De câțiva ani, mărcile auto chineze au început să devină o obișnuință pe șoselele din țările occidentale. Mașinile electrice din China promit autonomie mare, tehnologii inovatoare și prețuri de achiziție mai mici comparativ cu ceea ce oferă mărcile consacrate precum Ford.
Într-un interviu pentru televiziunea americană CBS, Jim Farley, CEO-ul Ford, a avertizat asupra viitorului sumbru pe care îl pot avea mărcile occidentale dacă nu răspund la ofensiva mărcilor chineze. Farley a comparat industria auto chineză din prezent cu cea japoneză din anii ’80, diferența fiind că actuala industrie chineză funcționează "pe steroizi".
„Ei au suficientă capacitate [de producție] în China cu fabrici existente pentru a servi întreaga piață nord-americană și să ne bage pe toți în faliment”, a declarat Farley. „Japonia nu a avut niciodată așa ceva, așa că asta este un nivel de risc complet diferit pentru industria noastră”, a mai adăugat șeful Ford.
Însuși șeful mărcii americane a dezvăluit că deține în prezent un exemplar Xiaomi SU7 pe care îl conduce zilnic.
Farley spune despre modelul chinez că este de „calitate înaltă” și că oferă o „experiență digitală grozavă”. „Mașinile electrice chineze sunt competiția, iar pentru a-i bate, trebuie să-i cunoști”, spune Jim Farley.Venirea pe piață a mașinilor electrice chineze i-a încurajat pe cei de la Ford să traseze un nou plan de lansare a unor mașini electrice mai mici și mai accesibile. Mai devreme în acest an, Ovalul Albastru a dezvăluit un plan de a lansa o nouă camionetă electrică accesibilă, care promite un preț de pornire de 30.000 de dolari.
Tot mai devreme în acest an, același Jim Farley a spus că „tehnologia din interiorul mașinilor chineze este superioară” și că „toți producătorii sunt într-o competiție cu China la nivel global, nu doar în segmentul mașinilor electrice.”
via Motor1










este deja cunoscut faptul ca farley nu conduce ca masina personala vreuna facuta de firma pe care o pastoreste, macar asa ca imagine sau ca recunostinta pentru sumele grase incasate, nu, el conduce un xiaomi de care s-a declarat fascinat si a recunoscut ca firma pe care o reprezinta nu este in masura sa realizeze un produs la acel nivel. mai mult, el a comandat personal un export din shanghai la chicago cu alte 2 masini chinezesti pentru a le studia si a le prezenta subalternilor, sefi de departamente.
marcile chinezesti devin din ce in ce mai bune pe toate planurile, ca ne place sau nu. pana si micul Byd dolphin surf a uluit Europa cu cele 5 stele la Euroncap si scoruri foarte bune la fiecare capitol. cele 5 stele au devenit deja o obisnuinta pentru zeci de alte modele din China. steroizii de care vorbeste nenea farley sunt de fapt subventiile guvernamentale de care au parte producatorii chinezi, atat cei detinuti mai mult sau mai putin de stat, precum si cei complet privati.
poate ajuta informatia si clarificarea ca cei 4 mari producatori detinuti de stat, cu marcile cele mai reprezentative care ajung si in Europa, sunt:
1. SAIC Motor Corporation (partener local VW) prezent in Europa prin MG
2. FAW Group Corporation (de asemenea, partener local VW si Toyota) aduce in Europa Hongqi
3. Dongfeng Motor Corporation (produce Dacia Spring pt Renault si are joint-ventures cu Nissan, Honda si Peugeot) dar nu a venit oficial in Europa cu vreun brand
4. Changan Automobile Group (joint-venture cu Ford si Mazda, produce pt Mazda noul si excelentul 6e pe baza unui model Deepal) nu a venit inca oficial in Europa, insa este iminenta lansarea marcii Deepal.
dintre producatorii privati, prezenti in Europa, cei mai notabili ar fi:
1. BYD
2. Geely Automobile Holdings cu marcile Geely, Zeekr, Lynk&Co
3. Xpeng
4. Chery Automobile cu marcile Chery, Omoda, Jaecoo
5. Great Wall Motor cu ORA, Haval, WEY
6. NIO cu NIO si Firefly
7. Leapmotor Technology, adus oficial prin Stellantis, care detine si participatie de 20% la Leapmotor.