Opel Manta GSe ElektroMod: concept electric cu design retro, 200 km autonomie și transmisie manuală

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 19.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Opel a publicat primele imagini oficiale și informații despre conceptul electric Manta GSe Elektromod. Exemplarul unicat celebrează cele cinci decenii împlinite de modelul Manta și lansarea sub-brand-ului GSe.

Opel Manta, celebrul model al constructorului din Russelsheim se întoarce sub forma unui concept cu zero emisii. Campania de promovare a început la mijlocul lunii martie, iar acum a venit momentul să facem cunoștință cu noul Manta GSe ElektroMod Coupe.

Exemplarul unicat a fost creat inițial pentru a celebra cele cinci decenii împlinite de modelul Manta A. Totodată, acesta marchează și debutul sub-brand-ului GSe, destinat modelelor Opel de performanță, cu zero emisii.

DESIGN RETRO

Din punct de vedere estetic, "primul restomod electric" al germanilor îmbină elementele actualului limbaj de design cu silueta clasică a lui Manta. Partea frontală este dominată de așa numitul Pixel Vizor, un panou care afișează o serie de mesaje precum "I am on a zero e-mission".

În spate, stopurile rotunde sunt și ele LED cu grafică 3D. Capota neagră, jantele Ronal cu diametrul de 17 inch și o nuanță exterioară galbenă completează pachetul.

Pentru interior, Opel a pregătit un instrumentar de bord digital, cu display de 10 inch, și ecran de 12 inch pentru sistemul multimedia, ambele reunite sub un element denumit Pure Panel.

Nu lipsesc scaunele sport, un sistem audio Marshall, volan în trei spițe și plafon îmbrăcat în Alcantara.

147 CP, ROȚI MOTRICE SPATE ȘI TRANSMISIE MANUALĂ

Sistemul de propulsie este compus dintr-un motor electric, care dezvoltă 147 CP și 225 Nm, și o transmisie manuală cu patru rapoarte. Cutia de viteze are și un mod automat de schimbare a treptelor.

Mulțumită unui pachet de baterii litiu-ion cu capacitatea de 31 kWh, noul Opel Manta GSe ElektroMod poate parcurge până la 200 de kilometri cu o singură încărcare.

Constructorul german susține că o încărcare completă durează circa 4 ore.

via Opel

Comentarii (14)

  • Tilică
    In German humour, a Manta joke (German: Mantawitz) is a joke cycle about the Mantafahrer ("Manta driver"), the male owner of an Opel Manta, who is an aggressive driver, dull, lower class, macho, and infatuated with both his car and his blonde hairdresser girlfriend.
    Jokes poke fun at a stereotype of the working class owner of a second-tier muscle car, typified by the Manta.[2] Mantas were targeted at buyers who yearned for a sports car but could not afford a status car such as a BMW or Mercedes. Proud Manta owners often decorated them with chrome, G-T stripes, racing tyres, or high beams to mimic the exclusiveness of race cars
    Example jokes are:
    What was left after a fatal Manta accident? - A gold chain and a hairdresser in mourning.
    What is the shortest Manta joke ever? - Ein Manta steht vor der Uni (A Manta parked in front of a university).
    What does a Manta driver say after crashing into a tree? – Komisch--hab doch gehupt! ("That's strange -- I honked!")
    13 9
  • netam-nissan
    văleu, iar mi-au luat-o alții înainte (vb. de ideea mea de start-ap electric cu c.v. manuală.)
    păcat oricum că francezii n-o să re-facă vreodată coupe-ul nemțesc cu aromă GM.
    (sau, ca să fiu trendy-lemnos, ”conceptul nu va primii versiune de serie”.)
    24 5
  • woow, superb. azi avem deja 2 articole despre 2 clasice reincarnate in electrice. una mai superba decat cealalta. doar ca opelul are o cutie manuala sau automata in acelasi timp. cu mai mult de o treapta. whaaat? si eu vreau una.
    big like
    16 2
  • Opel Manta nu mi-a plăcut niciodată, cu atat mai puțin acum. Bine, nici nu mă omor după vreun Opel...
    8 19
  • Sticky
    Oau, moare Edik, n-a scapat de bat nici la electrice...
    16 3
  • Seriff
    Edikk, i-auzi ce zic baietii, tehnologie ca la 1900, schimbator manual si 3 pedale, dar EV
    12 2
  • Hidious
    Cel mai urât concept pe care l-am văzut vreodată.
    6 18
  • Deci asta da, intr-adevar, demna de renumele de masinutza cu baterii urata da dracu. Incredibil ce urata e. Pun pariu ca n-o sa se lase si o s-o scoata pe piata. Si-o sa fie si mai urata.
    Dar cum e cutia manuala la o electrica... asta nu inteleg...
    Bravo Peugeot: vreti sa faceti praf si mostenirea Opel, nu numai modelele actuale. :)) Atat s-a putut, eh? :))
    6 10
  • andrei
    Wow, cutie manuala! Exista o speranta ca masinile electrice sa implice soferul in conducere. Modul troleu/tramvai e neinteresant.
    11 4
  • Clique
    Mașină electrică și cutie manuală.... Hai lăsați, să o păstrați sănătoși....
    6 10
  • netam-nissan
    n-ați înțeles d-lor că e doar un restomod, adică un fel de bomboană pe coliva Opel frământată la plezneală de franco-italo-gipanezi ca să arate că marca mai respiră, deși e intubată.

    ce mă miră e că s-au mișcat rapid băieții și au scos-o de pe o zi pe alta.
    asta fiindcă doar ieri postam:
    ”ca orice prost sunt însă și hotărât, așa că vreau să pornesc un startap.
    dar nu orișicare, ci ...pt fabricarea de electrice cu cutie de viteze manuală !
    vă dați seama dle Edikk că BEVoiul meu va atinge suta în doar 1,1 secunde ??
    în viteza întâi, evident, și tot așa - 200 km/h în 2,2 s în a II-a, 300 km/h în 3,3 s în a III-a etc.

    p.s.2. totuși a IV-a nu cred că i-o mai dau, cu bateria de 1,5 tone deja golită.”
    22 5
  • Se pare ca cei de la Opel s-au "simtit obligati" sa lanseze si ei un concept-tribut asa cum a facut Peugeot in urma cu putini ani cu e-Legend, vezi doamne tribut pt. 504. In realitate era o prefatare a lansarii noului logo . Sincer as fi preferat sa vad si la Opel o schimbare importanta la nivel de imagine de brand , ar cam fi timpul. Dar oricum , ceva vor ei sa vada din reactia publicului , nu cheltuiau ei o caruta de bani doar din melancolie pt. Manta. Sa fie oare motivul acea cutie manuala , hmm..m-as mira ! Ambele concepte superbe ca design , ambele readuc la lumina mult din formele vechilor modele invocate , la Opel as zice ca prea mult chiar . O sa vedem in cativa ani ce a vrut sa insemne asta .
    10 4
  • RElansarii noului logo - intentionam sa spun mai sus.
    6 4
  • Nu-i vreun concept-car ci chiar o Manta-A GS/E modificată, cu baterie și alte faruri/stopuri.
    Nu i-a costat deci mare lucru pe franco-globalezi mișcarea asta de PR.
    Am condus acu 3 decenii coupe-ul ”popular” concurent cu Ford Capri, produs pe vremea când majuscula E însemna Einspritzung (și nu ”e” minuscul = electrocutare) - avea o ținută de drum surprinzător de bună, chiar dacă nu rupea asfaltul cu 90-105 CP.
    23 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru