Orașul olandez Utrecht testează noi soluții pentru reducerea accidentelor: marcaje cu iluzii optice pentru reducerea vitezei

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 19.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoritățile din orașul olandez Utrecht testează o serie de marcaje rutiere care generează iluzii optice, cu scopul ca șoferii să creadă că banda de circulație se îngustează, pentru a-i determina astfel să încetinească.

Autoritățile locale din Utrech sunt nemulțumite de faptul că în unele zone ale orașului se petrec numeroase accidente rutiere în care sunt implicați și bicicliști.

Principala cauză este că numeroși șoferi profită de drumurile drepte lungi pentru a depăși viteza limită de 50 km/h.

Din acest motiv, autoritățile au inițiat un proiect inedit prin care vor aplica o serie de marcaje suplimentare pe șosea prin creșterea artificială a numărului de benzi de circulație.

Privite de la depărtare, noile marcaje sugerează șoferului că banda de circulația se îngustează, ceea ce îl determină astfel să încetinească. Autoritățile speră ca în acest fel numărul de accidente rutiere să scadă.

În cazul în care noul experiment va avea succes, acesta va fi extins ulterior și în alte zone din oraș.

De asemenea, pe termen lung, autoritățile locale își propun să convingă locuitorii să meargă la locul de muncă cu bicicleta, în contextul în care un studiu a arătat că cei mai mulți locuitori au de parcurs o distanță medie de numai 7 kilometri de acasă până la birou.

Via Auto Week

Comentarii (11)

  • La Utrecht merge. Dar această soluție nu funcționează la Amsterdam, unde, fiind mai mult asfalt, oamenii mai au nevoie și de iarbă.
    16 1
  • masura proasta pentru ca vor incetini tot aia speriati care merg mai incet si care vor incurca si mai mult traficul.
    9 9
  • @!?!? Exact. Chiar ma intrebam inainte sa iti citesc comentariul: De ce ar incetini vreodata cineva doar pt ca se ingusteaza drumul? Apoi mi-am amintit de existenta creaturilor mentionate de tine.
    13 5
  • Abia acum inteleg eu de ce toti trepanatii din Romania (unii isi fac veacul si aici pe forum) merg blana prin oras. Sa nu incurce traficul. Uite, la chestia asta nu m-am gandit.

    Azi diminineata la ora 6 s-a luat curentul. Intrase unu intr-un stalp (Audi A6) si il rupse de cazuse reteaua in jumate de sat. Probabil ca bombardierul avea aceeasi logica in teasta: nu voia sa incurce traficul.

    Din ce am inteles, acum are deja rezervate 12 cuie si 2mp de teren.
    9 20
  • In Olanda stiu ca s-a votat(dupa model francez) scaderea vitezei in localitati la 30km/h si 110 pe autostrada,asta de la jumatatea anului viitor.Evolutie auto :)) o sa fie maibrapid mersul calare pe cal ca acum 100 de ani.
    14 1
  • @Tatraurs de ce crezi că s-a votat această lege ?
    1 4
  • @fanel Daca n-ar merge asa multi ca pensionarii, ar fi mult mai putini care fac excese. Accelereaza de la semafor pana la 40km/h, ca mai mult nu se cuvine, in 10 secunde. Mergi tu dupa un specimen din asta, pe care il doare undeva de timpul celorlalti si traieste doar sa incurce. Repet, daca ar merge toti cu 60-70 si cu o acceleratie decenta, nu ar mai crea frustrarea de a fi tinut in loc in ceilalti. Asta ca sa nu mai zic de aia care nu se dau la o parte de pe banda din stanga...
    20 5
  • @Liviu

    ma intreb, cu un stalp rupt (beton armat de 40cm diametru) in zona de 50km/h oare ce frustrari avea mortul actual?

    as posta imaginile/video dar iar voi fi acuzat iar ca fur "lucrarile" altora.
    3 17
  • @Liviu. Mai sunt aia care merg cu 40 cu rotile cat mai aproape de mijlocul drumului,cu 50 pe a doua banda pe dn1 intre Bucuresti si Ploiesti,cubtoate ca semnele arata clar ca au voie 70 in localitate...nu mai continui ca ma enervez
    15 2
  • masura slaba,
    localnicii se vor obisnui repede,
    iar vizitatorii sunt oricum mai circumspecti si nu gonesc in necunoscut.
    7 0
  • Dom'le fanel, n-am zis ca ar rezolva toti vitezomanii chestiunea, insa buna parte din soferi ar fi mai linistiti. Mie imi vine sa merg cu 80, de exemplu. Daca merge lumea cu 70, n-am nicio problema, merg cu 70 dupa iei. Insa daca ei merg cu 40-50, fac tot posibilul sa scap de ei si bag 110 ca sa fiu sigur ca nu-i mai vad vreodata.

    Asa ca vitezele mai mari de circulatie pt toata lumea devin tolerabile pentru multi vitezomani care accepta sa mearga un pic mai incet si nu mai au nevoie sa compenseze pt vreun natarau care exagereaza si ii tine in loc.
    20 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru