STUDIU: Mercedes-Benz EQS pierde aproape jumătate din valoare după un an de utilizare

de Alexandru Monenciu
Joi, 04.04.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui studiu recent, realizat de o companie americană, electricul Mercedes-Benz EQS pierde aproape jumătate din valoare după un an de utilizare. Pe locul 2 regăsim Nissan Leaf, iar pe 3 Jaguar F-Pace.

Cu siguranță îți este cunoscută afirmația, nu întotdeauna adevărată, că o mașină nouă pierde 5.000 de euro din valoare odată ce a ieșit pe ușa reprezentanței. Ei bine, în unele cazuri devalorizarea este cu mult mai mare.

Compania americană iSeeCars a realizat un studiu în cadrul căruia au fost analizate peste 1.6 milioane de mașini noi și second-hand, în perioada ianuarie-martie 2024. Totul pentru a vedea cu cât s-au devalorizat într-un an de utilizare.

Coroana este adjudecată de electricul Mercedes-Benz EQS. Potrivit studiul, valoarea îi scade cu 48.7% după un an de utilizare. Pe locul doi regăsim Nissan Leaf, cu o devalorizare de 45%, iar pe 3 avem Jaguar F-Pace cu 35.4%.

Alfa Romeo Giulia se clasează pe locul 4, cu 33.4%, iar Kia EV6 se află pe poziția a 5-a cu 33.3%.

La capătul celălalt al clasamentului, adică mașinile care se devalorizează cel mai puțin, regăsim Land Rover Range Rover, al cărui valoare crește cu 2.8% după un an de utilizare.

Un motiv pentru această creștere ar putea fi faptul că noul model începe să ajungă în showroom-uri, iar clienții nu au răbdare și nu vor să plătească un preț mai mare.

Dacă pe poziția a doua se poziționează Kia Rio, cu -0.1% devalorizare, ultima treaptă a podiumului îi revine lui Mercedes-Benz Clasa G cu -2.3%.

via Motor1

Comentarii (12)

  • Procurorul lui e-Hova
    După 5-6 ani nu poți să o mai vinzi pentru că nu mai valorează nimic, nu ți-o mai cumpără nici dracu`.
    Te dai cu ea până crapă de tot sau îi dai foc și rezolvi cazul (aviz martorilor lui e-Hova).

    Ah!...cât de minunate sunt mașinile electrice și cât de mult îmi plac!
    19 8
  • Noroc ca pe astea le cumpăra oameni pe care ii doare în cr de aspectul asta.
    8 7
  • ba cumpar. ai ceva de vanzare?
    8 1
  • Cred ca te înșeli Matei… bogații (nu parveniți), le pasă foarte mult de bani, știu sa aprecieze valoarea și știu să facă management. Pentru ei totul este o investiție chiar dacă este vorba de o mașină și în final vor pierde bani, este foarte important cat… cam toți gândesc la fel. Cei care nu gândesc așa, ajung rapid să nu mai fie bogați… foarte rapid!!
    Celor care nu le pasă și “aruncă” peste 100.000 pe un gadget sunt așa de puțini ca efectiv nu contează și nu produc un impact relevant.
    Ideea în articol este alta… electricele sunt OZN-uri (așa ziceți voi focile), dar culmea sunt deja uzate moral (vezi top devalorizare). Electricele sunt găuri negre încă de la dezvoltarea lor… plus ca nu sunt cu zero emisii. ;)
    Cine folosește mașini noi, le vând după 3-5 ani, ca să cumpere din nou una nouă. Ori dacă rămân cu “OZN-ul” după gât se cam distruge piața.
    Cei care susțin BEV-urile se reduc de la o zi la alta, la fel abureala la care ați pus unii botul.
    Cred ca majoritatea vrem o planeta mai curată… dar BEV-urile de astăzi au făcut exact inversul din cauza proastei implementări. Lansarea unei tehnologii încă în dezvoltare la o așa scală este un mare eșec și vom vedea rezultatele. Fabrici care au costat sute de milioane și care nu vor atinge capacitatea maximă și care în 5 ani trebuie retehnologizate cu ghici ce… alte sute de milioane.
    Așa prostie… mai rar, și este la nivel planetar.
    11 7
  • Bogații cu tradiție știu sa se bucure de viata și, eventual, să epateze.
    Parveniții fac precum descrii tu, ca își aduc aminte de unde au pornit.
    Tu ești un parvenit in devenire, ca încă nu ai nas de EQS.
    8 10
  • Ai făcut și tu pipi împotriva vântului… habar n-ai de nimic în ceea ce mă privește dar ai băgat un clișeu așa ca poate merge.
    Ai rezolvat ce?
    Mi se rupe de ce gândești referitor la mine. Când am nevoie de feedback știu unde “să merg”, o fac constant.
    Ai ceva de comentat/argumentat la articol??? No, ioi… pauză ;)
    9 7
  • Tu ești ăla cu vântul noaptea, nu? Știu prea multe despre tine.
    6 10
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    "Când am nevoie de feedback știu unde “să merg”, o fac constant."

    Exact, ai constant nevoie de validare, bolnavule.
    4 10
  • Am vrut si eu sa le raspund fetitelor noastre cu degetzele harnicutze, dar mi-a luat-o Dutz inainte. Bai Mateutza, daca tu ai impresia ca bagatanii din vest nu se uita la bani nu faci decat sa demonstrezi din nou ca ai trait degeaba si nu intelegi nimic din nimic. Aia sunt tocmai cei mai zgarciti din cati exista. Daca nu ai fi trait degeaba ai sti ca in Occident mai degraba iti face cinste cu o bere o vanzatoare la Carrefour decat un multimilionar. Si asta nu de acum, ci de cand lumea. Istoric vorbind bogatii au fost si sunt cei mai zgarciti si mai atenti cu banii lor. Daca e sa zambim hatru, probabil pe undeva de aia au ajuns sa fie bogati. :)

    S-a dus vestea cu devalorizarea, am vazut si eu si am si mentionat aici ca gasesti masini electrice SH cu km putini si devalorizare "de sa sparie gandu". Daca as fi dat o galagie de bani pe un ID3 acum 2 ani ca sa-l vad acum la 20k mi-as da cu pumnii in cap. Nu pentru aia 25k aruncati pe geam ci pentru ca am fost fraierit. Tot mai multi se prind ca esti cam fraier daca iei o electrica noua. Articolul asta vine ca o confirmare rece si nemiloasa a acestei realitati. E adevarat: exista EQS la 60k cu putini km. Deci niste unii au pierdut 60k in 2 ani pe o masina care deja e cumva depasita. Asa ceva te deranjeaza chiar daca ai castigat banii aia la loto. Nu ai cum sa nu te simti fraierit. Aviz amatorilor. :)
    8 5
  • Salut baieti, imi place cum credeti toti ca stiti de ce bogatii isi pastreaza banii... dar va imaginati ca 60K sunt bani multi.
    Adevarul este ca bogatii stiu sa utilizeze toate instrumentele legale si mai putin legale pentru a-si pastra si mari averea. Unul dintre acele instrumente este bunul colectibil. Nu conteaza cat costa un EQS AMG, de exemplu, cu numarul 1 din 500 sau 500 din 500. Nici cat se devalorizeaza.
    3 3
  • Gherțoiul de la Gara de Nord e expert în bogăție :))
    5 3
  • spaclu lu manole
    Ba baetz, voi n-ati vazut cu cat se devalorizeaza un Chrysler dupa 9 luni. Va zic io. De la 37000 pe poarta dealerului la 17000, cand omul a venit so dia inappoi plin de nervi.
    Mercedes inca mai are de papat la devalorizare. Si voi la fel. Adeca pana sa ajungetz sa ganditz inainte sa scritz.
    PS Stati apropae de @cap-de-maimutz ca ajungeti ca el. Mesteri la habarnambism
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru