STUDIU: Fiecare 10 km/h în plus peste limita legală de viteză poate avea urmări tragice

de Florin Ardeleanu
Joi, 11.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu condus de mai multe organizații din America ne arată că limitele de viteză mai mari cresc riscul de accidente de circulație soldate cu rănirea sau decesul persoanelor.

Viteza excesivă este una dintre cauzele producerii accidentelor de circulație. Chiar și așa, unele state americane și autorități locale cresc limitele de viteză pentru a-i face pe șoferi să conștientizeze că circulă mult prea repede. O decizie cel puțin ciudată.

Asta nu-i împiedică pe conducătorii auto să calce pedala de accelerație și să circule cu o viteză mai mare decât cea înscrisă pe indicatorul rutier. Acest lucru nu face altceva decât să crească riscul producerii unor accidente soldate cu rănirea sau chiar decesul celor implicați.

Aceasta este concluzia la care au ajuns cei de la American Automobile Association, sau AAA pe scurt. Pentru a demonstra efectele creșterii vitezei chiar și cu 10 km/h, reprezentanții asociației au colaborat cu Humanetics și Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).

Împreună, au supus unui test de impact trei Honda CR-V EX din 2010 și au analizat pagubele.

Modelul nu a fost ales întâmplător. CR-V EX a primit punctaj mare la testele de siguranță organizate de IIHS și reprezintă vârsta medie a mașinilor din SUA.

La 40 de mile pe ora (echivalentul a 64 km/h), impactul nu a afectat mai deloc interiorul și structura mașinii.

Când viteza a crescut la 50 mph (80 km/h), bordul și podul pedalier de pe partea stângă s-au deformat destul de serios.

Testul de impact realizat la 90 de km/h a compromis habitaclul, iar senzorii manechinului de test au indicat leziuni severe la nivelul gâtului și fracturi în partea inferioară a picioarelor.

Și la 80 de km/h, dar și la 90 km/h, capul manechinului s-a lovit de volan (în ciuda activării airbagului). Măsurătorile au indicat risc major de fracturi la nivelul feței și leziuni craniene severe.

O altă conluzie a studiului este că, în loc să crească limitele de viteză, autoritățile ar putea instala camere pentru măsurarea vitezei sau diverse elemente de infrastructură care au ca scop calmarea traficului.

via Carscoops

Comentarii (14)

  • Marius
    Bagati panica in oi iar apoi interziceti,scadeti viteza la 30 in oras si 80 in exterior cica pentru binele comun dar nu pentru siguranta ci sa poata avea si glumele electrice o autonomie cat de cat decenta. Banuiesc ca stiti cu totii ce se intampla cu electricele cand le dai putina talpa,bine,sug bateria si daca o tii la 130 mai mult de cateva minute.Acum panicardul trol de serviciu( metisul EdiKK/ FăFanel+ cele 100 de nikuri) se poate zvarcoli cu bale citind stirea asta si dandu-ne exemple negative in special cu Bmw-urile care pentru el omoara oamenii de fiecare data cand isi pornesc motorul ca merg toate cu viteza luminii mai ales prin localitate(asta pentru el,civilizatul iubitor de valori Atlantico-Europene care respecta legea la litera).
    21 18
  • O stire de bun-simt, care confirma ceva ce stiam toti, ajunge sa fie interpretata drept propaganda pentru electrice si atac la adresa unui/mai multor persoane de pe site. Si ce este mai trist ca lumea aplauda.
    Din pacate cam asta este directia comentariilor pe AM razboiul (pro/anti electrice), conspiratiile, acuzele si insultele. Masinile reprezinta doar un pretext pentru varsarea frustrarilor.
    13 17
  • @green
    Spune-le asta celor din Franta de exemplu,pentru siguranta si sanatatea lor(poluare,copiii bolnavi de cancer la plamani si alte minciuni) au pus in Paris viteza maxima de 30.Cine se bucura?Cei cu electricele ca asa prind si ei 80km autonomie si nu ii mai depasesc cei cu termicele.
    12 7
  • @Marius, tu ţi-ai cititi comentariul? Are vreo legătură cu articolul? Înţeleg că ai anumite frustrări în viaţă, anumite antipatii care îţi macină gânduriele. Ce treabă au electicele cu articolul?
    Când eşti şofer ar trebui să te gândeşti la 2 lucruri. Siguranţa ta şi acelorlalţi participanţi la trafic. Din pacate mulţi nu se gândesc nici la siguranţa lor
    17 13
  • Julian S
    Ma uit aici cu uimire, aparent editorii acestui site nici macar sa copieze stirile nu sunt in stare.
    40 Mph sunt intr-adevar 64 Kmh, dar in film este vorba despre 56 Mph (nu 50) care sunt 89.6 Kmh, nicidecum 80.
    Sunt de acord ca viteza ucide, dar stii ce ucide sufletul? Prostia si traiul intr-o lume fara placere. Accidente se vor intampla si daca ti-a venit ceasul nu conteaza cu ce viteza mergi, e unul intotdeuna pe contrasens ;)
    17 3
  • @Nica Doru
    Zici tu ca nu are? Verzii propun scaderea limitei pe autostrada in Germania la 110km/h.Daca la treaba cu poluarea a prins doar la fanedikk,scuza cu siguranta a prins la mai toata lumea.Cum pot baga panica in oameni? Se dau niste bani,se fac niste teste irelevante in realitate si apoi ti se baga propaganda pe gat s-o lasi mai moale ca parca nu sunt limitele de viteza destul de jos in Sua si Europa. Astfel,cei cu electricele n-o sa se mai simta de cacao pe autostrada in spatele camioanelor daca vor sa treaca de o autonomie de 100km si cand sunt depasiti cu maxima viteza de cei cu termicele.
    11 5
  • Studiul "grupului de cercetatori americani" nu are nicio relevanta in Romania. Nivelul sigurantei de pe drumurile patriei noastre (datorita responsabilitatii participantilor la trafic) a atins culmile perfectiunii, fiind cu mult peste cel al vestului decadent.
    6 17
  • Alex D.
    Studiu: daca masina sta in garaj in permanenta, riscul de accident e 0 daca nu o loveste un meteorit sau alte calamitati naturale, nu pateste nimic. Senzational oameni buni!
    12 0
  • Dan, crezi că forţa cinetică există?
    Autonomia electricelor e doar o problemă de moment şi nu e adevărata problemă a lor. Am mers cu GPL 100000 km, inclusiv drumuri în străinătate şi nu a fost nevoie să consum benzină-aveam autonomie pe GPL între 260-320 km
    4 9
  • Johnny
    Suntem o natie care nu prea gandeste principial atunci cand stabileste reguli si actioneaza pompieristic.
    Am observat limite de viteze exagerat de mici pe multe strazi, sosele, lucru care face ca aproape toti soferii, inclusiv eu, sa nu le respecte. Limitele ar trebuii sa fie rezonabile si ulterior sa fie monitorizati soferii si fortati sa le respecte. Se creaza astfel un mod de condus sau de viata in care respecti limitele.
    Dar de.. nu gandim mai departe de lungul nasului.
    Cand auzi de un caz frustrant, 90% pun comenturi gen " inchisoare pe viata" , " executat" amendat exemplar" pt o nimica...
    Asa ca avem restrictii si amenzi, pedepse exemplare pe hartie. Cate unul mai ghinionist plateste pt alti 10 care scapa...
    12 0
  • Ca sa citez un classic in viata, "Speed has never killed everyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you." - JK.
    Normal ca odata cu cresterea vitezei, efectele in cazul unui accident vor creste si acestea - nu prea inteleg de ce era nevoie de un astfel de studiu, cu o concluzie stiuta de toata lumea. Luati accidentul Printesei Diana, care desi s-a aflat intr-o "Balena" (denumirea populara a Mercedes-ului S Class W140 pentru cine are nedumeriri), nu a supravietuit deoarece impactul a fost la viteza foarte mare.
    Nu cred ca acest studiu se doreste neaparat o propaganda pentru electrice, dar mai degraba "munitie" pentru politicieni de a mai adauga la restrictiile impotriva mobilitatii.
    Si totusi nu inteleg ce vor pana la urma? Sa ne intoarcem inapoi la carute si trasuri? Ma rog, in Romania inca mai sunt la moda in unele parti. Dar atunci ce ne facem cu transportul rutier de marfa? Pe toate drumurile nationale si autostrazi, TIR-urile au viteza maxima limitata la 90 km/h (cel putin in EU). Sa ne explice atunci arhanghelii franarii, cam cum va fi cand viteza maxima pt TIR-uri se va reduce de ex. la 70 km/h. Cam in cat timp se vor mai face aprovizionarile de marfa, distributia etc? Cam in cat timp le va ajunge comanda de la Amazon sau de pe Ebay? In loc sa evoluam, ajungem de dragul fricii sa anulam toate progresele. Este o abordare extrem de gresita, pentru ca frica nu ajuta in niciun fel. Cred ca asta se vrea cu acest studiu, promovarea fricii: "uitati oameni buni ce se poate intampla daca...". Cu astfel de gandire, nici nu inteleg de ce mai iesim din casa? Ba mai rau, de ce ne mai dam jos din pat, stiut fiind faptul ca majoritatea accidentelor se petrec in mediul nostru de comfort, adica in casa.
    12 0
  • Erata: in citatul de mai sus am scris "everyone", trebuia sa fie "anyone". Scuze
    9 0
  • Prosti cercetatorii astia...habar n-au ce vorbesc...pai sa vina la noi sa le explicam. Clar. Pai noi ne pricepem, romanii...de asta suntem si o tara asa de avansata. Nu ca primitivii aia. Pai noi suntem leaganul civilizatiei. La noi civilizatia se face huta-huta in leagan.

    P.S. Cu parare de rau...dar fizica totusi nu tine cont de prostia romaneasca...asa ca indiferent de parerea romanilor destept...fizica isi vede de treaba ei...de asta suntem pe primul loc la numarul de morti in EU pe sosele.
    P.P.S Asta daca nu cumva si vizica a fost platita sa ne ignore inteligenta noastra superioara.
    P.P.P.S Si cu toate astea...noi nu suntem capabili sa mergem drept...nici macar pe o banala autostrada nu suntem apti...apai ce sa mai spun cand iesim pe un national/european unde ai mai multe reguli aplicate...si ne mai mira de ce suntem considerati cei mai prosti soferi din EU
    3 2
  • Alex D.
    Fizica nu are legatura cu bunul simt, cat timp exista bun simt, atentie si drumuri bune, acea fizica nu ar trebuie sa isi faca efectul. Totodata nu combate nimeni cercetatorii ci presiunea care se pune spre a merge in cele din urma cu 30km/h si pe autostrada ca asa nu ne accidentam grav, pana la urma ajungem la bicicleta cu acest trend. Ce rost mai au 3 viteze in plus la cutie? Ne putem lipsi de ele. Educatia si o masina intretinuta fac mai mult decat aceste studii si restrictii pentru prevenirea accidentelor.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru