Performanță istorică pentru Dacia în Europa în luna august: Duster și Sandero, modelele cu cele mai multe înmatriculări în segmentele lor

de Daniel Popescu
Joi, 26.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a obținut în luna august cele mai bune performanțe din istorie pe piața europeană: Duster a fost cel mai bine înmatriculat SUV, iar Sandero a fost subcompacta cu cele mai multe înmatriculări.

Dacia este unul dintre puținii constructori europeni care continuă să înregistreze creșteri ale înmatriculărilor pe principalele piețe europene, în contextul în care un cumul de factori economici și legislativi a condus la o scădere a numărului total de mașini comercializate.

Luna august nu a făcut excepție de la această regulă, iar Dacia a reușit de departe cea mai bună performanță din istorie pe Bătrânul Continent.

Astfel, Dacia Duster a fost SUV-ul cu cele mai multe înmatriculări din Europa în luna august, cu 19.451 de unități, în urma unei creșteri consistente de 10.8%. Între timp, Dacia Sandero a fost subcompacta cu cele mai multe înmatriculări din Europa în luna august cu un total de 17.764 de unități, în urma unei creșteri de 2.5%.

Astfel, Duster și Sandero sunt două dintre cele numai 9 modele din top 25 care au înregistrat o creștere a înmatriculărilor în luna august.

Pe primul loc în clasamentul euripean indiferent de segment a fost, ca de obicei, Volkswagen Golf.

Compacta germană a avut 26.411 clienți noi, în scădere cu aproape 24%, și a fost urmată în clasamentul general de Duster.

Podiumul european este completat de Volkswagen T-Roc cu 18.262 de unități (+27.8%), în timp ce locul patru i-a revenit lui Sandero. Volkswagen Polo și Renault Clio au înregistrat scăderi semnificative și au coborât pe locurile 5 și 6, fiind urmate de Skoda Octavia cu o creștere de 0.7%. Volkswagen Tiguan, Opel Corsa și Renault Captur completează topul primelor 10 modele.

În ansamblu, piața europeană a scăzut în luna august cu 8.7%, la 1.070.276 de unități. Aceasta scădere are drept cauză principală introducerea testelor WLTP în septembrie 2018, care a determinat constructorii să înmatriculeze un număr semnificativ de unități în august 2018 pentru a elimina de pe stoc unitățile care nu erau conforme cu noile teste de emisii.

De asemenea, scăderile înregistrate de unele modele precum Golf, Clio sau Captur au drept cauză iminenta lansare a unor noi generații.

Loc Model Înmatriculări
august 2019
1 Volkswagen Golf 26.411
2 Dacia Duster 19.451
3 Volkswagen T-Roc 18.262
4 Dacia Sandero 17.764
5 Volkswagen Polo 16.692
6 Renault Clio 16.498
7 Skoda Octavia 15.997
8 Volkswagen Tiguan 14.665
9 Opel Corsa 14.301
10 Renault Captur 13.526
11 Nissan Qashqai 13.308
12 Seat Leon 13.236
13 Skoda Fabia 13.041
14 Peugeot 208 13.001
15 Ford Fiesta 12.764
16 Citroen C3 12.736
17 Toyota Yaris 12.703
18 Volkswagen T-Cross 12.292
19 Mercedes-Benz Clasa A 12.201
20 Ford Focus 11.641

Via Jato

Comentarii (5)

  • Nu as fi crezut nici macar acum 5 ani ca Dacia ar fi ajuns aici. Creste de la an la an fara concurenta. Daca nu ar fi o masina buna cu siguranta nu ar fi aici. Cred ca nu mai exista nici carcotasi cand vezi asemenea performante. Vinde aproape la fel de multe masini ca Skoda dar are doar o treime din numarul de modele.
    38 1
  • Anonim
    Performanta foarte buna pentru Dacia prosti occidentalii astia cumpara Dacia numai la romani pute Dacia . Pe de alta parte nu pot trece cu vederea ca dupa toate scandalurile in care a fost implicat grupul WV vinde cel mai bine peste 130 de mii de masini vandute in acest top 20 . Si aicia sunt carcotasi ca nu sunt bune ca se strica pai 80 % din ce inseamna WV in Romania este second hand km fara numar . Una noua nu este de aruncat, desigur costa mult si asta conteaza in Romania nu este putere de cumparare . Dar daca ai 13 mii de euro mai bine o masina noua decat una cu 200 de mii de km
    16 0
  • Anonim
    Toyota in Europa este ca WV in America adica vanzari praf !
    8 2
  • Rudolf D.
    @Anonim. La romani nu pute Dacia. E totusi cea mai vanduta masina noua. Dar ceea ce e de mentionat, este ca de la an la an calitatea e din ce in ce mai buna. Asa vad eu, desi, dupa cum am mai spus, nu sunt fan Dacia. Oricum le doresc mult success in continuare.
    11 0
  • Bravo Dacia (Renault)! Intr-adevar, o performanta remarcabila! O spun cat se poate de serios, bravo lor!
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru