta de câțiva ani buni au început să apară așa numitele alianțe
    6 1
  • Marian
    Ce cauta diesel la vanzare in Olanda ?
    https://insideevs.com/news/391681/plugin-car-sales-netherlands-all-time-records/
    Dealerii ar trebui sa se trezeasca sa nu mai scoata la vanzare pocnitori :)
    Olanda e o tara curata, cu drumuri de cea mai buna calitate in Europa.
    2 4
  • @Clique

    Sa sti ca SUA are foarte multe masini diesel. Multi isi cumpara gipanuri si pick-up-uri puternice. Nimenti nu isi ia masini mici
    3 1
  • Marian
    @skoda: ai foarte mare dreptate, in SUA sunt multe tare, cam 3-4% :))
    Numai experti pe aici :))
    https://www.bts.gov/sites/bts.dot.gov/files/legacy/DieselFactSheet.pdf
    3 1
  • Nţ-nţ-nţ! Iată unde duce zelotismul orb (nu chiar europeist, după cum veţi vedea mai jos…). ”Olanda este o ţară curată”, insinuându-se, astfel, că tocmai…Germania, alias miezul ideologic, substanţa politică şi motorul economic al Europei “Unite”, n-ar fi aşijderea (din considerente de “fanatism” pro-Diesel, în special manifestat de producătorii locali).

    Ştiţi ce denotă această nouă orientare, care îşi revendică, în mod public, un caracter suveran, absolut, puritan şi (puternic) prozelitist? Că nu mai preţuieşte şi, deci, nu mai vrea să fie fidelă înseşi principiilor sale originare de Stânga, eco-panteismul căutând să se afirme ca gândire şi statu-quo de sine stătătoare, ieşit benevol din cuibul marxismului patern, germanocentric, şi chiar făţarnic răzvrătit împotriva corectitudinii politice.

    Acum sper că înţelegeţi de ce chiar şi liberalismul a început să fie trimis (verbal) în zona “anacronismului” – fiindcă o nouă vedetă pretins enciclopedică (de fapt, omni-nihilistă) se strecoară printre tranşeele vechilor dispute politico-ideologice şi ea crede că fuge de rupe pământul către viitorul “luminos”, când, de fapt, de abia se târâie cu două cârje, una mai nesigură ca alta (transumanismul şi ecologismul). Această vedetă poate fi imaginată/configurată drept pre-Fiara şi poartă un nume deja cunoscut, dar insuficient dezbătut şi cu atât mai puţin vizat socio-profilactic: LIBERTARIANISMUL (îmbrăţişat mai ales de tinerele şi “proaspetele” generaţii). Debutul lui s-a zărit la noi în timpul freneziei stradale #rezist, când eu, cel puţin, am depistat o pancartă care conţinea un mesaj mai mult decât elocvent despre chintesenţa “noilor vremuri” şi anume: “Ultima soluţie – propria evoluţie”…substratul anarhist transpărând dincolo de orice echivoc. Totuşi, deşi eco-high-tech-libertarianiştii anunţă că vor să se “elibereze” de orice “constrângere”, “asuprire” şi “ameninţare” pe care şi le închipuie ferm ca izvorând exclusiv din rânduielile ecleziastice şi laice lăsate de Dumnezeu omenirii, ei, luaţi ca fiinţe în sine, nu se simt capabili nici măcar de autoguvernare! Aici şi acum intervine “la ţanc”, în manieră hipnotizant “mesianică”, fioroasa EMOL, care va stăpâni autoritar, crâncen chiar, această masă perfect debusolată de digitalo-decerebraţi, care, între timp, va fi extinsă la miliarde de “suflete”…Aidoma personajelor groteşti (“proletarii”) din romanul distopic “O mie nouă sute optzeci şi patru”, tot sistemul lor “intelectual” se va reduce la adorarea şi recitarea unui singur slogan (bineînţeles, adaptat la specificul novlimbii), singurul acceptat d.p.d.v. politic: “Ignoranţa este putere. Războiul este pace. Libertatea este sclavie”. Iar ca să-i inducă în eroare chiar şi pe creştinii vigilenţi, dar şi ca să pregătească negreşit instaurarea autorităţii supreme autointitulate Guvernul Mondial, EMOL nu se va sfii să-i aplice lovitura de graţie chiar…UERSS-ului, conform butadei “Eu te-am făcut, eu te omor!”. Mai ales că eu n-am susţinut sau n-am sugerat niciodată că acest construct federalist şi această construcţie politico-economică artificială, chiar aşa lipsită, în mod incontestabil, de fundament creştin (recte Turnul Babel bruxellez), ar fi complet…satanică. Câtă vreme această “biserică” îi va reuni, sub cupola sa – chiar şi în mod silnic – atât pe creştini, cât şi pe păgâni, pseudocreştini (sectanţi) şi atei, nici nu încape discuţie că ocrotirea şi binecuvântarea de Sus nu-i vor ocoli pe niciunul…Când însă lumea va deveni vizibil şi iremediabil îndrăcită, va fi semn neîndoielnic că o “nouă” megastructură de conducere, de data aceasta cu jurisdicţie realmente Globală şi cu agendă de lucru axată pe filosofia “sustenabilităţii”, va fi, vorba aceea, lansată la apă.

    Panorama acestui viitor “mirific” a fost deja prevăzută şi, în acest sens şi cu scuzele de rigoare faţă de cei care nu suportă “misticismul”, îmi permit să reproduc doar un pasaj dintr-o profeţie ascetică datând din secolul al XV-lea : “Omul va deveni atât de plin de răutate, atât de înjosit ca urmare a întărâtării şi stăpânirii patimilor celor josnice asupra sa, atât de împietrit la inimă, întunecat şi cu totul epuizat de singura grijă de a supravieţui, încât, pentru viaţa duhovnicească, el nu va avea nici bunăvoinţă, nici loc în inima sa. Nu va mai rămâne nicio călăuză duhovnicească, deoarece şi aceştia vor urma căile lumii. Bisericile lui Dumnezeu vor deveni fie goale, fie duhovniceşte profanate de către păstori nevrednici.
    La apogeul acestor suferinţe şi al haosului din lume, va apărea Antihrist (n.m. : alias “Big Brother” din romanul lui Orwell sau “premierul” Guvernului Mondial – doar “tatăl” său, recte străvechiul şarpe biblic, îndeplineşte o funcţie “onorifică” ; în schimb, “fiul” trebuie să-şi asume rolul executiv, născându-se pentru a munci efectiv şi a se da pe sine însuşi exemplu vrednic de elogiat, nu pentru a huzuri şi a disemina neapărat ordine dintr-un preaînalt fotoliu). El va veni ca un făcător de pace, un conducător bun şi înţelept, care poate aduce lumea în rânduială. Cu toate acestea, de fapt, el va fi un vrăjmaş al tuturor, un urâtor a tot ceea ce este bun, un tiran şi un făcător de rău, un distrugător a toate; asemenea lui, lumea n-a văzut pe nimeni niciodată şi nici nu va vedea vreodată.
    Fiecare persoană va fi pecetluită (n.m. : cu Semnul Pierzaniei, 666); fiecare amănunt sau element al muncii sale şi al vieţii acesteia, ba şi fiecare cuvânt, fiecare mişcare a facultăţilor mintale va fi sub supraveghere neîncetată (n.m. : exercitată, cu ajutorul mijloacelor ultramoderne, de către Poliţia Gândirii, alias principalul organ represiv, concomitent propagandistic, din slujba Guvernului Mondial), astfel încât ea [persoana] nu va mai avea obiceiul de a cugeta la sine, de teamă ca nu cumva înfăţişarea feţei să reflecte, fără voia sa, ceva nepotrivit cu autoritatea conducătorului lumii, adică a Antihristului. Toată lumea va purta *măşti de piatră* (n.m. : uh, da, cumplit…deja se întâmplă şi încă tinde să se transforme în racilă generală). Toată munca, fiecare metru pătrat de pământ, fiecare bob de grâu va fi sub controlul lui Antihrist” (n.m. : dar câţi realizează cât de nociv va fi acest totalitarism Global fără precedent în istorie, cum şi cât te poate înrobi această dictatură făţişă, bazată exclusiv pe teroare, cât de umilitor, ba chiar dezumanizant, este să cedezi drepturi şi libertăţi fundamentale, consfinţite de o întreagă epopee a devenirii umane, pe coordonatele civilizaţiei iudeocreştine, în schimbul nenorocitului de castron cu mâncare zilnică şi al asigurării “securităţii” stricte, de care esenţialmente nu ai nevoie, mai ales dacă se ocupă de ea chiar…Securitatea).
    3 3
  • Cred ca Suzuki Vitara si Jeep Grand Cherokee au manipulat emisiile in toata europa, deci daca nu rezolva problema, in toata Europa nu numai in Olanda se vor interzice vanzarile. In Olanda nici nu prea circula masini pentru ca locuitorii folosesc biciclete.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru