De azi, Parisul limitează oficial viteza maximă la 30 km/h în tot orașul, cu unele excepții

de Paul Cosma
Luni, 30.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Începând din 30 august, viteza maximă admisă în capitala Franţei este de 30 de km/h. Scopul autorităților este să reducă traficul rutier și să încurajeze utilizarea bicicletelor și a transportului în comun.

Primarul Parisului, Anne Hidalgo, a anunțat recent că dorește să reducă viteza maximă de deplasare în oraș, ca o modalitate de promovare a mobilității durabile.

Începând de luni, 30 august, toate mașinile și motocicletele care circulă în capitala Franței vor fi obligate să respecte maximul de 30 km/h. Vor exista şi excepţii de la acest maxim de viteză – spre exemplu, pe Champs Elysées se va putea circula în continuare cu 50 de km/h ori pe șoseaua ce înconjoară Parisul, perifericul, va fi menținută viteza actuală de 70 de km/h.

Pentru cei care nu vor respecta noua decizie a primăriei, amenda este de 135 de euro și 2 puncte pe permisul de conducere.

Un raport francez arată însă că maşinile poluează mai mult la o viteză de 30 de km/h decât cele care înaintează cu 50 de km/h. Explicaţia: o maşină ce rulează la o viteză scăzută emite mai mult dioxid de carbon. Un prim studiu publicat pe această temă în 2019 indica acelaşi lucru.

Cel mai puţin poluează o maşină care circulă cu 70 de km/h, arată studiul realizat de Centrul pentru Mediu, instituţie aflată în subordinea Ministerului pentru Tranziţie Ecologică.

În centrul oraşelor, maşinile poluează cu până la 15% mai mult circulând cu 30 de km/h decât cu 50 de km/h.

De aceea, la orele de vârf, când multe maşini circulă la viteze foarte mici din cauza blocajelor de trafic, nivelul de poluare este cel mai ridicat.

Via rfi.ro

Comentarii (23)

  • Chiar sunt curios dacă francezii vor respecta asta și cât va ține legea asta până vor realiza că nu are sens. Apoi, chiar dacă nu circuli cu mașina în oraș, dar într-o zi vrei să pleci în afara orașului, va trebui să traversezi orașul cu 30 km/h...

    Oricum, așteptați-vă la tot mai multe legi de astea ”verzi” :) Și în UE la fel. Mai bine și-ar schimba numele în UNV (Uniunea N-ai Voie).

    Persoană: Vreau să...
    UE: N-ai voie!
    Persoană: Da, dar studiile arată că...
    UE: N-ai voie cu studii!
    Persoană: Dar, dar...
    UE: N-ai voie!!!!
    36 11
  • Edikkk
    trebuie văzută care e curba de consum pe maşina termică, cu AC clima pornite sau oprite, etc dar este foarte probabil să fie adevărat, variază de la maşină la maşină, dar din câte ştiu - cam între 60 - 90 km/h stă consumul cel mai mic pe km și implicit de noxe.

    Oricum maşina termică este foarte ineficientă mai ales la viteze mici şi mai ales la variaţii mari ale acceleraţiei.

    Avantajul lui 30 km/h este mai mult de zgomot, decât de poluare.

    Maşina full electrică, în schimb, este deja maxim performantă la cel mai mare coşmar de trafic (bară la bară) citadin !!

    1) mişcarea - Se consumă energie doar metri pe care îi parcurgi

    2) habitaclu - Răcirea se face cu pompă de căldură, ca şi termicele, doar că sursa este energia electrică şi de aici o mai bună eficienţă directă egală, doar că sursa la ectrice este direct din baterii iar la termice motorul termic (cureaua secundară etc)

    Pentru încălzire, aici motorul termic are un ajutor, dar nu este mult mai eficient, mai ales că în viitor această problemă se va rezolva cu.. .. BATERII TERMICE !

    Vezi cei care construiesc van-uri de transport cu baterii SunAmp !!
    11 25
  • Edikkk
    https://youtu.be/WcH0Lgz7X5I
    8 14
  • Eu zic sa se revina la tramvaiele trase de cai si trasuri. Dar hopa!, ca se vor gasi alte grupuri care sa acuze ca asta inseamna abuz asupra animalelor, plus ca flatulatiile acestora produc foarte mult CO2.

    Asa e cand ajung la conducere doar niste activisti ecologisti, care inafara de asta n-au niciun fel de viziune, doar sa interzica, fara sa vina cu alternative viabile.
    31 9
  • e foarte bine, sper sa se aplice in toate orasele aglomerate ale europei noua viteza maxima pariziana.

    in ciuda a ceea ce cred unii care habar n-au pe ce lume traiesc, viteza maxima de 30, contraintuitiv, duce chiar la cresterea vitezei medii in mediul urban aglomerat pentru ca vor disparea varfurile de viteza maxima care oricum se atingeau pentru perioade foarte foarte scurte de timp si erau urmate inevitabil de franare, fragmentand astfel traficul.

    hai recunoasteti ca nu e zi in care sa nu va franeze cate un tembel care vi se baga in fata, venit ca din senin din spate cu mult peste limita legala. cat credeti ca a putut parcurge tembelul cu viteza mare pana sa ajunga inevitabil din nou in coloana? extrem de putin, doar s-a descarcat putin de oftica (deh, sofatul, mai ales in oras, nu e pentru oricine - presupune un pic de creier si asumare a timpilor de traseu cand te urci la volan) si ce-a rezolvat? nimic, doar a sacadat traficul in urma lui si i-a facut pe restul din spate sa franeze, diminuandu-le viteza medie. limita asta maxima de 30 va fluidiza traficul. probabil cu exceptia tembelului, care va pierde poate putin din viteza medie, noi toti ceilalti vom avea o viteza medie mai buna. apropo, stiti care e viteza medie in bucuresti? 20-22 km/h si asta pentru ca tembeli precum cel exemplificat sunt cu gramada.

    nici partea cu consumul marit nu sta in picioare. da, masina consuma cel mai putin intre 60-80 dar la mers constant. cheia este constanta. vitezele astea de 60-80 nu se pot atinge in orasele aglomerate. adica se pot, dar doar exceptional, ca varfuri, pentru perioade si distante extrem de mici si evident, incalcand legea. mergand fluid cu 30 la ora, dispare necesitatea acceleratiilor si franarilor si astfel consumul mediu se reduce, chiar daca teoretic consumul standard la 30 constant e mai mare decat la 60 constant.

    vedeti voi, la stabilirea noii limite au lucrat oameni care au cap si au analizat foarte multe aspecte, inclusiv partea cu consumul, valorile de trafic, viteza medie, previziuni de trafic, totul e modelare matematica. de beneficii colaterale precum poluare fonica diminuata sau siguranta pietonilor nici nu mai e cazul sa amintesc.

    informatia este putere. documentati-va si nu va luati dupa nea caisa sau gura-casca din fundul europei care isi permit sa dea sfaturi centrului europei. de astea ei sunt in top de sute de ani si noi la fund, pentru ca avem prea multi "experti in orice" si hoarde de gugustiuci naivi care pun botul la "experti".
    16 21
  • inexorabil
    23:05 – poliloghie tipic securistică, straşnic clocită de tartorii Propagandei globalisto-socialiste. Aceea care se pretinde Occident. Dar Occidentul înseamnă Cultură, Spirit, Luptă, nu aberaţiile şi samavolniciile “iluminaţilor” via Ş.F., “glazurate” cu consumerism axat pe produse de calitate îndoioasă, care creează senzaţia înşelătoare de “prosperitate”, în ultimă instanţă de “civilizaţie”. Iar vulcanii de ură care clocotesc în “sufletele” lor încă de la prea nefericita lor naştere telurică ei îi confundă într-o veselie cu…”moralitatea”, “deontologia”, ”legea”, “justiţia”, “statul de drept” ş.a.m.d.
    La urma urmei, iată la ce “se pune botul”, ca să-l parafrazăm pe e(uro-scato)-pezevenchiul nostru.

    Precizez a n-a oară: abia aştept Războiul propriu-zis care va “încununa” sfârşitul istoriei. Mulţi creştini nu şi-l doresc, având oroare de o asemenea perspectivă. Nu şi je! Am de plătit nişte poliţe…O-ho-hooo, şi încă în ce manieră! Ar fi de preferat să nu-şi imagineze nimeni. Căci mai degrabă va putea să stoarcă toleranţă dintr-o piatră.

    PS. Facem abstracţie (mai sus) de asasinarea limbii române – în primul rând d.p.d.v. ortografic. De altfel, ştiţi care este primul sens (acceptat) al lui “tembel” ? Indolent! Iată mostra vie!!
    9 14
  • Vitezele astea de 30km/h duc la poluare mai mare la termice.
    Sa se treaca la electrice si nu vor mai fi probleme.
    10 7
  • mircea badea
    edioti...or sa incendieze in curand ceva..
    7 5
  • Orice sofer vede vede in bord consumul instantaneu care este mult mai mare la deplasarea cu viteze mici in treptele inferioare. Deci consum si poluare mai mare. Care e rolul acestei masuri in conditiile in care la orele de varf oricum nu mergeai mai tare de 30/ora? Vad ca Champs Elysees ramane cu 50. Pai pe acolo merg boacterii la birou in Defense si I-au zis primariei: Bah, terminati cu prostiile ca noi va dam banii.
    11 4
  • ma mir ca nu sunt proteste...accepta asa unele balarii
    9 5
  • Seriff
    Culmea e ca francezii chiar protesteaza de obicei cand li se impun tot felul de tampenii, sper sa iasa in strada si pentru aberatia asta stupida.
    9 3
  • exact ce spuneam: in fundul europei, masura luata de paris se vede ca balarie/aberatie stupida. nu stiu cum fac occidentalii astia ca toate balariile si aberatiile pe care le aplica ei ii fac sa fie in top de sute de ani, iar noi, cu masurile noastre geniale nu reusim sa trecem de genunchiul broastei. daca noi romanii, ca natie, nu suntem in stare sa fim creativi, vizionari si sa abordam lucrurile cu curaj, macar sa-i copiem pe aia care sunt si tot ar fi un maaaare pas inainte.

    asadar, nu va mai mirati ca nu protesteaza francezii, o natie cu protestul in sange. pai nu protesteaza pentru ca au inteles rolul masurii si beneficiile. pentru ca exista comunicare intre institutii si cetateni, se prezinta toate fatetele chestiunii, iar creierul pe care oamenii ii au, cum sa va zic, acolo se cam si intrebuinteaza, nu se pleaca imediat urechea la "experti" si "gurnalisti".

    @CODOI: consumul instantaneu (in mare parte irelevant) e diferit de consumul mediu al intregii calatorii. am precizat mai sus care e rolul masurii: va duce la cresterea vitezei medii de parcurs, prin eliminarea extremelor (viteze prea mari urmate de blocaj/viteza zero - la fel de irelevante in economia totala a calatoriei ca si consumul instantaneu). spui ca la orele de varf oricum nu mergeai mai tare de 30/ora. ba ocazional puteai depasi 30, dar oricum irelevante la medie, pentru ca erau pe perioade extrem de scurte. nu trebuie diploma de inginer, cine are un pic de imaginatie tehnica si o idee de calcul matematic, a inteles din prima ce am vrut sa explic.
    4 5
  • inexorabil
    20:46 – foarte “avansat înainte” eşti mata’ personal: virgulă plasată între subiect şi predicat.

    Măi Vestofililor, de câte ori să subliniez că sunt avizaţi să ne teoretizeze “principiile, valorile şi standardele civilizaţiei occidentale” (acelea “în top de sute de ani”…hei, dar ce credeţi? – consumerismul, în definitiv dispreţuirea, neglijarea şi simularea calităţii nu figurau printre ele!!!) NUMAI aceia care ori s-au născut şi au trăit zi de zi acolo, ori s-au stabilit de mulţi ani în “ţările cu apă caldă” (eventual reinventată) şi contribuie efectiv la conturarea unui nivel de trai înalt al întregii suflări locale. Voi pe care dintre cele două condiţii o îndepliniţi? Astfel încât să vă insufle autoritatea care să impună respect şi mai ales…ascultare.

    În realitate, sunteţi doar nişte pigmei autohtoni (şi fără coloană vertebrală, adică slugarnici) injectaţi de ură pe filiera EMOL-socialismul internaţionalist corporatocratic-Deep State-OSF-UERSS-GDS/Revista 22. Această filieră, în numele “cauzei nobile” a susţinerii, promovării şi apoteozării unei lumi “evoluate”, “superioare”, “omnipotente” (a, şi, desigur, “infailibile”), dezlănţuie sistematic torenţi de lături la adresa istoriei, identităţii şi fiinţei naţionale ori ea direct, ori prin intermediul închinătorilor ei orgastici! De fapt, a/au căpătat alergie faţă de oricine/orice se învârte în jurul patriotismului şi creştinismului…

    M-am săturat de cloaca asta “preţioasă” ca de mere pădureţe. Bleah!
    4 5
  • inexorabil
    Nu uitaţi, cu titlu de gravitate: “occidentalii” coincid cu demonii neobosiţi care nu suportă conceptul de…PROPRIETATE (simplul fapt că o deţineţi/doriţi vă face în ochii lor tulburi “comunişti”, “corupţi” şi “cocalari”), recomandându-vă, în schimb, “austeritatea”, “sănătatea”, “avantajul” şi “nobleţea” chiriei (în privinţa locuinţelor şi chiar a…electroaselor – da, pe acestea din urmă vi le idealizează paroxistic, dar, în sinea lor, dânşii nu acceptă şi nu vor să le cumpăraţi, ci să vă “bucuraţi” de această “tehnologie” nouă-veche DOAR în trei moduri: rent a car, taxi şi mijloace de transport în comun).

    În definitiv, v-aţi convins ce năstruşnicie le-au rezervat băieţii dăştăpţi din “Vest” fraierilor din Estul “înapoiat” şi “împuţit” ? P without P. Mai precis: Prosperitate fără Proprietate. Din păcate pentru ei, a început să se prindă de figură chiar prostimea de sub nasul lor, adică din Vest. Care însă ştie cum să-i sancţioneze, având la dispoziţie sensibil mai multe “bile” decât alde noi, cei văduviţi de demnitate şi iute resemnaţi sau conformaţi (că oricum ne urmăreşte obsesiv blestemul “capodoperei literaturii române”, recte “Mioriţa”).

    Aşadar, dacă suntem realmente “cu sute de ani în urmă” faţă de cetăţenii obişnuiţi din Vest, acest capitol (pretenţios, ce-i drept) poartă un singur nume: CURAJ.
    4 6
  • @inexopix
    tine-te serios de tratament. daca vreodata te vei face bine (eu sper ca da) si vei putea parasi cocioaba si satul tau, poate ajungi si prin occident, poate te mai luminezi la cap, poate mai pui mana pe o carte, pe carti adevarate, nu de genul celor scrise de popi cu povesti pentru gugustiuci...

    ca de gugustiuci habotnico-nationalisti toxici ca tine, care ies din biserica injurand tot ce misca si ce nu misca mi s-a acrit ca de mere padurete.

    daca te iau la bani marunti, patriotule de mucava, sunt convins ca nu ai facut nimic pentru tara sau pentru semenii tai, pentru poporul tau, doar esti cu identitatea in gura mereu, dar la realizari esti zero barat. cu ce ai ajutat tu tara asta nimicule? cum ai pus umarul ca tara sa fie mai sus in competitia internationala? ai un job? iti platesti macar taxele? declari pe bune ce ai si ce produci? ai facut vreodata voluntariat pentru tara asta? ai fost vreodata la o actiune neremunerata de strans gunoi din raurile tarii sau de impadurit? ai participat vreodata la actiuni de sprijin pentru persoane defavorizate? ai donat vreodata ceva pentru cei in nevoie? ai fost la vot?

    nu ai facut nimic nimicule, esti doar o sluga, esti gol ca un zero, dar cu gura mare si tupeu nesimtit. ai doar gargara goala de sens, cvasi-inteligibila, esti prototipul celui las si invidios, incult si cu dispret fata de stiinta, credul si nesigur ca oricand goliciunea ta poate iesi la iveala, pentru ca stii bine in sinea ta ca nu valorezi nimic, dar esti mandru nevoie mare cu realizarile celor pe care ii invidiezi, mai sluga.
    4 5
  • inexorabil
    Bine că aţi făcut voi România raiul pe pământ, neostaliniştilor! O colonie de muncă în beneficiul unor guşi şi burţi “occidentale”, amăgită cu ciurucuri de import frumos ambulate, cât să-i “ia ochii”, adică prevalând factorul estetic-cantitativ! Iar un patriot (autentic de Dreapta!!! – pentru cine cunoaşte definiţia şi schema Dreptei) dovedit ca Liviu Dragnea, care a “îndrăznit” să invoce impozitarea cuvenită a multinaţionalelor hrăpăreţe şi, totodată, să dorească stimularea producătorilor autohtoni, a plătit cu ani din viaţă pentru aceste “crime” pe motiv de trafic de influenţă (deci nu pentru “deturnare de fonduri europene” sau chiar pentru “milioane de euro furate”, ceea ce n-a putut nimeni dovedi), care oricum înseamnă o banalitate pe acest Glob şi în aceste vremuri! Nu mai zic că încadrarea juridică a faptei penale a fost inventată, fantezistă: “instigare la abuz”. Nu, a fost trafic de influenţă (dacă o fi fost), ca să fie angajate două membre PSD la DGASPC (apoi nu mai era grija omului dacă acelea se achită sau nu de sarcinile profesionale). Dar, mă rog, am deviat de la subiect.

    Umaniştii lu’ peşte amputat! Stăpânii voştri sunt păsări de pradă, nu amatori de caritate (aceea pe care ne-o pretindeţi nouă). Ah, şi ce implicaţi şi notorii la nivel (inter)naţional sunteţi voi, pupincuriştii lor devotaţi. “Corupţia ucide” , hm? Da, şi “anticorupţia” se sinucide prizând.

    În definitiv, cât de simplu şi de comod este ca nişte anonimi să-i acuze pe alţii (în mod previzibil…pentru aceştia din urmă) de ceea ce ei înşişi arată că sunt.

    Te pomeneşti că vă suflecaţi taman voi mânecile în ideea de voluntariat, că tot ai sugerat colectarea gunoaielor lăsate de izbelişte sau plantarea de pomi din pepinieră. Nu vă sinchisiţi de nimic din toate aceste planuri “pro-comunitate”, făţarnicilor! Vă limitaţi şi adoraţi să turuiţi despre eco-psihoză pe aici, atâta tot. Vai, vă indignează civic dezastrul din pădurile româneşti (de la mormanele de gunoaie la tăierile abuzive) – ei, ce să vă povestesc! De-aia nu dormiţi voi noaptea.

    Mă văd nevoit să repet: când se va stârni Războiul Final, de vom fi rămas în viaţă până atunci, să nu comiteţi imprudenţa de a-mi sta în cale! Ca să nu vă strivesc mai apăsat decât un tanc, viermi ai Gheenei. Nicio milă faţă de voi…

    PS. Cocioabă, sat în Bucureşti?! Amice, nu eşti în toate minţile?
    Şi nu, categoric n-ai întâlnit personal “habotnici care ies înjurând din biserică”, dar de ce există tactica-briliant a mistificării şi care este rolul primordial al EMOL???

    PPS. Consider suficient faptul că, în micro-comunitatea mea, mă simt iubit! Tocmai de aceea nu râvnesc să ajung “cineva” (în viziunea sau după criteriile “valorice” ale acestei lumi tributare unui singur adevăr şi acela incontestabil: vanitas vanitatum, omnia vanitas).
    4 4
  • inexorabil
    Aşa, în loc de micul dejun. Adică vă invit la un antrenament, la o provocare a minţii (după ce v-aţi întors de la jogging – aceia cărora le-a permis timpul). Şi anume: nu vi se pare interesant faptul că turbaţii care mă combat vehement pe acest site, deşi îi hulesc pe ateii de “comunişti”, se declară şi se comportă şi ei tot ca atei?!

    Atât supun atenţiei voastre. O zi faină!
    4 4
  • inexorabil
    PS. Carte profund ateistă lansată în 1975, în RSR: “Cunoaşterea ştiinţifică şi apusul zeilor” (autor: Alexandru Florian, fiul unui inveterat profesor de marxism-leninism, Radu Florian). Întrebarea de baraj este: nu cumva respectiva abordare este exersată la fel de febril în zilele noastre “democratice”, “avansate” şi “occidentale”, mai ales de către ai noştri tineri “frumoşi şi liberi” (de altfel, cheguevarişti pursânge) ? Şi inclusiv pe AM?...
    5 3
  • Seriff
    Eu cand am fost in occident, seara se dadeau niste forje prin orase pe care daca le vedeau hipsterii pensati ofensati de tot ce misca de pe AM faceau crize cu spume, intr-adevar ziua se mergea cu maxim 30 la ora fiindca era mega aglomerat, asa e in orice oras mare, e si normal, diferenta intre noi si ei este ca ei au un transport in comun bine gandit, cu metrou peste tot, autobuze noi, tramvaie noi, totul este curat si rapid, la noi nu o sa fie nici peste 100 de ani asa.
    4 1
  • @inexopix
    nu ma intereseaza unde e prezenta ta fizica iubitorule de dragnei, ca ne-ai innebunit cu liviu dragnea al tau, ca mentalitate esti exact acolo, la cocioaba si sat infundat.

    esti foarte jos ca standarde, deci nu te entuziasma ca bucurestiul ar fi in prezent altceva decat un sat jegos si la propiu si la figurat, e la fel ca cel din care provii tu, doar ca are cocioabe mai inalte.

    si zic cu regret asta, fiindca nu era asa acum 100 ani, cand stabunicii mei, scoliti in occidentul ala pe care tu-l urasti, construiau unele dintre cele mai frumoase edificii din oras.

    dar alde talpa goala ca tine, ca dragnea, hrapareti, fara respect pentru nimic, pusi pe distrugere totala in interes propriu, ati reusit sa faceti praf orasul si sa-l remodelati dupa caracterul vostru lacom si egoist. toata scarba!!
    1 3
  • inexorabil
    În primul rând, articulat se zice "Bucureștii" (la fel ca "Popeștii", de pildă), fiindcă "București" este deja pluralul nearticulat, referindu-se la o mulțime de Bucurescu (urmaș al ciobanului Bucur), măi școlitule în West. Nici atâta lucru nu știi???

    Apoi, ce zâșeai? Neamul tău a conceput avangardista Capitală interbelică? A, da, blocurile acelea moderniste de pe Magheru, dar ridicate fără norme seismice, deși se știe pe ce falie periculoasă stăm (mândria Carlton, jos cu ea în '40, restul în devastatorul '77, dar cert este că în toate aceste cazuri au rezultat victime).

    Mai departe. Iată partea cea mai absurdă: eu urăsc Occidentul??? Orice om rațional să facă o compilație din toate textele mele disponibile în arhivă și care tratează problema în cauză. De fapt, voi țineți morțiș ca populația AM să înțeleagă despre mine numai ceea ce vreți și vă convine vouă (desigur, într-o lumină totalmente defavorabilă mie). De ce? Păi de ce oare?...Fiindcă am săvârșit "păcatul capital" de a stârni cuibul de viespi de pe acest site, care mă percep ca pe principalul obstacol în calea prostirii ideologice și, implicit, a controlului mintal strict și perpetuu pe care l-au rezervat maselor de "fraieri" valahi. Însă le făgăduiesc solemn satanelor "pro-occidentale" că mai abitir mă voi împotrivi lor...Cu ură crescândă, deoarece, axiomatic, ura reprezintă cea mai puternică (foarte important: și inepuizabilă...) sursă de energie din orice om. Iar aspectul etic îl lăsăm deoparte! La sfârșitul lumii, acesta mai rău încurcă treburile. Conștientizați, nu?
    4 1
  • Vaidenoi
    Adica daca ma chinui umpic si nu merg prea repede cum fac de obicei, ajung mai repede pe jos.
    2 0
  • Thumbs up daca si voi cititi maxim 3 cuvinte din ce spune inexorabil.
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru