Şeful Fiat: "Ne gândim la o marcă rivală cu Dacia"

de Sebastian Toma
Marti, 05.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne, şeful Fiat, a anunţat că analizează posibilitatea dezvoltării unei mărci low-cost care să rivalizeze Dacia. Unele voci spun că italienii ar putea să relanseze marca Innocenti.

Fiat a pus ochii pe succesul mărcii Dacia, italienii luând în considerare o nouă marcă low-cost, care să se lupte direct cu producătorul din Mioveni. Vestea vine chiar de la Sergio Marchionne, şeful Grupului Fiat, citat de Automotive News. Şeful concernului italian spune că producţia unui model low-cost ar fi realizată în afara Europei, pentru a asigura un cost de producţie cât mai redus. Întrebat despre ideea producţiei acestui model in Italia, pentru a asigura un grad de ocupare ridicat al uzinelor respective, Marchionne spune că nu ar putea să obţină profit pentru un automobil produs în Italia pe care să-l vândă pentru 7.450 euro.

Reprezentanţii Fiat nu au luat încă o decizie finală în privinţa unei eventuale mărci low-cost care să se lupte cu Dacia, liderii concernului studiind în continuare această ipoteză. În primul rând, italienii trebuie să găsească un sit de producţie pentru noua marcă. Apoi, trebuie gândită o strategie de marketing, o poziţionare clară pe piaţă şi trebuie dezvoltate modele noi, care să aibă tehnologie similară cu cea a rivalilor de la Dacia.

Pe lângă asta, modelele respective trebuie să obţină punctaje comparabile la testele de impact organizate de ADAC şi EuroNCAP.

Una dintre ipotezele vehiculate viza relansarea unei mărci mai vechi din portofoliul Fiat, respectiv Innocenti. Italienii se gândesc la un brand low-cost de mai bine de cinci ani, dar directorii companiei au ezitat de teama că această marcă nu va deveni profitabilă. Între timp, experţii de la Morgan Stanley estimează că Dacia are o marjă de profit de nouă procente, comparabilă mai degrabă cu cea a producătorilor premium decât cu cea a constructorilor de volum. Până la deceizia finală a celor de la Fiat Group, marca Dacia ar putea primi un eventual rival din partea concernului Volkswagen, care examina o posibilitate similară în urmă cu ceva vreme.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (54)

  • albea si linea sunt mult sub calitatea loganului , ce ar putea sa ofere mai low-cost de cat ce ofera acum
    66 20
  • arogantul
    adica fiat nu e deja low cost? se poate si mai rau?
    61 18
  • Linea sub Logan? :)))) Sa fim seriosi.

    Da, ar fi o idee buna, sau Yugo, ca tot au cumparat fabrica din Serbia.
    28 36
  • razvan
    linea este cu mult sub logan ( asa spun taximetristii )
    29 12
  • sudeztevi
    Fiat e deja low-cost. Masinile lor se strica usor, arata si se simt ieftin, si la aspect, fie el interior sau exterior, si la materiale. Si au design foarte ciudatel. Noul Logan si noul Lodgy arata fenomenal de bine si te simti foarte bine in ele, in comparatie cu actualele modele Fiat. Poate doar actualul Panda sa se ridice la nivelul Dacia, prin prisma personalitatii dragute a masinii. In rest, nici un model Fiat nu e atractiv. Poate singurele masini din ograda lor care merita atentie sunt Chrysler 300/Lancia Thema, care este la esenta un Mercedes Clasa E modificat (dar are niste instrumente de bord fenomenal luminate:p) si Alfa Romeo Giulietta, care chiar e plina de stil si de eleganta, are un bord sexy si modern si se conduce admirabil, dar in care gasesti inca plastice ieftine si stai inghesuit in spate. Ah, sa nu uit, si 500 Abarth, datorita distractiei. Grupul Fiat-Chrysler nu a fost inca in stare sa aduca pe piata urmasii lui Alfa Romeo 156 si 159, in timp ce alti producatori se scalda in clasa medie, unde nu ar fi o surpriza sa apara foarte curand un model Dacia (acel rival pentru Octavia vehiculat de mult timp). Fiat nu are sanse in fata Dacia.
    34 12
  • Ce panarame sunt astia de la Ficat.
    Oricum sunt modelele low-cost si proaste, dar cu un design dragut.
    Acuma vor sa scoata si mai proaste si cu un design anost ? Huoooo sa nu aud de macaronari.
    Forza Dacia in segmentul Low-Cost.
    O seara buna ! :))
    31 29
  • antonny
    scorpyon ...... Bravo e masina low cost ???Fiat Panda 4x4 masina care adat clasa unor masini e masina low cost ???Fiat 500???
    31 15
  • Ar trebui sa ai tot respectul pentru Marchionne, e unul dintre cei mai buni manageri din domeniul auto. Cred ca Marchionne si Carlos Ghosn sunt cei mai ingeniosi si intreprinzatori manageri din industrie.
    Cat despre comparatia Fiat-Dacia chiar nu are rost sa discutam, cu toate astea astept un concurent pentru Dacia.
    31 8
  • Sincer ma cam indoiesc ca Fiat va duce acest posibil proiect la bun sfarsit. Au mai vrut si PSA, si VAG si Toyota sa-si faca masini low cost si toti s-au razgandit. De ce, poate ne explica cei de la Renault cum doar ei au stiut sa gaseasca cheia... succesului.
    30 7
  • "Pe cand daca te uiti la ceilalti sefi (Mercedes,Bmw,Vw,etc) sunt niste oameni care inspira un grad ridicat de intelectualitate."

    Tu defapt vroiai doar sa scrii marcile astea in discutia asta :)
    12 8
  • @ztele: nu conteaza ce vroiam sa scriu, ideea este ca macaronarul jigneste industria auto. Cica el vrea masini low-cost, da nu se uita ca ficaturile sunt very low !

    @Antonny: da si iarasi da. 500-le este un low-cost gen UP/CITIGO care este supraevaluat. Intra intr-un mini si apoi intr-un 500 sa vezi diferenta de calitate ! Bravo la fel. Este mediocru si nici nu se compara cu Golful. Panda 4x4 ce-i cu el ? Ca nu-i inteleg rostul !
    A nu se intelege ca daca arata bine este si de calitate ridicata.
    21 26
  • Eu inca ma mir cum reusesti sa respiri :)))

    Care anume din modelele Fiat disponibile noi in Europa in momentul asta este Low-Cost?
    500, alaturi de DS3, Alfa Mi.To si Mini sunt din categoria "supermini", nu sunt masini low cost, nici de volum, sunt fashion icons, mai mult accesorii decat mijloace de transport. Te invit sa intri intr-un 500 si intr-un Mini, ca sigur n-ai facut-o.

    Care-i legatura dintre Bravo, Golf si low cost?

    Panda 4x4 este o masina comparabila la capabilitatile offroad cu modelele consacrate si mult mai mari. Rostul alora care e?

    Tinere... tinere... :))
    27 14
  • se vede treaba ca in perioada de criza oamenii gandesc ca nu isi mai pot schimba masina la 3-4 ani, ci la 7-8 sau 10 ani si atunci prefera sa cheltuie 3-4 000 eur in plus sa cumpere BMW seria 3 in loc de Ford Mondeo sau Golf in loc de Megane; ce si mai pragmatici, isi aduc aminte de tinerete cand conduceau un Golf I sau Golf II si isi cumpara Logan nou ca sa ii duca din punctul A in punctul B, sa aibe garantie (oricum Loganul este o masina foarte fiabila) nu ii mai intereseaza confortul si gadget-urile de fitze din masina. Mai folosesc masina doar pentru concedii si mers la shopping si in rest transportul in comun, pentru ca in Vest chiar au transport in comun
    20 4
  • @ztele: Si eu ma mir cum poti expira =))

    Low-cost ?
    Pai din cate imi ofera cultura mea generala din domeniul auto, stiu ca nu exista clasa low-cost.
    Exista (supermini,mini,compact,medie,mare,lux,etc - NU LOW-COST).
    Loganul este din clasa compacta (nu low-cost) daca este sa o luam dupa cum argumentezi tu. :)))))))
    Legatura dintre Bravo si Golf ?
    Pai hai sa iti explic: EU II EXPLICAM LUI ANTONNY ! Bravo este per ansamblu o masina mediocra, pe cand Golful este un etalon in clasa sa (calitate ridicata,etc). Uite la Golful 7 daca nu ma crezi.
    La partea cu intratul in 500 sau Mini, cred ca ar fi bine sa te abti... nu poti sa sti daca am fost sau nu. Dealeri sunt destui unde poti vizita masini si sa vezi cum sunt...

    Panda 4x4 ? Four by four ? Daca are unghiurile bune sa urci rampe cu grade mari asta nu inseamna ca este mare smecher in off-road. In off-road nu mergi numai cu o masinuta cu, care nu poti transporta. Mergi cu un Panda twin-air cu 2 cilindrii peste 100km incarcat in off-road cu motorul turat tare. Imediat ii gata. Pe cand un 3.0TD simplu pus pe un Patrol merge lejer, iar capacitatea de transport este mult mai mare. Off-road mai inseamna si masini modificate, asa ca sa nu imi zici mie ca un Panda il poti modifica ca sa poata merge unde merge un Patrol, LC, G-Class, Pajero,etc.
    Daca este asa buna de ce nu ii la Dakar ??? Cauta niste videoclipuri pe you... sa vezi un Patrol modificat. Nu te lua dupa emisiunea 5th gear cand a comparat panda cu land roverul intr-o cariera de piatra unde puteai merge si cu o dacie veche.

    Batrane...batrane... :))
    15 26
  • @ztele:
    Low-cost = masina cu pret redus, pentru a te deplasa din A in B, destinata oamenilor cu buget mai redus.
    Premium = masina de lux, bla bla bla.

    Daca ar exista clasa low-cost, ar exista si clasa premium pe langa clasa de lux/medie/compacta,etc nu ?
    9 18
  • Greu...foarte greu
    Exista clasa low-cost cum de altfel exista si clasa premium.
    Clasele le imparti cum doresti, in functie de un element cheie: dimensiune sau pret, in cazul nostru!
    Cand te-ai urcat ultima oara intr-un Bravo de zici tu ca e mediocru?
    Bravo e pe piata inca de cand era Golf V, si ii era mult superior golfului. Acum e clar ca Golf 7 e peste Bravo, ca si materiale folosite in interior si tehnica, intr-o mica mare masura(si aici am dubii in privinta noilor tehnologii de pe Golf 7, inca nu am reusit sa imi dau seama care sunt...)
    16 9
  • Ma amuz teribil, si vad ca-s tot mai putini cei care isi mai bat capul cu tine :))
    Totusi, sa nu-ti las aberatiile fara raspuns:
    1. Tu II EXPLICAI lui Antonny ca Bravo este o masina mediocra (dar n-ai avut bravo niciodata, habar n-ai cum se traieste cu ea) spre deosebire de Golf 7 (cu vreo 6-7 ani mai nou decat Bravo, dar nici in Golf 7 n-ai urcat vreodata).
    2. Sunt absolut convins ca n-ai urcat nici in Mini, nici in 500.
    3. Eu n-am pomenit nimic de "clasa" low cost, te-am intrebat pe tine care-s modelele low cost de la Fiat din momentul asta, inca astept raspuns.
    3.1 Studiaza cum e cu low cost (ce inseamna), supermini, etc.
    4. Conform analogiei tale, iti cumperi Patrol pentru ca mergi sau merge la Dakar. Asta-i ca si cum ti-ai cumpara Aveo pentru ca Chevrolet a castigat WTCC. Eu asta am inteles.
    4.1 Ai fost vreodata cu un Twin Air ca sa emiti astfel de afirmatii?

    In concluzie, tu nici macar din auzite nu vorbesti, tu inventezi pur si simplu si aia e.
    25 12
  • hmmm.... le doresc tuturor succes din plin sa faca un adevarat concurent pentru dacia. si dincolo de comparatiile voastre, stau ca drept evidenta cifrele. Renault-ul a intuit directia pietei auto mult mai bine. Si cand vorbim de Logan, Sandero si Duster (sau derivate) ganditi-va ca aceste modele nu sunt produse doar in Romania. Se mai produc si in alte tari la volume cel putin similare cu cel din Mioveni.

    Si nu credeam vreodata sa ii dau partial dreptate lui Skorpyon. Nu stiu ce ar face fiat sa fie mai low-cost decat Panda. Un linea mai low-cost... chiar hai sa fim realisti.

    Singurii din piata care ar fi avut si know-how-ul si cat de cat o baza tehnica sa faca un concurent pentru dacia erau cei de la PSA. Dar se pare ca nu stiu sa faca productie in alta parte decat franta. Iar avand in vedere ca o ora de lucru in franta e 35-40 de eur iar in romania 10, nu au reusit sa scoata un C301 sau un Elysee sub 11000 de eur. Ori acolo deja nu poti sa zici ca mai furi din clientii dacia. Sa nu mai vorbim de segmentele lui Duster, Lodgy si Dokker, A spus bine Ghosn asta ca sunt cu cel putin 10 ani fata oricarui constructor care vrea sa faca o masina ca dacia. Iar pleiada de modele lansate in 2012-2013 acum pe bune.... calitativ chiar sunt mai mult decat ok la marja lor de preturi.

    Dar, cainii latra, satra trece si vom continua sa luam la comparat masini cu diferente de pret LA ACELASI NIVEL DE ECHIPARE SI DOTARE de cel putin 3000-4000 de eur intr-o marja de pret de 15000 EUR (iar daca bagam si rapide, ajungem lejer la 20000)....
    11 4
  • antonny
    scorpyon cum poti sa spui ca VW UP e masina low-cost si supraevaluat ????pretul de 13000 euro te contrazice ..........scorpyon sa sti ca as da banii pe un Fiat 500 cu un motor 0.9 Twin Air cu nu mai putin de 4 titluri.....
    11 8
  • dumbravaandrei: o singura chestie vreau sa punctez la ce-ai scris: Renault n-a intuit directia pietei auto, ci a recesiunii. Fara recesiune nu cumpara nimeni in Vest Logan/Sandero.
    16 8
  • O alta dilema am: ce masina e cea din poza?
    8 5
  • @Ztele:
    1. Citeste cate teste doresti ca Bravo era mediocra in comparatie cu GOLF 6...
    2. In 500 nu, dar in Mini DA, insa vezi din poze plasticele alea naspa si cum ii facut.
    3. Nu mai am nevoie sa studiez, stiu destule. Studiaza tu.
    4. Conform logicii universale, Panda 4x4 nu are ce cauta in off-road alaturi de Patrol, etc. Nici nu se compara. Lasa aberatiile cu Aveo si WTTC. Patrol stock este bun in off-road la fel ca in Dakar, dar Aveo este la fel ca in WTTC ???
    5. TWINAIR - m-am lamurit cu aspiratele astea de sthil + turbo ca nu sunt bune... (0.9, 1.2Tsi, etc). Nu se compara cu un motor mai mare, iar fiabilitatea are mult de suferit. Iar eu vorbesc de motoare cu 3/4 cilindrii in sus. Ce sa te astepti de la unu in 2 ? Un fel de motor de la masina de spalat/ rasnita/ mixer sau cum vrei tu sa ii zici.
    Inteleg ca sunteti destui fani aici care sunteti sustinatori de orice, numai de VAG NU ! De aici si voturile astea negative si multe altele. Un om care stie ce inseamna o masina nemteasca in comparatie cu una italiana in domeniul calitatii stie ca am dreptate. Fiat este un semi-low, iar Albea, Punto clasic erau low-toata ziua, Lancia si Alfa poti spune ca nu sunt low. In rest drumuri batute si puteti posta ce doriti ca nu puteti sa ma opriti. Vin cu oricate argumente doriti.
    10 15
  • 1. Mai bine s-ar gandi cum sa-i readuca Fiat-ului stralucirea de altadata. Cu 500 nu se face primavara. Bravo e cazut intr-un con de umbra, e aceeasi masina din 2007 (superba la vremea respectiva, dar invechita astazi). Noul Viagio nu mi se pare cine stie ce. La clasa mare nu exista, iar la SUV-uri Freemont e frectie la picior de lemn.
    2. Pentru cei fara cultura automobilistica care compara Fiatul cu Dacia, sa nu uite ca atunci cand Dacia dadea la pedale cu motoare "Reno" din 99 toamna, Fiatul monta T-jeturi inclusiv pe Linea. De dieseluri care sunt prezente inclusiv pe Opel nu mai vorbim.
    3. La momentul aparitiei Logan, turcismul Albea era bine de tot in fata. Ok designul era cam nasol dar calitatea materialelor era net superioara. Avea clima, radio integrat in consola, comenzile geamurilor pe usi, termometru in bord....etc. Ca un aspect poate pentru multi neobservabil, mocheta portbagajului avea aprox 2cm grosime pe cand la Logan parca era fusta de dama.
    4. Cand Fiat producea masini, romanii produceau furci si coase pt rascoala de la Bobalna. Eu cred ca le trebuie un management mai bun.
    24 5
  • @ztele: ai perfecta dreptate cu privire la recesiune.
    Se stie ca in perioada de criza cel mai efecatat segment e cel mediu. Masinile, si produsele in general low cost, vor avea o mica crestere sau in cel mai rau caz isi vor mentine trendul. La fel se intampla si cu cele de lux, ele sunt afectate putin sau chiar de loc. In schimb produsele dedicate oamenilor din calasa sociala de mijloc vor avea cel mai mult de suferit.
    Cat priveste Dacia si Renault, nu cred ca ei au intuit recesiunea. Ci ei si-au pregatit o marca low cost pentru pietele emergente din estul Europei si nu numai, care aveau piata auto in crestere prin anii 2005-2007. Ca a dat peste ei norocul , daca imi permiteti exprimarea si a venit criza in perioada imediat urmatoare, iar ei nu au facut decat sa largeasca piata de desfacere a unui produs asta e, omul potrivit la locul potrivit!
    16 3
  • antonny
    noul SUV ALFA
    4 7
  • nu are cum sa fie noul suv Alfa. daca ma uit la fata de portiera, montant si suportul pentru centura tind sa cred ca e ceva made in USA, un Dodge pick-up ceva pe acolo
    5 4
  • "Vin cu oricate argumente doriti"... Pana acum n-ai venit cu niciunul :))

    1. Ma doare-n *** de teste, astept sa vad ce experienta ai TU. De ce ocolesti subiectul?
    2. Deci in 500 nu, dar te-ai urcat in Mini si chi-ul tau stie clar ca e mai bun decat 500. Bun argument :))
    3. exact, dar stii ca nu exista low cost :)
    4. "Pajero stock este bun in off-road la fel ca in Dakar"... sa mori tu? :))))
    5. Cum anume te-ai lamurit? Ai condus vreo 5 pe autostrada, prin oras si prin off-road?

    Ultimele fraze sunt la fel de coerente precum Ceausescu la balcon.
    13 6
  • Scorpionule, Fiat nu face masini low cost. O Albea nu se compara cu Logan (care apropo, este o masina de clasa mica in 3 volume, nicidecum compacta) nici in privinta calitatii materialelor, nici a tinutei de drum, nici a insonorizarii, nici a confortului etc. E suficient sa ne uitam pe listele de preturi si apoi sa ne intrebam de ce Fiat e mai scump. Apoi incepem sa cautam, ne urcam in fiecare, analizam la o prima vedere cum sunt construite (finisaje, ergonomie, imbinari, confortul scaunelor, pozitia la volan etc) si apoi incercam sa concluzionam cat mai obiectiv. Incearca experimentul asta si vezi ce iti da. Si foarte important incearca sa faci chestia asta comparand un 500 cu un Hyundai i10 de exmplu. Si apoi urca-te in Panda. Si din nou vezi "ce-ti da".
    Si apropo, raliurile in general nu au nicio treaba cu masinile de pe strada.
    16 6
  • 1. Nu trebuie sa fi posesor ca sa iti faci o impresie asupra unei masini.
    2. Da normal. Este facut de BMW, nu de Ficat ? Compara X5 cu SUVUL PANDA 4X4 sa vezi calitatea aia... uite ce plastice urate are 500-le. Cauta un test video sa vezi. ASCULTA ce zic aia.
    3. Nu exista clasa low-cost, doar o masina care face parte dintr-un segment low-cost. Este diferenta intre clasa (dimensiuni) si segment (populatiei careia ii este adresata).
    4. Aproximativ la fel. (era putin umflata propozitia, deoarece Panduca asta nu este bun in off-road). Compara ursul grizly/brun (Patrol/LC) cu ursul panda/coala (Panda) sa vezi care ii mai bun ? :))))
    5. Cum anume m-am lamurit ? Mergand pasager pe acelasi traseu cu mai multe motorizari si vezi exact diferenta de la cer la pamant intre motorizari mari si motorizari mici (1.2 turbo,etc). Si cum anume vrei sa testez un 1.2 sau 0.9turbo in off-road pus pe un Polo sau alta masina ca tot nu inteleg ? Poate imi explici tu ? In oras nu se observa diferenta, deoarece nu ai unde sa folosesti puterea.

    Ultimele fraze sunt la fel de coerente precum ale lui Fernando de la Caransebes din platoul Acces direct ! Se yaa !
    4 12
  • asta e cea mai buna gluma. pai Fiat a este un fel de low-cost. ce low cost sa mai faca? Fiat nu are bani sa faca un nou Bravo, un nou Punto si vrea sa lanseze o noua marca.
    4 5
  • @Lau:
    Logan = caroseria Clio putin modificata. Clasa mica alaturi, dar dimensiuni mai mari, ceea ce de multe ori a pozitionat Loganul in clasa compacta, iar Sandero in clasa mica.
    Albea= daca, chineazaria aia nu ii low-cost, apoi Loganul este premium. Loganul este mult peste Albea.

    Ce legatura au ? La fel ca si legatura in off-road dintre Fiat coala si Ursul Patrol. Incercand sa justific Patrol (Dakar), Fiat (daca este asa bun in off, de ce nu este in Dakar) ???
    Oricum imi pierd vremea cu voi aiurea, ca tot nu intelegeti. Eu nu o sa ma abat de la argumentele mele si pot sa le sustin. Insa va las pe voi expertilor sa comentati si va doresc toate fiaturile din lume. Eu ma multumesc cu VAG :X.
    6 12
  • 1. alt argument bun.
    2. Deci Mini e bun pentru ca e facut de BMW. :)))
    3. No, ti-ai dat raspunsul, ca doar tu ai mentionat clase.
    4. Comparam ursi? Alt argument absolut genial.
    4. Deci nu stii cum sa testezi, dar te-ai lamurit mergand pasager.
    De unde dracu le scoti? :))))
    9 7
  • @muscaVAG
    scorpIOANE, s-a bagat internet la tine la gradinita de debitezi prostiile astea, cum sa compari Panda cu X5 ??? ai creierul neted rau
    13 5
  • Scorpion, eu aveam o parere buna despre tine, ca sti ce vorbesti. Dar nu sunt de acord cu tine.
    1.Dar trebuie macar sa le conduci si sa le "intelegi". Parerile de pe forumuri si din reviste nu prea isi au rostul. Altfel nu am avea atatea marci si modele.
    2. Panda 4x4 este o masina cu tractiune integrala gandita sa poata intra in niste locuri unde o simpla masina de clasa mica nu poate intra. Asa cum X1 e gandit sa intre acolo unde nu poate intra un Seria 1. Este EVIDENT ca nu poti avea asteptari de Nissan Patrol de la ea. Si apropo, X5 nu e chiar un exemplu de aptitudini superioare in off road. Este un SUV de sosea si pe sosea se simte cel mai bine.
    3. E ca si cum ai rade de o Mazda MX-5 ca nu e la fel de rapida ca un Porsche 911. Deci nu are rost sa mai zic ceva.
    4. In oras nu ai nevoie sa testezi puteresa, dar ai nevoie sa testezi cuplul. Care apropo, la ultimele generatii de motoare supraalimentate se obtine o parte buna din cuplu de pe la 1500 rpm in sus. Ceea ce e util intr-o aglomeratie cand masina te scoate de acolo fara probleme si fara sa retrogradezi o treapta.
    Apropo, am condus 1.2 TSI pe Octavia 2 facelift. Motorul mi s-a parut ok, tragea bine pentru puterea lui, cuplul se simtea de pe la 2000 rpm, consumul mai mic decat 1.4, era silentioasa... dar poate nu la fel de fiabila ca vechiul 1.4 aspirat. Dar asta e o alta discutie.
    12 2
  • @ztele:
    Erau exemple la ursi, raportat la masini :))))) Nu intelegi tu asa ceva.
    Dar tu cand mergi pasager cu o masina cu motor mic si vezi ca masina este fortata, iar pe acelasi traseu mergi cu un motor mai mare cum e ? Dar daca mergi cu zeci de motorizari ? Tu ca pasager nu simti cum merge o masina ?
    @muscami-aiVAG: La fel cum ati comparat Panda cu multe suvuri in posturile de mai sus.
    Era o paralela intre 500 si Mini. Unde:
    500 = FIAT
    MINI = BMW
    3 11
  • @Lau: Ai totala dreptate. Insa ei nu intelegeau rostul lui Panda 4x4 si il comparau cu suvuri ,,veritabile. Asa ca m-am enervat cand am vazut idioteniile lui Sergiu Macaroana si sunt anti masini italiene pana la capat. Trebuie sa revenim cu picioarele pe pamant, insa cand aud de Fiat si vad ca posteaza colegii si il lauda, fac urat si postez anti-FIAT ! :)))))))))))))))))))))))
    6 10
  • @swag scorpionistul
    Tu stii ce e aia calitate? Intelegi macar un principiu din cate are managementul calitatii? Poti realiza ca, nivelul de calitate se determina baza unor indicatori nu pe baza parerilor gasite de tn pe forumuri postate de catre boraci si retardati care nu au ce face acasa si nu au pic de pregatire in domeniile pe care le abordeaza cu atata patima.
    Ai mers vreodata cu un autoturism din concernul VAG (VW, Skoda, Seat) si cu un autoturism produs de Fiat (si aici ma refer la Fiat, Alfa Romeo, Lancia, etc) mai mult cu 600 de km continuu sa vezi diferente de confort intre cele doua marci apartinand fiecarui concern?
    Eu am mers, si am putut sa imi dau seama pe propria piele de nivelul de calitate la care este ficare concern din cele mentionate mai sus. VW pot sa spun cu mana pe inima ca e mult sub Alfa Romeo, si mult prea iubita Skoda sub Fiat ca si nivel de abordare a calitatii.
    Asa ca lasa parerile tale de cocalar, si nu mai fi subiectiv, si obiectiv si nu mai posta tot ce iti debiteaza tie mintea aia obosita.
    11 6
  • Baiete, cand o sa-ti permiti o masina noua, revino sa povestim despre motoare mici, mari, chestii.

    "Exemple de ursi, raportat la masini"??? Ce legatura au ursii cu masinile?

    Mergand mai departe, sa te citez: "Panda 4x4 ce-i cu el ? Ca nu-i inteleg rostul !" si vreo 4-5 raspunsuri mai jos: "Insa ei nu intelegeau rostul lui Panda 4x4 si il comparau cu suvuri ,,veritabile".
    Mai ai un pic si te iei la bataie singur, la halul in care te contrazici.

    Patrol, odata, era o masina senzationala.
    Ultima generatie au p*zdificat-o in ultimul hal, arata ca un Escalade.

    Cred ca singurii (producatori majori) care au ramas fideli conceptului de masina 4x4 pentru offroad sunt Mitsubishi si Land Rover.
    9 4
  • Sa il blocheze cineva pe ScorpyonVAG ca numai prostii vorbeste.....
    11 4
  • Scorpion, este absolut firesc sa nu ne placa la toti masinile VAG asa cum este absolut firesc sa fie unii carora nu le place Fiat.
    DAR in locul in care suntem se presupune ca mai stim una, alta despre domeniul asta, in general. Fiat, desi nu pare, au lucruri interesante de oferit, fie ca ne referim ca compania in sine, fie ca ne referim la tehnica. Motoarele Multijet sunt unele dintre cele mai bune motoare diesel din lume (nu intamplator GM a ales ca colaboreze cu ei acum aproape 10 ani), primul diesel commorn rail a fost facut de Fiat si se intampla in 1986 (pe Fiat Croma daca imi amintesc bine). Ei bine tehnologia asta VAG a aplicat-o aproape 20 de ani mai tarziu. Motoarele supraalimentate pe benzina din zilele noastre ai inceput sa fie lansate in serie de 2 constructori: VW si Fiat. Se intampla prin 2005. Cand Fiat facea masini sportive in anii 50, ia zi-mi ce masini facea VW sau Audi, ca sigur de Fiat Otto Vu nu ai auzit. . Sa nu uitam nici de masinile emblematice de la Fiat, de exemplu de 850. Celebrele Lada care s-au remarcat mereu prin robustete isi au originile in masinile Fiat. Si ar fi multe de spus.
    Nici eu nu sunt de acord in totalitate cu seful Fiat. Dar de aici pana arunca cu noroi intr-una din marcile care au facut istorie... zau asa. E vorba de bun simt si cultura auto in primul rand.
    O seara buna!
    23 1
  • @ScorpyonVAG
    Esti cam infantilut...
    9 2
  • @laucalin
    nu are rost sa te pui la mintea lui Scorpyon. E ca si cum ai explica o integrala cetatenilor din Buzescu.
    11 4
  • Masinile Fiat actuale sunt overpriced cum zice englezul. E adevarat nu sunt low-cost insa cine s-a suit intr-un 500 o sa-si dea seama ca 90% din materialele bordului sunt tari si neplacute atingerilor ca la Logan iar restul sunt glossy.
    Linea e o masina ok in mare (mai ales cu T-jet-ul de 120 cp) insa foarte multe au venit cu defecte de fabricatie. Fiat ar trebui sa invete de la Hyundai & Kia cam ce inseamna masini de volum cu raport pret/calitate/executie/dotari. Pacat de istoria Fiat care e mai bogata decat a majoritatea marcilor de volum gen VW, Skoda, japoneze, coreene...
    Valabil si pentru Lancia & Alfa: istorie si inovatie insa vanzari nesemnificative in ultimii 5-6 ani datorate unei conduceri din care face parte si domnul din articol.
    10 5
  • majoritatea din cei de sus ridica in slavi fiatul, (cat de bun e ,frumos,fiabil,este peste marca x) dar daca e asa bun de ce nici unu nu il aveti trecut in profil ca masina personala si atunci sa vedem daca mai e fiatul bun )))))))))))
    5 11
  • Decat sa discutati despre un talian, slab, foarte slab manager, mai bine vorbiti de SAAB:

    http://www.leftlanenews.com/photos/meet-the-saab-9-3-that-never-was-picture-1.html

    daca cineva vrea sa faca o marca low-cost rivala cu dacia, trebuie sa vine in Romania sa mai prosteasca niste fraieri de romani.

    vrei brand low-cost, vii in Romania !!!
    2 7
  • Uite ca eu am trecut la profil , atat Stilo cat si Bravo.
    Eu nu ridic in slavi marca Fiat, ci nu sunt de acord cu faptul ca foarte multi dintre voi ridicati in slavi marca VW. Am avut Golf, am avut probleme cu ambreajul, cutia de viteza si cu papatul uleiului(la un motor clasic de 1.4 benzina). Concluzia mea: nu cred ca exista masina mai "overpriced" decat Golful.
    Pot sa mai adaug ca la servici am un Polo cu un amarat de 1.2, care la nici 20.000 de km a trebuit schimbat blocul motor. Nu mai zic ca acum nu poti pleca intr-o deplasare cu el daca nu ai bidonul de ulei in portbagaj.
    Repet, nu ridic in slavi Fiatul, am avut si eu probleme cu contactele electrice la Stilo, le-am remediat, singur acasa ca nu era ceva wow, si acum ma pot bucura de el zi de zi. Astea sunt chestii minore, nu au avut probleme la motor sau ceva mai serios in peste 200.000 de km.
    15 5
  • Nu mai vorbiti aiurea de Fiat-uri, nu mai sunt masinile care erau inainte de revolutie in '89 de afumai carnea la toba lor si nu porneau, cu timpul sau ridicat si un pic inainte de anii 2000 au inceput sa scoata masini chiar decente. Au si ele probleme cum are orice marca.
    9 5
  • Am umblat doua luni cu un grandee punto si 2 luni cu o dacia logan... pai ma...e diferenta de la cer la pamant....piticania aia....pe care voi o faceti low cost.......era absolut femoneala si la sprint si la comfort... cum aveti tupeu sa o comparati cu logan? sincer? unii habar n-au ce vorbesc!
    14 6
  • @all (ztele, laucalin, antonny)- cititi repede ca acest comentariu nu va rezista mult -:))))

    Dragilor, voi pana acum nu ati invatat ca ori de cate ori veti incerca sa combateti vreo aberatie a acestui fante de ghetou, geniu al ineptiei, cautator neobosit al masinilor cu numere de Bulgaria, sofer desavarsit cu experienta acumulata la volanul masinii parintilor sau a prietenilor, atarnator permanent pe langa smecherii cu masini bengoase de la el din cartier, doar doar l-or lasa aia sa le conduca masinile dupa ce beau un sprit, ori de cate ori veti incerca sa-l contraziceti pe scorpionu' vietii, nu veti face altceva decat sa generati din partea sa un nou sir de aberatii ? Este tipul de postac tolerat si apreciat de Automarket. Cu cat starneste mai multe polemici, cu atat va vor fi cenzurate voua replicile. E normal ca niste oameni decenti ca voi sa fie revoltati atunci cand unul care nici macar nu are masina posteaza despre masini, cand un pusti care isi ascunde fata acneica in spatele unui pseudonim sonor, are nesimtirea de a face aprecieri legate de figura unuia dintre cei mai mari manageri ai lumii auto. Anormal este ca administratorii acestui site sa-i permita acest lucru. Impotriva lor ar trebui sa se indrepte revolta voastra si nu impotriva unui pusti fara minte.

    @Automarket
    Daca oricare dinte noi ar face aprecierei jignitoare referitoare la mutrele voastre le-ati cenzura fara mila! Dar cand acestea se refera la Sergio Marchione, le tolerati si va amuza, ceea ce arata ca nu va diferentiati cu nimic de autorul lor. Cand insa va duceti moca sa testati masini Fiat e bine. Atunci le laudati produsele si ii ridicati in slavi! Sa va fie rusine!
    20 4
  • Marius
    Fiat este ok daca omul nu are bani si circula putin si in jurul orasului !
    VW este ok daca omul mai merge si prin alte tari si are ceva mai multe buzunare pline cu bani ! Tine si este fiabila dar cand crapa ceva costa domnule de te rupe !

    Logan nu este bun - tine prea mult -spune o gura rea...

    Atentie VW TDI Piezo Pume Düse Element :

    este o actiune de service ( Gratuit ! ) 23H9 in care se inlocuiesc PDE cu cod 073 M s-au 073D

    Deci faceti programare la representante VW si se verifica daca trebuie inocuite ! Merita ca sunt scumpe si folositi ocazia !
    Nu conteaza cartea service-istoric s-au km rulati !!!1
    7 9
  • un observator
    Eu cred ca este posibil sa faci o masina la fel de ieftina si buna ca si loganul daca aplici metoda folosite de Renault, si anume design-to-cost. Acuma, de la dorinta la putirinta e cale lunga si ceea ce este cu adevrat greu este sa gasesti combinatia aceea castigatoare de oameni , tehnologie si management in care sa poti implementa asa ceva. Renault a gasit oamenii in Romania, au venit cu tehnologia si managementul. Pentru Fiat (si altii)o sa fie foarte greu din simplul motiv ca in comunitatea Europeana, in afara de Romania si Bulgaria, costurile sunt prea mari, oamenii nu prea exista in Bulgaria si au fost luati de reno si ford in Romania. Daca as vrea sa fac asa ceva, m-as duce in India, Rusia deja e prea scumpa.
    3 1
  • Marius
    Si posesorii de Audi TDI PDE se pot bucura :

    Actiune de service 23K1 - se inlocuieste 1-4 Pompa Düse Element cu cod 073M pe ele - gratuit ! Mergeti in service VW / AUDI !

    Cu bine ,
    6 6
  • Nici daca erau bani in joc nu intelegea de ce nu poti fii onest si nu poti recunoaste lucrurile asa cum sunt.

    Ati tabarat pe Scorpyon si cu cat va strangeti mai mult cu atat mai putina ingaduinta aveti.

    Din tot ce am citit vin si eu cu cateva pareri:

    1. Daca nu exista Fiat 500 puteam spune fara echivoc ca Dacia este peste Fiat. Sa zicem ca pana aici e doar perceptia mea

    2. Ca Bravo e din 2007 si Golf e din 2012 este irelevant. Noi vorbim de ce este pe piata acum nu de gloria apusa.

    3. Bravo a fost la coada clasamentului si in ziua in care a aparut. Si e o tampenie si un tupeu tipic romanesc sa fii mai destept si mai trait decat revistele de specialitate. O minti una dar nu toate.

    4. Desi nu mult eu am mers si cu Fiat 500 si cu Mini. Fiat 500 are un singur atu: arata deosebit de bine in interior si in exterior (deci doar aspect, design). In rest este o mizerie de masina prost insonorizata, inghesuita, cu finisari de Lada si cu un pret aiuritor de mare.
    - de altfel un mini de pornire este cat un 500 cu automata deci trebuie sa fii nebun sa crezi ca 500 se poate ridica la nivelul portierei lui Mini

    5. Albea, Linea, Punto... mai oameni buni. Sa nu exageram. Sunt masini ok dar atat. Nu sunt la egal cu nimeni.
    - sa luam Punto. Am un prieten cu punto de prin 2008. Masina merge bine nu e problema. Dar e Sandero in cel mai bun caz.
    - insonorizare proasta
    - directie supra asistata si foarte rapida
    - finisare si materiale cel mult decente (la prima incercare de a rabata bancheta a rupt manerul respectiv. Oricat de nestiutor ar fi nu are voie sa se rupa acel maner. Doar nu a tras cu ranga de el)

    In rest masini pur si simplu decente. Nimic mai mult. Exact acelasi lucru se poate spune si despre Dacia.
    Doar ca noi suferim foarte mult de boala prostului care nu e prost destul daca nu e si fudul si decat sa cumparam un Logan nou in anumite cazuri ne luam - culmea culmilor - Punto la mana a 2-a.
    4 6
  • A trecut ceva vreme de cand nu s-a postat dar voiam sa corectez o comparatie nepotrivita, fiat 500 nu este in aceeasi clasa cu mini, nici calitativ nici ca marime. mini este subcompacta, si nu mini cum ii spune denumirea, iar 500 este clasa mini.
    De asemenea marca mini este premium, si nu are cum sa fie comparata cu 500 atata timp cat costa dublu. Cred ca 500 e o masinuta super interesanta, putin prea scumpa, ca de altfel si marca mini care si-a fixat preturi exorbitante doar pt ca face parte din gripul bmw.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru