Renault pregăteşte un concept hibrid plug-in pentru Geneva 2014

de Sebastian Toma
Marti, 03.12.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault va aduce la Salonul Auto de la Geneva un concept hibrid plug-in care va avea un consum mediu de doi litri la sută, titrează englezii de la Auto Express.

Renault lucrează la primul său concept hibrid plug-in, spun englezii de la Auto Express citând surse oficiale. Inginerii concernului francez pregătesc un prototip cu dimensiuni comparabile cu cele ale lui Clio, care va asigura un consum mediu de doi litri la sută şi va avea un tren de propulsie hibrid plug-in. În primă fază, vorbim doar despre un concept, dar modelul ar putea fi construit într-o versiune de serie dacă va strâni interesul publicului. În eventualitatea în care vor construi un model de serie, sursele din cadrul Renault i-au asigurat pe englezii de la Auto Express că respectiva versiune va avea un preţ accesibil.

„Principalul scop al departamentului nostru de cercetare şi dezvoltare vizează reducerea emisiilor. Cu strategia noastră de vehicule electrice, suntem plasaţi perfect pentru a dezvolta sisteme hibride”, a explicat Remi Bastien, şeful departamentului de cercetare şi studii avansate de la Renault. Debutul unei eventuale versiuni de serie a acestui concept este la cel puţin doi ani distanţă de prezentarea de la Geneva, ceea ce i-ar face pe cei de la Renault să fie printre ultimii constructori de volum care adoptă sistemele de propulsie hibride.

Urmareste Automarket
Decalajul mărcii franţuzeşti este datorat strategiei adoptate de Renault până în prezent, care viza concentrarea pe îmbunătăţirea actualelor motorizări şi dezvoltarea unei game de modele electrice. Contrar previziunilor interne, modelele Zoe, Twizy, Fluence ZE şi Kangoo ZE nu au reuşit să atingă vânzările dorite de analişti, iar dezvoltarea de sisteme de propulsie hibride pare să fie noua direcţie a concernului francez, fără a abandona vehiculele electrice existente în gamă.

Via AutoExpress

Comentarii (8)

  • conceptul asta il vad ca pe un pas inapoi....planurile avantgardiste (unii ar spune nerealiste) cu privire la masinile electrice nu confirma. Mare pacat.

    dar 2L/100km? Sper ca nu va ramane la stadiul de ...studiu
    4 11
  • Pentru cine e la curent (nici nu se gasea un cuvant mai potrivit!) cu evolutia segmentului electric si nu se multumeste cu cate un os aruncat de Automarket si alte site-uri auto romanesti, ii este foarte evident ca Zoe a facut o figura frumoasa (dincolo de speculatiile fanteziste ale cancanurilor pline de "surse anonime" ce declarau target de 50.000 unitati in 8 luni din 2013 de cand se comercializa), Zoe fiind cel mai vandut model electric, nu numai din clasa mica, dar si din intreg segmental masinilor ecologice. Asta dupa veteranul Nissan Leaf, bineinteles.

    ACUM FAPTUL CA SE DEZVOLTA SEGMENTUL ECOLOGIC IN CLASA MICA, NU FACE DECAT SA INTAREASCA FAPTUL CA ZOE E UN CONCEPT DE SUCCES. ACEST MODEL VA INCHIDE "CERCUL" SI VA FACE DIN RENAULT UN CONSTRUCTOR DE MASINI ECOLOGICE MAI PUTERNIC.
    16 5
  • *Zoe e cea mai vanduta electrica dupa Leaf, in EUROPA.


    ...SA SE INTELEAGA!
    14 2
  • Mircea
    Cred ca Renault e cel mai putin poluant brand european. Nu-I de mirare ca nemtii se tem de avansul lor in domeniu si trag sa amane noile norme de poluare. Winterkorn care pana mai ieri era ofensat numai la gandul ca exista electrice, catalogandu-le ironic ca "golf-cart"-uri, acum intr-o criza de amnezie, declara ca va fi numarul 1 mondial la electrice in curand, inaintea Renault-Nissan. Cata ipocrizie si tupeu !
    ...dar cu atat mai interesant sa-l vad pe Winterkorn cu ochii-n soare si plin de frustrari. Lupta va fi interesanta si amuzanta deopotriva.
    13 3
  • Stirea este preluata de pe AutoExpress care nu e chiar oricine in domeniul mass mediei auto. Dar nu are rost sa despicam firul in 4... chiar nu are rost.
    In fine, era de asteptat ca Renault usor, usor sa incerce si reactia publicului cu asa ceva si din partea lor. Eu unul nu ma mir.
    7 5
  • Vasilica
    La nemti e simplu calculul legeat de poluare ei au multe modele si motoare foarte mari. La francezi nu exista decat modele de serie cu motoare mici.Ei au doar un segment de piata mic.
    4 7
  • Alianta are demult timp hibrizi in oferta, insa doar pe anumite piete. Nissan Altima Hybrid se vinde in SUA de prin 2007de exemplu.
    Intr-adevar, ce vine din partea Renault pentru Europa e o noutate.
    Fiecare piata e diferita.
    7 0
  • @mircea: in ultimii ani, Fiat e cel mai verde constructor auto,ai nimerit-o insa cu germanii, ei au cele mai poluante motoare.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru