România este pe primul loc în UE la creşterea de înmatriculări de maşini noi în luna iunie

de Sebastian Toma
Joi, 17.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Datele ACEA arată că România a avut cea mai mare creştere a înmatriculărilor noi în Uniunea Europeană şi ţările EFTA în decursul lunii iunie, de 75%.

Esential 192.876 automobile noi marca Dacia au fost înmatriculate în primele şase luni ale anului în Europa şi ţările EFTA.
42.9 la sută este cea mai mare creştere a înmatriculărilor noi obţinută de o marcă în primele şase luni ale anului, rezultatul aparţinând mărcii Jeep.
54.5 la sută este cea mai mare scădere a înmatriculărilor noi în Europa pentru primele şase luni, rezultat aferent mărcii Chevrolet.
ACEA, asociaţia producătorilor de automobile din Europa, a publicat rezultatele noilor sale analize ale pieţei de pe Bătrânul Continent. În luna iunie, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 4.5 la sută, continuând tendinţa pozitivă începută acum zece luni. Înmatriculările noi din luna iunie au fost la al doilea cel mai scăzut nivel din 2003 până în prezent, raportate la rezultatele din luna respectivă. În ceea ce priveşte rezultatele din prima jumătate de an, avem o creştere a înmatriculărilor noi de 6.5 procente, sub forma a 6.622.996 unităţi autoturisme nou înregistrate în UE şi ţările EFTA.

Europa: Vânzările de automobile noi au crescut pentru prima dată în ultimele 19 luni

România a fost ţara cu cea mai mare creştere a înmatriculărilor noi în cursul lunii iunie în raport cu aceeaşi lună a anului trecut. Creşterea înmatriculărilor noi înregistrată a fost de 75%, de la 3.967 unităţi înmatriculate la 6.947 de unităţi înmatriculate. În primele şase luni ale anului, în România au fost înmatriculate 31.225 de maşini noi, cu 27.2% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013. Creşteri în luna iunie au apărut şi pe alte pieţe, cum ar fi Cehia (25.5%), Cipru (20%), Croatia (10%), Grecia (41%), Ungaria (25%), Slovacia (17.4%), Spania (23.9%) şi Suedia (25.7%).

Cea mai importantă piaţă care a scăzut în iunie 2014 faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013 a fost Germania (1.9%), cu toate că au fost scăderi înregistrate în Austria (7%), Belgia (1.8%), Olanda (5.9%), Elvetia (3.4%) şi Slovenia (17.4%).

Vânzări auto mai 2013: România, cea mai mare scădere din UE. Dacia, pe locul al doilea la creşteri

TOP 5 PIEŢE ÎN UE
Loc Ţară Înmatriculări primele şase luni ale 2014 Înmatriculări iunie 2014
Schimbare ianuarie-iunie 2014/2013 (procente)
1 Germania 1.538.268 277.614 +2.4
2 Marea Britanie 1.287.265 228.291 +10.6
3 Franţa 958.752 196.233 +2.9
4 Italia 756.818 127.489 +3.3
5 Spania 454.942 90.158 +17.8
...
20 România 31.225 6.947 +27.2

Separate pe mărci, rezultatele publicate de ACEA arată creşteri în iunie pentru Dacia (32.8%), Renault (20.9%) , Opel (12%), Jeep (59%), Lexus (37%), Volvo (14%), Mazda (11%), Jaguar (17%) şi Mitsubishi cu 55%. Alte mărci au obţinut şi ele creşteri în iunie 2014, dar acestea au fost mai mici de zece puncte procentuale. Bineînţeles, au existat şi scăderi ale înmatriculărilor, care au apărut pentru Honda (13%), Hyundai (4%), Smart (19%), Mini (6.5%), Alfa Romeo (2.3%), Chevrolet (85%), Citroen (4.1%) şi Volkswagen cu 2.8 procente. În cazul mărcii Ford, diferenţa dintre înmatriculările realizate în iunie 2013 şi iunie 2014 a fost de numai 18 unităţi.

Martie 2014: Dacia a avut cel mai ridicat ritm de creştere a vânzărilor în Europa

Marca Dacia s-a bucurat de creşteri ale înmatriculărilor atât în luna iunie, cât şi în celelalte luni ale primei jumătăţi a anului 2014.

Urmareste Automarket
Comparând situaţiile pentru primele şase luni ale anului, singurele mărci care au înregistrat scăderi sunt Chevrolet, Lancia, Chrysler, Alfa Romeo, MINI, Smart, Hyundai şi Honda. Dintre mărcile ale căror înmatriculări au scăzut în prima jumătate a anului curent faţă de aceeaşi perioadă a lui 2013, Hyundai are cea mai mică scădere (2.2%), în timp ce scăderea cea mai pronunţată se află la Chevrolet, de 54.5%, din motive logice – constructorul şi-a anunţat retragerea comercială din Europa la finalul anului viitor.

TOP 5 CREŞTERI ÎN UE
Poziţie Marcă Înmatriculări primele şase ale 2014 Înmatriculări iunie 2014 Schimbare ianuarie-iunie 2014/2013 (procente)
1 Jeep 14.970 2.762 +42.9
2 Dacia 192.876 37.802 +36.2
3 Lexus 13.378 2.306 +36
4 Mazda 85.060 13.938 +25.0
5 Mitsubishi 41.073 7.552 +24.5

Via ACEA

Comentarii (9)

  • ce e cu romanii astia, pai sa penalizezi cu 2,8% (cu minus, cum altfel) marca marcilor?

    Interesant e avansul asiaticilor (spre tristetea unora ;) ) dar mai interesant este Volvo care pare sa aiba un pariu castigat

    @AM pe majoritatea site-urilor de afata se prezinta tabele cu datele statistice - sunt usor de urmarit si nu lasa loc de discutii sterile. E greu de facut asa ceva?

    http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20140617_PRPC-FINAL-1405.pdf
    9 0
  • mie mi se pare interesant ca, desi toti se plang ca`s saraci vai de ei, ca ponta face si drege, isi permit totusi masini noi, apartamente...sau vacante exotice (am citit mai devreme o statistica asemanatoare si pt vacante "afara")
    8 3
  • Isi schimba masinile cei care si le schimbau si inainte la 5-6 ani maxim si care n-au fost afectati de criza. Cu preponderenta cei din Bucuresti si alte orase mai mari. In mediul rural, in orasele mici/mijlocii si in judetele mai sarace e jale atat cu vechimea parcului auto cat si cu rata de innoire.

    E valabil si pentru vacantele exotice unde se duc aceeasi oameni (ca doar nu se duc Gigel si tata Leana din Atarnati).

    Discrepantele astea ne arata cat de prost a fost guvernata tara dpdv economic in ultimii 25 de ani. Trebuie doar sa faci o tura prin Cehia, Polonia, Slovacia si chiar Ungaria ca sa vezi ca la ei s-a putut, desi noi dupa lovitura de stat aveam toate datoriile platite, rezerve lichide de 2mld de dolari si creante (numai Irak-ul avea sa ne dea in jur de 2mld de dolari).
    8 0
  • inexorabil
    @Andy, nu ne mai aminti si tu cum eram la nivelul din '89; ne tot straduim sa uitam (BINELE!) si tu pui sare pe rana :)

    AM, eu v-as propune sa echivalati titlul articolului cu altul, "sinonim", mai sugestiv in context: "Romania este pe primul loc in UE la evaziune fiscala, bisnita, fraude diverse si ingenioase, devastarea bugetului de stat, spolierea contribuabililor, sperjur electoral, boli, nevroze si saracie"...Si de departe pe primul loc, fara sanse de a ne egala alta tara, la: diminuarea sperantei de viata si a ne complăcea in corpore si in stil sado-maso...

    Culmea cretinismului care ne-a paralizat, pare-se pe vecie, este ca puliticienii se vaita ca "economia neagra" afecteaza cam 30 % din PIB...Dar atat, se vaita, fiindca, pentru a fi indreptatiti sa jeleasca turnandu-si cenusa in cap si imbracandu-se in sac, ar trebui sa se dispenseze de sumele babane provenite din cei 30 % bani murdari si folosite in scopuri, ghici, ele _ _ _ _ _ le (mai tineti minte "spanzuratoarea", jocul copilariei noastre la scoala?)
    3 0
  • Eu nu zic ca romanii nu-s saraci, zic nici ca nu-i evaziune fiscala si nici ca statul daca ar combate evaziunea, nu s-ar diminua saracia.

    Insa aceasta crestere a inmatricularilor de masini noi nu reprezinta decat efectul unui fenomen mult asteptat, in sensul in care romanii au inteles ca un jaf cumparat ieftin, pe termen lung produce o gaura in buget mult mai mare decat o masina pe care dai ceva mai multi bani si o cumperi noua.

    Incet, incet balonul de sapun reprezentat de mirajul sh, incepe sa se sparga iar vechea zisa conforma careia "sunt prea sarac ca sa-mi cumpar lucruri proaste" a fost inlocuita de romani cu "sunt prea sarac ca sa-mi cumpar masini vechi"!
    2 2
  • Hai sa nu ne imbatam cu o crestere lunara dupa un 2013 care a atins culmea bataii de joc in ceea ce priveste instabilitatea legislatiei auto. Cit la suta sint persoane fizice in statistica asta?
    Cu mizeria asta de sistem de taxare (a propos, se doreste si cresterea nivelurilor impozitului, ce porcarie) nici nu e de mirare haosul de pe piata auto din Romania.
    Iar daca am vorbi despre nivelul veniturilor majoritatii romanilor tot la sh ajungem. Misha, o masina de 3-4 ani, Dacie sau nu, se poate gasi intr-o stare buna si la un pret accesibil pentru cam toata lumea, fara a-ti pune de git rate in euro si un Casco inutil pentru multi soferi.
    Si daca ajungem sa comparam cit costa intretinerea unei masini noi in leasing (Casco, revizii la dealer) comparativ cu una sh in stare buna iar ajungem la alte concluzii.
    2 0
  • @Kap concluzia e ce multi utilizatori de sh polueaza degeaba atmosfera, incurca traficul de pomana si provoaca nervi altora si eventual si accidente din cauza starii in care se afla unele masini. Nu vreau sa fiu rau insa multi nu au nevoie de masina si o folosesc preponderent in oras (doar soferul). Insa da bine sa mearga cu masina prin oras ca-s "domni". Eventual intr-un sh premium ca sa se confirme zicala caine raios cu coada pe sus, sh in care pun benzina de 50 de lei insa. O taxa foarte mare, prohibitiva pentru toate masinile non-euro pana la euro 4 inclusiv si rezolva problemele foarte usor.
    1 0
  • Ai dreptate, Andy, mai putin cu ultima parte.
    Iar concluzia mea despre tine e ca vinzi masini noi. Altfel nu s-ar explica ultima fraza debitata care e clar dovada de multa gindire si te-as banui de altceva decit de partinire.
    Ce-mi place mie despre unii samsari de-astia de masini noi e ca isi pun ochelarii de cal si vor sa interzica orice tranzactie cu sh-uri fara sa-si puna probleme legat de ce fac potentialii lor clienti cu masinile vechi. Si din pacate pentru toata lumea nu e asta singura problema a pietei auto din Rromanica, care e la nivelul meritat.
    1 0
  • cand ai trei lei,daca mai faci trei i-ai dublat...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru