După ce am văzut la începutul lui 2025 primele imagini cu un prototip al noului Renault Trafic E-Tech, acum a venit momentul să facem cunoștință cu versiunea de serie a noului model. Cea de-a 4-a generație Renault Trafic este prima exclusiv electrică și este oferită în două versiuni în ceea ce privește bateria.
DESIGN AERODINAMIC FUTURIST

Dar înainte să vorbim despre detaliile tehnice importante ale noului model, să trecem în caiet noutățile vizuale aduse de Trafic E-Tech. În primul rând, avem o caroserie cu un design aerodinamic, firesc având în vedere că vorbim aici de un vehicul electric. Partea din față este caracterizată de o suprafață în care sunt vizibile semnăturile luminoase LED ale luminilor de zi, precum și sigla Renault iluminată și care unește cele două lumini.

Farurile principale sunt montate mai jos, în bara de protecție, care este sculptată pentru a integra o priză de aer în extremitatea inferioară cu scopul de a răci componentele care alcătuiesc propulsorul electric. În spate, design-ul este și mai simplificat, cu două stopuri LED foarte subțiri montate pe verticală și sculptate cu ajutorul unei imprimante 3D.

Pentru început, noul Renault Trafic E-Tech este disponibil în două variante de caroserie: L1 și L2. Varianta L1, cea scurtă, are o lungime de 4.87 metri, o lățime de 1.92 metri și o capacitate de încărcare de 5.1 metri cubi. Cea de-a doua variantă, L2, are un ampatament lungit cu 40 de centimetri și are o lungime de 5.27 metri și o capacitate de încărcare mărită la 5.8 metri cubi. Totodată, Renault Trafic E-Tech are o înălțime de 1.90 metri.
SISTEM DE OPERARE NOU, BAZAT PE ANDROID

În interior, noul Renault Trafic E-Tech vine dotat cu un instrumentar digital de 10 inch și cu un ecran central de 12 inch pentru noul sistem multimedia OpenR Evo. Acesta afișează noul sistem de operare CAR OS, care este bazat pe Android și care integrează numeroase servicii Google.
Scaunele noului model utilitar sunt îmbrăcate într-un material textil care poate fi vopsit în albastru sau în gri. Tapițeria albastră este contrastată de cusături albe, în timp ce tapițeria gri include cusături contrastante galbene.

Interiorul noului Renault Trafic E-Tech este conceput pentru a fi cât mai spațios. Aici avem numeroase spații de depozitare. De exemplu, sub ecranul central sunt prezente 3 suporturi de pahare și un suport de documente. În spatele instrumentarului digital avem 3 spații de depozitare. Alte două spații sunt prezente în stânga și în dreapta volanului, în timp ce în zona pasagerului din față este vizibil un spațiu adânc pentru obiecte mai mari.
Panourile portierelor au și acestea câte două niveluri de spații de depozitare.
Un ultim spațiu mare este prezent în spatele bordului, aproape de baza parbrizului.PÂNĂ LA 450 KM AUTONOMIE

Pentru început, noul Renault Trafic E-Tech va fi oferit în două versiuni în ceea ce privește bateria. La momentul lansării este disponibilă bateria NMC care oferă o autonomie de 450 de kilometri în regim WLTP. Mai târziu, va exista și o baterie LFP ce garantează o autonomie mai mică, de 350 de kilometri în regim WLTP.
Indiferent de bateria aleasă, noul Trafic E-Tech este propulsat de un motor electric care dezvoltă 204 cai putere și un cuplu de 345 Nm. Încărcarea rapidă a bateriei de la 15% la 80% durează 20 de minute grație unei arhitecturi de 800 de volți.

Pe lângă acestea, Renault Trafic E-Tech beneficiază de tehnologiile V2L și V2G prin care mașina poate fi o sursă de alimentare pentru electrocasnice sau pentru locuințe. La final, modelul utilitar poate să tracteze vehicule cu o greutate de până la 2 tone și are o sarcină utilă maximă de 1.25 tone.
CONSTRUIT ÎN FRANȚA

Noul Renault Trafic E-Tech va fi produs în Franța, la uzina de la Sandouville. Primele exemplare vor fi produse abia spre sfârșitul lui 2026. Prețurile nu au fost încă dezvăluite.
via Renault




































Comentarii (0)