Programul Rabla 2021 ar putea fi lansat în această săptămână

de Paul Cosma
Luni, 19.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu va fi aprobat în şedinţa de Guvern de miercuri, iar lansarea programului Rabla din 2021 este o chestiune “de zile”, potrivit declarațiilor făcute de ministrul Mediului.

"În şedinţa de Guvern din această săptămână vom prezenta bugetul AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu, n.r.). Se va aproba acest buget miercuri, astfel încât să putem lansa cât mai repede programele "Rabla Clasic", "Rabla Plus" şi "Rabla pentru electrocasnice". Am dublat bugetul pentru "Rabla Plus" şi practic numărul de maşini care vor beneficia de un asemenea sprijin. Este vorba despre zile şi vreau să aştept ziua de miercuri pentru a avea bugetul aprobat şi apoi voi comunica şi ziua, şi ora de lansare a Programului Rabla", a declarat ministrul Mediului, Barna Tanczos.

Ediţia din acest an a programului "Rabla Clasic" va avea un buget total de 440 de milioane de lei, cu 35 de milioane de lei mai mare decât în 2020, ceea ce va permite achiziţionarea a peste 55.000 de autovehicule noi, mai puţin poluante.

Pentru 2021, în cadrul acestui program, va fi majorată atât prima de casare - de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, cât şi ecobonusul pentru tehnologia hibrid - de la 2.500 de lei la 3.000 de lei, precum şi ecobonusul GNC/GPL/emisii sub 96 de grame CO2/km - de la 1.000 de lei la 1.500 de lei.

Suma maximă ce va putea fi decontată din costurile unei maşini noi prin "Rabla Clasic" poate ajunge la aproximativ 2.250 de euro, în condiţiile în care ecobonusurile pot fi combinate între ele şi adăugate la prima de casare.

Tot anul acesta va exista o nouă ediţie a programului "Rabla Plus", cu cel mai mare buget de la lansare, respectiv 400 de milioane de lei, dublu faţă de anul anterior.

În acest context, în 2021 se păstrează neschimbată cea mai mare primă din Europa pentru maşinile electrice, respectiv 10.000 de euro pentru "full electric" şi circa 4.500 de euro pentru maşini hibride plug-in, dar nu mai mult de 50% din valoarea autovehiculului nou.

Pe baza bugetului alocat în acest an, prin "Rabla Plus" vor putea fi achiziţionate până la 6.600 de maşini electrice 100% şi aproximativ 5.000 de maşini hibride plug-in, conform datelor autorităților.

Via Agerpres

Comentarii (7)

  • Diesel-hidraulikkk
    ...numărul grădiniţelor de limbă maghiară nou construite în ţările învecinate cu Ungaria va creşte la 176, în acelaşi timp fiind renovate alte 773 de grădiniţe. În cadrul acestui program cu un buget total de 61 miliarde forinţi (170 milioane euro), au mai fost construite şi 400 de spaţii de joacă şi zeci de terenuri de sport. Ungurii isi fac gradinite in limba materna pana si prin tari vecine,cinste lor,in timpul asta,Romania baga peste 100milioane de euroi in harfe ecologiste,orasele mici nu mai au crese iar foarte multe scoli au buda in curte. Macar daca programul ar fi fost dor pentru masinile construite in Romania.#Rezist,unde sunteti? Nu mai vreti spitale,nu catedrale? Sau poate e ok sa ajutam un viitor posesor de electrica de zeci de mii de euro cu cate 9000euro din taxele si impozitele luate cu japca "pas cu pas"de la toti romanii.
    13 8
  • Al Bundy
    Îți susțin comentariul Diesel!
    Pe noi, contribuabilii, nu ne întreabă nimeni la ce trebuie folosiți banii! Sper sa nu se mai cumpere atâtea mașini subvenționate, sper că totul sa fie cat mai natural posibil - ai banii necesari, cumperi, nu ai, te uiți lung...
    Pe piata SH, daca stai sa cauți si sa verifici, găsești mașini foarte bune!
    11 5
  • Al Bundy programul e pentru a inoi parcul auto, nu pentru sa ajute sarantocul care nu are deloc, sa cumpere. Ala care nu are bani destui tot cumpara, troace de 25 de ani. Nu se uita lung. Dar cel care are deja o troaca, poate luata de noua acum 15 ani si vrea ceva nou sa fie ajutat sa ia nou, nu troaca. Sau sa isi schimbe mai repede troaca sa nu mai polueze. Daca tu iti permiti sa iei masina noua cand vrei iti e usor sa vorbesti/scrii asa. Se fura pe rupte in alte directii dar voi va luati de nimicuri.
    1 13
  • D'aia toate masinile vandute in Romania sunt mai scumpe cu cel putin 1000e(cam cat programul rabla) fata de cele vandute in Ungaria si Bulgaria,pentru a innoi(sic,fanelkk) parcul auto. Aha,bun,eu care credeam ca e inca o afacere cu mult lobby data pe sub mana. Oare de ce nu exista limita de pret la rabla? Adica sa nu poti cumpara masini mai scumpe de 10 000e?
    8 0
  • Seriff
    @HAHA, partial ai dreptate in ce spui, dar eu cunosc om care sta la vila in Sinaia si care are 2 suv-uri 4x4 luate de noi cu banul jos si care s-a gandit sa isi cumpere si o masina electrica fiindca e la moda si a primit 10.000 euro de la stat, ti se pare normal asa ceva? Masina a costat in jur de 50.000 euro.
    8 1
  • Anonim
    Programul rabla este prost conceput . Eu acordam 5000 de euro la fiecare masina noua inmatriculata fie ca este pe benzina,diesel,electrica,hybrid.plug in hybrid . O masina noua care respecta noul standard pe poluare euro 6d introdus la 01.01.2021 este clar mai putin poluatoare ca una de 20 de ani . Asa la electrice incurajam doar pe cei cu bani la care masina electrica este a doua masina in familie . Luam bani de la toti prin taxe si impozite dar dam numai la bogati . Da asa este capitalismul in America puterea de cumparare a muncitorului de rand a scazut permanent in ultimii 15 ani in ciuda cresterii PIB-ului pe cap de locuitor . Cresterea merge la cei bogati si foarte bogati .
    7 1
  • daca s-ar scoate de tot programul "rabla", ma intreb, care dintre potentialii beneficiari ar sari mai sus de nemultumire?
    2 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru