Peugeot mizează viitorul pe noul 308, analiştii nu se aşteaptă la creşterea vânzărilor

de Sebastian Toma
Miercuri, 15.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În ciuda faptului că au echipat noua generaţie a lui 308 cu touchscreen de 9.7 inch şi afişaj pe parbriz, analiştii auto ţin să contrazică aşteptările Peugeot în materie de vânzări pentru noul lor model.

Noul 308 se va chinui în lupta cu Volkswagen Golf

Ian Fletcher
Analist IHS Automotive
Peugeot 308 a primit o nouă generaţie, în care "stau" toate speranţele constructorului din Sochaux, dar analiştii auto cred că modelul nu va fi un succes de vânzări. Potrivit AutomotiveNews, modelul a primit motoare mai eficiente şi mai performante, un nivel de echipare mai bogat şi elemente tehnologice de top, fără a-i creşte preţul, special pentru a-l ajuta în lupta cu Golf şi celelalte compacte care-l surclasează în materie de vânzări. Deşi mai avem de aşteptat încă un an până când vom vedea noul 308 în showroom-uri, analiştii IHS Automotive ţin să-i contrazică pe cei de la Peugeot şi preconizează vânzări mai slabe pentru noul 308 decât a obţinut generaţia actuala în Europa. Peugeot a încercat să-l ”crească” pe 308 din toate punctele de vedere, incluzând şi dotări precum head-up display pentru parbriz, touchscreen de 9.7 inch şi multe altele, fără a creşte preţul în raport cu generaţia precedentă.

Potrivit lui Ian Fletcher, analist IHS Automotive, noul 308 se va lupta atât cu Golf, care are în spate o imagine mai puternică şi este, de mai mulţi ani la rând, cel mai bine vândut model nou din Europa, cât şi cu noile crossovere şi monovolume subcompacte şi compacte, a căror popularitate este în creştere. Practic, analiştii spun că Peugeot a ratat trenul potrivit cu tehnologia şi design-ul la preţuri accesibile, toată atenţia fiind îndreptată spre piaţa crossoverelor, cea mai "la modă" categorie de automobile în perioada actuală şi unul dintre puţinele segmente în creştere la nivel european.

Esential 2008 a fost cel mai bun an în materie de vânzări pentru actuala generaţie a lui Peugeot 308.
Cel mai bun an în materie de vânzări pentru actuala generaţie a lui Peugeot 308 a fost 2008, când francezii au vândut 228.954 unităţi.
Analiştii IHS se aşteaptă ca noua generaţie să fie cel mai bine vândută în 2015, fiind aşteptate 175.000 unităţi vândute. Piaţa europeană de compacte este aşteptată să crească în 2014 la 2.85 milioane de unităţi, faţă de cele 2.66 milioane de unităţi preconizate pentru 2013 şi cele 2.84 milioane de unităţi aşteptate în 2015.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (9)

  • Problema constructorilor gen PSA e ca nu s-au orientat sa ofere produse globale. In America, care a doua piata auto inca, sunt inexistenti. In China, prima piata auto, GM, VAG si constructorii locali fac legea.

    Ramane Europa, insa piata europeana nu mai e ce era acum 10-15 ani. O buna parte din felia de tort e compusa de producatorii asiatici care ofera mai multe, inclusiv fiabilitate, la preturi la fel sau chiar mai mici. Majoritatea feliei e impartita intre VAG si Ford.

    Au pierdut trenul mai pe romaneste si criza continua din Europa (Franta a intrat iar in recesiune iar cresterea germana e de doar 0.1 in ultimul trimestu) i-a afectat enorm, oricat de multe modele ar scoate. Daca nu reusesc sa faca profit in urmatorii 2-3 ani vor ajunge si ei ca Volvo, Saab, Jaguar, Rover. Pacat.
    18 2
  • @ Andy
    Piata europeana este dominata exclusiv de VW Group ( are o cota de piata de peste 24 % ) si la marci de marca VW care in premiera a reusit in 2012 sa surclaseze la vanzari PSA ( Peugeot plus Citroen ) . Ford se asteapta in 2013 la pierderi in Europa de aprox. 2 miliarde $ . Cei de la PSA au avut o oportunitate imensa in 2008 cand li s-a oferit Chrysler dar au refuzat si a intrat pe fir Marchionne .....
    16 3
  • 208 se vinde f bine, iar 308 II a progresat f mult fata de vechea generatie, asa ca sunt sunt sanse sa se vanda
    destul de bine.
    13 2
  • E absurd!
    Hai sa-i pupam pe cei de la Volkswagen pentru ca sunt mai multi & mai bine organizati cand vine vorba de s:x in grup...stiti bancul ala...
    18 9
  • Am mai spus-o: daca scoteau 301/ C-Elisee acum 3-4 ani ,nu se aflau in groapa de azi. Nu stiu de ce continua cu pozitionarea volanului in poala si cu bucata aia de tabla care ,,iese ,, din aripa spate si intra in lampa, pt. ca se vede ca dracu!Ca masini nu rup gura targului insa candva, Peugeot ,era lider in eleganta designului interior mai ales , dar si exterior ,pe cand acum e tot un talmes balmes . Citroen e mai cu picioarele pe pamnt ;un pic.
    8 4
  • -Rolf-
    Eu inteleg ca afirmatiile celor de la IHS Automotive se bazeaza pe o serie de indicatori economici, statistici si alte asemenea date, dar pe de alta parte piata reactioneaza ca un organism viu si este foarte greu sa prevezi viitorul (doar nu o fi IHS-ul Mama Omida domeniului auto), sa nu uitam cu cata reticenta a fost privit/primit Nissan Juke si ce succes de piata este.
    Totodata ceea ce fac ei nu este corect deoarece induc ideea ca acest produs nu se va vinde asa ca nu va mai obositi sa nici macar sa intrati pe la ei prin show-room!!
    11 1
  • @E absurd
    Asa este, este aiurea sa pupi in fund pe cineva, de ex si pe Carlos Ghosn ca este cel mai tare CEO din univers, acolo cand se inchina unii la el si-l pupa in fund, implicit Renault, este in regula, aia este altceva:).
    8 1
  • cei de la peug stau bine in clasa crossover prin noul 2008.
    nu are legatura 308-ul cu asta...
    Daca mentalitatea cumparatorilor se rezuma la diferente de 1-3000 de euro pt o kia sau hiunday decat un peugeot... asta e... si se pare ca da.
    totusi nu poti compara ca brand si istorie vreodata o coreeana cu ceea ce inseamna peugeot.
    doar 1000-3000 de euro, atat poti compara.
    traiasca coreea!!!
    asteptam chinezoaicele!!! :))
    14 6
  • Si zica lumea ce o vrea
    Eu 308 mi-as cumpara.

    Tineti cont de previziunile ,,marilor" analisti auto si sa nu prind pe vreunul prin show-room.

    Arata de 10 ori mai bine decat actualul 308 si de 100 X mai bine decat Megane III (as fi vrut sa-mi iau M III, dar nu-i pot gasi macar un unghi, un singur unghi, din care sa-mi placa).

    Parerea mea.
    14 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru