Primul SUV electric Skoda se va numi Enyaq: noul model bazat pe conceptul Vision iV va avea autonomie de 480 de kilometri

de Daniel Popescu, Foo: Skoda
Miercuri, 12.02.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Skoda a anunțat că primul său SUV electric va avea numele Enyaq. Noul model va fi bazat pe conceptul Vision iV, va avea autonomie maximă de 480 de kilometri și va fi prezentat în acest an.

Skoda a oferit în această săptămână o nouă serie de informații cu privire la primul său SUV electric. De data aceasta, constructorul de la Mlada Boleslav a anunțat numele sub care va fi comercializat noul model: Enyaq.

Numele provine de la cuvântul enya, care în limba irlandeză înseamnă "sursă de viață". În plus, prima literă a numelui provine și de la electricitatea mobilă, în timp ce ultima literă a numelui este folosită deja pentru toate SUV-urile Skoda.

Cu această ocazie, Skoda a publicat și o primă imagine teaser cu noul model, care arată modul în care va fi inscripționat numele pe spatele caroseriei.

În această fază, cehii nu au oferit alte detalii, însă potrivit unor informații oficiale anterioare știm deja că SUV-ul electric Skoda Enyaq va fi prezentat în 2020 și va fi bazat pe conceptul Vision iV, care a fost prezentat în martie 2019.

Enyaq va fi primul model Skoda dezvoltat pe platforma Modular Electrification Toolkit (MEB) a Grupului Volkswagen și va fi disponibilă în trei versiuni în funcție de capacitatea acumulatorului: 49 kWh, 60 kWh și 82 kWh. Ultima dintre ele va oferi o autonomie maximă de 480 de kilometri conform standardului WLTP.

La lansarea inițială vor fi oferite doar două dintre cele trei versiuni, printre care și cea de bază de 49 kWh.

Strategia este practic similară cu cea anunțată și de compania-mamă Volkswagen pentru hatchbackul electric ID.3.

În plus, vor exista mai multe versiuni și pentru motoarele electrice. Astfel, versiunea standard va avea un motor electric poziționat pe puntea spate, în timp ce versiunile suplimentare vor avea un motor electric pe puntea spate și un motor electric pe puntea față pentru a oferi tracțiune integrală.

Pe de altă parte, versiunea de serie va păstra designul părții frontale a conceptului, și anume grila cu bare verticale și banda orizontală luminată care conectează grila cu farurile Matrix LED.

Via Skoda

Comentarii (14)

  • Unde vedeți voi EnyaK?

    Este EnyaQ.

    Adyqă qaqa maqa.
    12 9
  • fan skoda
    WOW ! Nu ma asteptam la asa ceva ! Este superb ! Faruri Matrix LED ! WOW ! Bravo Skoda ! Si are autonomie perfecta ! 480 km ! WOW ! O autonomie grozava ! Poti sa te duci in foarte multe locuri mai ales pentru ca este SUV si are autonomie foarte mare ! Bravo Skoda !
    16 23
  • ACE - Craiova
    Intrebarea No.1: Care va fi PRETUL variantelor (mai ales pentru cea cu autonomie de 480 km WLTP, ar fi interesant de aflat), pe ce palier se vor situa acestea....35.000-40.000-45.000 Euro?!
    Este posibil sa fie ceva accesibil in gama electricelor care sa lanseze puternic SKODA in acest domeniu (al masinilor BEV).

    Unde sa fie lansarea si mai ales, CAND ?! Aceasta-i intrebarea No. 2.....
    21 4
  • fan skoda
    @ACE-Craiova

    Se va lansa anul acesta dar preturile inca nu le stim. Probabil va fi 35.000 de euro sau in jurul acestei sume.
    14 10
  • Anonim
    480 de km in laborator in viata reala daca ajungi la 300 de km este super . Dar la fel pretul mare nu justifica achizitia acelas model poate ajunge cu 5000 de euro mai ieftin adica combustibil pentru minim 60 de mii de km . Asta in conditiile in care curentul la incarcare va mai fi moka altfel......ramai doar spalat pe creier
    11 18
  • ACE - Craiova
    @Anonim

    Sa luam cazul masinii electrice KIA e-Niro: oficial 455 km WLTP

    Testat REAL, in trafic (gasesti usor pe youtube.com), in calatorii de sute de km:
    - IARNA: la temperatura exterioara situta in intervalul (-2 ; -4) grade Celsius, cu ninsoare si zloata pe jos, viteza medie 97 km/h: s-a obtinut autonomie electrica REALA de 375 km;
    - VARA-TOAMNA: cu viteze de circa 90-95 km/h, s-au obtinut autonomii pana la 475-500 km...
    19 10
  • andrei
    @Anonim: eu zic sa mai studiezi inainte sa postezi. alea sunt cifre WLTP, adica NU laborator, nicidecum ce balmajaesti tu acolo. evident ca frigul si caldura le mai modifica, dar nu cu o treime.
    si mai si vorbesti de spalari pe creier. nu stiu cine e ala mai spalat pe creier, ala care nu citeste si vorbeste sa se afle in treaba sau ala care e citit si alege in cunostinta de cauza?

    evident ca nu prea iti recuperezi din consum diferenta, dar nici la diesel nu o recuperezi de multe ori. aia de fac 5-10000 pe an nicio sansa sa si-o recupereze.
    10 10
  • Anonim
    @ andrei ai recuperat din start 5000 de euro masina costa mai putin!
    3 7
  • Dupa Kodiak, Karoq si Enyaq, urmatorul model ar trebui sa fie Chiriac
    10 8
  • @Nume

    Enyaq vine de la Electric + o denumire de SUV aleasa de Skoda (animale, triburi sau ce-au mai scormonit si gasit cehii, de prin lume adunate).
    Chiriac nu are cum sa fie (ever), decat daca l-ai cumpara tu.
    6 8
  • fan skoda
    Pai prima litera adica e vine de la electic iar niaq vine de la un sat din Iran (am cautat pe google).
    8 8
  • Probabil va fi la fel de hidoasa ca restul modelelor skoda. Pana si chinezii fac masini mai frumoase.
    6 11
  • @Nume
    Nu va fi Chiriac (tanti Corina a strigat Veto!), dar Cognaq (din tara lui Chirac care a trimis trupe in Iraq) mai ca l-as vedea... dupa doua pahare usor incalzite...
    5 2
  • fan skoda
    Am mai gasit niste informatii despre nume chiar de pe site-ul skoda:

    skoda-auto.com/news/news-detail/enyaq
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru