Porsche Macan facelift, avanpremieră în România: start de la 61.700 de euro

de Cornel Șocariciu, Foto | Florin Vitzman | Porsche
Vineri, 09.11.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche Macan facelift a fost prezentat în avanpremieră în România în cadrul unui eveniment restrâns, lansarea oficială urmând să aibă loc în 7 decembrie. Pe piața locală, SUV-ul producătorului german are un preț de pornire de 61.673 de euro.

Din 2014 și până la jumătatea anului curent, Porsche a vândut la nivel global peste 350.000 de exemplare Macan. Dintre acestea, peste 100.000 de unități au ajuns în China, motiv pentru care nemții au ales să prezinte Macan facelift în cadrul unui eveniment special care s-a desfășurat în Shanghai în luna iulie.

Acum, Porsche Macan facelift a fost prezentat în avanpremieră în România în cadrul unui eveniment restrâns, lansarea oficială urmând să aibă loc în 7 decembrie. Pe piața din România, SUV-ul constructorului german are un preț de pornire de 61.673 de euro cu TVA.

În acest moment, Porsche oferă pe Macan facelift o singură motorizare. Vorbim despre un propulsor pe benzină de 2.0 litri capabil să ofere 245 de cai putere la 5.000 rpm și 370 Nm între 1.600 și 4.500 rpm. Standard, Macan facelift este echipat cu o cutie automată cu 7 rapoarte. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.7 secunde, însă timpul poate fi îmbunătățit cu 0.2 secunde în cazul în care clienții optează pentru pachetul Sport Chrono (1.900 de euro).

Viteza maximă anunțată de producător este de 225 km/h.

Standard, Macan facelift este echipat cu faruri cu LED și jante de 18 inch. De asemenea, clienții vor putea opta pentru o gamă nouă de nuanțe: Miami Blue (2.470 de euro), Mamba Green Metallic (930 de euro), Dolomite Silver Metallic (930 de euro) și Crayon (2.470 de euro). Tot standard, clienții vor primi tapițerie din Alcantara și scaune electrice cu 8 reglaje.

Sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM) este disponibil opțional pentru 1.200 de euro, iar tehnologia Torque Vectoring Plus costă încă 1.550 de euro. Porsche oferă și o gamă variată de sisteme de siguranță și asistență: cruise control adaptiv (1.300 de euro), asistent la menținerea benzii de rulare (600 de euro), asistent la schimbarea benzinlor de circulație (600 de euro) și Park Assist cu cameră video pentru mersul cu spatele (1.390 de euro).

Porsche Macan facelift vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Porsche Macan facelift 
2.0 benzină
245 8.1 6.7 61.673
Alfa Romeo Stelvio
2.0 benzină
280 7.0 5.7 50.000
BMW X4
xDrive30i
252 7.3 6.3 56.763
Mercedes-Benz GLC Coupe
GLC 300
245 7.5 6.5 55.038
Lexus NX
NX300
238 7.9 7.1 47.850
Volvo XC60 facelift
T5 2.0
250 7.3 6.8 47.827
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (12)

  • Corocsenie Adrian
    Draguta masina dar nu mi se pare mai frumoasa ca un Cayenne. Cred ca merita diferenta de bani pt. a urca la bordul Cayenne-ului.
    7 6
  • Fiecare cu preferințele lui. Sînt totuși unii care zic c-ar merita diferența... în minus :-) (12K €) pentru a urca la bordul unei Alfa Romeo Stelvio.
    ...Nu și eu însă - alergic la SUV-uri și-n plus fără fonduri de magnitudinea asta -, dar oricum nu interesează pe nimeni.

    La modul f. general-teoretic însă, în ipoteza c-aș semna vreodată un cec pentru un Porsche - oricare model - m-aș simți cumva înșelat / păcălit (ca să nu zic țepuit :-)) știind că zuffenhauzării fac un profit NET de cca. 20% la orice vînzare.
    19 5
  • Bogdan
    Off topic: marja de profit la una bucata covrig : 25% :)
    6 4
  • Corocsenie Adrian
    @Kirotractor
    Cand esti in top-ul fiabilitatii si oferi cea mai buna calitate nemteasca (peste Benz , BMW si Audi), ai dreptul sa ceri acei 20%. Pacalit sau nu , isi merita banii in plus fata de concurenta fara doar si poate.
    7 14
  • inexorabil
    Ȋmi povestea @mip (un mare admirator/jinduitor al lui Porsche, asta așa, ca să-l devoalez, fără să-mi permită mai ȋntâi :D) că inclusiv acolo, peste Ocean, Porsche satisface dorințele celor care ar prefera să-i piloteze mașinile, fără ȋnsă a se constitui această operațiune (din cadrul programului “Porsche Driving Experience” – o veritabilă școală și pedagogie auto) ca un test drive, adică nu trebuie ulterior ca piloții de ocazie să cumpere, morți-copți, modele ale mărcii. Iar Adrian C. are dreptate: grație manierei sale de a concepe calitatea, Porsche ȋnseamnă, de departe, numărul 1 (probabil pentru mulți ani) dintre mărcile germane. Singura problemă (alias mâhnire) este relevată de faptul că…hm, da, ați ghicit: calitatea vine ȋntotdeauna cu prețuri pe măsură!

    PS. Promisesem eu ceva odată, dar, din păcate, nu m-am ținut de cuvânt: anume să evit ȋn exprimare acronimul VAG și să mizez, ȋn schimb, pe PSE (Porsche Automobil Holding Societas Europaea), deoarece acesta este acționarul majoritar al lui VAG! Așadar, forța PSE!!
    8 5
  • @ALL: Hai că m-ați convins - chiar dacă n-o să merg imediat la dealer, că-i cam tîrziu. ;-)
    Oricum, nu știam că Porsche-i o marcă așa fiabilă... pînă-n anii 90, cînd m-am riscat să iau un 944 SH (MY 85) nu doar vechi de 7 ani, ci și c-un rulaj monstruos de mare. Dar întreținut ok (Sheckheftgepflegt - drăguț cuvînt, nu? :-)) și nu... samsarizat.

    Bineînțeles că și la un preț nesimțit pt vechimea lui, deși era versiunea simplă de 163 CP, fără turbo sau S-uri în coadă.
    S-o scurtez totuși: în 4 ani și încă 110.000 km, nu s-a stricat la el nimic-nimic, n-a consumat ulei și nici prea mult benzen (9,5 în medie, cu mult urban / Autobahn.)
    Consumabilele m-au rupt însă (discuri-plăcuțe-filtre-bujii +etc., adică și ceva bucși-capete bară.) Doar pneurile erau mai omenești la preț, deși le halea rapid - deh, asemănătoare Loganului - 185/70 VR 15.

    Concluzia (mea cel puțin): nu recomand *normalos*-ilor ca mine Porsche-uri nici măcar SH (noi degeaba le-aș recomanda oricum. ;-))
    17 2
  • Corocsenie Adrian
    @Kirotractor
    O masina se cumpara in opinia mea dupa principii logice si rationale. Nu doar ca iti place. Nici macar dupa buget nu e cazul sa o cumperi. Sa zic ca iti permiti Bugatti lejer si nu simti ca ti-au plecat din cont cateva milioane de euro. Dar ai oare nevoie de el ? Esti atat de bun in domeniul auto sa il meriti ? Iti foloseste la ceva ? Daca da, il iei. Daca nu, te reorientezi la ceva mai ,,normales''. Daca am avea infrastructura vestului, s-ar justifica o masina premium sau de lux daca iti permite bugetul. In cazul nostru nu merita nici sa iti iei masina in tara asta. Ai masina, ai probleme. La noi inca se mai da cu nisipi si sare iarna. Cum e sa dai banii pe un Rolls sa zic si sa ti se matuiasca si albeasca vopseaua de la sare ? Cum e sa iti sara pietre de la nisipul dat pe jos in geam sa il fisurezi an de an ? Masina scumpa e automat grea (asta daca nu e sport). La gropile noastre clar dai pe la service la 30 de mii de km sa schimbi ba o perna de aer, ba bielete, bucsi etc. Nu avem mecanici buni pt. ca toti care stiau meserie au luat calea strainatatii. Avem reprezentante supraaglomerate si te programeaza peste o luna iar dupa te mai tine o saptamana cu ea in service daca e ceva mai serisos de facut. Oriunde te duci nu ai un loc de parcare decent. Mici si prost gandite. Nu scapi cu ea nelovita si zgariata. Benzina e proasta la noi. E aglomeratie si stai in ambuteiaje peste tot. Asta inseamna distrugeara unui motor mare de performanta care are nevoie de racire si sa fie turat sa nu se infunde supapele EGR sau mai stiu eu ce. Si cate si mai cate dezavantaje. Asadar merita sa ne satisfacem obsesia de masina ,,tare'' in Romania ? Eu zic ca nu. Dar cand dispui de bani si dorinta e intensa, vei face acest pas gresit pt. ca tentatia e mare. Eu am facut acum ceva timp si regret. Nu o data ci de 4 ori. Bani aruncati degeaba pe mofturi. Nu voi mai face asemenea greseli. M-am lecuit. Cand am spus ca merita luat un Porsche, nu m-am referit ca merita luat in Romania. Merita daca esti un neamt, un olandez, un francez, un belgian etc. Ai unde sa o folosesti. Ei fac drumuri lungi si isi justifica banii dati pe un S class sa zic care le ofera odihna si confort pt. ca au de parcurs zilnic 200 de km minim. In concluzie teapa nu ti-o da niciun producator. Teapa iti iei singur ca nu cumperi ce-ti foloseste ci cumperi doar ce iti place.
    12 9
  • inexorabil
    Mai precis, domnule Kiro: practica bate ȋntotdeauna teoria/verbozitatea :)

    Păi de! doar publicațiile de specialitate pot reuni – și ȋncă armonios – aceste contrarii la fiecare ceas din zi și din noapte, iar noi rămânem deseori fascinați de abilitățile jurnaliștilor. Și cum ei adoră să (ȋn)tocmească topuri (nu de hârtie), mulți dintre noi n-au ȋncotro decât să le valideze (mai ales dacă, ȋn mod “obiectiv”, mărcile noastre favorite planează pe piscuri), că doar – magnum argumentum – ne vorbește mass-media, alias unul dintre dumnezeii (cu “d” ȋnțepenit minusculă) excelent cotați actualmente ai prea meltenilor, pardon, ai pământenilor.
    7 2
  • @Adrian.C: Absolut de acord cu toate subpunctele argumentației tale - mai ales aici. utilitarismul ar trebui să aibă deci un procent mai mare ca factorii emoționali în ansamblul deciziei de-a cumpăra o mașină - mai ales nouă.

    Lăsînd deoparte detaliul că povestea primului... și ultimului meu Porsche s-a întîmplat în Germania (n.b.: abordabil totuși SH la 15.000 DM, nou fiind 40.000), ajungem însă la doar aparent abstractele considerații ale stimabilului @inexorabil.

    ...Mai precis, la dorințele/nevoile induse de media/advertising etc - unele chiar deloc necesare, ba chiar nocive=n inutilitatea lor. Plus, ce-i drept, fascinația obiectiv exercitată într-o anume măsură de estetica și/sau performanțele unei anume mărci.
    Să nu mai zic de factorul sensibilității la stimuli orgolioși (ai deșartei măriri de-aș fi popă :-)) deloc auto-detectabili în agitatele tinereți.

    Ca să n-o mai lungesc din nou, când m-am întors în țară - cu destui ani, dar și bani în plus - n-am mai cumpărat mașini scumpe, deși taman atunci mi le puteam permite.
    Departe însă de mine intenția de a da lecții *patronising* cuiva, fiecare văzînd Luminița )sau Olguța :-)) lui absolut personală la capătul tuneluluii. Ori la marginea vreunei prăpăstii - posibil și una financiară.
    18 2
  • kim_vl
    Daca n-ai avea ce face cu banii ce ai lua: noul Audi Q3 2.0 TFSI 230 CP/350 Nm DSG7 4×4, Cupra Ateca 2.0 TFSI 300 CP/400 Nm DSG7 4×4 (ambele undeva pornind de la 40 k Euro, preturi de Germania) sau noul Macan 2.0 245 CP/370Nm PDK7 4X4 ?
    9 1
  • Corocsenie Adrian
    @kim_vl
    Clase putin diferite totusi. Q3 nu concureaza cu Macan. E crossover compact iar Macan e crossover ceva mai mare. Cupra nu stiu daca are dimensiuni apropiate de Macan sau Q3 dar calitativ si ca design e cu mult inferior Q3-ului si Macan-ului chiar daca e mai puternic. Agilitatea Porsche-ului e incomparabila cu concurenta.
    Macan concureaza cu Audi Q5 si X3 si GLC. Nu inteleg de ce il asociaza in tabelul ala cu X4...in fine. Perosnal nu exista alt crossover mai bun ca Macan pt. mine. Ai bani normal ca alegi Macan. De ce ai lua altceva ? Nu cred ca poti spune un + de la concurenti pe care Macan sa nu il aiba....in schimb invers, DA.
    6 11
  • P.S. Final: ...Și totuși, după principii logic-raționale, o Alfa Stelvio are (aproape) numai plusuri în raport cu Macan-ul...care e pînă la urmă doar un Q5 ușor *sportivizat*:

    - consum mediu mai mic, datorită unui Cx net superior (0,32 vs 0,36-0,37) plus grație unei mase proprii mai mici (pînă la 170 kg în versiune de top QV 510 CP vs Turbo Performance Pack 440 CP)

    - spațiu interior mai mare + capacitate portbagaj superioară.

    - agilitate superioară... în absolut toate testele dinamice uzuale și-n toate versiunile (de la diesel la QV - în fine, actualmente Macan nu mai are motorizări diesel.) Mai pe scurt, Macan-ul subvirează la limită (aproape) la fel ca un Q5.

    Plusul obiectiv al Macan-ului se rezumă la confortul mai bun al suspensiilor. Plus, evident fiabilitatea *istoric* mai bună a Porsche, De cele subiective n-are rost să mai vb., că țin de latura psihologic/emoțională.

    Concluzia (mea cel puțin): SUV-urile Porsche trebuie evaluate cumva separat de sportivele mărcii - 911, 718 sau chiar Panamera.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru