Renault se teme de avalanșa de mașini electrice din China care sosesc în Europa: "Va fi o concurență dură"

de Daniel Popescu, Foto: Renault
Vineri, 12.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault anticipează o concurență dură cu producătorii chinezi care încep să lanseze modele electrice în Europa, într-un moment în care constructorii trebuie să reducă drastic emisiile de dioid de carbon.

Producătorii auto din China au început să pătrundă pe piața europeană cu o serie de modele electrice.

De exemplu, BYD a anunțat deja că SUV-ul electric Tang EV600 și sedanul electric Han EV vor fi disponibile în Europa, inițial pe piața din Norvegia, acolo unde se înregistrează cele mai mari vânzări de mașini electrice de pe continent.

Tendința a stârnit deja îngrijorarea oficialilor Renault, care anticipează o concurență dură cu producătorii din China într-un moment în care constructorii au nevoie de o creștere a vânzărilor de electrice pentru a respecta noile norme de emisii care vor intra în vigoare în ianuarie 2021.

"Vom avea o concurență dură din interiorul și din exteriorul Europei. Trebuie să ne adaptăm rapid pentru a contracara noii veniți", a declarat Jean-Dominique Senard, președintele Grupului Renault, citat de publicația Automotive News.

În plus, producătorul chinez Aiways a anunțat deja semnarea unui contract cu serviciul de închirieri de mașini Hertz pentru o flotă de mașini electrice în Corsica.

În prezent, producătorii europeni mizează puternic pe parteneriate cu servicii de rent-a-car și car-sharing pentru a-și extinde rapid vânzările.

"Există multe start-up-uri care produc mașini elecrice, inclusiv unul care testează SUV-uri în Corsica pentru a vedea dacă sunt adaptate pieței europene, pentru ca ulterior să le vândă în toată Europa", a mai precizat Senard.

Via Automotive News

Comentarii (12)

  • Concurenta este buna
    Daca va fi concurenta intre producatorii de masini electrice, asta nu poate fi decat de bine.

    1. Tehnologia va evolua foarte repede
    2. Preturile vor scadea iar calitatea va creste.

    Totul pentru un aer mai curat in orase!
    Deja sunt in functiune trenuri cu panori solare si au fost testate avioane electrice!

    Viitorul suna bine!
    Daca vom reusi sa curatam si planeta de plastic si alte deseuri periculoase si sa se introduca plasticul biodegradabil in utilizare larga, bine ar mai fi....

    Si cu ceva campanii de plantat copaci, poate reusim sa reparam ce au stricat generatiile anterioare -

    generatiile anterioare au genarat poluare pe fondul dezvoltarii tehnologice, noi in 2020, avem posibilitatea sa dezvoltam tehnologii nepoluante si sa reparam ce s-a stricat!
    12 11
  • ilinca
    Domnilor, asta este, va trebui sa va multumiti cu un profit mai mic. Apropos, dintre cei mai priceputi pe aici, stie careva cam la ce costuri de productie reale iese un Zoe? O bsterie de 50 kWh in ziua de azi e 5000 de euro. Scazut din 32.000, raman vreo 27.000, imposibil sa cred ca a produce un Zoe poate fi atat de scump. Mai ales ca materialele utilizate nu sunt departe de cele ale marcii autohtone.
    25 3
  • @ilinca
    este clar ca se merge pe o marja de profit mai mare pe o tehnologie noua. Renault Zoe nu are materiale de 27.000 euro. Tehnologia care sta la baza masini electrice este mai ieftina, mai robusta, mai durabila.

    Aici este benevenita concurenta.
    Primul pas: toti producatorii auto sa scoata modele electrice.

    Apoi va scadea si pretul!
    15 4
  • ilinca
    Mi-a cam pierit rabdarea in ceea ce priveste disponibilitatea modelelor electrice.
    Cat despre pret, chiar cu cei aproximativ 10.700 de euro de la stat, tot exagerat ramane. Pai cu 20.000 cat ramane un Zoe, imi iau un Clio excelent dotat si merg relaxata si gratuit mai bine de 100k de km.
    22 2
  • @ ilinca
    ai de unde alege, cat de cat:

    - sckoda city go full elctric
    - VW e-up full electric
    - VW ID full electric
    - Opel e-Corsa full electric
    - Peugeut 208 full electric
    - Mazda MX-30 full electric
    5 13
  • Viitorul suna bine!
    Trenuri cu panouri fotovoltaice!
    Avioane cu baterii!
    ha ha ha ha.

    Ati uitat metroul cu panouri si helicopterele. cu baterii.
    Sau invers?

    Nu va suparati. Chiar sunt fan masini electrice. Pentru mers la mall sunt ideale.
    5 14
  • @Concurenta este buna

    si politetea,
    Generatiile anterioare ne-au crescut si au dezvoltat toata tehnologia moderna (John B. Goodenough are 98 de ani si inca lucreaza la bateriile viitorului), oricum traim varful civilizatiei omenesti, in curand lumea se va bloca deoarece nu poti avea dezvoltare cu indivizi care confunda capsuna cu castravetele, asa cum sunt prea multi din noua generatie. Realitatea crunta e ca principala contributie a noii generatiei este ridicare prostului la rangul de lider de opinie.
    15 2
  • Tataie i-ati pastilele si vorbeste mai putin ca baigui numai prostii...

    Nu traim niciun varf al civilizatiei!

    Nicio generatie nu-si poate asuma "toata tehnologia moderna", totul este creat pe fundamentul celor dinainte si e vorba despre o evolutie zilnica perpetua.

    Dispretul fata de cei tineri spune multe despre educatia ta si felul tau de a fi...ai mult prea multe idei preconcepute, prea multe limitari si o parere prea buna despre tine pentru a te incadra cineva in categoria oamnilor inteligenti, a intelectualilor, a oamenilor cu mintea deschisa....
    4 13
  • @mm @Concurenta este buna

    Nu interveneam, dar atitudinea afișată de comentator, presupun un tânăr cu aere de superioritate, m-a activat.
    Nu are nimeni dispreț fața de cei tineri, poate numai pentru cei proști/ignoranți fuduli.
    Și de fapt nu e un dispreț, e un amestec de întristare amestecată cu milă.

    Apropo, i-ați se scrie ia-ți, pentru că vine de la "ia" (verbul a lua) și "ție". I-ați se folosește atunci când de exemplu te adresezi cuiva la persoana a II-a plural în semn de respect și îi spui "i-ați dat una peste bot arogantului".
    6 2
  • Edikkk
    DURĂ VIAŢA MĂI RENAULT

    @ilinca aşa este, tehnologia deja nu mai este super nouă la maşini electrice

    Tesla a dat toată seria de patente (cele de bază doar) şi chinezii deja fac PRODUC să ne înţelegem, maşina electrică pe baza tehnologiilor gratuite Tesla


    Aşa că bateriile la 100$ / kw şi tehnologia nu prea mai e nouă - ar trebui să se reflecte în preţuri mult mai mici

    Plus că cea electrică e mai simplu de produs

    Totuşi Leaf se produce de foarte multă vreme, chiar şi Zoe.
    7 7
  • Bine de știut. A trebuit să îmi schimb una din mașini pentru că aveam nevoie de una 4x4. Am luat in calcul un Ford Escape hybrid 2010. Cum am mai avut Ford, luat nou din reprezentanță și m-am împrietenit cu șeful de acolo și cu șeful de Service, le-am cerut părerea. Răspunsul m-a descurajat. Nefiind comercializată în România, nu aveau programele (softurile) de reparații pentru ea. In plus orice reparație la sistemul hybrid trebuia mers cu mașina la reprezentanța care a livrat-o (in Olanda de exemplu pe ce pusesem eu ochii). Orice piesă trebuia comandată prin acea reprezentanță, cu adaosul comercial practicat de aceasta.
    4 4
  • Edikkk
    McCrys cumpăraţi tractor fabricat la Braşov toţi ştiu să îl repare
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru