Stellantis îi aduce pe chinezii de la Leapmotor în Europa: primele modele ajung și în România

de Alexandru Monenciu
Marti, 14.05.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Gigantul Stellantis și chinezii de la Leapmotor vor comercializa mașini cu zero emisii și preț accesibil pe piața europeană. Pentru început vor exista două modele care vor ajunge și în România.

Stellantis a înțeles importanța producătorilor de automobile din China, tocmai de aceea a cumpărat, anul trecut, 21% din marca asiatică pentru o sumă de 1.5 miliarde de euro.

Acum, Stellantis aduce Leapmotor în Europa. Până în 2028, portofoliul va include 6 modele cu zero emisii și prețuri accesibile. Primele două dintre ele au fost deja anunțate.

Este vorba despre T03, o electrică de oraș cu 101 CP și 265 kilometri autonomie, și despre C10, un SUV cu zero emisii, 231 CP și 420 kilometri autonomie. Potrivit zvonurilor, T03 ar urma să fie produs în Polonia, dar C10 va fi importat din China.

Primele modele Leapmotor vor fi lansate pe piețele din România, Franța, Italia, Germania, Olanda, Spania, Portugalia și Grecia, începând cu luna septembrie a acestui an.

În al patrulea trimestru din 2024 urmează și alte piețe, inclusiv Orientul Mijlociu, Africa, India, Asia Pacific și America de Sud.

via Carscoops

Comentarii (7)

  • Cat timp preturile lor "accesibile" nu sunt preturile corecte de piata, ci umflate la greu, nu intereseaza pe nimeni.
    De fapt, de aia multi au inceput din 2024 sa se fereasca de electrice.
    Au vazut ca se comercializeaza cu preturi incorecte, de tip teapa, si politicienii isi baga degetele in fund la producatorii auto si apoi in gura si sug frumusel spagile electorale, in loc sa isi faca treaba si sa pedepseasca actiunile anti piata libera, de tip monopolist si de dictare a preturilor.
    Nu exista concurenta, ci manipulare a preturilor in sus, tot mai sus, cat mai sus, desi acum trebuie sa vedem peugeot e208 nissan leaf si VW id3 cu preturi (fara "beneficii" de la guverne) mult sub 30.000 euro.
    Ciudat e ca in loc sa urmeze trendul corect al regulilor de piata, de scadere, totul se scumpeste la ei...si uite asa vedem de fapt cine genreaza inflatia. Petrolistii si producatorii auto, caci fara combustibil/energie si vehicule nu ai nimic altceva. Daca astia majoreaza preturile fara rost, totul se scumpeste.
    8 3
  • Deci tot petrolistii sunt de vina si pentru electrice! Bine Einstein.
    4 1
  • Privite din exterior lucrurile par simple, pui vie și bei vin, dar nu e chiar așa. Mulți fac greșeala de a compara prețurile de pe piețele din China cu prețurile din Europa dar nu iau în calcul faptul că guvernul chinez subvenționează la greu producția de electrice. De aici și diferența. SUA au crescut recent taxele pentru electricele din china cu 400% tocmai pentru a-și proteja producția.
    4 2
  • Diferențele de preț sunt și de la TVA (10% mai mare la noi), transport, taxe vamale și alte costuri odată ajunse în Europa.
    4 0
  • Norme de poluare stricte, norme de siguranță diferite, dotări obligatorii de inclus, asigurarea asistenței post vânzare...
    Câți din cei care plâng acum de prețurile mașinilor au aplaudat hotărârile de introducere obligatorie pe toate vehiculele din UE de sisteme avansate de frânare de urgenţă; sisteme de urgenţă de păstrare a benzii de circulaţie; zone extinse de protecţie a capului în cazul unui impact, care pot atenua leziunile provocate de coliziuni cu utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, precum pietonii şi bicicliştii. Plus alte sisteme care de care mai complex, cu utilitate de multe ori îndoielnică sau cel mult restrânsă.
    4 0
  • Cica Stellantis a inteles importanta masinilor chinezesti asa ca a dat 1.5 MLD pe o firma chinezeasca de produs masini. E ca si cum as produce eu miere de prima calitate de 100 de ani incoace si m-as apuca sa cumpar un producator de miere aparut alataieri in Serbia, de frica mierii lor ieftine si indoielnice cu bani de la stat. Te doare mintea. Pai dacaam produse bune nu-mi arunc banii pe geam ci-mi imbunatatesc inca si mai mult portofoliul si eventual produc mai ieftin. Ce tampenii sunt astea? Ca sa nu mai vorbim de tradarea clientului european, mai ales francez. Eu banii aia i-as fi folosit pe o fabrica nou-nouta de baterii, eventual in cercetare. Nu sa cumpar masini chinezesti cu fabrica cu tot. Asa au facut si aia de la VAG, dar aia sunt chiar mai destepti, mi se pare ca au dat 3 MLD pe ceva fabrica chinezeasca care produce masini pe stoc ce nu le cumpara nici macar chinezii. Manageri de 2 lei platiti cu sume uriase ca sa bage compania-n santz.
    3 3
  • Este ambuscada, îi aduce în Europa să-i execute ;))
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru