Secretul lui BMW Seria 7, deconspirat: va exista o versiune M760Li cu motor V12 de Rolls Royce

de Bogdan Mirică
Miercuri, 23.12.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW lucrează în mare secret la cel mai puternic Seria 7 creat vreodată. Va avea un motor V12 împrumutat de la Rolls Royce și va fi demn de litera M a diviziei de performanță.

Abia lansat pe piața din România, noul BMW Seria 7 este din nou subiect de discuție la nivel mondial, după ce o imagine cu o versiune mult așteptată a apărut accidental pe internet. Este vorba despre acea versiune pe care și-o doreau toți, o versiune capabilă să poarte logo-ul M al diviziei de performanță și să se bată de la egal la egal cu Mercedes AMG S65.

Imaginea scăpată în configuratorul mărcii germane confirmă intențiile bavarezilor de a lansa o versiune sportivă M760Li, inscripția fiind vizibilă. Pentru a fi demnă de litera M, limuzina va adopta un kit de caroserie sportiv și va împrumuta motorul V12 de 6.6 litri de la Rolls-Royce.

Asta înseamnă o putere totală de cel puțin 600 de cai și o ținută de drum adaptată la un asemenea potențial. Transmisia va fi asigurată de o cutie cu opt rapoarte, revizuită și ea de divizia M. Este încă neclar dacă vom vorbi despre propulsie spate sau despre tracțiunea integrală xDrive.

Esential 600 de cai ar urma să aibă noul BMW M760Li.
Pe lângă versiunea M760Li, BMW va lansa și un derivat ceva mai cuminte, echipat cu același propulsor V12.
Este vorba despre versiunea BMW 760i sau 760Li, cu puțin peste 500 de cai.

Ambele versiuni sunt așteptate spre finalul anului vitor, speculațiile privind prețul indicând o valoare de pornire de 140.000 de euro.

via wcf

Comentarii (20)

  • S65AMG are pornirea ceva mai sus, la 248kE. Avand in vedere ca acest BMW se vrea sa-i fie concurent, cred ca pretul sa de pornire va fi similar.
    7 3
  • Daca ati fi crestini adevarati, de sarbatori ati dona fiecare cate 1 euro, daca vreo 200.000 oameni ar dona 1 euro in contul meu, in 2016 as avea si eu m760Li :)))))))
    16 5
  • Daca un 730d poate ajunge la 170 de mii de euro cu toata lista de optionale, un 760 la cat va ajunje ? 250 de mii ?
    12 1
  • he he he, motor "imprumutat" de la rolls, da cine il face...nu tot BMW? Nu zic ca este un motor prost, vreau sa zic ca este putin aiurea sa vrei sa ridici pretul unei masini ca zici ca are motor de rolls cand motorul de rolls este v12 bmw cu litrajul modificat ca sa fie mai apropiat de litrajul original de rolls (aveau intre 6.2 si 6.7...V8)

    bmw seria 7 cu motor de rolls si sigla M...daca e cerere si ei vor sa faca bani, probabil or sa faca. Ce nu a ras lumea si de struto camila X6, s-a vandut asa bine de a facut mertanu o copie, acu sunt frumoase, da cand a aparut cu mult inaintea lor SsangYong Actyon....

    brandu vinde.

    ce face si mercedes cu maybach, aici a ramas doar numele si justifica sa platesti dublu sau triplu pe un S mult mai dotat...dar nu chiar atat de totat sa justifice....asa ca pune brandu de s class maybach... vb aiurea, bani de logan nou nu am, macar recunosc.
    10 3
  • Mai bine ar face un BMW care sa aiba titulatura M7, sa nu se mai incurce cu jumatati de masura in nomenclatura.

    PS auzi madalescule? critic BMW-ul :-PPPP
    9 3
  • Putina lume stie ce inseamna de fapt un M. Multi cred ca tot ce face BMW, e sa puna un M pe portbagaj, un motor mai puternic si o suspensie mai tare, si evident sa ceara zeci de mii de euro in plus pe langa o varianta "de rand".
    Din fericire (si din pacate cand iti faci reviziile), aproape toate componentele difera intre un M si varianta standard. Vorbim de pompa de apa, axe cu came, galerii, arcuri, telescoape, fulii, bucse, bare de torsiune, rulmenti, pompe de benzina, injectoare, bujii, filtre, senzori, evacuare, admisie, chiar si aripile, capota, portierele si elementele aerodinamice difera. Pe unele modele aripile sau portierele nu potrivesc de pe M pe standard.
    Aproape orice piesa de seria 5 caut, are alt cod fata de un M5.
    Asa ca nu primesti doar un motor "tunat" si o suspensie tare, ci o cu totul alta masina si bineinteles asta nu doar costa bani, ci si un efort urias din partea inginerilor si alte linii de asamblare, alti furnizori, alt management, etc.

    Cu astea fiind zise, pentru mine cel putin, e lesne de inteles de ce nu vedem M-uri noi tot la 6 luni si un M7, M8, etc.
    19 4
  • Corect @mowgli. AMG sau M insemna implicit nu doar consum mai mare dar o intretinere cel putin dubla in unele cazuri. La cauciucuri, sumele sunt mult mai mari. De-aia n-o sa prea vezi tilicari cu siglele astea doua. Unul care pune benzina de 20 de lei ajunge falit in cateva luni cu un model din asta.

    Cat despre un BMW 760i singura amintire de prin 2004-2005 este ca intr-o seara veneam acasa pe autostrada si am vazut o pereche de faruri care se apropiau din spate. Eram intr-un SLK230 din prima generatie. Am accelerat progresiv pana am ajuns cu piciorul la podea, dar degeaba. Baiatul se apropia "inexorabil" :):):):) (Ce-o mai fi facand inexorabil? Nu l-am mai vazut de la articolul cu centura si airbag-ul?) Cand a trecut (lejer) de mine cred ca aveam amandoi spre 200 km/h si atunci am vazut ca era un seria 7 cu motorul de 12 cilindri. In timp ce masinuta mea se scremea din toti rarunchii, baiatul parea ca accelereaza fara nici un efort.

    Atunci am simtit pe pielea mea zicala: "There's no replacement for displacement" :):):)

    BMW 760 sunt exrrem de rare pe strazi, dar ultima generatie este favorita mea intre cele de pana acum. Sunt convins ca si asta noua o sa fie o frumusete.
    13 4
  • @mowgli

    sunt partial de acord cu tine; intr-adevar sunt costuri mari pt a crea un M, dar se pare ca pt AMG si Audi ca sa fac S63 si chiar si S65 plus Audi S8, un e o asa mare problema;
    sau AMG si Audi fac treba de "mantuiala"?? ;-))
    3 3
  • @Zarnesteanu

    evident ca 760 sunt rapide (fata de un slk 230 de 193-197 cp), dar si un slk 32amg ti-ar fi dat fum.

    e vorba de raport cp/kg; 200cp si vreo 1300kg fata de 440cp si 2 tone;

    asa logica puerila ai :DDDD
    2 11
  • @ zarnesteanu

    si ca sa nu zici ca fac pe desteptul degeaba si ca is mai cu mot, iti spun ca si io am patit ca tine;

    taica-mio avea la un moment dat o dacie 1300 care de-abia prindea 100km/h si acceleram, acceleram cam pe la 90km/h si incercam sa ma tin dupa TIR-uri straine care pe vremea aceea (iin perioada 99-2000) prindeau 120-130km/h si vedeam si eu ca tine cum se distantau, desi eram ian blana;
    NICI MACAR ASPIRATIA NU MA AJUTA :PP
    2 9
  • @ioi, nu stiu care e situatia la Audi, dar pentru AMG, intra pe orice site vrei tu si uita-te la cosumabile, indiferent care. O sa vezi ca preturile difera foarte mult fata de varianta "normala". Nu mai vorbim de capacitatea motorului care inseamna ulei mai mult la un schimb, lichid de racire mai mult pentru radiator, etc etc. Cand orientezi totul spre performanta, materialele, manopera, design-ul, totul devine mai scump.

    Tu crezi ca degeaba are Mercedes divizie separata pentru modele sport? Situatia este identica la BMW, Audi sau oricine altcineva. Clientul de masina sportiva este dispus sa plateasca in plus pentru ca isi permite si isi doreste un astfel de model. In plus, daca este cu adevarat pasionat, intelege si de ce costurile sunt diferite. Tu crezi ca poti sa faci 3 tururi de Nuerburgring cu un set de frane normale si te astepti sa te mai opresti intr-un viraj strans?
    5 1
  • @ioi, nu e vorba doar de diferenta de putere. Un 4 cilindri, chiar si cu kompressor, isi pierde suflul la 140-150 km/h. Un V12 trage ca locomotiva si la 240 km/h.

    Apreciez ca-mi "apreciezi" logica.
    6 1
  • @zarnesteanu

    la primul tau reply ;; pai tocmai, eu ce zic? nu tot aia, printre altele?
    M-AI INTELES TOTAL GRESIT
    eu ma refeream la mowgli care zicea ca ar costa pe BMW prea mult sa faca un M; si eu am intrebat "dar pe amg si audi nu-i costa ?" sau sa "presupun" (cu sens sarcastic) ca ei fac "treaba de mantuiala" ?
    poate nu m-am exprimat f inteligibil...posibil ;-)

    la al doilea; eu cred ca in afara de faptul ca motorul v12 e mai echilibrat, consider ca frecarea e mai mare la un v12 decat la un 4l; si randament mai mic.

    doar ca de obicei v12 au cilindree peste 3.5 si atunci si normal ca fata de un amarat de 4l 1.6, sunt mai apropiate de "locomotiva"

    eu cu un leon cupra cu 4 linie turbo sunt mai rapid decat un 320i e36 cu 6 in linie de 150cp si sti cum se zice, ca 6 in linie e cel mai echilibrat motor

    P.S. APROPO DE PRIMUL REPLY SI SET DE FRANE, SA STII CA INCLUSIV M5 CARE E MASINA DE TAXI PE NUR SCHIMBA PLACUTELE LA VREO 10 TURE (200KM) SAU CV DE GENUL. si suspensiile la un anumit nr de ture; cauta pe net
    1 6
  • @ zarne

    asta vreau sa accentuez, ca motoarele mari au v12 (in afara ca fiind scumpe la intretinere si pot sa fie cumparate doar de cativa) prin configuratia in v si cilindreea impartita in "portiimai mici", vibratiile si cuplul motor mare se diminueaza, se imparte la 12;
    dar daca ai face un 4 in linie de 6.0l (care apropo de bmw, pusese pe 2.0l arbore de echilbrare la motor, tocmai pt a compensa vibratiile), iti dai seama ce vibratii ar produce, ca ar tremura toata masina si ar suprasolicita sasiul f mult; iti dai seama ce alezaj si cursa ar avea pistonul; si ditamai cuplul (cursa de vreo 20cm).

    si v8 a aparut la corvette fiindca nu incapea sub capota 8 in linie
    1 0
  • legat de compresor, ai partial dreptate;
    dar asta fiindca motorul cu compresor e mai naspa decat cel turbo; compresorul iti ia din cai ca sa poata fi rotit si intr-adevar la viteze mari nu mai face fata; cu turbo e mult mai bine; nu paraziteaza motorul la fel ca si compresorul;

    e "un pic" mai complexa explicatia, dar in linii mari cam asa e;
    de aia au renuntat si jag si merc la compresor mecanic
    4 0
  • @ioi, n-am avut niciodata un motor turbo deci nu pot sa ma pronunt. Am facut in vara un test drive cu un C Class 2013 cu motorul de 1.8 turbo si mi s-a parut foarte sprintar, dar n-am condus suficient de mult sa-mi fac o parere in toate situatiile.

    Stiu ca un kompressor (supercharger) isi are limitarile lui in plaja de sus, dar comparand in general un 4 cilindri, indiferent de constructie si combustibil, cred ca e clar ca nu sta in nici o varianta in fata unui V12 de cilindree mare. Pana la 100 km/h un 4 cilindri poate se mai tine dupa un "barosan", mai ales pus o caroserie usoara, din cauza raportului cp/kg (na c-am dat-o si eu in boala lu' ivanuov). Dar la viteze mari devine foarte evident cine-i seful.

    Nu ma pricep prea departe la fineturi din lumea Autovehiculelor Rutiere, doar zic si eu ce-am observat din viata, mai ales traite de mine.
    2 1
  • Compresorul are totusi avantajele lui si nu sunt tocmai de neglijat. Eu cred ca as alege un compresor pe masina mea.

    @ioi n-am zis ca AMG fac lucruri de mantuiala. Nu stiu ce face AMG, nici S, stiu doar de BMW si despre BMW vorbesc. Poti sa-mi confirmi ca un S8 difera de un A8 nu doar prin putere, cuplu si duritatea suspensiei, ci si componente interne diferite si subansamble ?
    6 1
  • @mowgli;
    grea e limba romana :PP

    eu n-am zis ca nu e adevarat ce ai zis despre M; nici n-am zis ca AMG si audi is superiori; eu am zis atat: "DACA AUDI SI AMG ISI PERMIT FINANCIAR SI "SOCIO-POLITICO-ECONOMIC" ;-) SA FACA S63 SI S65 SI S8, CELOR DE LA BMW DE CE LE E ASA GREU?"

    PS, compresorul eventual e bun daca ari cu tractorul, sa ai putere la turatie joasa, dar daca vrei sport, nu e bun; se plafoneaza la turatii mari si iti consuma prea multi cai ca sa-ti dea putere.

    nu-mi zice de G-Power, fiindca ei au ales compresor, m5 v10 fiind aspirat si e mai usor sa pui un compresor, decat sa gandesti un turbo.

    eu nu as pune compresor. dovada ca si MB AMG a renuntat la compresor si a trecut la turbo
    1 3
  • Aspirat, turbo sau compresor, fiecare isi are + si - lui. Mie mi-a placut foarte mult compresorul pentru ca ai cuplu imediat ce incepi sa apesi pe acceleratie. In viata de zi cu zi folosesti mai des masina la demaraje de pe loc sau la accelerari de la viteza mica. De obicei daca e vorba de o liniuta, pana sa ajungi la limitarile unui compresor, ajungi la urmatorul semafor / stop sau esti deja periculos peste limita legala pe autostrada.

    In plus, din ce am citit, un compresor este mai simplu de implementat decat un turbo. Din teoriile preacinstitului @bombardier daca la un turbo iti pica nu stiu ce (intercooler?) atunci "bye-bye motor". Ma rog, imi place domeniul auto pana la un punct, dar nu e viata mea si nici nu face parte din meseria mea. Asa ca, citesc, ascult si invat cat pot, dar e doar un hobby si nimic mai mult :)

    @ioi, eu cred ca Mercedes a renuntat la compresor pentru ca sunt limitati de cilindreea motorului (din cauza restrictiilor de noxe). Un compresor merge pe un motor mai mare, de la 2 l in sus. Daca te uiti la oferta AMG au avut compresor de la 4 pana la 12 cilindri, pe orice capacitate de la 2.3 pana la 6.0 litri. Acum, trebuie sa se limiteze la cilindree mica si sa scoata putere si cuplu maxim, fara sa afecteze performantele la turatie joasa. Intre timp probabil ca si tehnologia turbo a evoluat si a facut-o mai atractiva dpdv al fiabiiltatii si sigurantei in exploatare. Just my 2c.
    2 1
  • @Ioi intr-adevar, e greu cu Romana. Poate o invatam amandoi, ce zici ?
    Legat de tractoare, nu stiu, nu ma pricep... vad ca e domeniul tau.
    Eu sunt mai fraier de fel si o sa-mi compresor pe motorul meu, intr-o buna zi. Nu, nu am tractor. Hai, spor la arat.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru