Stellantis intră în linie dreaptă: fuziunea FCA-PSA, aprobată de acționari cu 99% dintre voturi “pentru”

de Paul Cosma
Marti, 05.01.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Acționarii Fiat-Chrysler și PSA au aprobat fuziunea celor două entități cu o majoritate covârșitoare: 99% dintre voturi în favoarea tranzacției. Procesul prin care va fi creată noua companie Stellantis este așteptat să fie finalizat în data de 16 ianuarie.

Fiat-Chrysler și PSA sunt cu încă un pas mai aproape de încheierea formalităților privind fuziunea. Acționarii ambelor entități au fost convocați pentru a-și exprima votul în favoarea tranzacției, iar rezultatul este unul concludent.

Fuziunea dintre FCA și PSA a fost aprobată de acționari cu 99% dintre voturi “pentru”, iar conducerile celor două companii estimează că noul grup Stellantis va deveni o realitate în data de 16 ianuarie 2021.

Stellantis ar urma să fie al patrulea constructor auto din lume, după Toyota, grupul Volkswagen și alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.  

Via FCA, PSA

Comentarii (16)

  • Johnny
    Ce parere aveti despre aceasta fuzine? Ambele au in portofoliu branduri cu istorie si fani cu mare implicare emotionala, printre care ma aflu si eu.
    Nu stiu daca sa ma bucur sau nu tinand cont de lipsa investitiilor promovata de FCA sau copy-paste- ul promovat de PSA.
    Oare rezista atatea marci intr- o firma? Cat de eficienta poate fi promovarea atator brabduri?
    9 2
  • Johnny
    As reintegra DS in Citroen, Ram in Dodge, as fuziona Fiat cu Abarth care este deja o versiune de performanta si mai putin marca independenta de fiat. Ar fi pacat ca reducerea sa se faca natural prin inchiderea unor marci care nu vor performa...sunt extraordinar de multe ca sa poata fi eficienta activitatea.
    7 2
  • Greu de spus ce va fi, acest grup insumeaza 15 marci, multe au probleme, stiati ca in China, piata care n-a fost neglijata de niciun constructor important, toate marcile acestui concern reprezinta doar 1% cota de piata ?

    Jeep si cu Dodge RAM au vanzari bune, Chrysler este varza, Alfa si Maserati se duc in jos la vanzari de cativa ani, PSA vrea sa se intoarca in SUA, DS nu merge, Fiat doar in Europa mai misca ceva, Lancia este moarta de multa vreme, Opel deocamdata este bine, concluzia este ca vor avea foarte mult de treaba, iar contextul actual este dificil.
    13 2
  • inexorabil
    @Johnny, îmi pare rău pentru ipostaza ta de iubitor al uneia sau al unora dintre mărcile viitorului conglomerat, dar nu încape discuţie că avem de-a face cu o horă a purei supravieţuiri…Şi nu particularizez, ci generalizez: astfel de “ciorchini” (deci inclusiv alde VAG, GM sau RNM) nu pot, prin natura angajamentului asumat, decât să se plaseze la una dintre cele două extreme ale dreptei comerciale: subzistenţa sau goana după profit! În atare condiţii, conceptul de calitate totală nu mai reprezintă nici măcar un obiectiv, darămite un imperativ…Subzistenţii nu-l pot atinge, iar belferii se simt prea la înălţime ca să mai privească în ansamblu.
    7 5
  • Ceva ma face sa cred ca vom asista in viitorul apropiat la un nou Citroen SM(202?)...nu de alta dar cred ca ambele compani ar profita de reducerea cheltuielilor
    3 5
  • Dupa multi ani de pierderi, PSA a reusit sa aduca Opel pe profit. Evident situatia de acum nu se compara, dar ideea este ca cu un management efivient si inteligent orice este posibil.
    Orcum, sunt curios sa vad care va fi tendinta caci sunt un conglomerat de stiluri si solutii. Greu de anticipat.
    7 2
  • Johnny
    Sunt convins ca e o chestiune de timp pana unele marci vor disparea, dar sunt curios de modul in care se va intampla. Vanzarea marcilor nu e optiune pt o companie auto intrucat isi creaza concurenta. Piata auto e o forma de oligopol pe care nu se intra usor.
    Fiat merge bine doar in America latina, in Europa e varza.
    Iubesc Alfa in mod deosebit dar imi place si Maserati, Fiat sau chiar Dodge si Citroen. Nu vad rostul DS cu Alfa in portofoliu. Le- ar trebuii o marca premium buna, nu 10 subfinantate.
    8 2
  • Cele mai proaste branduri auto de pe planeta au fost bagate in acelasi garaj :)))
    5 13
  • Fara alehas
    Din cei 4 mondiali vor ramane 3, apoi 2, iar dupa finala va ramane ,,only one,,.
    4 7
  • În curând vom conduce “O” mașină!
    4 6
  • Hunter
    Cel mai ciudat si corcit grup auto din industrie va fi adunatura asta de marci. Avantajati in primul rand vor fi cei de la PSA, pt ca vor avea acces la piata americana prin punctele celor de la FCA. Ca vor si avea succes, ramane de vazut.
    Partea mai putin placuta se va vedea in timp, pentru ca vor fi nevoiti sa ajusteze mult la platforme si modele si automat vor fi trase pe linie moarta multe modele si chiar marci, mai ales din grupul FCA, care oricum este deja un amalgam de modele.
    Lancia dispare, Fiat ramane cu gama 500, ca oricum cu altceva nu au cu ce, Alfa Romeo cine stie cum va rezista si cu ce modele (noroc momentan ca vand cat de cat bine la americani), Maserati e deja o umbra ce abia mai bantuie, Jeep si Dodge + RAM sunt branduri americane de traditie, oricat de bune sau proaste sunt, cumparatori vor avea, cel putin in SUA, Chrysler e cam varza de ani buni, si astia cine stie cat o mai duc si sub ce forma.
    PSA stim ce modele au si ce marketing promoveaza. Sunt piete unde modelele lor prind si vand foarte bine, sunt piete unde sunt ca si inexistenti.
    11 2
  • Johnny
    Hunter, in termeni de traditie noua firma, ca nu e grup, aduna o impresionanta colectie de marci de renume, de care unii se simt oarecum atasati.
    Nu e sigur ca se pune problema din.perspectiva vechilor firme care o compun.pe cea noua dar sunt ambitii printre actionari si membrii din board, deci unele marci sunt mai promovate decat altele. Peugeot de ex, acea ambitia sa fie marca leader, prezenta pe toate pietele, lucru care va continua. Iar presedintele firmei e nepotul fondatorului fiat...
    1 0
  • Johnny
    Este grup, scuzati gresala. Voiam sa spun ca probabil va actiona unitar ca o firma si nu ca un grup de firme cu management separat.
    Eu le doresc succes, ar fi pacat sa se piarda atatea nume
    1 0
  • @Johnny

    Cum crezi ca poate functiona ca un grup unitar, cand au marci atat de diferite in ograda ? Trebuie o separare, pe divizii, nu poate fi acelasi management in cazul Fiat si Maserati de exemplu.
    4 0
  • Johnny
    Dan, nu prea cred ca marcile diferite ii impiedica sa fie uniti. Poate mai degraba interesele si ambitiile personale.
    Pana acum pareau a avea conducere ferma, unitara dar in Fiat actiynile si strategia a lasat mult de dorit. Dupa preluarea Chrisler au incercat doar sa scoats profit si sa imparta dividende in detrimentul investitiilor. Asa decizie te baga in faliment.
    Acum conteaza ce fac pe partea de electrice, vechile platforme dunt doar de scos bani, nu merita dezvoltate, insa trebuiau.multiplicate modelele....criza grava la Fiat.
    Chrisler are 2 modele, Lancia 1, AR 2 modele si o sportiva pe duca, etc
    3 0
  • Chrysler cred ca va fi prima marca ce va disparea, in cel mai fericit caz va fi o rebranduire, gen Peugeot cu sigla Chrysler, apoi urmeaza Lancia din pacate, nu vad cum se poate resuscita aceasta marca.

    La organizare pe divizii cred ca solutia optima este pe modelul VAG, marcile cutare de volum, altele premium si de lux, la asta ma refeream. Va fi interesant de urmarit ce va iesi.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru