Feedback

Opel cheamă în service peste 1.000 de unități Adam și Corsa din România: emisiile motoarelor pe benzină sunt peste limitele admise

Publicat Marti, 25.06.2019
de Paul Cosma
Comenteaza 12
Opel cheamă în service peste 1.000 de unități Adam și Corsa din România: emisiile motoarelor pe benzină sunt peste limitele admise - Poza 1
Opel cheamă în service peste 1.000 de mașini din România, după ce a descoperit că motoarele pe benzină ale anumitor unități Adam și Corsa au emisii peste limitele admise. Recall-ul face parte dintr-o campanie globală ce vizează circa 210.000 de mașini.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urmă cu o săptămână, autoritățile germane au cerut Opel să cheme în service anumite exemplare Adam și Corsa, din cauză că motoarele pe benzină ale acestora ar fi depășit emisiile permise de lege, conform informațiilor neoficiale apărute în presa germană.

Aproximativ 210.000 de mașini urmau să fie rechemate de Opel, dintre care 54.000 de unități în Germania.

Problema emisiilor a fost confirmată în România, acolo unde Opel Southeast Europe Llc. reprezentanța mărcii în România, a anunțat ANPC că a demarat, încă din aprilie, o companie de rechemare pentru Opel Adam și Opel Corsa E, pentru “Actualizare Software - EmisiiNOX”, potrivit datelor profit.ro.

Publicația citează fișa transmisă autorităților din România, în care se arată că “sunt afectate doar autoturismele echipate cu motor pe benzină de 1.2 l și 1.4 l (coduri RPO: LDC, LDD & LWD), produse în perioada 2018 - 2019”.

În țară vor fi rechemate 1.071 de autovehicule Corsa E și 42 de autovehicule Adam. Reparația se va face gratuit în rețeaua de service Opel din România, operațiunea constând în “actualizarea modulului de comandă a motorului cu un nou software”.

Via profit.ro


Comentarii (12)

  • Cred că va fi o aglomerație infernală la service-urile Opel, fiindcă cel puțin 3-4 proprietari din 1.100 vor răspunde apelului la recall. :-)

    La fel ca-n cazul dizălgazării VW de fapt, când românii au demonstrat o înaltă conștiință ecologică. :-P

    Interesant în orice caz procentul de Adam vândute-n raport cu Corsa la noi: 1 la 25 !!!
    ...Nu mai zic că n-am văzut până acum -- nici în trafic, nici la dealeri -- absolut nicio Corsa (ultima generație) cu două uși -- mult superioară estetic versiunii cu 4 uși, chiar dacă mai puțin practică.
    17 3
  • ionica
    @Kiro: eu pe corsa in 2 usi o gasesc oribila, diforma, na...de gustibus, desi si eu sunt pe aceeasi felie auto cu tine, clasa B si iti apreciez mult parerile, indiferent de masina/clasa la care vii cu completari. De asta am dat si mana verde :)

    O intrebare colaterala pt tine, daca esti amabil, stiindu-te obiectiv din fire: sunt in cautarea unei masini noi din clasa B, cat mai mica pe exterior, decenta ca spatiu interior si portbagaj, sigura si economica si placuta la condus atat in oras cat si la drum lung. Banuiesc ca deja razi cu gura pana la urechi. Ca sa pun efectiv si intrebarea, aceasta suna cam asa: care ar fi masina care sa intruneasca toate cele de mai sus intr-o masura cat mai mare? Mentionez ca stilul meu de condus e destul de calm si anticipativo-economic si ca accept la fel de bine manuala sau automata. Inca o mentiune: nu prea imi plac masinile produse de Kia/Hyundai si Ford, in rest nu am greturi la nimic.

    Pe lista mea scurta ar fi pana acum Swift 1.2. Ma uit si la Yaris hibrid (foarte bun si fiabil sistemul HSD), adica ma uitam, ca se pare ca nu se mai aduce in RO. Ma mai uit si la Polo, ca imi place ca e un pachet foarte omogen, si astept cu interes si noul Corsa, chiar si la Fabia si la Jazz ma uit, care incep sa imbatraneasca, dar au rezultate excelente la moose test pe km77 si sunt bune, la modul general.

    Astept, cu multe multumiri, parerea ta, de om direct interesat, ca si mine, in subcompacte.
    11 0
  • mihai: Salut. Am un opel meriva 1.7 CDTI ,am o problem in mers se aude un harss pe... Raspunde
  • Si cum vor reduce emisiile prin actualizare softului? Cumva reducand puterea motorului? Dupa actualizare probabil vei simti ca ai o alta masina, mai putin puternica... alta decat cea pe care ai cumparat-o! E corect?
    9 0
  • @ionica: De acord cu subiectivitatea ref. la design. Omisesem să scriu deci că... pur subiectiv, linia curbă a ferestrelor laterale (la două uși) mai salvează din stilul Corsei, afectat îndeosebi de consola-față inacceptabil de lungă.

    În rest, cu plăcere-ți dau un sfat amical (și la fel de subiectiv pân-la urmă, chiar dacă am lucrat efectiv și-n presa, și-n industria auto) -- sfat care, scurtissim, ar suna:
    *Fugi de motoarele turbo !* :-)

    Swiftul N/A 1.25 ar fi deci o opțiune valabilă... și fiabilă, cu condiția să nu te deranjeze garda la sol cam mică (12 cm) sau spațiul interior doar suficient pt. unii.
    Portbagajul e-n schimb acceptabil, mai ales comparativ cu trucajul :-) Swift-ului meu Sport 1.6 / 136 CP - n.b., are 120K km deja fără absolut nicio problemă exceptând consumabilele.

    Eu cel puțin cred c-o să votez cât de curând c-un Swift 4x4 la 12 mii jumate-n teorie (tot 1.25 l / 90 CP, dar și cu garda la sol majorată pe lângă tracțiune), din motive pur utilitariste -- avînd aproape săptămânal de parcurs... numai 100 m de rampă, inabordabilă însă altfel pe ploaie/zăpadă decât cu bagajele-n cârcă.

    În același segment f. rarefiat al B-urilor *ne-turbate* cu putere medie ar mai fi Mazda-2 (1.5 / 90 CP e un bun compromis), mai scumpă ca Suzy dar clar preferabilă unor Polo / Ibiza / Fabia 1.0 de max. 75 CP în declinări aspirate.
    VAG-urile de segm. B 1.0 TSI (95-115 CP) nu zic că-s neapărat rele, dar formula turbo+injecție directă poate da dureri de cap în timp -- clar că pentru cei care nu țin o mașină doar 2-3 ani.
    ...Poate s-aștepți noua Mazda-2...?! (2020)

    Ar fi OK și Honda Jazz ca spațiu / modularitate interior / fiabilitate, dar cu ceva opțiuni sare calul la preț fie și cu motorișca 1.3 de bază (cca. 100 CP și cere turat-retrogradat cam mult pânâ și după gustul meu :-P).
    Jazz-ul 1.5 de 130 CP e-n schimb f. distractiv, ba chiar semi-sportiv --deși cam zgomotos -- dar și mai scump.

    Și franțuzoaicele merită să le arunci poate o geană, deși:
    - Clio-5 e optimizat și pe dinăuntru, are o ținută de drum OK, dar îmi pare prea greu-placid pt 65-75 CP (repet, N/A)
    - 208-ul nou pur și simplu nu-mi place :-) - doar mie însă, mai știi?...
    - C3-ul e confortabil, dar dezastru la moose-test și nu tocmai fiabil pe partea electrică
    - Opel Corsa (mda, îl bag deja la hexagonale) e mai atractiv ca 208-ul, dar trebuie așteptate testele efective
    - Yarisul (făcut la Flins, deci tot francez cu dispensă :-)) îmi pare plictisul întruchipat la privit ȘI condus, în orice declinare.

    Opțiuni (încă) mai există deci și-n segm. B -- spor la alegere și mulți km fără griji să faci !!!
    16 1
  • mircea badea
    deci ce face softul mai exact?
    2 0
  • ionica
    Multam tare mult pentru idei.

    In afara de Swift, tot la Mazda 2 de putere similara ma gadeam si eu, dar mi se par inutili cei +21 cm din lungime fata de Swift, fara vreo crestere notabila de spatiu interior, ba chiar din contra si fara mari plusuri la condus, ca doar si Swiftul e agil si placut la mers. Imi place in schimb, ca se mentine sub 1.70 latime (swiftul nu, 1,73, dar il iert ca pare singurul lui defect), conform unor incadrari pe clase de lungimi/latimi din Japonia, ca si Yaris si Jazz, de altfel.

    As dori s-o rezolv anul acesta, n-as mai sta pana in 2020 pt noua Mazda 2....si hai sa zic ca totusi astept, dar parca vad ca-mi trantesc japii niste dimeniuni dezamagitoare gen latime de 1.75-1.80 a la Ibiza, noul Clio, Polo...eu nu vreau late cat lama buldozerului, sa am Cx prost si sanse de strecurare mici in urban. Asta ma deranjeaza la multe, inclusiv la Corsa nou, dar astept totusi si niste teste cu fra...germanul, ca sa fiu impacat.

    La Honda, pretul e buba si pt mine. Iar la Yaris suntem iar pe aceeasi lungime de unda, dar eu personal as fi (fost) dispus sa inchid ochii cand trec pe langa ea, cu gandul la remarcabila fiabilitate a HSD-ului (fara demaror, fara curea accesorii, totul pe direct-drive electric) - pentru ca, cum bine m-ai ginit, nu iau masina pt 2-3 ani, ci undeva spre 8-10.

    Doar cu o intrebare te mai sacai: La Swiftul de 1.2 exista si o optiune de cutie CVT. Ce zici, dpdv tehnic/fiabilitate, ar merita sau sa raman cuminte la facalet?
    10 1
  • @mircea badea: Dacă tot mi-s în concediu (prenatal cumva, că nasc idei continuu :-)), hai să-ți răspund fie și doar rezumativ.

    Softurile auto = motormanagementul mai savant, făceau -- și încă mai fac se pare -- cam ce fac politicienii: promit marea cu sarea-n campanie (la teste de laborator adică, în ciclu NEDC mai ales)... și livrează-n viața reală gunoi. Egal consumuri / noxe aproape duble.

    ...Cum anume? Prin detecția automată a condițiilor de testare *oficiale* și adaptarea regimului motorului / cutiei la solicitările f. reduse pe bancul de probe (un singur exemplu: rularea în regim urban simulată-n ciclu NEDC admitea accelerația de la 0 la 50 km/h în 26 de secunde !!!)

    Nu mai revin în detaliu (c-am analizat-o de mai multe ori aici) la mangleala triplă numită...
    *downsizing + turbo + injecție directă de benzină*,
    ...care a fost -- și încă mai este cu tot WLTP-ul actual -- doar o adaptare a producătorilor la cerințele aberante ale politrucilor UE eco-marxiști.
    Evident că pe banii noștri și la cumpărarea mașinilor, și la repararea lor-dragelor-scumpelor-complexelor. :-)

    Pe f. scurt, tripla abureală pomenită e un oximoron pur stoechiometric, turbinele mini-motoarelor nefuncționând practic la solicitări reduse.
    ...Dar consumând / emițând noxe la greu în traficul real.

    P.S. Fiindcă adevărul umblă mereu cu capu spart, aștept mânuțe roșii și mai multe. :-)
    19 2
  • @ionica: Pentru puțin.
    ...Și da, Mazda-2 e cam înghesuită pt. lungimea ei (deși portbagajul are 240 litri efectivi măsurați de ADAC... și se poate mult mai rău la alții.)
    În orice caz, în viața reală benzinarul 1.5 de 115 CP nu aduce zvâc în plus comparativ cu cel de 90 CP -- doar la turații înalte.

    Cu Swiftul 1.25 CVT (la fel de lat ca manualul din păcate :-P) n-am mers, dar *făcălețul* pare preferabil după testele altora. E și mai ieftin în plus.

    Automata 1.4 Sport Boosterjet de 140 CP ar fi însă superioară manualei, ca dinamică inclusiv (suta-n 7,0 sec. vs. 7,4 și reprize mai bune) -- dar sigur nu-i în vizorul tău (nici al meu de fapt, fiindcă-i prea scumpă și high-tech-enervant asistată, plus că versiunea auto nu prea e disponibilă-n Europa.)

    Și, să nu uit: Kia Rio sau Hyundai i20 nu-s deloc rele (inclusiv ca garanție), dar mie cel puțin nu mi-au produs vreun fior. :-P
    14 0
  • ionica
    Asa e, nu-i in vizorul meu si nici in cel al portofelului meu, pt ca ..pe unde sa bag suta in 7-8 secunde, plus cu nevasta si copil?

    Eu zic ca daca stim sa exploatam corect si eficient un motor de circa 90-100 CP, cele 10-12 secunde de accelaratie sunt suficiente pt traficul ingramadit de la noi, fie urban, fie extra-. Cheia este fluiditatea in mers, la care aspiratele raspund mai bine, cred eu, pe cand turbatele raspund mai bine la mersul in puseuri, care nu-i pe stilul meu. Mai multa putere ar inseamna doar combustibil ars degeaba. Normal ca pustanii viseaza sute de cai, cum visam toti probabil la varsta aia, dar cand mintea vine la cap, constatam ca mai putin (CP la masina) inseamna de fapt mai mult (cash ramas pt alte lucruri).

    Voi tine cont de parerile tale @Kiro, care vin sa-mi confirme cam ce banuiam si eu. Promit sa te anunt ce voi alege. Cele bune!
    6 0
  • @ionica / kiro : ma bag si eu in discutie cu scuzele de rigoare ,dar am citit ultima postare a lui Ionica si as vrea sa-i spun ca daca intra si "nevasta si copilul" in ecuatie atunci prea multe optiuni de motoare mici aspirate nu prea are, as zice. Cele 10-12 secunde se pot transforma lejer in vreo 16 , basca daca mai vrei sa mergi si cu AC-ul deschis. Mazda ramane cea mai buna optiune aici, 1,5-ul are un cuplu suficient ca sa nu te puna in pericol iar daca asa cum spui viteza/caii nu sunt printre prioritatile tale sa stii ca este disponibil si in 75 cai si consuma cam cel mai putin din toate aspiratele mici ( chiar si decat cele de 1 litru) . Mai este totusi si Puretech-ul 1,2 de la Peugeot o optiune de luat in seama , aspiratul de 82 cai e foarte placut fiindca intra cuplul maxim inca de pe la 2700 ture (ceea ce la benzinare inseamna foarte devreme) dar nu stiu acuma cat va costa pe noul model , e foarte posibil sa fie (mult) mai scump si decat Mazda. Iti trebuie ceva cuplu macar in ziua de astazi , nu mai este ca acum ceva ani, toate masinile pe care le depasesti sau care-ti vin din fata au si ele cuplu/cai mai mare/multi si alearga mai repede si un aspirat mic de 1,0-1,2 litri nu mai este ce era odata . Nu zic, se poate , dar iti poate da ceva emotii daca masina este plina iar butonul de AC se transforma in parte integrata a cutiei de viteze. Vezi ca dom' Kiro are 1,6 pe Swift-ul lui si o avea si el vreo 150 Nm p-acolo. Drumuri bune..
    5 1
  • @ionica: OK, chiar sunt curios ce variantă îți face cu ochiu-n final (vezi c-a apărut în segm. B și noul Ford Puma... glumeam ;-))

    @pipo: Oricine-i binevenit la masa discuțiilor că-i fără vignetă -- mai ales când are ce zice, ca tine.
    De acord deci cu argumentele cuplului mare / de jos, deși unele mici detalii trebuie precizate:
    - pentru cei comozi sunt valabile-n primul rând -- și din motivul că automatelor le *place* cuplarea cu mult... cuplu motor.
    - puterea = cuplu x turație în principiu, deci aspiratele nu-s deloc debile, ci doar trebuie conduse ALTFEL.
    - SSS_ul meu 1.6 produce de ex. 160 Nm la 4.400 rpm și cei 136 CP la aproape 7.000, în timp ce un diesel Opel 1.6 / 136 CP de ex. își scoate toți caii la păscut la juma de ture (3.500) și cuplul la fel - aproape dublu (300 Nm) dar la 2.000 rpm.
    - exemplul mi-a venit abrupt în minte, dar clar că-s posibile și comparații cu benzinare turbo-downsized -- comode și-n versiuni cu c.v. manuală, dar numai teoretic economice și mult mai complexe / pretențioase / stricăcioase :-P vs. aspirate.
    8 0
  • A, și să nu uit: pe mașinile f. ușoare le cam doare-n eșapament de cuplu :-)
    ...ex:
    - Swiftul 1.25 are 120 Nm, dar numai 850 kile,
    - Mazda-2 1.5 (tot 90 CP) are 148 Nm și 970 kg
    - Clio-5 1.0 TCe (100 CP) produce 160 Nm, dar... 1178 kg.

    Plus că mai intr-n ecuație alți factori (rapoartele demultiplicării c.v., pneurile, Cx-ul etc.)... da mă tem că s-o însera de le-oi ataca.
    7 0
  • Laurentiu Daniel : Scade turometru si vitezometru Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru