PREMIERĂ: Volkswagen prezintă noul motor TSI evo2 de 1.5 litri și 150 de cai putere. Va debuta pe T-Roc

de Tiberiu Safta
Luni, 18.07.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a dezvăluit un motor pe benzină nou de 1.5 litri, numit TSI evo2. Așa cum sugerează numele, acesta este o evoluție a actualului motor pe benzină de 1.5 litri al grupului german și își va face prima apariție pe crossover-ul T-Roc.

În contextul în care marea majoritate a producătorilor auto se îndreaptă spre un viitor complet electric, lansările unor motoare termice noi încep să fie trecute în paginile de istorie. Chiar și așa, Volkswagen nu va renunța la motoarele termice, momentan. Asta pentru că grupul german a dezvăluit noul propulsor pe benzină de 1.5 litri, numit TSI evo2.

Așa cum sugerează numele, acest motor este o evoluție a actualului propulsor TSI de 1.5 litri. Noul motor promite să fie unul mai eficient prin montarea catalizatorului și a filtrului de particule de benzină într-un singur modul de comandă amplasat lângă motor. În acest fel, motorul este pregătit să facă față viitoarelor regulamente mai stricte cu privire la emisii, iar Volkswagen a folosit un număr redus de metale rare.

Motorul conține și o tehnologie îmbunătățită de dezactivare a cilindrilor în mers. Noul sistem se numește ACTplus și oferă o tranziție mai lină de la patru la doi cilindri și invers.

Mai mult, intervalul de funcționare a fost extins. Asta înseamnă că cilindrii 2 și 3 sunt dezactivați atunci când motorul funcționează la sarcini mici și medii și la viteze similare.

Noul motor 1.5 TSI evo2 va fi oferit, inițial, pe modelul T-Roc și va dezvolta 150 de cai putere. Motorul va fi prezent și la alte modele, inclusiv la cele hibride cu încărcare la priză. În această configurație, ansamblul va dezvolta până la 272 de cai putere.

În altă ordine de idei, Volkswagen dorește ca mașinile electrice să reprezinte 70% din vânzările totale ale mărcii până la sfârșitul deceniului. Motoarele termice vor fi actualizate pentru a se conforma cu norma Euro 7.

via Volkswagen

Comentarii (8)

  • AdnMercedes
    Asta făcea Mercedes acum 8 ani și nu papa ulei de nou,nu știu cum sa dreagă busuiocul,toată industria auto este pe butuci,nu știu unde o sa DUCA șarada asta.
    14 4
  • Mircea Badea
    doar/tot 150 de cai?

    filtrele ar trebui verificate special la itp si sa fie schimbate ca filtrele cand nu mai fac fata.

    in curand si tractorul o sa fie considerat decapotamila..asa ceva...
    3 12
  • Pentru intrebatori-miratori ca de ce mai dezvolta producatorii motoare termice, trebuie sa stie ca mai exista multe alte continente care nu se prea grabesc in eco-catoliceala precum trotinetistii brucselezi.
    15 5
  • Seriff
    @alex_cu_a_mic, adica toate, doar in EU e prostia asta, drept dovada masini ca Mitsubishi Outlander sau Honda Accord se vand foarte bine in Usa, Asia etc.
    Probabil pe viitor vor face toti ca Mitsubishi, bagajul si la revedere, vindem unde avem voie decat sa ne batem capul cu sistemul comunist numit UE.
    10 3
  • @sheriff
    ia du-te tu acolo pe alte continente....vezi sa te feresti de valul migrator ca te poate aduce aduce inapoi...
    3 10
  • andrei
    1.5 consuma ulei! zi zau cu limba scoasa!! vezi ce inseamna sa nu stii nimic!
    alea era EA 888. alta mancare de peste. si pot sa iti enumar o groaza de motoare mercedes cu probleme serioase, nu ca mancau niste ulei pe care il gasesti la orice benzinarie....

    iar sistemul asta de dezactivare nu era identic la mertane. ca sa nu mai zicem ca asta e varianta a doua. prima e de peste 5 ani pe piata....
    6 6
  • Seriff
    Ce sa caut pe alte continente? Vremea e aceeasi de sute de ani peste tot, doar ca inainte nu era MASS MEDIA sa exagereze toata ziua gen ''cea mai calda vara din istorie'' , '' vine sfarsitul lumii'', etc.
    5 1
  • AdnMercedes
    Nea Andrei fugi și plimba ursul,aici in De deja au 200 mii km,mașini flota,aeroport,taxi…mai vrei??suntem sătui de inovația 888 a enșpea versiune,1,5 e motor fff slab construit pt 200 mii km,la 150 axele și splendidul solenoid costa de cazi jos aka 1000 iepuroi,nu este mașina de Second,in plus papa ulei de la 80 kkm de rupe.Câte mașini cu motorul nou de 1,5 au km aceștia??Somn ușor!
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru