Serviciul de Telecomunicații Speciale: peste 4.200 de apeluri efectuate prin sistemul de apelare din mașini

de Alexandru Monenciu
Marti, 13.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia România și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au organizat un eveniment pentru prezentarea modului de funcționare a tehnologiei eCall. În perioada ianuarie 2020 - iunie 2021 s-au înregistrat peste 4.200 de apeluri la 112, efectuate prin sistemul eCall, referitoare la evenimente rutiere.

Pentru un plus de siguranță la bordul mașinilor, reglementările europene impun ca toate modelele proiectate și fabricate după luna aprilie 2018 să fie dotate cu tehnologia eCall.

La activarea automată a senzorilor de impact sau la apăsarea butonului specific, montat în habitaclu, sistemul eCall generează declanșarea unui apel de urgență, asigurând transmiterea rapidă de date esențiale pentru echipajele de intervenție. De menționat că mașina nu este monitorizată în timp real.

Dacia România și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au organizat acum un eveniment pentru prezentarea modului de funcționare a tehnologiei eCall. În cadrul acestuia, a fost realizată și o demonstrație.

Așadar, în urma declanșării apelului de urgență, în sistemul informatic al 112, operatorii și dispecerii pot vedea poziția geografică a mașinii, seria de șasiu (VIN), tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului eCall (automat sau manual).

După transmiterea acestor date, operatorul Serviciului de urgență 112 stabilește o legătură de voce cu ocupanții autovehiculului. În cazul unei apăsări accidentale a butonului eCall, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare astfel că trebuie să comunice cu operatorul 112 pentru a nu fi amendați pentru alertarea falsă a agențiilor de urgență.

Tehnologia eCall nu presupune costuri suplimentare pentru pasagerii automobiliului.

Autoritățile mai precizează că în perioada ianuarie 2020 - iunie 2021 au fost realizate 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere. Dintre acestea, 4.286 au fost efectuate prin sistemul eCall (850 de apeluri efectuate automat).

via Serviciul de Telecomunicații Speciale

Comentarii (9)

  • Foarte frumos,propun ca in viitorul foarte apropiat sa sune si aragazul catre fratele cel mare atunci cand ma ard la deget sau de ce nu,direct la politia gandirii atunci cand ma apuc pe net sa deraiez de la propaganda oficiala si comit un delict de opinie,ma stiu baietii,am dat moaca oricum la smartfon ca am camera frontala,amprenta asisderea,vocea,sa sune acum sa prinda oferta.
    8 16
  • Oricum, tractorul tău nu are acest serviciu, deci nu văd de ce te deranjează. Lasă pe seama celor cu mintea deschisă la nou, aceste lucruri pe care, oricum, nu le înțelegi.
    6 10
  • @laba rece,suflet cald. S-a activat militianul din tine? Am zis ca e un lucru foarte frumos. Hai,spune drept,cand ai vazut poza de la articol cu butonul pe care scrie SOS si sub el ceva mic rotund,este ca prima oara te-a dus creierul de sub "cașcheta" ca e un dozator de ketchup?Repet,foarte frumos,nu stiu cum am putut trai pana acum cu masini fara sistemul asta. Astept ca modulul sms sa se integreze apoi cu modul gps si sa-i amdeze automat pe nenorocitii aia care vor depasi pe viitor 30km/h in orase. Viitorul suna bine,e pavat numa' cu intentii bune.
    0 0
  • Edikkk
    Felicitări !

    O măsură nouă la nivel european, care este implementată bine în România!

    Bravo!
    6 8
  • Normal, are STS-ul timp si pentru chesti d-astea, daca nu-s alegeri anul asta.
    7 0
  • @Tatraurs, mă gandeam că ești mai destupat la minte...
    Sunt situații în care secundele fac diferența, sunt situații în care se întamplă un accident și nu are cine da telefon la 112, sunt fel de fel de situații limită. Nu are nicio legătură cu propaganda oficială, poliția gandirii și alte aberații.
    9 1
  • andrei
    Tatraurs, tu crezi ca suna masina automat la 112 ca nu avea ce face? jesus.
    sa nu fii in situatia asta si sa tipi ca ce bun era sistemul daca il aveai!
    sistemul e gandit pt situatii limita. 99% din soferi nu ajung in acea situtie limita. idee e ca DACA ajungi sa ai o sansa in plus.
    iar daca nu suna masina si suna X ca e prost si suna degeaba, ia amenda. ca la orice apel nejustificat la 112. asta nu inseamna ca sistemul e bun.
    6 1
  • Domnule @Ds,am facut si eu o gluma cam nesarata,recunosc. Cu toate astea pun pariu ca-n maximum 20 de ani ne luam amenda si o si platim instant cu banii din cont daca depasim 30km/h in orase. Camere avem pe masini acum(cele care detecteaza pietonii),modul gsm avem,urmeaza modulul gps sa fie integrat in standard,cad politistii cu radarul in desuetudine. Sunt sigur de asta!
    4 1
  • @Tatraurs, eh, de asta putem fi siguri! Va trebui să ne adaptăm vremurilor. Dar împotriva condusului autonom tot am un cui :)))

    P.S. Am dat o mînuță verde și am revenit la sentimente mai bune.
    Numai bine!
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru