Șeful BMW: “Am ales momentul potrivit pentru tranziția către mașinile electrice”

de Paul Cosma
Marti, 30.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tranziția BMW către mașinile electrice a fost făcută la momentul potrivit, susține CEO-ul companiei. Oliver Zipse consideră că valoarea de piață a producătorului german va crește în anii următori.

BMW a prezentat recent detaliile unei noi strategii care vizează, în principal, accelerarea tranziției către un portofoliu dominat de mașini electrice. 

La mijlocul acestei decade (2025), BMW va lansa o nouă generație de modele care să ducă “mobilitatea premium la un nou nivel din punct de vedere tehnologic”. 

În contextul noii strategii, șeful BMW susține că producătorul bavarez și-a calculat corect pașii în această tranziție către electromobilitate. 

“Există o percepție că noi am luat o pauză, însă în realitate nu este așa. Am așteptat momentul în care electromobilitatea să ajungă la volume ridicate,a explicat Oliver Zipse. 

Începând din 2025, nemții vor ca vânzările de mașini electrice să crească anual cu cel puțin 50%. Până în 2030, vehiculele cu emisii zero ar trebui să reprezinte jumătate din vânzările BMW la nivel global.

Grupul german își propune să ofere modele electrice în cel puțin 90% din segmentele de piață pe care activează, până în 2023.

Modele precum BMW iX și BMW i4 (detalii aici) vor stabili “standardul” mașinilor electrice pentru companie, potrivit declarațiilor făcute de CEO-ul Oliver Zipse.

BMW va lansa în anii următori și versiuni electrice pentru Seria 5 și X1, dar și pentru Seria 7 și Mini Countryman.

De altfel, BMW are planuri ambițioase pentru Mini: să transforme constructorul britanic într-un brand 100% electric cel târziu la începutul următorului deceniu.

Ultimul Mini cu motor “tradițional” va fi lansat în 2025.

Via Reuters

Comentarii (8)

  • inexorabil
    De fapt, aţi ales să fiţi nişte biciclişti ai istoriei. Şi nu numai voi…
    13 8
  • "Am așteptat momentul în care electromobilitatea să ajungă la volume ridicate" - smoke and mirrors!
    11 2
  • am ales momentul mai spre limita pentru ca chinezii (la nivel global) si restul colegilor (de pe piata europeana)
    11 1
  • Serios? Pai anul trecut declarai ca tii in gama diesel inca 20 de ani si benzina inca 30. :))
    https://www.automarket.ro/stiri/oficial-bmw-motoarele-diesel-raman-in-gama-inca-20-de-ani-iar-cele-pe-95541.html
    Cine sa te mai creada pe tine si pe toti germanii mincinosi?
    Tu cand ajungi sa fii judecat pentru intarzierea implementarii normelor de poluare? Parca BMW cu Mercedes si VAG au fost putintel scuturate pentru ca ati ales sa NU implementati la timp.
    Acum zice ca a ales el, maestrul de la BMW fix la timp trecerea :))
    https://www.theguardian.com/business/2019/apr/05/bmw-daimler-and-vw-charged-collusion-clean-emissions-tech
    Deci astia amendati ca s-au aliat sa nu faca, astia se dau acum mari si tari ca sunt cei mai buni si ei fac si dreg.
    Hai ca in curand vom auzi ca de la ei a pornit electrificarea la nivel international.
    Ai impresia ca in Romania anumite partide mint sa atraga voturile incuiatilor, dar se pare ca nici prin Germania nu e diferita treaba: mint sa atraga clientii, fac reclame mincinoase, orice numai sa vanda.
    8 6
  • Edikkk
    BMW bla bla bla....

    Ca şi Renault, produc în Europa o maşină electrică MULT SUB POTENŢIAL, bune, dar mi-ar fi ruşine.
    Zoe răcire cu aer, i3 arată ca orice dar nu ca un BMW (noroc de siglă)
    Ambele făcute în scârbă, că îi obliga flota....

    Şi BMW şi Renault, când vine vorba de primul model serios electric, gândit de la început să fie electric sunt de fapt maşini MADE ÎN CHINA
    Dacia Spring şi BMW ix, ambele MADE IN CHINA şi frumoașele dar pline de plastic low-cost , aduse în Europa, că nu sunt în stare să facă electrice bune, Renault şi BMW, în Europa.

    Mda...
    2 7
  • Bmw i3 nu este made in China, nu este facut in scarba, are niste solutii chiar scumpe la constructie.

    Bmw iX nu este made in China, de ce dezinformezi ?

    X3 electric este made in China, ala este un compromis, o adaptare. Tu Edikk, ce esti ?
    6 1
  • Edic, sa inteleg ca la Zoe te deranjeaza mai mult racirea bateriei decat pretul lui?
    Ce alta electrica ai ales dupa deceptia Zoe?
    2 0
  • netam-nissan
    Herr Zipse, ți-au cam murit lăudătorii văd.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru