Salariul lui Carlos Ghosn atrage critici în Franţa: "Este excesiv"

de Mircea Meșter
Marti, 02.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Perioada de criză prin care trece Franţa şi îngheţarea salariilor muncitorilor francezi ai mărcii Renault au făcut ca cei 27.500 de euro pe zi pe care i-a câştigat Carlos Ghosn în 2012 să fie consideraţi "un salariu excesiv" de oficialii guvernului din Hexagon.

Esential 27.500 de euro pe zi a câştigat Carlos Ghosn în fiecare zi a anului fiscal 2012 din postura de CEO Renault şi Nissan.
Carlos Ghosn, preşedintele Renault-Nissan, se află sub criticile presei din Franţa după ce oficialul brazilian a anunţat salariul său de la Renault în anul fiscal 2012: 2.47 milioane de euro. Cifrele au fost anunţate în contextul în care muncitorii Renault din Franţa au fost anunţaţi că vor avea salariile îngheţate, iar numărul angajaţilor mărcii franceze este redus. Mai mult, anunţul conform căruia Carlos Ghosn este cel mai bine plătti CEO din Japonia are darul de a pune paie pe foc într-o discuţie deja aprinsă în Hexagon. 

"Salarul lui Carlos Ghosn este excesiv", a declarat Arnaud Montebourg, ministrul Industriilor din Franţa. Conform cifrelor oficiale, Carlos Ghosn a câştigat 2.47 de milioane de euro pentru funcţia de CEO Renault şi alte 7.6 milioane de euro (988 de milioane de yeni) pentru cea de CEO Nissan.

Spre comparaţie, CEO-ul Toyota, Akio Toyoda, a primit în anul fiscal 2012 doar 1.4 milioane de euro (184 de milioane de yeni), iar CEO-ul Honda, Takanobu Ito, a câştigat în aceeaşi perioadă 1.1 milioane de euro (145 de milioane de yeni).

via Automotive News (înreg.)

Comentarii (12)

  • Cineva
    Aceeasi poveste mereu in fiecare an. Eu zic politicienii francezi ar trebui sa mai ia o pauza de la campania electorala. Inutilitatea majoritatii politicienilor e binecunoscuta, fara Carlos Ghosn insa Renault ar fi fost intr-o situatie mult mai grava. Nu degeaba are cel mai mare salariu din industria auto japoneza, el fiind foarte respectat si apreciat, cu toate ca-i un outsider (nu-i japonez). Franta intotdeauna a fost o nuca tare. Japonezii insa au coloana vertebrala. Stiu sa recunoasca meritele cuiva fara invidie.
    28 5
  • Ministrul industriilor ii plateste salariul lui Ghosn din propriul buzunar? Sau Carlos Ghosn este angajat al statului francez? Nu, chiar daca si statul francez are o participatie la Renault, asta este o propaganda, cum altfel decat socialista, majoritatea bogatilor din Franta parasesc tara sau isi transfera banii in alte state pt ca politicienii francezi sunt din ce in ce mai nesimtiti, parca le-au dat ei bani, asta inseamna taxe mai putine incasate si pierderea altor locuri de munca, puterea este la oamenii de afaceri, ei le sponsorizeaza campaniile, politicienii care traiesc in alta lume se vor impozita intre ei in curand.
    21 4
  • Martin Winterkorn a primit in 2011 nu mai putin de 17 milioane de euro salar
    18 1
  • Cel care doarme
    Cand a fost criza auto din primul soc petrolier Lee Iacocca a avut salariu 1 dolar pe an.
    12 1
  • @dan_grc:

    De acord cu tine, dar in privinta politicienilor gresesti. Cam toti politicienii sunt nesimtiti, nu doar cei francezi. Ca sa nu mai vorbim de scursorile de la noi. Altfel, n-ar exista politica, n-ar exista razboaie, n-ar exista criza etc. Stim cu totii ca politica e curva, nu? Pai si atunci cum altfel ar putea fi politicienii?
    16 0
  • Da, indirect Gohn este angajat al statului francez pentru ca Renault nu este o companie 100% privata. Comparatia cu japonezii este oricum usor deplasata deoarece managerii niponi sunt cunoscuti ca fiind super implicati in dezvoltarea companiilor pe care le conduc. Ei stau la masa cu angajatii, au salarii mici comparativ cu omologii lor occidentali, au cu totul o alta mentalitate.
    6 11
  • @LR
    De acord, m-am referit la cei francezi aici, dar stai linistit ca nu ma gandeam ca cei de la noi ar fi altfel, cei de la noi sunt si mai nesimtiti, in Franta tot au mai facut ceva, chiar nu se compara.
    10 1
  • WTF!? parca lasasem un comentariu aici si nu-l mai vad...
    2 3
  • AndreiRN
    Aici se amesteca merele cu portocalele si nu e bine.
    Salariul este suma primita lunar indiferent de performanta.
    Dar este bine stiut ca CEO's primesc un % din performata firmei pe care o conduc.
    Aceste 2 moduri de plata trebuie sa fie foarte distincte si clar comunicate.
    In general presedinti de firma fac mai mult din procentaj decat din salariu.
    Si politicieni nu au ce sa se bage in treaba firmelor private.
    Dar stai ca Renault e firma de stat.
    3 8
  • @AndreiRN
    Statul francez are o participatie de 15% la Renault, restul de 85% fiind impartita intre Nissan si alti actionari. Asta NU inseamna ca Renault e "firma de stat" . Confunzi GMC cu Renault, unde GM e detinuta in proprortie de peste 60% de stat, ceea ce nu-I cazul la Renault.

    @Misha
    Daca Ghosn avea o mentalitate diferita de cea a japonezilor nu putea face absolut nimic pentru Nissan, asa ca ce scrii tu este "deplasat".
    10 0
  • Semtex
    @Mircea Mester & redactia

    Ceva constructiv nu puneti... Carlos Ghosn are multe opinii de interes general, chestii competente de perspectiva, dar voi alegeti sa citati politicieni francezi si articole selectate dupa bunul plac din presa internationala. N-ar strica sa iesiti putin din sablon.
    1 0
  • Semtex
    Ceva de genul asta:

    http://www.youtube.com/watch?v=yPCt7mu-pb0

    Driving Technology: Autonomous Vehicles, Connected Cars and the Future of the Automobile
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru