Renault confirmă eliminarea modelului Alaskan din gamă: "Nu putem continua în segmentul pick-up"

de Daniel Popescu, Foto: Renault
Vineri, 29.05.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a confirmat că va renunța la comercializarea pick-up-ului Alaskan în Europa. Modelul are vânzări slabe, nu respectă viitoarele norme de emisii și este produs la o uzină pe care partenerii de la Nissan o vor închide.

Renault a prezentat în 2016 noul model Alaskan derivat din pick-up-ul Navara al partenerilor de Alianță de la Nissan. Modelul a fost disponibil pe piața europeană începând din 2017 și a fost produs alături de Navara la uzina pe care Nissan o deține în Barcelona.

Nissan a anunțat însă în această săptămână că va închide uzina de la Barcelona, ceea ce a generat speculații cu privire la viitorul lui Alaskan în gama de modele Renault.

Cu ocazia anunțării unei noi strategii pe termen mediu, oficialii Renault au confirmat practic că Alaskan va fi eliminat din portofoliu, iar motivul oficial este de noile reguli pentru emisiile de dioxid de carbon care vor intra în vigoare în 2021. "Este imposibil să continuăm în segmentul pick-up-urilor din motive de standarde", a explicat Clotilde Delbos, CEO-ul interimar al Grupului Renault.

Pe de altă parte, Alaskan nu s-a bucurat de o popularitate majoră în Europa. Renault nu publică date concrete de vânzări pentru acest model, însă un raport oficial pentru anul 2018 arată că a fost produs în numai 1.760 de unități.

Renault Alaskan va continua însă să fie comercializat pe piețele majore din America de Sud, acolo unde are o popularitate mai mare, iar producția va avea loc în Argentina de la sfârșitul acestui an.

Pe lângă Alaskan, Nissan Navara a avut și un "frate" premium prin Mercedes-Benz Clasa X, însă nici modelul germanilor nu a avut priză la clienți, iar producția acestuia, care are loc de asemenea la Barcelona, se încheie chiar în această lună.

Via Caradisiac

Comentarii (8)

  • Anonim
    Renault se pare ca este lovita puternic de acesta pandemie . Inchide fabrici taie din modele va fi greu pentru angajatii Renault .
    6 3
  • cititind "noutatea" brusc mi-am adus aminte de Panique Celtique de la Manau
    6 3
  • Alaskakan
    N-am înțeles niciodată utilitatea unei astfel de mașini.
    7 4
  • Edikkk
    O mare greşeală !!!

    Ei trebuiau să insiste pe acest segment, chiar dacă e dominat de Toyota şi Mitsubishi în Europa
    4 14
  • Renault nu mai poate activa pe multe segmente, iar asta se intampla de cativa ani, vrea sa se axeze mai mult pe SUV-uri, dar va renunta la Koleos, clasa medie au revoir, clasa compacta scartie rau, adica Megane, raman Clio si Captur care merg bine, atat, in.afara de utilitare.
    11 5
  • inexorabil
    I-auzi! Nu realizam că eşti atât de cult la cap, “fănel”.

    Eh, dacă tot m-ai atins la coarda sensibilă, îmi amintesc de MCM, adică de “muzica, muzică” (în loc de “treaba, treabă” – un fel de: te parafrazez) a anilor’ 90. În care mi-erau mai simpatici alde Mad in Paris decât Manau.

    Dacă tot am dat-o-n simţiri franţuzeşti, oricum noi doi îi întruchipăm pe aici pe Pif et Hercule (în care dintre ei te recunoşti?).
    5 7
  • Renault o sa ajunga, curand, in aceeasi postura ca Fiat, adica vor produce doar modelele care se vand (Clio, Captur) + Dacia, asa cum Fiat supravietuieste doar cu gama 500.
    7 4
  • @Edikkk, realizezi ca Renault Alaskan este doar DIESEL? Am trait s-o vad si p-asta. Pana la urma te-ai dat de gol, iti place diesel-ul. :)))
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru