Previziuni: producţia auto din România o va depăşi pe cea din Italia în 2013

de Bogdan Mirică
Luni, 17.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Numărul de maşini care vor fi produse anul acesta în România ar putea ajunge la 450.000 de unităţi. În contextul în care Italia se află într-o perioadă de declin, ţara noastră ar putea depăşi uşor producţia peninsulară de automobile în 2013.

La sfârşitul săptămânii trecute aflam că Franţa este pe punctul de a pierde locul doi în topul ţărilor europene cu cea mai mare producţie auto. Marea Britanie este ţara care îi va lua locul. Rocada între primele locuri, care nu afectează în nici un fel liderul absolut, Germania, s-ar putea repeta şi spre sfârşitul clasamentului, acolo unde România ar putea fura locul nouă de la Italia.

Potrivit unor estimări făcute de Ziarul Financiar, citate de Mediafax, Dacia şi Ford vor ajuta producţia auto locală. Dacă anul trecut România a dat naştere unui total de 326.500 de maşini, cu un Ford care şi-a început timid activitatea la Craiova abia în a doua jumătate a lui 2012, anul acesta premizele sunt pozitive.

Esential 450.000 de maşini se aşteaptă să producă România anul acesta.
360.000 de maşini se aşteaptă să atingă producţia auto din Italia.
107.700 de maşini au luat naştere în România în primul trimestru.
101.500 de maşini s-au produs în Italia în primul trimestru.
Potrivit unor estimări, Dacia şi Ford vor putea asambla împreună aproximativ 450.000 de maşini, cu mult peste ce a produs Italia anul trecut: 396.000 de unităţi.
Dacă privim cu atenţie evoluţia pieţei peninsulare, vedem că rezultatul înregistrat în 2012, este cu 15% mai slab decât cel din 2011. Analiştii estimează o continuare a declinului şi anul acesta, după ce în primul trimestru, industria auto italiană s-a contractat cu opt procente. Estimările anunţă o producţie auto de 360.000 de exemplare în 2013 pentru peninsulari.

Dacă ne raportăm doar la primul trimestru, vedem că uzinele italiene au produs 101.500 de maşini, sensibil mai puţine decât ce a luat naştere în România în primul trimestru al anului: 107.700 de exemplare. Evoluţia ascendentă a industriei locale poate fi pusă pe seama reînnoirii gamei Dacia şi pe creşterea producţiei Ford la Craiova, acolo unde se naşte B-Max.

Evoluţia bună a continuat şi luna trecută, când s-au înregistrat 39.400 de maşini produse, cea mai mare valoare consemnată până acum în România.

Comentarii (13)

  • Daca italienii lanseaza vara asta 2-3 modele noi, cu priza la public, pica aceste calcule.
    24 15
  • Fiat+alfa+lancia(mai exista?)+ferr+maser+lambo mai putine decat dacia +un model de la ford '/ciudat
    6 18
  • Claudiu
    Dupa parerea mea nu e vorba atat de lansarea de modele noi cat de contextul economic si perspective pe termen scurt-mediu.
    - Italienii au probleme in crestere in ceea ce priveste finantarile, atat la nivel de tara cat si la nivel individual, somaj, credite mute, nesiguranta economica
    - Cred ca ii mai mult o problema de prezervare a economiilor, ceea ce ai si teama de a mai cheltui bani luati prin credit intr-o perioada incerta din punct de vedere al locurilor de munca.
    - In toata Europa are loc o schimbare de mentalitate, oamenii se orienteaza inspre alte marci care ofera aceleasi caracteristici dar la un pret mai scazut, cauta fiabilitate (unde masinile italiene nu exceleaza) etc. Oamenii devin pragmatici.
    - Romania noastra draga, de bine de rau se descurca, chiar daca nu ne putem compara cu ei. Insa cand un colos ca si Italia se clatina trebuie sa fii precaut.
    - Pe de alta parte marea noastra majoritate a exporturilor auto se pliaza excelent pe situatia economica europeana actuala dar si pe statele emergente, cu putere de cumparare mica inspre medie.
    Vorba prof. univ. M.M.R.: aici avem o paine de mancat.
    Asa ca la mai mult!
    16 3
  • pai la ce masini fac italienii, e si normal sa ii depasim.
    7 17
  • Scrooge@sandu
    Cand italienii faceau masini si stiau ce e ala un surub, Romanii se strangeau in munti pentru a pregati rascoala.
    Strict pe cifre, articolul e posibil sa aibe dreptate. Dar global se pot lua in ecuatie satelitii pe care Fiat ii are de exemplu in Polonia si Mexic, care produc bani pentru mama Italie, la fel cu Dacia ingroasa portofelul lui Renault. De colaborarea cu Chrysler nu mai vorbim si care e profitul lor la acelasi numar de masini produse.
    Pana una alta italienii iau pauza in fiecare zi intre 1 si 4 pm, in august dispar complet din tara, iar romanul se da smecher muncind sclav la altii.
    33 9
  • Claudiu @Scrooge
    Is de acord cu tine Scrooge. Nu ne putem compara ca si nivel de trai. Cu atat mai mare paradoxul.
    Ii esential sa prevezi evolutia lucrurilor. Pana una alta Dacia a tras lozul castigator. S-au creat locuri de munca si in plus ne construim si noi un brand national, asa cum putem.
    Bineinteles ca o parte din profit intra in buzunarul celor de la Renault. Daca nu am fost in stare sa ne punem singuri pe picioare asta e.
    Oricum iti dai seama ca Renault nu ne-a ajutat de buna prietenie si credinta. Ei vor bani. Scopul oricarei companii in capitalism este profitul.
    Cheers!
    10 3
  • Ferrari, Maserati si Lamborghini nu prea trebuie puse la socotela pentru ca sunt masini unde marja operationala este din 2 cifre si prima este mai mare de 3, aceste marci nu vor sa fabrice mai mult.
    Lancia si Alfa sunt in colaps de mult timp ramane in principiu numai Fiat.
    Poate stie cineva, in Italia nu se fabrica si alte marci? Mie mi se pare ciudat ca o tara unde ingineria si designul sunt la loc de cinste sa fabrice mai putine masini decat Romania. Poate prefera sa vanda numai proiecte
    7 2
  • George
    Sincer sa fiu, nu ma mira cifrele astea. E o chestiune de mentalitate si de conditii economice locale: italienii muncesc putin si prost pe bani multi (de aceea managerul Fiat a amenintat de multe ori ca muta productia in Polonia), iar romanii muncesc mult si rezonabil de bine pe bani extrem de putini.
    14 4
  • Daca se intoarce roata si se ajunge ca la inceput de secol XX cand italieni erau niste sarantoci si munceau in Romania ar fi cercul complet :D

    Lasand la o parte gluma cinica, situatia din Italia sta sa explodeze din cauza datoriei tarii plus a datornicilor individuali. Italienii (desi mult peste romani cam din toate punctele de vedere) au actionat latino (sau mai bine zis meridional ca si grecii au facut la fel si nu-s latini) si s-au imprumutat mult peste puterea lor. Acum culeg roadele, mai ales ca vorbim de o tara care din punct de vedere al produselor e mai putin competitiva decat Germania,Franta sau Marea Britanie (plus ca zona de influenta italiana e doar continentala si nu globala ca in cazul ultimelor doua state din exemplu care candva detineau impreuna 40% din suprafata globului).

    Bravo industriei din Romania, macar ne consolam ca sunt locuri de munca pentru ca din pacate de altceva nu putem vorbi tinand cont ca atat Dacia cat si Ford nu-s firme romanesti. Rezultatele lor se duc in PIB-urile Frantei, respectiv SUA.
    12 2
  • @Andy- de accord cu tine in mare cu exceptia ultimei fraze. Dacia este unul dintre cei mai mari piloni ai PIB-ului Romaniei. Atata timp cat o fabrica este intr-o anumita tara, aceasta va contribui atat direct cat si indirect la PIB-ul tarii respective. Este o marja de profit care intra in buzunarul firmei mama de asemenea dar o cota importanta intra si in PIB. Fara Davia , Romania era si mai in groapa decat este.Daca nu ma insel Dacia adduce a doua cea mai mare suma in PIB-ul Romaniei.
    18 2
  • Datele pe care le vedeti se referea la productia de autoturisme, nu la productia auto totala: in 2012, in Italia productia auto a fost de 672000 ( sutoturisme + vehicule comerciale) iar in Romania de 338000(autoturisme + vehicule comerciale).
    6 0
  • Razvan
    Faptul ca se vand bine masinile produse in Romania e un lucru imbucurator pentru noi. E bine ca mai exportam si noi ceva. In plus in afara de Ford si Dacia au aparut in tara o serie de furnizori ai celor doi. Asta inseamna locuri de munca si impozite platite.
    5 2
  • AndreiRN
    Daca mai intra in greva de cateva ori romanii o sa se schimbe socoteala rapid.
    Renault oricand poate transfera productia in africa si Ford in China.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru