Porsche Macan: premieră mondială pentru "Baby Cayenne"

de Mircea Meșter
Miercuri, 20.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacă până astăzi vorbeam de un singur SUV în gama Porsche, noul Macan completează oferta germanilor cu un model compact şi extrem de performant. Cu o versiune Turbo care face 0-100 km/h în 4.6 secunde!

Date tehnice Porsche Macan Turbo
  • Motor / cilindri V6 Twin-Turbo
  • Cilindree cmc 3600
  • Putere (CP) 400
  • Cuplu (Nm) 550
  • Vmax (km/h) 266
  • 0-100 km/h (s) 4.8
  • Tractiune Integrală
  • Cutie viteze PDK 7
  • Lungime (mm) 4680
  • Latime (mm) 1920
  • Inaltime (mm) 1620
Într-o eră în care Porsche îşi bazează vânzările mai ales pe performanţele ridicate ale SUV-ului Cayenne, era normal ca marca germană să atace frontal şi în zona SUV-urilor compacte, un segment pe care brandul din Stuttgart a văzut un potenţial ridicat de vânzări. Ei bine, momentul lansării celui mai nou model Porsche a venit. El este noul Macan, supranumit deja de întreaga presă internaţională "Baby Cayenne", o aluzie fără perdea la înrudirea stilistică şi de brand cu maşina care a salvat Porsche la începutul anilor 2000.

Noul Porsche Macan se lansează pe piaţă cu speranţe imense, nemţii anunţând prognoze super-optimiste de vânzări pentru noul lor SUV: 50.000 de unităţi pe an, adică o treime din vânzările totale ale mărcii. Pentru a atinge aceste cifre, Macan atacă la baionetă segmentul SUV-urilor compacte, promiţând cel mai bun comportament pe şosea şi cele mai bune performanţe din istoria clasei. Bazat pe platforma lui Audi Q5 şi construit la Leipzig, modelul Porsche a trecut printr-o schimbare tehnică majoră, inginerii Porsche anunţând modificări structurale serioase în scopul atingerii unei rigidităţi cât mai apropiate de cea a perechii Cayman-911.

Apropo de modificările structurale, trebuie subliniat faptul că noul model al mărcii de performanţă din Stuttgart vine cu panouri de oţel ranforsat în caroserie şi în portiere, în timp ce hayonul şi capota sunt construite din aluminiu.

DESIGN: ÎMPRUMUTURI ŞI ADAPTĂRI

Esential 400 de cai putere dezvoltă motorul twin-turbo de 3.6 litri de pe Porsche Macan Turbo.
6.3 litri/100 km este consumul oficial al versiunii Macan S Diesel.
Aşa cum era de aşteptat, noul Porsche Macan împrumută majoritatea liniilor stilistice de la fratele mai mare Cayenne. Macan combină caracteristicile primului SUV Porsche cu cele ale gamei 911, acestea din urmă fiind regăsite mai ales în partea posterioară, mult mai reuşită decât în cazul lui Cayenne. De altfel, variaţiuni ale acestor stopuri late vor fi regăsite pe viitorul Panamera şi pe noul Cayenne facelift, care vor fi lansate în următoarele luni. Jantele merg până la 21 de inch în diametru, Macan fiind echipat standard cu jante de 18 sau 19 inch, în funcţie de versiunea de motorizare aleasă.

La interior, Macan împrumută din nou linii de la un model din gama Porsche, de această dată fiind însă vorba de 918 Spyder, pe care SUV-ul compact de performanţă îl adaptează la nevoile proprii. Clienţii care se vor orienta spre modelul german vor beneficia de un display central de 7 inch, de un sistem audio semnat Burmester, de conectivitate Apple şi Android şi de toate sistemele moderne de asistenţă bazate pe camere şi senzori. În centrul privirii celui de la volan se află un turometru imens, iar zona din dreapta acestuia este coupată de un alt display, de această dată de 4.8 inch.

MOTOARE: PEFORMANŢĂ ÎN SEGMENTUL SUV COMPACT

Macan combină caracteristicile tipice de manevrabilitate pe care Porshce le reprezintă: acceleraţie şi valori ale frânării la nivel maxim, putere nominală vastă, agilitate extremă şi precizie optimă a direcţiei.

Porsche
Comunicat oficial
Porsche Macan va fi oferit în trei versiuni de motorizare, toate subliniate de denumirile clasice deja cunoscute din gama mărcii germane. Astfel, versiunea entry-level va fi Porsche Macan S, iar cea de top Macan Turbo. Între ele pe plaja de preţuri se va situa Macan S Diesel, variantă destinată fanilor motorizărilor frugale.

Porsche Macan S este motorizat de un motor V6 de 3.0 litri care dezvoltă 340 de cai putere şi 460 Nm.

Porsche anunţă un timp 0-100 km/h de 5.4 secunde (5.2 împreună cu pachetul opţional Sport Chrono) şi un consum mediu mixt de 9.0 litri/100 km. 

Versiunea Macan S Diesel are sub capotă un V6 interesant care dezvoltă 255 CP şi un cuplu sănătos, 580 Nm, cifre care îi permit SUV-ului german să ajungă de la 0 la 100 km/h în 6.3 secunde (6.1 cu pachetul opţional Sport Chrono), cel mai slab timp dintre toate variantele iniţiale ale lui Macan. Consumul mediu anunţat de producător este de 6.3 litri/100 km.

În sfârşit, iubitorii performanţelor de top se vor putea baza pe noul Porsche Macan Turbo. Motorizată de un V6 twin-turbo de 3.6 litri, această versiune dezvoltă 400 de cai şi 550 Nm, reuşind să scadă sub bariera psihologică de 5.0 secunde pentru 0-100 km/h. Cu 4.8 secunde ca nou reper absolut în segment (4.6 secunde cu pachetul Sport Chrono), Porsche Macan Turbo anunţă un consum mediu mixt de 9.2 litri/100 km.

Toate cele trei versiuni au la dispoziţie o cutie PDK cu două ambreiaje şi şapte rapoarte, puterea fiind transmisă tuturor celor ptru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală disponibil standard. 

TREI PACHETE DE SUSPENSII

Gama de echipamente standard pe Macan include tracţiune integrală, cutie automată PDK, volan multifuncţional cu padele, jante de 18 sau 19 inch, sistem audi de înaltă performanţă şi hayon operat electric.

Porsche
Comunicat oficial
Direcţia aleasă de inginerii Porsche pe Macan este una electromecanică, o apariţie în premieră în zona SUV-urilor semnate Porsche.

La capitolul suspensii, clienţii vor putea să aleagă între trei tipuri de setări: suspensia multilink pe faţă şi sistem trapezoidal pe spate e disponibilă în standard, pachetul de suspensii active PASM (Porsche Active Suspension Management) vine oferit opţional, iar germanii plusează cu un set de suspensii pneumatice unice în segment care beneficiează de PASM şi de trei variante de operare: Comfort, Sport şi Sport Plus. În plus, şoferul poate seta garda la sol a lui Macan pe o plajă de 4 centimetri, valoarea maximă a înălţimii faţă de sol fiind de 23 de centimetri.

Comentarii (19)

  • F tare masina, dar cred modelul Diesel S trebuia sa fie doar Diesel, pe cand cel S sa aiba bi-Tdi-ul de la Audi de 313 cai.
    22 4
  • Super ! Arata foarte bine masina in poze. E posibil sa arate si mai bine in realitate ! Ma bucur enorm ca au facut lampile pe stil 911 si farurile gen Cayman/Boxster. Arata ca un Porsche autentic. Ar trebuii sa ii faca un facelift si la Cayenne tot in genul asta...sa renunte la lampile asiatice ca nu da bine pe un Porsche !
    Abea astept sa ajunga in Romania. BVO PORSCHE !
    ps. De motorul de 2 litri diesel nu se aude nimic ? Sau nu am citit eu cu atentie textul ?
    18 10
  • Nu e urat,dar nici prea frumos.E un Cayenne mai mic.
    8 17
  • Sa faci un lucru urat si indezirabil numai de dragul profiturilor este de-a dreptul grotesc. De acest lucru numai o singura companie era de vina, si anume se vad cu ochi liberi nu dau nume. Finantistii de la putere au tras atat de puternic sforile incat numai ei dirijeaza politica actuala a grupului. Si te mai miri dc au niste masini asa cum au. Pentru mine acest Grup este = ZERO.
    18 39
  • Care finantisti de la putere ? Urat si indezirabil !?! Daca nu ai aflat deja, grupul VW este controlat de familia Porsche/Piech ( formata din descendentii lui Ferdinand Porsche ) . Profitul este factorul determinant care tine o companie sanatoasa in viata . Sau faci parte din categoria de persoane care considera ca grupurile auto trebuie sa mearga in pierdere si sa fie tinute in viata din bani publici ( cel mai recent ex. este PSA care daca nu erau miliardele oferite de guvernul francez in 2012-2013 azi era istorie ) ?
    24 5
  • Dacia Plant
    M-a surprins foarte tare designul din spate. Camuflata era un Cayenne mai mic ceea ce nu imi placea si am fost dezamagit. Dar acuma cand l-am vazut fara camuflaj imi place foarte mult. Pare masina ideala, recomandat fanilor Porsche in care sotul are Cayenne, iar sotia Macan. O stire buna pe ziua de azi.
    Sunt nelamurit de ce nu ati postat stirea cu noul C-class ? O lasati pentru maine sau ?
    15 5
  • Razvan
    SPP, indezirabil inseamna ca nu e dorit. Ti se pare tie ca SUV-urile nu sunt dorite in zilele noastre? Sunt de acord ca Porsche se indeparteaza de traditie, dar se adapteaza la ceritele pietii. Actionarii vor profit, si nu-l pot face decat cu volume.
    19 3
  • Aviz cocalarilor, la noi, tara iubitoare in special de suv-uri, cu prea multi umflati, probabil va avea succes mare.
    5 24
  • Robert Robert...pt tine totul este zero in afara de Toyota si Lexus, ale caror SUV-uri sunt minunate si dezirabile si care nu sunt pt profit.
    19 6
  • Ma uitam zilele trecute aici:http://www.apia.ro/wp-content/uploads/2013/10/2013-09-Sales.pdf

    Fac un apel la conducerea celor care nu vand, sa puna oamenii la treaba si sa cumpere un WEB FILTERING ca sunt multi abjectii care pur si simplu "o freaca".
    5 4
  • fuckswagen
    Reusit design-ul exterior. Chiar e un veritabil Porsche... insa butoanele alea strica tot interiorul. Nu stiu ce insista atata cu zeci de butoane in conditiile in care au touch screen... ca de zburat, nu zboara! Frumoasa, in orice caz. Pacat ca numai cativa alesi se pot bucura sa aiba una in garaj!
    1 8
  • Imi place foarte mult. A luat un pic din fiecare din toata linia de produse Porsche, dar a iesit ceva bun.
    Si eu ma bucur ca au scapat de stopurile de la Cayenne.

    Bafta maxima!
    8 3
  • Tipic Porsche. Design clasic, recognoscibil oriune în lume. Tehnic va fi cum altfel decât impecabil şi best in class!
    10 3
  • Adrian
    Copii ies mereu mai frumosi ca parintii. E cazul si la Porsche. Macan este mult mai frumos ca tatal lui Cayenne :)
    9 1
  • E chiar dragut. Iti vine sa-l pisti de fund! Hihihi!
    8 2
  • dan_grc
    Am fost pana la baie sa fac un dus. Imi mirosea stilul antipatic prin PC, si am zis sa ma lecui la un dus fierbinte. Baie la cap nu am facut, fiindca mi-e tare frica sa nu ma traga curentul. Ati ghicit, plec sa fac o liniutza la semafor. M-am gandit sa iau o gura de aer proaspat si sa respir adanc. Sunt mult prea tensionat, si imi revars orgoliul pe anumite ''entitati'', nu dau nume. Sper sa castig, dar sa nu dau de o Celica ''anosta si imbatranita'' si cu ''vopseaua sarita de pe ace'' ca s-ar putea sa turuie cu mine cu tot cu E39 si sa ma faca de ras in fata pipitzelor care rontaie seminte la colt de strada.
    Urati-mi succes !
    3 16
  • @dan_grc
    A posta tampenii in numele altuia denota o grava lipsa de maturitate! Nu se mai amuza nimeni de mult de "isprava" ta, decat tot niste copii de 14-15 ani, ca tine!
    8 1
  • un q5 mai bine imbracat :)
    2 2
  • dan_grc
    @@dan_grc, eu sunt cel adevarat numai ca AM a fost nevoi sa imi dezactiveze contul pentru lunile cat timp voi fi redactor. Nu mai bate campii.
    0 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru