Subaru BRZ STI, anunţat de un teaser oficial

de Mircea Meșter
Luni, 05.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fanii coupe-urilor sportive pure sunt anunţaţi astăzi de către Subaru că modelul BRZ va primi o versiune STI. Până când primim datele oficiale ale acestei versiuni, bursa zvonurilor a înflorit în presa internaţională.

Subaru a anunţat oficial, printr-un teaser video, că pregăteşte o versiune de performanţă STI a coupe-ului sportiv BRZ. Fratele apropiat al lui Toyota GT86 va deveni astfel ceva mai puternic şi se va schimba uşor la nivel estetic, însă informaţiile oficiale legate de zona tehnică mai aşteaptă până la prezentarea oficială a modelului japonez.

Este interesant de văzut ce se va ascunde sub capota noii versiuni de performanţă în condiţiile în care oficialii Subaru şi Toyota au declarat în repetate rânduri că spaţiul compact al compartimentului motor nu permite instalarea unui propulsor turbo mai mare decât existentul boxer 2.0 benzină cu injecţie directă de 200 CP şi 205 Nm. 

Pe partea aerodinamică şi tehnică, ne aşteptăm ca Subaru să implice în ecuaţie o serie de modificări interesante inspirate de conceptul BRZ STI, prezentat acum doi ani la Los Angeles. Astfel, în peisaj va apărea un eleron spate de dimensiuni mari, după modelul Impreza WRX STI, iar suspensiile întărite vor fi semnate Bilstein.

Nici interiorul nu va scăpa de modificări, scaunele de tip scoică şi logo-ul STI urmând să certifice faptul că nu vorbim de un BRZ "normal".

Din păcate pentru România, versiunea specială a modelului Subaru nu va putea fi văzută prea curând pe şosele deoarece BRZ nu a fost lansat oficial la noi din cauza lipsei de potenţial în ceea ce priveşte clienţii şi vânzările. În aceste condiţii, rămâne de văzut dacă Toyota GT86, apărută de ceva vreme la noi, va primi la rândul său o versiune sport interesantă.

Comentarii (2)

  • "compartimentului motor nu permite instalarea unui propulsor turbo mai mare decât existentul boxer 2.0 benzină cu injecţie directă de 200 CP şi 205 Nm". Din aceasta formulare rezulta ca actualul motor ar fi tot turbo, ceea ce nu este adevarat.

    Cat despre un boxer turbo de 2l, pe noul Forester XT exista un asemnea propulsor care produce 240 cp.
    10 0
  • sti`ul Japan avea/are tot 2.0 turbo, nu 2.5 cum e in Australia, State si Europa...

    The STI available in Japan is fitted with the 2.0-liter EJ207 engine with twin scroll turbocharger generating 227 kW (308 PS). Export markets receive the higher-displacement 2.5-liter EJ257 unit with the single-scroll VF48 turbocharger rated at 221 kW (300 PS) and 407 N·m (300 lb·ft) of torque.
    8 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru