Mașinile hibride cu încărcare la priză emit de 4 ori mai mult CO2 decât datele oficiale raportate de producători, potrivit unui nou studiu realizat de instituția europeană Transport and Environment. Pentru acest studiu au fost colectate datele de la Agenția Europeană de Mediu de la utilizarea în regim real a 127.000 de mașini hibride PHEV înmatriculate în Europa, în 2023.
Studiul arată că mașinile cu acest tip de propulsor emit în medie 135 g/km de CO2. Asta în condițiile în care media raportată de producători este de 35 g/km pe baza testelor WLTP.
Motivul pentru această discrepanță dintre valorile oficiale și cele reale este din cauză că producătorii consideră că șoferii conduc aceste mașini în modul electric 84% din distanța totală parcursă. Studiul arată că, în realitate, șoferii mașinilor cu motoare PHEV merg în modul electric doar 27% din timp.
În același timp mașinile cu motoare pur termice, diesel sau pe benzină, emit 166 g/km de CO2 în realitate. Această valoare este mai mare cu 19% comparativ cu media oficială de 139 g/km de CO2 în regim WLTP.










sunt cazuri de achizitii gresite, care au la baza o ne(re)cunoastere a propriilor lor nevoi reale de transport. o minima analiza prealabila i-ar fi indrumat spre o alegere corecta, dar cine sta sa o faca, mai ales sub presiunea campaniilor de maketing si a lipsei de timp a omului modern.
Asta oare cat consuma???
Cat ziceti ca arde in oras?
Si pe langa combustibil, cat din anvelope si placute de frana???
Pai cu asemenea marlanii, la ce va asteptam?
Emisiile declarate de BMW "e" mici, ca de aia au si facut cu 700 CP, sa conduca meltenii usor si cat mai mult electric, pentru protectia mediului.
Sigur la mediu s-a gandit BMW si la cei ce vor aer curat cand au facut masina asta.
Revenind la PHEV-uri sunt complexe (o să ajungă la un moment dat în service și o să fie distracție) și ca și un BEV au nevoie de încărcare peste noapte, doar ca mai des, aproape în fiecare noapte.
Dacă te încadrezi în așa ceva… de ce nu? Chiar și acel procent de peste 80% electric poate să fie atins.
fara exceptie? ce porcarie.
La viteza aia, motorul deja e in turatii inalte si nici motorul, nici transmisia nu sunt incalzite la parametrii optimi. In loc sa ai cateva secunde de mers lejer pana se incalzeste uleiul, ca la o masina normala, tu esti in ture maxime iar motorul e absolut rece (mai ales iarna) de unde rezulta o uzura enorma.
Eu aici vad marea problema a masinilor hibride. Poluarea care o fac in primele minute e catastrofala, mult peste un diesel la -30 de grade care sta un minut doua pe loc pana pleaca. Absolut nici un producator nu are cum sa justifice cifrele de consum la un motor rece care intra in paine la maxim, pe autostrada.
Hibridul (pur, si nu plugin-ul), iarna, isi porneste motorul termic instant, chiar si atunci cand bateria e full. Chiar si fara sa ii ceri incalzire (prin AC sau nu), termicul intra imediat in functiune. Si, culmea, nu este folosit pentru a pune in miscare masina, nici macar in tandem cu electricul, cel mult incarca bateria.
Apoi sunt hibrizi care si la 110-120 merg pur electric. Iar utilizarea in regim maxim a termicului (si exclusiv) e rara. Aproape inexistenta. Iar pana intri pe autostrada deja esti in paramaterii de temperaturile.
PS Sa-mi arati si mie temepraturile alea de -30. In afara de vremurile cand eram copii.
Dar studiile au arătat că majoritatea nu se sinchiseau să le încarce. Motivul principal e că trebuie încărcate în fiecare zi, sau, dacă faci naveta mult, și acasă și la birou.
Așa că le-au scos facilitățile. Acum sunt disponibile doar la EVs.
Poti seta iarna daca vrei modul AWD si motorul porneste si se incalzeste.
Iar pe autostrazi turatia este sub 2000rpm la croaziera, deci o alta abureala ca merge motorul in sarcina cat e rece.
Puneti mana si cititi.
Felicitări că ții minte ce temperaturi erau când eram mici, unii susțin că încălzirea globală nu există.
Eficienta este procentul de energie chimică (in combustibil) folosit pentru lucru mecanic util, restul se transformă în alte forme de energie, inutile din punctul de vedere al mașinii, de obicei căldură. Dacă poți să folosești căldura pentru a încălzi cabina, de exemplu, în loc sa arzi mai mult carburant, atunci eficienta crește.
Hibridele plugin sunt mai eficiente dacă sunt folosite corect. Motorul termic în sine nu e mai eficient, ai dreptate. Dar ansamblul este pentru că motorul electric are o eficientă mult mai mare și produce lucru mecanic împreună cu cel termic.
Altfel spus, dacă sarcina ar fi împărțită 50-50, motorul termic ar avea nevoie să ardă doar jumătate din carburantul necesar dacă ar lucra singur. Dacă eficiența motorului termic e de 40% iar a celui electric de 90%, în cazul descris ansamblul are o eficienta de 65% minus diverse pierderi legate de comutarea intre cele două, frecare și greutate suplimentara etc. Cu cât folosești mai mult motorul electric cu atât eficienta ansamblului crește.
Sa nu se dea el smecher ca are 700 CP si ii face pe toti.
Hai mai Dutulica nu mai umbla cu abureli din astea. Mai lasati-ne cu teoria ca stim cui se adreseaza si cine cumpara maisnile astea "racheta".
Una din cauzele principale ale situatiilor astea este, paradoxal, sistemul de subventii si deduceri cand oamenii si companiile cumpara masini in functie de ce e mai avantajos fiscal nu in functie de ce au nevoie. Daca cineva isi cumpara plugin pentru avantajele unui plugin, atunci il va incarca si folosi ca un plugin pentru ca de asta si l-a luat.
Am in familie un plugin cumparat chiar la recomandarea mea, care a fost incarcat tot timpul cat a fost gratis incarcarea la servici, apoi a mai incarcat o perioada acasa iar acum a ajuns sa fie folosit ca hibrid pentru ca "nu merita incarcat pentru o economie de 10-15 lei la suta de km". Acum se reconsidera serios trecerea inapoi la o masina pe gaz, cel mai probabil un Duster sau Bigster pe gpl din fabrica.
eu as zice ca merita prea, dar cine stie, poate pe proprietar il dau banii afara din casa
Pentru mine un hibrid este un plug-in. In rest, ceea ce lumea numeste un hibrid normal (fara incarcare de la priza), mi s-a parut intotdeauna o prostie crasa. Stiu, parere strict personala, contrazisa de milioane de masini vandute din 2000 incoace.
Nu m-am gandit la setarea AWD si sa pleci de la inceput cu motorul cald, desi nu prea are sens nici asta. In fine, pentru mine hibridul e o complicatie inutila, care iti salveaza niste bani initial, dar pe termen lung, nu vreau sa am de-a face cu reparatiile a doua sisteme de propulsie.
Exact ca si masina electrica. Daca pentru mine are sens 100% iar pentru altul e o tampenie, la fel si hibridul, probabil ca se potriveste manusa unui procent serios din soferi dar mie mi se pare ultima solutie pe care as alege-o.
Astia-s oamenii. Le intra in casa lunar 5-6k euro dar se "cacaie" la 3 lei consum si se cearta cu colegii de servici pentru incarcat gratis. S-au cacait sa dea si 15k euro pe actuala masina si plang dupa fosta masina pe gaz. Atunci le-am zis sa-si ia tot una pe gaz ca doar electricul il bate la cost. Au zis ca vor sa salveze planeta dar acum li se pare incomod ca trebuie sa incarce masina in fiecare zi ca s-o salveze.
Si ca ei sunt multi. Vieti intregi traite in contradictii cat casa.
Așa în medie, care au mai mulți CP, ICE-urile sau BEV-urile? Mai zine și de cuplu să terminăm mai repede ;)