Feedback

Primele detalii despre noua taxă auto: valoarea va fi stabilită în funcție de capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de dioxid de carbon

Publicat Marti, 03.10.2017
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 18
Primele detalii despre noua taxă auto: valoarea va fi stabilită în funcție de capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de dioxid de carbon - Poza 1
Ministerul Mediului a anunțat că noua taxa auto va fi stabilită în funcție de capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de dioxid de carbon, iar principalele vizate sunt mașinile cu motoare cel mult Euro 4.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Mediului a dezvăluit la sfârșitul lunii septembrie că lucrează la o nouă formă de taxă auto care să înlocuiască timbrul de mediu, care a fost eliminat începând din 1 februarie.

Până acum, singurul detaliu cunoscut era ca noua taxă va fi plătită anual sau o singură dată, însă ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a oferit marți o serie de informații suplimentare. Astfel, noua taxă auto va fi stabilită în funcție de 3 criterii majore.

"Vom ține cont de trei criterii: capacitatea cilindrică, [...] norma de poluare [...] și emisiile fiecărui vehicul", a declarat Gavrilescu.

Totuși, oficialul a sugerat că noua taxă auto se va aplica cel mai probabil doar mașinilor care au norma de poluare cel mult Euro 4, astfel că mașinile cu motoare Euro 5 și Euro 6 ar urma să fie scutite de noua taxare. "S-a constituit un grup de lucru [...] astfel încât să găsim o metodă prin care mașinile [...] care au o normă de poluare mică și [...] emisii de dioxid de carbon mari să plătească o taxă de poluare", a adăugat ea.

Gavrilescu justifică reintroducerea unei taxe auto prin faptul că eliminarea timbrului de mediu a avut ca efect înmatricularea în acest an a 350.000 de mașini second-hand cu motoare Euro 2, Euro 3 și Euro 4, în condițiile în care în aceeași perioadă din 2016 s-au înmatriculat doar 146.000 de mașini cu aceste norme de poluare.

În plus, Gavrilescu a sugerat că noua taxa nu va fi plătită simultan cu taxa clasică de înmatriculare a vehicului. Ea nu a menționat data la care ar urma să intre în vigoare nouă taxă, afirmând că procesul legislativ va fi unul destul de îndelungat.

Via Hotnews


Comentarii (18)

  • Uite o idee,stimabile....
    Taxa pe roata. Cu cat roata,anvelopa, e mai lata si taxa sa fie mai mare intrucat si frecarea cu asfaltul e mai mare ........mai mare putin decat frecarea mentei in Guvern.
    29 4
  • cel mai bine sa se bage in combustibil, sa forteze oamenii sa mearga mai rar cu masina.
    10 lei litrul pt inceput...
    12 23
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Soferache
    Asa, si daca voi nu-mi dati taxa inapoi ? ma puneti sa o platesc de doua ori ?!?! sau pe a doua sunt obligat sa o platesc, pe prima am voie sa fac o gramada de hirtii sa o recuperez ? Cam a cita taxa de poluare / drum puse una peste alta ar fi asta ?
    3 1
  • Daca am o masina cu o vechime de 10 ani, cu taxa platita si nerecuperata, aceasta noua taxa ma v-a afecta?
    0 8
  • Anonim
    Chiar daca o sa supar pe multi posesori de msini mai vechi eu consider ca este normal ca taxele sa se plateasca in functie de vechimea masinii. capacitatea cilindrica , norma de poluare asa este in toate tarile cu apa calda . Dar la noi romanul nu se suporta intr-un Logan nou lui ii trebuie un TDI cu 400 de mii de km la bord atunci plati fratilor . La cei din vest nu le pute Dacua Sandero , Duster , Lodgy , Mcv aia aprecieaza marca si prefera ceva nou . Si o sa mai spun inca un lucru care o sa doara dar daca nu iti permiti o masina ca deabia ai 50 de lei sa bagi benzina atunci nu este obligatoriu sa detii un autoturism . La noi tot ruptul in fund a cumparat un cazan de 1000 de euro care are un ITP pe naspa in cel mai fericit caz si acuma vezi doamne este deranjat ca trebuie sa plateasca o taxa .
    22 6
  • Daca nu reușesc sa adune bani la buget, o s-o introducă rapid.
    Pe de alta parte toate tarile UE vor introduce aceasta taxa. Aceasta poate avea diverse forme impozit direct in funcție de CO2 sau un ajutor financiar la cumpărarea unei mașini noi in locul celor care sunt sub €5 Mie nu mi se pare normal ca statul german sa dea o subvenție de 2000€ pt o mașină noua care înlocuiește un €3,4, acestea urmând sa ajungă in tarile mai sărace, fără ca ele sa fie taxate cu minimum subvenției.
    Nu vreau sa fiu răutăcios dar am ajuns un cimitir de mașini, nu cred ca se mai poate continua așa.
    Mai avem o problema, săptămâna trecuta am avut treaba in nordul Moldovei, ai impresia ca ești in UK si ai ales sa mergi pe banda greșită, este extrem de periculos cum conduc cei care si-au adus mașini cu volan pe dreapta
    12 2
  • @Seat - fortarea oamenilor sa nu mai mearga cu masina nu are sens cand nu exista alternative bune. Nu sunt autobuze suficiente si nici metrouri suficiente pentru orele de varf.
    De exemplu eu lucrez in Pipera si locuiesc la Tineretului. Luni, la ora 8:15, a trebuit sa iau metroul pana la Piata Sudului pentru a avea loc sa ma urc in directia Pipera. De obicei merg cu metroul, dar cateodata nu mai suport si merg cu masina. Cel putin stau jos si nu imi sufla sau tuseste nimeni in fata.

    Problema pe care o am cu aceste taxe este legata de cei care vor fura banii stransi din ele, in rest nu am nimic impotriva cu pretul de 10 lei pe litru.
    2 3
  • bagati taxe ca le plateste popa
    0 0
  • Dar v-ati gandit voi...ca unul care a avut un golf 3 din 1994 poate trece si el la un golf 5 din 2005? Punand aceasta taxa...cimitirul de masini o sa ramana mult mai mult timp pe strazi. Toata lumea ar vrea o masina cat mai noua. Problema sunt banii. Si hai sa nu mai dam exemple de logan nou. Este un subiect TABU. Mie imi este frica cand ma gandesc ca vine unul cu un a6 din 2001, intra in mine si ma face praf in Logan. Aici in Romania supravietuieste cel care are o masina cat mai mare/sigura. Daca eram intr-o tara civilizata, aveam si eu Logan. Pana o sa ne civilizam, nu o sa renunt la Volvo s80-ul meu din 2005. Pana acum, daca vroiam sa il vand era taxa de 4000 de euro!! Daca vroiam sa iau si eu un s80 din 2013 sh nu puteam sa imi vand masina. Este...strigator la cer.
    4 1
  • Clique
    Anonime, tu compari salariile germanilor cu salariile noastre??. Tatăl meu cand apăruse primul logan, facuse rate prin bancă și abia a reușit să scape de ele. De ce crezi că germanii cumpără Dacia, fiindcă e mult mai ieftină față de celelalte mărci și cam atat, nimic mai mult.
    În al doilea rand mașinile ce își permit romanii la sh, aici mă refer la masini de buget 3800 în sus, sunt mai sigure per total față de orice cutie de plastic de dacie-renault, pe care nici la fier vechi nu ți-o primește, fiindcă nici nu are ce lua din ea decat motorul si eventual șasiul..
    Pe langă asta mașina este o necesitate, fiindcă trasportul în comun e jalnic, nu ai legături între unele destinații și multe altele.
    Dacă ție îți convine, fă-ți și cate 100 de rate prin bănci, ca să le crească aia mare băncilor și cumpărăți orice "inovatie" auto.
    Omul cumpără exact ce poate.
    9 2
  • Anonim
    @Cligue corect fiecare cumpara ce poate dar masinile vechi sunt taxate peste tot . Nu trebuie sa devenim groapa de gunoi a Europei . Nu vrei nou, nu iti permiti atunci platesti taxe nu iti interzice nimeni sa utilizezi o masina veche . Eu as face obligatoriu ITP din an in an pentru masinile mai vechi de 10 ani . Dar un ITP pe bune nu bagi 50 de lei in talon si ai inspectia facuta . Desigur ca si statul trebuie sa incurajeze mai mult achizitia de masini noi .Dar tie iti pute Dacia ca vezi doamne nu este sigura ha ha ha ha asa este e mult mai sugura una toata ruginita de 15 -20 de ani cu juma de milion de km la bord.
    6 5
  • Adrian
    Ce treaba are cilindreea si anul fabricatiei cu poluarea? Sa inteleg ca un Matiz cu care mergi doar 10,000km pe an polueaza mai mult ca un BMW 3,0 diesel euro 5 cu care merci 20,000km pe an?
    2 0
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Adrian
    @Anonim
    Toate masinile sunt taxate peste tot? Si cam unde este asta? In ce tara se mai gaseste impozit de peste 1,000euro pentru un cacat de Aro?
    0 1
  • @Clique

    Un inginer (mediu) roman in Germania câștiga 2500€ net îți garantez ca este tot cu pantalonii peticiți si tot o hârca de mașină din groapa de gunoi își cumpără ca nu are bani de mai mult, nu mai vorbiți din auzite comparați costul calității medii de viată din Germania cu cel din Romania si apoi raportați-vă la salarii.
    Vrei sa-ti dau alt exemplu: locuiesc lângă București a trebuit sa fac niște lucrări la casa, am avut nevoie de 3 oameni timp de 5 zile. Tu ști cat costa un salahor pe zi aici? 200lei daca ai cea mai mare șansă.
    Vrei sa-ti spun cat lucrează efectiv, nu mai mult de 4 ore. Câștigă pe luna cam 1000€, in Germania câștigă maxim 1200€ si baga 8 ore ca berila, nu respira. Atenţie Germania este un caz fericit, in Belgia este pe la 600€ maxim. Totul este in funcție cerere si oferta tu ii crezi tâmpiți pe germani de au acceptat iranieni/irakieni/ sirieni la ei, așa numai de amorul milostiveniei ?!! Trebuie si munca bruta fără valoare adăugată făcută de cineva!
    O sa spui ca cel din Germania a reușit sa strângă 500€ pe luna, dar va-ti întrebat in ce condiții de viată si cu ce sacrificii?
    Noi cumpăram mașini din cimitirul ca suntem "șmecheri" nu ca nu avem bani
    4 0
  • @xxx
    Cunosc un cuplu care au impreuna 2500euro/luna si si-au putut permite un Hyundai Tucson nou in Germania. Rata 280euro/luna. La noi ce masina iti cumperi cu rata asta?
    Deci nu isi cumpara doar harca de masina. Ideea e ca la ei functioneaza foarte bine sistemul de leasing si au conditii avantajoase. La finalul contractului le returneaza masina si isi iau alta noua. Iar cea veche ajunge la noi.
    0 0
  • @Raultm

    Orice mașină de pana la 18000€ leasing 5ani sunt aproape aceleași condiții, cu precizarea ca reziduala in Romania este mult mai mica decât in Germania din cauza drumurilor. Vreau sa-mi schimb Dusterul de aceea cunosc situatia
    Foarte puține mașini ajung din leasing german la noi sunt de la 8000€ in sus, sunt venite mai ales din flote cu peste 150 000km. De precizat ca ei au ani sau/si număr maxim de km la leasing.
    Am studiat si varianta asta am găsit Tiguan 2,5 ani 210 000km la 4500€ dar mi-au spus de la început ca mașina a avut 2 accidente in care s-a schimbat 30% din caroserie, restul la persoane fizice care au reziduala mai mica slabe sperante
    0 0
  • pierdeti din vedere ce este esential !! si anume :

    1) FOSTA TAXA este returnata (pentru ca se platea o singura data) pentru ca sa POATA FI IMPUSA NOUA TAXA pentru TOTI !!!

    2) si noua taxa este ANUALA !!

    adica hai fraierilor care ati platit unii chiar doar 50-200 euro taxa, luati voi banii astia inapoi si platiti voi fraierilor cate 50-200 euro ANUAL !

    si uite asa o luam ... de nu se poate..
    intelegeti?!

    programu lor RABLA care sustin mai mult SALARIILE LOR GRASE trebuie sa il aiba AN de AN !!!

    si ei sunt ca Loteria Romania VENITURI DIN VANZARI MICI (lumea nu mai joaca pentru ca este o prostie, castiguri mici si se da ca premiu doar cred undeva la 20% din banii stransi - un furt, o huruzeala pe banii oamenilor) dar ei au SALARII MARI !

    eeee...
    2 0
  • @Edikkk
    și uite asa o luam ... de nu se poate..
    înțelegeți?! Dar tu înțelegi ca asa este peste tot în lume?! Du-te și te interesează în Germania și Franța sa-i vezi ce nemulțumiți sunt!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru