Oliver Zipse, șeful BMW: Piața mașinilor electrice, restrânsă la prea puține țări din lume

de Tiberiu Safta
Vineri, 15.04.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oliver Zipse, CEO-ul Grupului BMW, este de părere că producătorii de mașini nu trebuie să devină dependenți de piețele în care mașinile electrice se vând în cantități mari. În acest sens, el consideră că motoarele termice trebuie păstrate pentru a evita această situație.

Din ce în ce mai mulți producători se îndreaptă către un viitor exclusiv electric. Foarte multe mărci consacrate vor avea un portofoliu numai cu modele electrice din 2030, ca urmare a legislației europene care va interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice din acel an.

Însă, cu toate acestea, nu toți producătorii sunt convinși că o asemenea strategie va fi una benefică. Unul dintre acești producători este BMW. Oliver Zipse, șeful grupului bavarez, a avertizat de mai multe ori asupra electrificării rapide. Mai mult, el consideră că această electrificare i-ar face dependenți, pe producători, de anumite țări în care mașinile electrice se vând în număr mare.

„Când te axezi la noile tehnologii, pe impunerea vehiculelor electrice, trebuie să ai în vedere că, în același timp, crește dependența de foarte puține țări”, a declarat acesta în cadrul Salonului Auto de la New York. El a mai precizat că China este cea care controlează furnizarea de materii prime pentru bateriile mașinilor electrice.

Zipse a mai subliniat și importanța păstrării motoarelor termice, în special pentru cei care nu-și pot permite o mașină electrică: “Dacă nu mai vinzi motoare cu ardere internă, altcineva o va face!”.

Această replică vine la întrebarea retorică adresată de Zipse, în care sugerează că un astfel de proprietar ar fi forțat să rămână la vechea sa mașină pentru totdeauna.

Șeful grupului bavarez a mai adăugat că oferta pentru motoarele termice eficiente a crescut în ultima perioadă. Zipse spune că această formulă este bună atât pentru protejarea mediului, cât și pentru situația financiară pozitivă a producătorilor.

Anul trecut, Grupul BMW a vândut 2.521.524 de mașini la nivel mondial, o creștere de 8.4% față de 2020. Dintre acestea, 328.314 de vehicule au fost electrificate. Câștigurile grupului german au ajuns la 16.06 miliarde de euro, iar profitul net a fost unul de 12.46 miliarde de euro.

via Economica

Comentarii (5)

  • Oricât se impune minciuna, nu ies calculele. Sper să văd… din cauza bla, bla se amâna cu 10 ani impunerea electricelor. Nasol pentru cine își schimba complet portofoliul de masini clasice la 20-30.000 de euro cu masini electrice la peste 50.000 de euro. Nu vor supraviețui. Din nou prostia si obsesia Uniunii Europene o sa ne coste. Cred ca vor fi tari care-si vor pune serios problema ieșiri din UE si cred ca ar fi cazul sa spargem mizeria astea de ignoranți si îngâmfați. UE trebuie ia in vedere situația actuala si sa țină cont de posibilitățile tuturor (a majorității), nu doar de 10% din populația Europei… urla sărăcia (Italia si Franța sunt pe buza prăpastiei o știu de la italieni si francezi nu de la știri…), si ei tot cu legi de îndreptat bananele si castraveții. Omeni slabi si ipocriți!!!
    7 3
  • andrei
    pai scadeti pretul la sfert si sa vedeti cate piete se deschid :)
    1 0
  • Sa ii amintim domnului ca oricat ar vinde el masini noi cu motoare termice, acele tari sarace tot sh-uri din tarile care trec la electrice vor cumpara. Deci degeaba se agita el, cine vrea ceva ieftin, tot pe sh merge. Cate masini noi si cate sh s-au cumparat in Romania in primele 3 luni din 2022? Anul trecut care a fost procentul? In ultimii 5 ani cum e?
    Sa nu se teama: romanul tot la BMW sh se orienteza, pentru ca e destul de inteligent si stie ca in masina veche bagi bani mereu :))
    1 6
  • Seriff
    Eu nu pricep de ce toti hipsterii pensati de pe AM, compara electricele cu diesel-urile SH?
    Aici e vorba de masini noi vs masini noi:
    Un diesel nou e peste orice electrica, stiu ca va doare, dar astea e realitatea, altceva in afara de diesel sh din Germania nu mai stiti?
    Cifrele nu mint, electricele nu reprezinta nici 25% din totalul vanzarilor de masini noi, concluzia e clara, oamenii prefera termice.
    8 0
  • Seriff
    @Mihai peste tot in lume piata SH este mult peste piata de masini noi, e si normal, nu toata lumea are banii de masina noua sau pur si simplu nu vrea sa dea atatia bani pe o masina, nu poti sa acuzi un om ca nu isi cumpara masina noua, e ca si cum te-ar acuza pe tine cineva ca stai la bloc si nu la vila.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru