Renault și Nissan, trimiși în fața justiției din cauza unui motor cu probleme. Propulsorul, prezent și la modele Dacia

de Tiberiu Safta
Miercuri, 22.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault și Nissan au fost chemați în justiție, în Franța, după ce ambii constructori au fost acuzați că un motor realizat de aceștia are probleme mari de fiabilitate. Este vorba despre motorul 1.2 TCe, prezent și la unele modele Dacia, care consumă ulei în exces, ceea ce poate duce la probleme de fiabilitate.

Renault și Nissan, cele mai importante mărci ale Grupului Renault, au fost trimiși în fața justiției în Franța, din cauza unui motor cu probleme, care se regăsește la mai multe modele ale celor doi constructori, inclusiv la unele modele Dacia. Acțiunea legală vizează motorul pe benzină 1.2 TCe, comercializat și sub denumirea DiG-T pentru modelele Nissan echipate cu acest motor.

Potrivit agenției de presă Reuters, mai mulți clienți s-au confruntat cu probleme la acest motor și sunt vizate, în special, unitățile produse între 2012 și 2016. Conform avocatului implicat în acest proces, Christophe Leguevaques, celor doi constructori li s-au adus la cunoștință prezența unei acțiuni colective în justiție. Această acțiune ar fi fost inițiată de circa 1100 de persoane.

O investigație realizată de publicația franceză L’Argus în 2017 și preluată de publicația LifeNews, relevă un consum excesiv de ulei al motorului de 1.2 litri. Acest lucru a dus la probleme majore de fiabilitate, iar posesorilor de modele echipate cu acest motor li s-au recomandat să verifice des nivelul de ulei.

Posesorii de Renault Clio, Renault Captur și Dacia Duster din perioada amintită anterior s-ar fi confruntat cu asemenea probleme.

Între timp, Renault a recunoscut că motorul său consumă ulei în exces, dar a precizat că nu este o problemă care să cauzeze defecte. Propulsorul respectiv a fost montat pe circa 400.000 de vehicule produse între octombrie 2012 și iunie 2016 și se regăsește la următoarele modele: Renault Clio IV, Renault Scenic, Renault Captur, Dacia Duster, Dacia Lodgy și Nissan Juke.

Grupul Renault a anunțat că ia în considerare să plătească despăgubiri clienților afectați, dacă se dovedește că problema consumului excesiv de ulei a dus la o serie de alte probleme și mai grave la acest motor.

via LifeNews

Comentarii (11)

  • Mihaita
    Hai cu motoarele termice. Tare bune mai sunt si nu ai multe de schimbat si completat la ele.
    5 27
  • Dănuț Alin Niță
    Nu este o surpriză pt noi Romanii
    Dacia a fost si este o căruță.....
    Vorbim de fapte ....
    4 6
  • Seriff
    Stai linistit Mihaita, ca de bine de rau la alea termice le poti repara oriunde, sa te vad cand ti-oi cumpara tu electrica, daca iti vei permite vreodata, cand va trebui sa schimbi bateriile si motorul electric, sa vezi ce o sa regreti ca nu ti-ai luat golf 4 ALH
    21 4
  • AntiRezist
    Nu au fost „trimiși” ci chemați în fața justiției (de un grup de posesori ai unor automobile dotate cu acel motor).
    16 0
  • @Sheriff
    Am inteles, tu esti din aia care cheama instalatorul sa le schimbe becul de la baie.
    5 15
  • Pe vremea când căutam să-mi iau Lodgy voiam benzină, iar după căutări am văzut că 1.2 TCe era un coșmar pentru mulți. 1.6 aspirat nu găsisem cu 7 locuri ceva potrivit și așa am ajuns la bătrânul 1.5 dci. Mă tenta TCe-ul, dar mă îngrozea experiența altora cu el. De aia l-au și retras. Probabil era atât de rău că nici nu mai merita actualizat.
    2 0
  • Seriff
    Vezi ca e articol cu o Tesla care a schimbat mai multe seturi de baterii si 8 motoare electrice, costurile sigur au depasit valoarea masinii, ia-ti tu electrica, ca tot e fiabila, asta care nici sa te semnezi nu esti in stare.
    Eu am vrut sa subliniez ca la o masina termica, daca apare o problema se poate repara mai usor decat la una electrica si mult mai ieftin.
    4 0
  • @Seriff
    De principiu o masina se repara la mecanic sau la service. Dar tu ai mentalitate de roman sadea dotat cu un patent, o sarma si o surubelnita ca , corect? Dar poate ca tu stii mai bine ca o masina termica se repara mai usor decat una electrica mai ales ca ai experienta.

    PS Si sa ma semnez? Asa cum faci tu? :)) Tu esti tare simpatic de felul tau.
    2 5
  • Seriff
    O masina termica geniule se repara da, la mecanic, diferenta e ca la cea termica poti evita reprezentanta, asta daca nu e in garantie masina, la o electrica nu prea poti fiindca se va repara doar la reprezentanta, costurile fiind evident mult mai mari.
    Iar reparatiile la un motor electric sau la bateriile unei masini electrice sunt mult mai scumpe geniule decat la orice termica, de-aia in afara si-a dat unul foc la Tesla cand i-au cerut pe bateriii jumatate din cat a dat el pe masina.
    Dar ce sa intelegi tu, nu ai nici permis pun pariu si iti dai cu parerea pe aici de parca ai electrica de 10 ani.
    3 2
  • Aici se vede cu cine dialoghezi, Seriff.
    După cum observi guristul anonim n-a prins sensul a ce-ai zis, că multe defecțiuni ale unei mașini cu ardere internă pot fi în multe cazuri remediate sau pot permite rularea în regim de avarie până la un service convențional foarte răspândit.
    Probabil ca pasager n-a avut cum să conceapă diferența enormă între șansele de a ajunge cu benzinara ușor la următoarea localitate și a rămâne blocat în pustiu cu electrica ore întregi până să vină tractarea și apoi să decarteze platforma pe mulți km pâna la unul din puținele service-uri pentru electroace.
    3 1
  • Seriff
    @Kap, corect, mie imi place ca peste tot se prezinta electricele ca masini care merg o viata, nu se schimba uleiul, iesi ieftin, de ce nu spun cat costa sa schimbi motorul electric sau setul de baterii? Si de ce nu se spune ca operatiunea asta se poate face doar in reprezentanta nu la orice service.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru