Studiu: Interesul pentru achiziția unui vehicul electrificat înregistrează un regres temporar

de Paul Cosma
Vineri, 30.04.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pandemia de COVID-19 a schimbat parțial comportamentul consumatorilor din piața auto. O parte dintre aceștia și-au amânat planurile de a achiziționa un autovehicul nou, iar interesul pentru motoarele cu sisteme alternative de propulsie înregistrează un regres temporar, potrivit unui studiu derulat în 23 de țări.

Deși tendința către mașinile electrice pare să se consolideze pe termen lung, în actualul context dominat de incertitudine, consumatorii tind să caute confortul unei tehnologii cunoscute, testate și accesibile, reiese din studiul companiei de consultanță Deloitte.

Cei mai mulți consumatori care și-au amânat intenția de cumpărare provin din țările asiatice (India – 38%, Coreea – 32% și China – 29%), în timp ce europenii își mențin în mare parte planurile stabilite anterior. Dintre țările europene participante la studiu, Italia înregistrează cel mai mare procent al celor care au amânat cumpărarea unei mașini noi din cauza pandemiei (32%), urmată de Spania (29%), Marea Britanie (20%) și Franța (17%).

Din rândul celor care s-au răzgândit în privința tipului de autovehicul pe care vor să îl cumpere, mulți s-au reorientat către o mașină mai ieftină – Japonia (44%), China (44%), Germania (48%), Coreea (51%), SUA (55%) și India (65%).

În ceea ce privește tipul de motor preferat, în Italia, țară care anul trecut se afla pe primul loc în Europa în privința interesului pentru automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie (electrice sau hibride), procentul a urcat de la 58% la 61% anul acesta.

Spania înregistrează o situație similară (62% preferă sistemele alternative, iar 34% pe cele clasice). În schimb, în Germania, interesul pentru mașinile nepoluante a scăzut de la 51% în 2020 la 41% în 2021. Și în alte țări europene, majoritatea consumatorilor înclină acum mai degrabă spre mașinile cu motoare clasice – Belgia (61%), Austria (58%), Marea Britanie (54%).

Autonomia limitată și lipsa infrastructurii de încărcare sunt principalele aspecte care preocupă consumatorii din majoritatea țărilor analizate cu privire la mașinile electrice.

Pe de altă parte, când iau în calcul cumpărarea unei mașini noi, consumatorii pun siguranța pe primul plan. Americanii sunt interesați, în principal, de dotarea cu un sistem de alertă pentru punctul „mort” (70%), în timp ce indienii (89%), chinezii (85%) și japonezii (83%) sunt preocupați de sistemul de frânare automată de urgență. În Europa, belgienii, germanii și austriecii pun pe primul loc dotarea cu un sistem de alertă pentru punctul „mort” (71%, 65%, respectiv 66%), în timp ce spaniolii, italienii și francezii sunt interesați cel mai mult de sistemul de frânare automată de urgență (84%, 83%, respectiv 76%).

În privința dificultăților financiare, tinerii sunt cei mai expuși în această perioadă.

Procentul consumatorilor cu vârste între 18 și 34 de ani din SUA și Germania care au cerut amânarea plății ratelor la mașină este cu mult mai mare decât în cazul celor cu vârste mai înaintate, aspect care ridică întrebări cu privire la capacitatea acestora de a sprijini o revenire sustenabilă a cererii pe piața auto, conform studiului.

Comentarii (19)

  • Adiooo...
    ...visul frumos s-a destramat!:)) Gogule,probleme cu eoliana?In afara de Edik kare are mai multe Tesle decat Tariceanu neveste,nu mai stiu pe nimeni care sa vrea sa-si ia aspirator pe patru roti. Ba da,mai stiu pe unu',frate-su siamez,Ace-Juvete. Ma duc sa decalesc discurile de la turbata mea!Muhahahahaha!
    23 5
  • Cred ca sondajul ar fi relevant daca ar fi facut in situatii normale. Este firesc ca pandemia si implicit efectul economic al acesteia sa distorsioneze orice cercetare de piata.
    8 5
  • Cu siguranta indienii sunt interesați de franarea automata de urgență, ăsta este primul criteriu, apoi se urca pe scara trenului si calatoresc in siguranta, dupa ce s-au spalat in curatul rau Gange.
    21 4
  • Anonim
    Si aicia o sa fie ca la vaccinare se va atinge un anumit prag de doritori apoi...... Masinile electrice nu sunt ieftine chiar si cu ajutoare de la stat de mii de euro, nu rup la vanzari . Nu stiu care va fi trendul dar deocamdata fiecare are de unde alege daca vrea o masina noua . Poate lua electrica, plug in hybrid , fuul hybrid , mild hybrid , benzina , gpl , motorina . Nu vad de unde atata incrancenare pe unii de a promova un anumit tip de masina .
    3 0
  • Arsenie B.
    incepe lumea sa se lamureasca despre ce e vorba?
    13 5
  • "consumatorii tind să caute confortul unei tehnologii cunoscute, testate și accesibile"
    Eu as fi aranjat altfel topica argumentelor:
    "consumatorii tind să caute confortul unei tehnologii accesibile, accesibile, accesibile, accesibile, accesibile, testate și cunoscute".
    Masinile electrice cu baterii sunt in primul rand inaccesibile si la mare distanta vin listele de avantaje si dezavantaje.
    14 3
  • @alex
    cel putin timpul de incarcare nu e la mare distanta de accesibilitate. Il vad chiar in fata accesibilitatii. Eu de exemplu, am bani sa cumpar o electrica, insa nu ma vad stand cu orele prin nu stiu ce statie de incarcare cand mi-e lumea mai draga. Nu ma interseaza autonomia, nici pretul de achizitie si cat consuma sau pretul curentului nici atat. Dar timpul meu este pretios, nu se mai intoarce si nu doresc sa mi-l pierd mai stiu eu pe unde. in plus aplicatiile alea pentru reincarcare ma dispera pur si simplu. va zic din cunostinta de cauza sotia stapanind cu un relativ succes un Smart electric cu care duce copilul la scoala si pe ea la coafor.
    9 2
  • Oare smartphone-urile Apple sau Samsung, primele modele aveau bateria care să ţină foarte mult? Sau să încarce repede?

    Oare nu erau Nokia care ţineau 7-10 zile?

    Şi?
    Nu e că lumea cumpăra masiv Apple sau Samsung?
    Care îşi puteau permite, pentru că erau scumpe...?

    La fel şi cu maşinile electrice. Scumpe, foarte scumpe, dar cu timpul şi le vor permite majoritatea.

    Poate nu Apple/ Tesla sau Samsung / VW dar ceva chinezeşti cu siguranţă.

    Diferenţa dintre un om inteligent şi unul mai puţin, sau laş, este că cel inteligent recunoaşte avantajele incontestabile chiar dacă nu îşi poate permite.
    2 12
  • *Apple/Samsung dacă ţineau o zi, la început... azi cam 1-2 zile....
    1 11
  • Seriff
    Iar comparatia cu telefoanele, atat stie Edikk sa compare mere cu pere, ce treaba au telefoanele cu masinile. Au scopuri total diferite, masinile electrice sunt inutile, costa mult, se incarca greu, nu au valoare la revanzare, nu sunt suficiente statii de incarcare pentru ele. Punct.
    8 3
  • Primele smartfoane costau 2-300 de dolari modelele de varf. Incepand cu Android 2 au aparut modele de sub 100 de dolari.
    Acum ai smartfon incepan de pe la 40$ si pe la pretul asta si peste, sunt inca multe telefoane cu butoane infinit mai restranse in capabilitati.

    Masinile electrice sunt de vreo 10 ani printre noi. In astia 10 ani, nici o masina decenta ca autonomie si clasa (cel putin subcompacta) nu a coborat sub 30k euro si nici mari semne incurajatoare in directia asta nu avem. Nu vorbim de nu stiu ce modele chinezesti cu nushce preturi, nushce scheme de discounturi sau producatori subventionati de stat. Vorbim de producatori consacrati. Momentan cel mai ieftin ID3 este 36k euro pentru versiunea de 58KWh. Opel e-Corsa incepe de la 30k euro si e cam cea mai ieftina electrica decenta.

    Analogia masinilor electrice cu smartfoanele nu se sustine.
    Smartfoanele au aparut pe la 2-300$ si au ajuns sa coste acum intre 40 si 2k euro in timp ce masinile electrice au aparut pe la 35-40k euro (Leaf, e-Golf) si pe acolo au ramas si in ziua de azi desigur, actualele electrice fiind mai masini decat primele exercitii.
    7 1
  • @Edikkk
    Ai perfecta dreptate maestre. Dupa cum zici si tu acum masinile electrice sunt scumpe si cu performante scazute insa in urma progresului tehnologic vor deveni in viitor mai ieftine si mai performante. Corect. Atunci ni le vom cumpara si noi. Acum pur si simplu nu merita.
    Ca la telefoane. Nimeni nu si-a cumparat (cu exceptia catorva snobi care n-aveau ce face cu banii) imediat cand au aparut si aveau baterii care tineau o zi cum zici si erau si scumpe, ci dupa cativa ani cand preturile au mai scazut.
    8 0
  • De ce ţi se pare că eşti inteligent, băi acesta certat zdravăn cu limba română?! Păi, stăpânii din umbră ai lumii se bucură paroxistic să se folosească de sclavi atât de devotaţi, de aceea se vor munci în fel şi chip să denatureze şi mai puternic procesul firesc de învăţământ destinat tinerelor generaţii, ba încă să “injecteze” şi mai mult neomarxism studenţilor. De ce oare? Fiindcă, fără (armate de) idioţi utili, toată şandramaua lor ocultă s-ar dărâma cât ai zice Edikkk.
    5 6
  • Mă văd nevoit să fie explic, unii se prefac că nu înţeleg

    În epoca dominaţiei Nokia când un telefon cu butoane (non Smart) te ţinea o săptămână dacă nu chiar 10 zile şi erau multe modele, foarte variate ca preţuri (a se citi - maşinile termice - multe modele de la cele mai scumpe 80.000€ la 15.000€ şi care au range 600 - 800 - 1000 km benzină/motorină)


    au devenit brusc nedorite

    când au apărut smartphone-urile Apple / Samsung, chiar dacă bateria te ţinea abia o zi şi dublu dacă nu triplu ca preţ şi modele extrem de puţine
    (a se citi - maşinile electrice - au range de 200 - 300 - 400 km 10-80% şi sunt cam scumpe 80.000€ - 40.000€)

    Şi totuşi toţi doreau Apple / Samsung, deşi Nokia ţinea bateria 10 zile şi era de două ori mai ieftin

    Cât de prost să fii să nu înțelegi această... paralelă?!

    Asta cu votatul negativ de-aiurea e pur ego, ură, ca să nu zic prostie.

    Când s-au ieftinit Apple, Samsung - când tehnologia s-a amortizat şi când au venit chinezii tare.

    Cam asta o să se întâmple şi cu electricele. Dăăhhhhh.

    Da, nu ne permitem toţi azi, ci tot cei care şi-au permis celular la maşină în anii '80

    Asta e

    Dar să zici că sunt strugurii acrii... mda
    1 9
  • @09:04

    datorita "snobilor" aka early adopters se pune in miscare caruta.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Early_adopter
    2 2
  • Mos Ion Roata
    @Fane ai zis-o si tu corect acuma. Se pune in miscare caruta. Insa cei care se pricep la automobile n-au nevoie de carute ci de masini capabile, ceea ce BEV-urile nu sunt acum. De aia si primesc subventie, ca altfel nu s-ar vinde.
    9 2
  • @MIR

    cei care se pricep la automobile

    hai, da-ma dreaku....nu stiam chestia asta!...."cei care se pricep la automobile". Auzi tu, unde stateau profesionistii....

    :))))
    1 2
  • @Flanel
    stai linistit, nu e cazul tau
    3 0
  • Seriff
    @Edikk, pai logic ca lumea voia smartphone in locul unui nokia 3310 pentru ca ce face smartphone-ul nokia ala vechi nu face.
    In timp ce o masina veche si uzata cum ii zici tu face exact ce face o masina electrica, chiar mai bine si mai usor, adica autonomie mai mare, pret mai mic, mai usor de folosit, fara cautari de statii, aplicatii, timp pierdut, e invers ca la telefoane, e ca si cum ar aparea acum nokia 3310, dar pe care nu il mai ia nimeni ca practic te incurca, nu ai waze, nu ai net, nu poti sa faci poze, nu ai nimic, asa si cu electricele, dar tu le vezi ca pe o evolutie cand ele sunt o involutie.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru