Sedanul electric Lucid Air a fost prezentat: rivalul lui Tesla Model S are până la 1.080 de cai putere și autonomie de până la 827 de kilometri

de Daniel Popescu
Joi, 10.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lucid Motors a prezentat sedanul electric Lucid Air, care are o versiune de top de 1.080 de cai putere, o autonomie maximă de 827 de kilometri și un ecran curbat de 34 inch la interior.

La capătul unei ample campanii de promovare, constructorul american Lucid Motors a prezentat versiunea de serie a sedanului electric Lucid Air, care păstrează cea mai mare parte a elementelor de design de pe conceptul cu același nume prezentat în 2016.

Primul model al constructorului american a fost dezvoltat pe platforma proprie Lucid Electric Advanced Platform (LEAP), concepută astfel încât sistemul de propulsie să afecteze cât mai puțin spațiul disponibil la interior.

Lucid Motors nu a dezvăluit dimensiunile versiunii de serie, însă cel mai probabil acestea sunt similare cu ale conceptului, care avea o lungime de 4.970 mm (cu numai 10 mm mai puțin decât Tesla Model S), o lățime de 1.663 mm și o înălțime de 1.410 mm, în timp ce ampatamentul este de 2.960 mm.

De asemenea, Lucid menționează că forma caroseriei și accentul pus pe aerodinamică au permis atingerea unui coeficient aerodinamic de 0.21, mai mic chiar și decât cel al noii generații Mercedes-Benz Clasa S (0.22).

La interior, sedanul electric se remarcă în special prin ecranul curbat cu o diagonală de 34 inch care oferă rezoluție 5K, însă șoferul are la dispoziție și un ecran touch retractabil pentru operarea anumitor funcții.

În schimb, există butoane fizice pentru controlul anumitor funcții de pe volan și pentru sistemul de climă.

O mare parte dintre funcții pot fi controlate și prin asistentul vocal Alexa dezvoltat de Amazon.

Standard, modelul este oferit cu 5 locuri, însă clienții pot opta și pentru o banchetă din spate cu două scaune "executive".

Din punct de vedere tehnic, Lucid Air va fi oferit în 4 versiuni în funcție de putere și autonomie, dintre care doar trei au fost detaliate:

  • Lucid Air Dream Edition: 1.080 CP, 2.5 secunde pentru repriza 0-96 km/h, 9.9 secunde pentru sfertul de milă, viteză maximă de 269 km/h și autonomie de 750 kilometri. Preț de pornire: 169.000 de dolari;
  • Lucid Air Grand Touring: 800 CP, 3 secunde pentru repriza 0-96 km/h, 10.8 secunde pentru sfertul de milă, viteza maximă 269 km/h și autonomie de 827 kilometri. Preț de pornire: 139.000 de dolari;
  • Lucid Air Touring: 620 CP, 3.2 secunde pentru repriza 0-96 km/h, 11.4 secunde pentru sfertul de milă, viteza maximă 250 km/h și autonomie de 650 kilometri.
    Preț de pornire: 95.000 de dolari.

Aceste trei versiuni sunt echipate cu două motoare electrice care asigură tracțiune integrală. Valorile de autonomie sunt stabilite pe baza standardului american EPA, care este mai dur și, implicit, mai realist decât standardul WLTP utilizat în Europa.

Cu această ocazie, Lucid Air devine modelul electric cu cea mai mare autonomie, de 827 de kilometri, și depășește astfel Tesla Model S, care oferă maxim 643 de kilometri pe baza standardului EPA.

De asemenea, Lucid menționează că, într-un interval de aproximativ 20 de minute, bateria se va încărca suficient de mult pentru a oferi o autonomie de 480 de kilometri. Aceasta încărcare rapidă este posibilă datorită faptului că viteza de încărcare va fi de peste 300 kW, iar sistemul electric folosit are 900 de volți.

Lucid Air Dream Edition și Air Grand Touring vor fi disponibile din al doilea trimestru al anului 2021, în timp ce Air Touring va putea fi achiziționat din ultima parte a anului 2021.

Versiunea de bază Lucid Air va apărea abia în 2022 și va avea un preț mai mic de 80.000 de dolari, însă aceasta nu a fost încă detaliată.

Nu în ultimul rând, Lucid Motors menționează că Lucid Air integrează 32 de senzori individuali, inclusiv senzori radar și ultrasonici, un senzor Lidar și software pentru sisteme autonome de nivelurile 2 și 3. Printre sistemele menționate se numără Full Speed Highway Assist, Traffic Drive-Off Alert, Headlight Assist, Surround View Monitoring, Blind Spot Display, Cross Traffic Protection, Traffic Sign Recognition sau Automatic Emergency Braking.

Via Lucid Motors

Comentarii (26)

  • În 30-50 de ani, ce face maşina asta, o să facă marea masă de maşini electrice

    500 km range, 300 kw charge, 900v sistemul

    S-au poziţionat deasupra Tesla (ca preţ şi ce oferă) foarte interesant şi de aşteptat, de fapt.
    21 15
  • Lucidul
    Mai bun un Diesel.
    16 35
  • Lucida
    Un Diesel iti ofera acum performantele astea la un pret mult mai mic.
    Ce-ti trebuie 1000CP?! Doar asa mai poate atrage clientii?
    Referitor la masina asta ea nu poate concura Tesla pentru simplul fapt ca inca firma nu produce in serie nimic. Iar cand va produce, cate bucati vor face pe luna? Smecherii de scos banii din buzunarele bogatilor plictisiti care vor ceva nou.
    25 20
  • De foarte multe ori observa ca nu se deschide galeria

    ncaught TypeError: jQuery(...).tooltip is not a function
    8 0
  • someone
    urmatorul comparativ pt suprematia electricelor: taycan vs lucid ( dar nu dream edition )
    8 2
  • @Cyrus: Esti primul user care raporteaza problema asta dupa redesignul la site, dar vom investiga. Multumim de observatie.
    4 1
  • La cum arata masina, mai bine o denumeau Daft Punk.
    8 5
  • George
    Mda...nu e rivala tesla.Tesla e facuta pentru mase .Tesla 3 incepe undeva la 30 000 si ceva .
    11 6
  • mircea badea
    arata binisor, mai bine decat majoritatea. totusi cam lunga,e bine sa fii pasager. si cam scumpa, desi are multi cai.
    9 4
  • mircea badea
    apropo de diesel,eu sper sa apara in curand o miscare globala eco si care sa incendieze toate tractorasele de pe strazi..
    13 23
  • @George

    E concurent pentru model S, nu 3. Cumva vad logica miscarea de a se lansa pe segmentul asta unde pot pune in aplicare toata tehnologia de care dispun, marja de pret pe care sunt clientii dispusi sa o plateasca e foarte larga in segmentul asta. Aici pot arata ca sunt in fata concurentei pe parte de platforma/sistem electric. Sa nu uitam ca si Tesla la inceput vindea doar Model S si roadster tocmai pentru a arata avansul tehnologic de care dispun, abia dupa ce si-au facut un renume si lumea a inceput sa auda si sa prinda incredere in ei au inceput sa intre si pe un segment de pret accesibil mai multor oameni. Plus de asta abia dupa aceasta perioada au putut sa armotieze o parte din costuri sa poata aduce tehnologia asta si pe modele mai accesibile
    9 3
  • @mircea badea
    pai nu vor reusi ca motorina arde greu. Mai simplu e sa inceapa cu benzinarele ca alea la prima scanteie iau foc.Dar si bateriile li-ion ard si mai si decat benzina. Ard si sub apa cu artificii si scantei. he he he.
    8 11
  • ACE - Craiova
    Bateria de acumulatoare ce va asigura parcurgerea celor 827 km (in ciclul EPA - in ciclul WLTP probabil 900 km), dupa un plin, va avea o capacitate de cca. 110-114 kWh.

    Portbagajul modelului LUCID Air este imens: 739 litri.

    Avand in vedere acest lucru si eficienta excelenta a motorului electric chiar este deosebit ceea ce reuseste acest producator auto cvasi-necunoscut dar ...ultra-performant!!!

    BRAVOS LUCID - asteptam replica celorlalti producatori auto traditionali si nu numai, cat mai curand, privind aparitia unor masini electrice (in toate formele de caroserie), cu autonomie marita - la preturi cat mai rezonabile pentru noi cumparatorii!
    16 4
  • @Lucida ignorantul

    Ăăăă.... diesel îţi oferă deja asta... ăăăă.... plus 1 din 8 persoane în Europa mor datorită poluării sau problemelor legate de poluare !

    Nu crezi, citeşte statisticele sau vezi ce "aer green, blue, eco" îţi dă un diesel în garaj !

    Sau în subsolurile mall-urilor care îşi bat joc de clienţi (fac economie la curent reducând mult timpul de ventilaţie)

    Mai adaugăm că cel mai mare gheţar din lume, de mărimea UK va fi pe cale să se desprindă de Antarctica, iar topirea (doar) a lui va duce la creşterea nivelului mărilor cu 65 cm ?
    16 13
  • degeaba
    N-aveti nicio treaba cu masina. Asteptam opinia maretului tatraurs, unicul si singurul in masura sa analizeze mizeria asta de masinuta cu baterii.
    2 16
  • bai desteptule curios is de unde iti iei tu tesla model 3 cu 30000 ? Nici in America nu gasesti la vani aia desteptul vieti tesla model 3 cumparata exact acum 1 an cu dual motor all whell drive si 400 si eva de cai e 62000 desteptule in olanda vorbesc, a da si e long range si daca vrei performance sare de 90000 de unde ai scos tu ca 30000 curios is ........
    11 4
  • @Edikkk
    nu mai pune botul la propaganda progresista ignorantule. 1 din 8 mor de la poluare! Ai trecut prin filtrul gandirii informatia asta?
    Si ghetarul va ridica apa cu 65 de cm? Baiatule, tu crezi tot ce-ti toarna aia? Ai grija sa nu te ineci.
    Probabil ca stai prea mult in garaj cu motorul pornit ca altfel nu vad cum ai putea debita cu nonsalanta enormitatile asta.
    Aia cu subsolurile mall-urilor m-a dat pe spate la propriu. Ha ha ha ha.
    14 18
  • Daniel
    Curios sunt eu ce meserii au toti cei care isi dau cu parerea, la prima impresie ai crede ca esti intr un studio de tehnicieni in noile generatii dar ce sa vezi, sunt locuitorii celei mai sarace tari din EU, mai, paduchilor care sunteti.... voi ce produceti ma de nu sunteti multumiti? Ti ai drek de saraci...
    16 16
  • Fainosag
    @daniel Ce-am mai ras. Mersi pentru comentariu.
    2 0
  • Jnitzl
    @Daniel. Multam de post.:)))) Am ras de-am plans.
    10 6
  • Masinile electrice sunt misto: problema e ca nu exista infrastructura sa incarci atatea masini. Nici atat curent nu se poate produce; nu am auzit sa se construiasca prea multe centrale, mai nou Germania a inchis nuclearele si au pe carbune! Vor sa treaca pe gaz -> vezi discutia NordStream. Cat polueaza gazul ars (care nu are catalizator) vom vedea. Ca idee: in Bucuresti CETurile sunt in oras: Grozavesti, Progresul ;)
    3 2
  • Florin
    Eu stau și mă întreb cum a băgat ditamai monitorul de aproape 90 cm. Sau e o greșeală de tipar...?
    0 0
  • Marcel
    Si cand ma gandesc ca,de fapt totul e pt bani..cand va fi disparut masinile pe diesel si benzina,si incalzirea globala tot nu va scadea,ma intreb,ne vor face si pe noi electrici?
    4 0
  • Bla bla
    @@Edikkk
    In Europa mor anual prematur peste 200 de mii de oameni din cauza poluării aerului, bai muppet.
    Și da ghețari chiar se topesc într-un mod alarmant. Sunt și video-uri și imagini din satelit ce dovedesc asta. Dar muppeti ca tine ce cred bullshi*tul companiilor periere nu vad asta
    Sau se fac ca nu vad.
    2 2
  • Bla bla
    *petroliere
    1 1
  • paradoxul este ca principalul investitor la Lucid Motors este fondul de investitii saudit, ceea ce ne spune ca deja sauditii incep sa-si faca strategii post petrol
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru