Mașinile hibride cu încărcare la priză emit de 4 ori mai mult CO2 decât datele oficiale raportate de producători, potrivit unui nou studiu realizat de instituția europeană Transport and Environment. Pentru acest studiu au fost colectate datele de la Agenția Europeană de Mediu de la utilizarea în regim real a 127.000 de mașini hibride PHEV înmatriculate în Europa, în 2023.
Studiul arată că mașinile cu acest tip de propulsor emit în medie 135 g/km de CO2. Asta în condițiile în care media raportată de producători este de 35 g/km pe baza testelor WLTP.
Motivul pentru această discrepanță dintre valorile oficiale și cele reale este din cauză că producătorii consideră că șoferii conduc aceste mașini în modul electric 84% din distanța totală parcursă. Studiul arată că, în realitate, șoferii mașinilor cu motoare PHEV merg în modul electric doar 27% din timp.
În același timp mașinile cu motoare pur termice, diesel sau pe benzină, emit 166 g/km de CO2 în realitate. Această valoare este mai mare cu 19% comparativ cu media oficială de 139 g/km de CO2 în regim WLTP.
sunt cazuri de achizitii gresite, care au la baza o ne(re)cunoastere a propriilor lor nevoi reale de transport. o minima analiza prealabila i-ar fi indrumat spre o alegere corecta, dar cine sta sa o faca, mai ales sub presiunea campaniilor de maketing si a lipsei de timp a omului modern.