Feedback

Primul serviciu de car sharing între persoane fizice din România: Perpetoo promite venituri de peste 1.000 de lei pe lună

Publicat Miercuri, 16.10.2019
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 9
Primul serviciu de car sharing între persoane fizice din România: Perpetoo promite venituri de peste 1.000 de lei pe lună - Poza 1
Serviciul de car sharing Perpetoo s-a lansat în București, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara și permite șoferilor să-și închirieze contra-cost mașina oricărui utilizator al platformei.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pe piața din România a apărut în luna octombrie un nou serviciu de car-sharing, la aproximativ o jumătate de an de la apariția primelor informații.

Noul serviciu Perpetoo mizează însă pe un concept de operare diferit, întrucât acesta este primul serviciu de car sharing disponibil între persoane fizice.

Astfel, orice proprietar de mașină poate să-și închirieze vehiculul altor șoferi pe baza unui tarif pe care este liber să îl stabilească. Proprietarii interesați să câștige bani din această activitate își listează mașina pe platforma Perpetoo și au la dispoziție între una și 13 ore pentru a răspunde la cererile primite din partea șoferilor.

Printre condițiile impuse de platformă se numără ca mașina să aibă o vechime de cel mult 10 ani și să aibă revizia la zi, asigurare RCA, ITP, vignetă și să fie echipată corespunzător legislației în vigoare. În plus, pe durata închirierii, mașina va beneficia de asigurare Casco prin intermediul unui parteneriat cu Uniqa și Renomia.

Între timp, persoanele care au nevoie doar temporar de o mașină în oraș vor putea intra pe platformă pentru selecta mașina pe care o consideră potrivită nevoilor personale, iar cererea trebuie aprobată individual de proprietarul mașinii.

Soferii trebuie să închirieze mașina pentru o perioadă minimă de 3 ore. Prețul pentru închiriere este stabilit în mod independent de proprietar, iar plata se face în momentul în care proprietarul accepta cererea.

Astfel, la predarea mașinii, șoferul trebuie doar să verifice starea mașinii și să primească actele și cheile.

Reprezentanții platformei susțin ca proprietarii de mașini pot câștiga între 1.000 și 4.000 de lei prin Perpetoo și anticipează că baza de date va include 3.000 de proprietari în primul an, în timp ce estimarea pentru numărul total de închirieri este de circa 25.000.

Platforma Perpetoo a fost dezvoltată de doi antreprenori români, iar unul dintre aceștia este Aurelian Marin, proprietarul agenției de turism Paradis Vacanțe de Vis.

Serviciile de car sharing au început să-și facă apariția timid și pe piața din România, iar printre acestea se numără în prezent Pony Car Sharing, Spark sau BCR eGO, însă acestea sunt gestionate la nivel de companie, cu flote de mașini proprii și prețuri standard.

Via Start-Up


Comentarii (9)

  • Da,ce ti-ai dori mai mult decat sa iti lasi masina pe mana unui necunoscut care o s.o conduca ca si cand a furat-o,o sa iti ia toate gropile,o sa care saci de ciment cu ea,o su supra sau subtureze,o sa plece cu a doua de pe loc. Dar stai asa,poti castiga pana la 1000 de lwi pe luna,bani de reparatii :)))
    30 2
  • Mi se pare ca toata ideea asta cu car-sharing-ul de la persoane fizice, desi a plecat de la o ideie buna, este destinata esecului.

    Din umilele mele cunostinte toata tarasenia a plecat de la Tesla care a anuntat ca dupa implementarea unui grad mare de autonomie, acestea vor putea fi inscrise pe o platforma de car sharing ( gen uber) pentru a genera bani pentru proprietar.
    Problema este ca inca nu exista masini autonome, si atunci car sharing-ul este doar o platforma de inchirieri pe termen scurt.
    Daca mai vorbim si de o tara cu o infrastructura rutiera praf....rezultatul poate fi dezastruos pentru cine se incumeta sa-si inscrie masina in asa ceva.
    17 2
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Plus amenzile de parcare şi de viteză se emit către proprietar...

    Şi proprietarul prinde hoţul scoate-i ochii... Mda.

    Plus că orice ride sharing dacă nu este reglementat legal, cam este în zona de evaziune fiscală... plus că ai venituri care trebuiesc declarate... Asigurările cine plăteşte scăderea în clasă B- sau chiar M ? Proprietarul care trebuie iar să caute hoţul recupereze daunele... costurile..

    Mda
    19 1
  • Am o cunostinta care a cumparat 2 Loganuri si le dadea in chirie. In primul ran asigurarea casco e mai scumpa daca masina e folosita de mai multe persoane. Apoi ce a realizat el e ca multi inchiriaza astfel de masini pentru a face sarcini pt care ii e mila de masina lor, gen cart caramizi pentru casa de la tara, mers la munte pe drumuri proaste etc. Pentru o persoana fizica e maire bataie de cap cand vine clientul cu masina putin zgariata. Discutii ca la piata. Dupa 40.000 de km suspensiile erau distruse si interiorul era varza. Si nu numai. A vandut masina si a realizat ca nu facuse nici un profit.
    16 1
  • Ride sharing e o prostie inventata de marxist-comunistii care vor sa distruga civilizatia vestica prin colectivism. Unul dintre pretextele folosite este ca scadem emisiile de CO2. Asta e doar in pretext pentru ca ne face sa cedam independenta si mobilitatea personala serviciilor care ne invata in imbratisam colectivismul. In mod natural, fiecare individ tine la proprietatea personala. A impartii un lucru foarte personal si valoros cu necunoscuti e ceva complet nenatural. Numai niste marxisti bolnavi cu capul ar putea concepe asa ceva. Pentru ei nu conteaza daca serviciile de genul asta au succes financiar sau nu. Singurul lucru care conteaza pentru elite este sa renuntam la controlul asupra propriei mobilitati, sa renuntam la independenta, la responsabilitate personala si in cele din urma la proprietate privata. Totul sa fie la comun. Desi, nimeni nu-si doreste asta si ar trebui sa fii nebun sa imparti masina cu cineva, mai ales daca este mai noua de 10 ani si inca valoreaza ceva.
    11 7
  • Dincolo de orice eco-marxisme (valabile oricum părerile voastre anti-ride-heil-hitler-sharing), lămuriţi-mă vă rog şi pe mine ce sugerează poza-reclamă din articol:

    - că tanti aia mă invită la o plimbare-n doi cu ea la volan, ca să pot bea un şpriţ ? (caz în care m-am sucit - e perfectă mangleala. :-))
    - ori că-mi înapoiază cheile zâmbind, chiar dacă văd reflectată-n parbriz o cărămidă uitată p-un scaun ?! :-P
    15 4
  • Gabriel
    Diferenta dintre masina si Femeie: masina are chei s.o poti utiliza doar Tu, Femeia se utilizeaza cu cine vrea muschi Ei
    1 0
  • Wall-T
    Eu astept primul serviciu de wife-sharing!
    9 0
  • Wall-T

    sa ne inviti la nunta!
    10 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru