Guvernul României a adoptat la sfârşitul săptămânii trecute o hotărâre prin care Codul Rutier a suferit câteva modificări importante care vizează în special bicicliştii.
Cea mai importantă noutate se referă la depăşirile efectuate de şoferi asupra bicicliştilor. Dacă până acum Codul Rutier menţiona doar că manevra are loc la o "distanţă laterală suficientă", noua formulare este că distanţa recomandată este de cel puţin 1.5 metri. Totuşi, şoferii nu sunt obligaţi să respecte această prevedere.
Pe de altă parte, noul regulament prevede că bicicliştii trebuie să semnalizeze mai bine că se află în trafic. Dacă în prezent singura obligaţie era aceea de a avea elemente de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor, noua regulă este mai elaborată.
"Echiparea bicicletei trebuie să se facă cu elemente sau dispozitive care să asigure vizibilitatea acesteia în trafic, în special pe timp de noapte, şi să nu se limiteze doar la cele de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor; se specifică distanţa laterală recomandată la depăşirea unei biciclete, de minimum 1,5 m, în loc de o "distanţă laterală suficientă"", explică guvernul într-un comunicat de presă.Noile reguli vin la numai două luni după publicarea unui raport care evidenţia că 10% dintre accidentele grave din România din primele 9 luni ale anului sunt provocate de către biciclişti.
Via Hotnews
Dacă aşa sunt majoritatea accidentelor cu biciclişti (avocaţii şoferilor putând uşor invoca faptul că biciclistul nu avea ce să caute pe banda 2 sau că a depăşit fără să se asigure), atunci e clar de ce statisticile spun că bicicliştii sunt de vină.